تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799526561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش گام به گام HTML : قسمت دوم


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
آموزش گام به گام HTML (2)
آموزش گام به گام HTML : قسمت دوم برچسب های اساسی HTML عنوانها عنوانها توسط برچسب <h1> تا <h6> ايجاد می شوند که <h1> بزرگترين عنوان و <h6> کوچکترين عنوان را ايجاد می کند. HTML به طور خودکار يک خط خالی قبل و بعد از عنوان اضافه می کند. به مثال زير توجه کنيد.

پاراگراف پاراگرافها توسط برچسب <p> ايجاد می شوند؛ و همانند عنوانهای HTML به طور خودکار يک خط خالی قبل و بعد از عنوان اضافه می کند.

شکست خطوط برچسب <br> هنگامی استفاده می شود که شما می خواهيد يک خط را پايان دهيد و ادامه متن به خط بعدی برود ولی پاراگراف جديدی را شروع نکنيد. برچسب <br> يک برچسب خالی می باشد و بر چسب انتهايی ندارد.

توضيحات در HTMLبرچسب توضيحات برای قرار دادن توضيحاتی در فايل HTML استفاده می شود؛ و مرورگر آنها را ناديده می گيرد <!-- This is a comment -->) (و در خروجی نمايش نمی دهد. شما توسط اين برچسب می توانيد فايل HTML خود را تشريح کنيد و هنگامی که می خواهيد آن را ويرايش نماييد به شما کمک خواهد کرد تا سردرگم نشويد، اين مسئله خصوصا در فايلهای HTML بزرگ صادق است.

برچسب خط افقی برای جدا کردن قسمتهايی از متن می توانيد از بر چسب <hr> استفاده کنيد. برای درک مطلب، بهتر است مثال زير را ببينيد.

چند نکته مفيد : • هنگامی که متنی را در HTML می نويسيد هرگز نمی توانيد مطمئن باشيد که متن شما در مرورگرهای ديگر چگونه ديده خواهد شد. چون بعضی از صفحه نمايشها کوچک و بعضی بزرگ هستند. ضمنا متن شما هرگاه که کاربر اندازه پنجره خود را تغيير می دهد، شکل جديدی به خود می گيرد. پس هرگز سعی نکنيد که متن خود را با اضافه کردن خط خالی و يا فاصله بين حروف مرتب کنيد. • درHTML هر تعداد فاصله که درکنار هم استفاده کرده ايد به عنوان يکی حساب می شود. پس از استفاده کردن فاصله های اضافی در کنار هم خودداری کنيد، چون فقط اندازه فايل HTML خود را زياد می کنيد. • هرگز از پاراگراف(<p>) خالی برای قرار دادن فاصله بين خطوط استفاده نکيد و به جای آن از <br> استفاده کنيد، در ضمن از <br> برای ساختن فهرست استفاده نکنيد؛ کمی صبر کنيد تا طرز ساختن فهرست ها را در HTML فرا بگيريد. جدول برچسب های اساسی و کاربرد آنها برچسب ابتدايیکاربرد<html>يک فايل HTMLرا ايجاد می کند.<body>بدنه فايل HTMLرا ايجاد می کند.<h1>-<h6>عنوان با اندازه يک تا شش را ايجاد می کند.<p>يک پاراگراف را ايجاد می کند.<br>يک شکست در يک خط قرار می دهد.<hr>يک خط افقی در متن قرار می دهد.<!-->توضيحاتی به فايل HTMLاضافه می کند.HTML برچسبهای متعددی برای قالببندی متن در نظر گرفته است که در جداول زير کاربرد هر يک ذکر شده است و برای درک بهتر کاربرد هر يک از برچسب ها، مثالهای متعددی آورده شده است. جدول برچسب های قالببندی متن برچسب ابتدايیکاربرد<b>يک متن با حروف پررنگ را ايجاد می کند.<big>يک متن با حروف بزرگتراز اندازه پيش فرض را ايجاد می کند.<em>يک متن با حروف ايتاليک را ايجاد می کند.<i>يک متن با حروف ايتاليک را ايجاد می کند.<small>يک متن با حروف کوچکتراز اندازه پيش فرض را ايجاد می کند.<strong>يک متن با حروف پررنگ را ايجاد می کند.<sub>يک متن زيرنويس را ايجاد می کند.<sup>يک متن بالانويس را ايجاد می کند.<ins>يک متن زيرخطدار را ايجاد می کند.<del>يک متن با خطی بر روی آن را ايجاد می کند.جدول برچسب های اطلاعات خروجی رايانه برچسب ابتدايیکاربرد<code>يک متن که شامل کدهای رايانه ايست را ايجاد می کند.<kbd>يک متن که شامل حروف صفحه کليد است را ايجاد می کند.<samp>يک متن که شامل مثال هايی ازکدهای رايانه ايست را ايجاد می کند.<tt>يک متن که شامل حروف ماشين تحرير است را ايجاد می کند.<var>يک متن که شامل متغيرهای رايانه ايست را ايجاد می کند.<pre>يک متن با قالببندی از پيش تعيين شده را ايجاد می کند.جدول برچسب های نقل قول، اختصار، تعريف برچسب ابتدايیکاربرد<abbr>يک کلمه اختصاری را ايجاد می کند.<acronym>يک کلمه متشکل از حروف اول چند کلمه را ايجاد می کند.<address>يک عنصر آدرس را ايجاد می کند.<bdo>جهت متن را تعيين می کند.<blockquote>يک نقل قول طولانی را ايجاد می کند.<q>يک نقل قول کوتاه را ايجاد می کند.<cite>يک نقل قول را ايجاد می کند.<dfn>يک متن توصيفی را ايجاد می کند.مثال زير به شما نشان می دهد که چگونه می توانيد يک متن را در يک فايل HTML قالب بندی کنيد.

• مثال زير به شما نشان می دهد که چگونه می توانيد يک متن خط خورده و يک متن زير خط دار را در يک فايل HTML قالب بندی کنيد.

• مثال زير نشان می دهد که برچسبهای مختلف خروجی رايانه چگونه نمايش داده می شوند.

• مثال زير نشان می دهد که چگونه می توان فاصله ها و شکست خطوط را با برچسب <pre> از قبل تنظيم کرد.

• از دو برچسب استفاده شده در مثال زير هنگامی استفاده می شود که بخواهيم کلمه ای را به صورت اختصاری در متن استفاده کنيم؛ همچنين کاربر اين امکان را داشته باشد که با بردن ماوس بر روی کلمه اختصاری و نگه داشتن ماوس بر روی آن برای چند لحظه، کلمات کاملی را کلمه اختصاری از آنها نشات گرفته است را در يک کادر کوچک زرد رنگ ببيند.

• مثال زير نشان می دهد که آدرس را در يک فايل HTML چگونه بنويسيم.

• مثال زير طريقه استفاده از برچسب <bdo> را نشان می دهد. همان گونه که مشاهده می کنيد اين برچسب می تواند جهت نمايش متن را تغيير دهد مثلا حروف از راست به چپ نوشته شوند يا بر عکس.

• توسط برچسب <blockquote> مرورگر يک خط خالی قبل و بعد از نقل قول قرار می دهد وهمچنين حاشيه ای برای آن در نظر می گيرد. اما <q> کار خاصی روی متن انجام نمی دهد و فقط برای شما به عنوان سازنده فايل HTML مشخص می کند که عبارت داخل آن يک نقل قول است.

• مثال زير جمله ای از کتابی خاص و يک جمله تعريفی را به نمايش می گذارد.

همانطور که در مثالهای فوق می بينيد خروجی بعضی از بر چسبها کاملا مثل هم است و بعضی کار خاصی را انجام نمی دهند. در اين موارد گاهی هدف از استفاده اين برچسبها تنها مشخص کردن نوع متن برای نويسنده فايل HTML می باشد. به هر حال استفاده از قالبندی های فوق به سليقه نويسنده فايل HTML است و ضرورتی ندارد که حتما از موارد فوق دقيقا بر اساس کاربرد استفاده شود. ادامه دارد ......ارسال مقاله توسط عضو محترم سایت با نام کاربری : davidfattahi/س





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن