واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: یه سوال تخصصی از Motion Blur (لطفا کمک کنید) m3d 06 آبان 1389, 09:13سلام بر اساتید. میخواستم بدونم برا آیا برا رندر کاراکتر انیمیت شده که مثلا راه میره و میدوه و ... حتما باید از motion blur استفاده کرد؟ یعنی باید گزینه ی motion blur داخل تنظیمات properties مش کاراکتر به همراه مش لباس و مو و کلیه متعلقاتش رو فعال کنم ؟ و دیگه اینکه اگه گزینه غیر فعال باشه آیا حرکات خشک و بریده بریده میشن؟ سوال دیگه اینکه این motion blur رو برای مورف صورت کاراکتر موقع مثلا خندید و پلک زدن و ... هم باید فعال کرد؟ اصلا آیا میشه motiomn blur رو بعد از رندر تو نرم افزاری مثل پریمیر به صحنه یا کاراکترها اضافه کرد که کم و زیاد کردنش راحت تر باشه یا حتما باید تو مکس رندر بشه؟ ببخشید سوالها زیاد شد ولی خیلی برام مهمه چون میخوام یه کار رو بزنم برا رندر زمانی هم برا تستش ندارم borhani59 06 آبان 1389, 12:00سلام آقا جان من با موشن بلر مکس زياد کار نکردم ولي توي افتر افکت مشابهش رو ديدم. نکته اصلي در موشن اينه که در اين حالت چه اتفاقي ميفته. اين ابزار کارش ترکيب دو فريم (يا چند تا) براي حالت سوم نرمي است که بين آن دو قرار دارد. نتيجه وضوح کمتر در فريم ولي نرمي بيشتر در فيلم هست. خب حالا نکته دوم اينه که اگه انيميت در شتاب هاي پايين و حرکات نزديک به هم باشه عملا تاثير موشن بلر ناچيز خواهد بود. اين نکته رو توي موشن بلر افترافکت من ديدم. بعد از رندر به دوستم گفتم اين جا رو چرا موشن نزدي گفت زدم ولي تاثيرش فقط توي سرعت بالا معلوم ميشه مثل افتادن يه جسم روي زمين نه مثل حرف زدن. نکته هاي ديگه اينه که در موشن آبجکت مدار و تصوير مدار يه تفاوت اصلي وجود داره. بهترين فيلترهاي موشن روي ويدئو کارشون تبديل نرم و کامل دو تصوير به هم هست.اما در موشن آبجکتي افترافکت يا قويترش در مکس، ما ميتونيم موشن رو فقط به آبجکت نسبت بديم و محاسبه کمتر و اغراق بهتري از جريان داشته باشيم. خلاصه: موشن بلر در حرکات سريع و حجيم محسوسه و هيچ نرم افزار ويدئويي که دوبعدي افکت ميده جاي افکت سه بعدي رو نميگيره. روش تست اينکه يه حرکت موشن ميخواد يا نه اينه: فيلم مشابه اون چيزي که ميخواهي بسازي رو با کيفيت خوب و فريم فريم ببين هر چي که توي فيلم موشن داشت شما هم اونو در نظر بگير يا علي arminAnim 06 آبان 1389, 12:33عزیز اول بگو از چه موتور رندری استفادی می کنی؟ CG_Master 06 آبان 1389, 14:52آقا چرا دوستمون رو میپیچونین آقا موشن بلار propeties رو بیخیال شو کلید 8 رو بزن تو قسمت افکت ها یک افکت موشن بلار بده و مقدارش رو کم کن مثلا 0.2 خوب بستگی به حرکتت داره... من خودم از این استفاده میکنم... درضمن موشن بلار رو باید تو خود نرم افزار انجام بدی چون داری از تو اون نرم افزار خروجی میگیری و موشن بلار هم باید مختصات سه بعدی حرکت رو محاسبه کنه و بهش بلار بده رو این حساب تو نمیتونی اون جوری که تو نرم افزار سه بعدی به جسم متحرکت بلار میدی تو نرم افزار های edit نمیتونی چون تو وقتی رندرت رو به صورت سکانس بندی وارد این نرم افزار ها میکنی دیگه محور عمق از بین میره و 2 بعدی محاسبه میشه که خوب موشن بلار هم دو بعدی محاسبه میشه این تجربه من بود موفق باشی arminAnim 06 آبان 1389, 20:01آقا چرا دوستمون رو میپیچونین آقا موشن بلار propeties رو بیخیال شو کلید 8 رو بزن تو قسمت افکت ها یک افکت موشن بلار بده و مقدارش رو کم کن مثلا 0.2 خوب بستگی به حرکتت داره... من خودم از این استفاده میکنم... درضمن موشن بلار رو باید تو خود نرم افزار انجام بدی چون داری از تو اون نرم افزار خروجی میگیری و موشن بلار هم باید مختصات سه بعدی حرکت رو محاسبه کنه و بهش بلار بده رو این حساب تو نمیتونی اون جوری که تو نرم افزار سه بعدی به جسم متحرکت بلار میدی تو نرم افزار های edit نمیتونی چون تو وقتی رندرت رو به صورت سکانس بندی وارد این نرم افزار ها میکنی دیگه محور عمق از بین میره و 2 بعدی محاسبه میشه که خوب موشن بلار هم دو بعدی محاسبه میشه این تجربه من بود موفق باشی اینم می شه و موافقم که هر جای دیگه خارج از نرم افزار سه بعدی، موشن بلار 2D محاسبه می شه ولی اینم بدونید که این موشن بلاری هم که شما الان اشاره کردین هم 2D محاسبه میشه و در یک pass اضافه روی تصویر میاد، (اصطلاحا با استفاده از G buffer channels) و تنها موشن بلار 3D در مکس موشن بلار منتال ری هست. البته موشن بلار های 2D اگر درست تنظیم بشن خیلی با 3D تفاوتی نمی کنه. شاید همین 0.2 که شما گفتید تنظیم مناسبی باشه m3d 06 آبان 1389, 21:58ممنونم از تمامی دوستان عزیز . بحث خیلی مفیدی بود واقعا ممنونم بابت راهنماییهاتون:rose: m3d 07 آبان 1389, 23:45آقا چرا دوستمون رو میپیچونین آقا موشن بلار propeties رو بیخیال شو کلید 8 رو بزن تو قسمت افکت ها یک افکت موشن بلار بده و مقدارش رو کم کن مثلا 0.2 خوب بستگی به حرکتت داره... من خودم از این استفاده میکنم... درضمن موشن بلار رو باید تو خود نرم افزار انجام بدی چون داری از تو اون نرم افزار خروجی میگیری و موشن بلار هم باید مختصات سه بعدی حرکت رو محاسبه کنه و بهش بلار بده رو این حساب تو نمیتونی اون جوری که تو نرم افزار سه بعدی به جسم متحرکت بلار میدی تو نرم افزار های edit نمیتونی چون تو وقتی رندرت رو به صورت سکانس بندی وارد این نرم افزار ها میکنی دیگه محور عمق از بین میره و 2 بعدی محاسبه میشه که خوب موشن بلار هم دو بعدی محاسبه میشه این تجربه من بود موفق باشی آقا من این کارو کردم ولی افکتی اعمال نشد؟ مقدارش هم کم و زیاد کردم اما بازم موشن بلوری دیده نشد . رو حرکت یه توپ هم امتحان کردم باز نشد! نمیدونم مشکل از کجاست تنظیم دیگه ای نداره مثلا لازم نیست برا آبجکت کاری انجام بدم؟ m3d 11 آبان 1389, 21:21کسی نیست کمک کنه؟:-? arminAnim 12 آبان 1389, 12:18برای استفاده از اون موشن بلار، image motion blur از توی آبجکت باید فعال باشه تیکش خورده باشه و مقدار داشته باشه سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 770]