تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798881510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي مقدم:استمرار و تثبيت طرح ارتقاء امنيت اجتماعي برنامه امسال نيروي انتظامي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: احمدي مقدم:استمرار و تثبيت طرح ارتقاء امنيت اجتماعي برنامه امسال نيروي انتظامي است
فرمانده نيروي انتظامي ، استمرار و تثبيت طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و توجه به امر پيشگيري از جرايم را برنامه امسال نيروي انتظامي عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدي مقدم در همايش دادستانهاي سراسر كشور به طرح ارتقا امنيت اجتماعي اشاره كرد و گفت: سال گذشته تابلوي برجسته اقدامات نيروي انتظامي طرح ارتقا امنيت اجتماعي بود كه به صورت پايلوت توسط دادستاني تهران و فرماندهي تهران بزرگ اجرا شد و نتايج آن اجمالا مثبت بود.

وي تصريح كرد: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و نحوه همكاري نيروي انتظامي و قوه قضائيه به گونه اي برجسته بود و طي 10 سال اخيربه عنوان يك نقطه مثبت به شمار مي آيد.

فرمانده نيروي انتظامي از كاهش سرقت هاي مهم خبر داد و گفت: سرقتهاي مهم كه ارزش آن از 100 هزار تومان به بالابوده ، 7 درصد كاهش داشته در حالي كه در دهه 70 اين امر رشد داشته است.

احمدي مقدم تصريح كرد: كاهش سرقت هاي مهم از سال 80 به بعد كند شده و در سال 84 به گونه اي متوقف و در سال 86 به اوج خود رسيده است.

وي همچنين از افزايش كشف جرايم از 68 درصد به 79 درصد خبر داد و گفت: كشف جرايم به خصوص در ارتباط با خودرو به 102 درصد رسيده است.

فرمانده نيروي انتظامي همچنين از كاهش 32 درصد سرقت مسلحانه ، 18 درصد سرقت اتومبيل ، 4 درصد سرقت منزل ، 5 درصد سرقت مغازه ، 24 درصد آدم ربايي و 4 درصد قتل، خبر داد.

احمدي مقدم به كشفيات مواد مخدر اشاره كرد و گفت: بر اساس گزارش هاي رسيده، 900 تن كشفيات مواد مخدر داشته ايم.

وي همچنين ازافزايش كشف 84 درصدي تجهيزات ماهواره اي و 127 درصدي سي دي هاي مبتذل ، خبر داد.

فرمانده نيروي انتظامي همچنين به آمار سرقت ها در سال 87 اشاره كرد و گفت: در فروردين ماه امسال سرقت هاي مهم 7 درصد ، سرقت ها خرد 8 درصد، سرقت هاي مسلحانه 58 درصد ، اتومبيل 24 درصد ، قتل 13 درصد ، آدم ربايي 35 درصد ، مغازه 25 درصد و منزل 14 نسبت به فروردين سال 86 كاهش يافته است.

احمدي مقدم با بيان اينكه عمده سرقت ها در طول روز انجام مي شود افزود: هر چه طول روز در سال بيشتر باشد سرقت افزايش خواهد يافت، يعني رابطه مستقيمي بين طول روز، گرما و سرقت وجود دارد.

وي وضعيت امنيت در سال جاري را خوب توصيف كرد و گفت: اميدواريم اين روند همچنان ادامه داشته باشد.

فرمانده نيروي انتظامي گفت: برنامه هاي امسال بر اساس استمرار و تثبيت طرح ارتقاء امنيت اجتماعي نهاده شده و بنا داريم به امر پيشگيري توجه ويژه داشته باشيم.

احمدي مقدم از افزايش سرقت موتور سيكلت در سال جاري خبر داد و گفت: بنا داريم برنامه ريزي گسترده اي را در راستاي كاهش اين سرقت ها داشته باشيم .

وي به همكاري نيروي انتظامي و دستگاه قضايي تاكيد كرد و گفت: به هر ميزان كه تعاملات ميان اين دو دستگاه بيشتر شود طرحها بيشتر نتيجه خواهد داد.

فرمانده نيروي انتظامي به كاهش جرايم در استانهاي سيستان و بلوچستان ، تهران بزرگ و فارس طي دو سال گذشته اشاره كرد و گفت: با طرحهاي مشترك ميان نيروي انتظامي ودستگاه قضايي شاهد كاهش جرايم خشن در اين استانها بوده ايم .

احمدي مقدم تاكيد كرد: تلاش ما بر اين جهت است كه ارجاعات به دادسرا را كاهش دهيم و تمركزمان را به شناسايي ريشه جرايم معطوف كنيم .

وي گفت: به جاي دستگيري معتادان در خيابانها و سپردن آن به مراجع قضايي ، بايد اقدامات را هدفمند كنيم .

فرمانده نيروي انتظامي در ارتباط با اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شركتهاي خصوصي گفت: برخي نسبت به اين طرح انتقادهاي داشته اند كه بايد گفت رفتار شركتهاي خصوصي بايد تحت كنترل باشد و مقامات قضايي نيز در اين ارتباط هوشمندانه نسبت به انتقادات پاسخ دادند.

احمدي مقدم گفت: امروز شوراي تامين استانها و شهرستانها همدل و پخته در كنار هم فعاليت و خدمت مي كنند در حالي كه پيش از اين همدلي وجود داشت اما اثري از پختگي نبود.

وي در ارتباط با پليس خدمات قضايي گفت: با توافقي كه با رئيس قوه قضائيه صورت گرفت در داخل نيروي انتظامي پليس خدمات قضايي را ساماندهي كرديم و امروز 14 هزار پست سازماني در كلانتري ها و پاسگاه ها به پليس خدمات قضايي اختصاص داده ايم كه بخشي از آنها در سال گذشته تحت آموزش هاي لازم قرار گرفته اند.

فرمانده نيروي انتظامي گفت: در سال گذشته 2 ميليون و 700 هزار پرونده قضايي در كلانتري ها تشكيل شد و 14 ميليون ابلاغ اوراق و اجرا داشتيم و بايد تاكيد كنيم آمادگي كامل براي تقويت و هماهنگي با دادسراها را داريم.

احمدي مقدم به امر مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و گفت: تغيير سياستهاي كلي نظام در مبارزه با مواد مخدر ما را از بن بست خارج كرد.

وي افزود: برخي تصور مي كنند اگر مواد مخدري توليد نشود معتادي نخواهيم داشت در حالي كه بايد گفت در سال 2001 كه توليد ترياك 200 تن بود باز هم معتاد داشتيم پس تا معتاد هست مواد مخدر نيز وجود خواهد داشت. كشورهايي همچون هلند، سوئد مقابله با عرضه را رها كرده اند و استراتژي را بر كاهش تقاضا گذاشته اند و ما از جمله كشورهايي هستيم كه استراتژي مقابله متوازن را داريم.

فرمانده نيروي انتظامي گفت: معتاد به اجبار ترك نمي كند و بايد با ختيار خود ترك كند ، در واقع بررسي ها نشان داده است آنان كه به اجبار ترك مي كنند تا 90 درصد بازگشت به مواد مخدر را دارند.

احمدي مقدم گفت: در ارتباط با نرخ معتاد تحت درمان نسبت به جمعيت جهان، پس از ايتاليا در دنيا اول هستيم در حالي كه برخي كشورها طي سالهاي طولاني به اين امر رسيده اند.

وي گفت: اعتقادي به زندان ارجاع دادن معتاد نداريم اما اين امر نياز به اصلاح قانون دارد.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن