تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798897110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش انیمیشن سازی از ابتدا تا اعتلا -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آموزش انیمیشن سازی از ابتدا تا اعتلا Mehrdad 155 29 شهريور 1389, 19:42به نام او که هر چه هست از اوست پیشگفتار خوب, خوب, خوب, به دنیای قشنگ انیمیشن خوش آمدید.اینجا می خوایم هممون تفریح کنیم.شاد باشیم کارتون ببینیم و کارتون بسازیم و کلی با هم خوش بگذرونیم.پس لطفا اخمها باز و سرحال و از دنیایی که داخلشید بیایید بیرون و eventListener وtrace وif وfunction و class را بذارید کنار(برنامه نویس ها را گفتم)که اینجا می خوایم یه نفس راحت بکشیم و صد البته انیمیشن سازی را یاد بگیریم. پس پیش به سوی دنیای نقاشیها و کارتون هایی که هممون را می بره به بچگیهامون. دوره ای که با لذت منتظر برنامه کودک بودیم تا کارتون های مورد علاقمون را پخش کنه.دوره ای که حس نوستالژيكش هممون را گرفته.یادتون می آد وقتی کارتون رابین هود تموم می شد چه حالی می شدیم.انگار این جادوگر تصاویر(منطورم والت دیسنی ه)قلبمون را می گرفت و ما اونو تو انیمیشنهاش جا می ذاشتیم. این سلسله آموزشها برای چه کسانی است به جرات می گم برای همه.خصوصا علاقمندان به انیمیشن.انیماتورهای دوبعدی-انیماتورهای سه بعدی-بازی سازها و...چه کسانی که طراحیشون خوبه و چه کسانی که یه خط هم زوری می کشن.باور ندارید؟خوب برید انیمیشن هایی که تو جشنواره های بین الملل مقام آوردن را ببینید.طرف با یه تکه سیم یا چند تا چوب کبریت و یا چند تا خط ساده تونسته بالاترین جایزه ها را ببره.مثال بزنم؟چشم انیمیشن Flux ساخته ی Chris Hinton.برید ببینید چند تا جایزه برده :اتاوا کانادا - زاگرب 2002 -انسی - لایپزیگ آلمان و...با یه سرچ ساده همه چی دستتون می آد.این هم یه تصویر از فیلمش: شما تواین تصویر نقاشی زیبایی می بینید؟پس چه چیزی اونو صاحب این همه جایزه کرده؟یه فکر درست.یه ایده ی درست و یه انیمیت درست.همه ی اینها دست یافتنیه فقط علاقه داشته باشید و پشتکار.همه چی حله. حالا این یکی را ببینید: انیمیشن Balloons never come back ساخته ی خانم Cecilia Marreiros Marum که دختر بچه ای را نشون می ده که مادرش مرده و اون براش بادکنک به هوا می فرسته.جوایزش هم اینهاست:هیروشیما ژاپن - اشتوتگارت آلمان 2001 - شیکاگو 2002 آمریکا و...چند تا دیگه تصویر را ببینید : دیگه نقاشی از این ساده تر؟مثل بچه دبستانی هاست.ولی با دیدن انیمیشنش اشکتون در می آد.پس اینو یاد بگیریم که ملاک, تنها پیاده سازی افکارمون و فهموندن اون به دیگرونه .به عبارت دیگه حرفمون را بتونیم تو فیلم بزنیم.به عبارت دیگه مغزمون به دستمون فرمون بده.به عبارت دیگه....خسته شدم به خدا. من در این سری مقالات آموزشی تا اونجا که عقل ناقصم قد بده روشهای ساخت صحیح انیمیت کردن را می گم.99% آموزش با من و 1% خلاقیت از شما. قراره چی کار کنیم می خواهیم با ساده ترین امکانات انیمیشن بسازیم و در این راه از کامپیوتر کمک بگیریم واون(منظورم کامپیوتره)برده ی ما باشه نه ما برده ی اون(قابل توجه افرادی که دنبال تمپلیت و نرم افزار های اجق وجق سه بعدی اند تا بلکه دری براشون باز بشه غافل از اینکه انیمیشن بدون دید صحیح, سرانجامی نداره)همیشه از کمترین امکاناتتون بیشترین بهره را ببرید.تو درسهایی که بهتون می دم متوجه می شید که مثلا با فلش می شه چه کارها که نکرد.اونوقت ما پناه می بریم به ابزارهای این برنامه مثل motion path که مثلا از غیب این ابزار برامون کارتون سیندرلا بسازه!!! کارولین لیف انیماتور کانادایی که با شن و رنگ روی شیشه انیمیشن می سازه می گه: "وقتی ابزار کار من محدود باشه خلاقیتم به اوج خودش می رسه " قراره من چی بگم در هر درس ما سه پرده داریم.پرده ی اول:آموزش طراحی بدن انسان و کاریکاتور(مفصل می گم چی به چیه عجله نکنید) - پرده ی دوم : مباحث تئوریک که بسیار مفیدند مثل ریتم و زمان بندی و کمپوزسیون و رنگ شناسی و...اجرای درست - پرده ی سوم : اتاق کامپیوتر(بیس کار روی فلش نسخه ی CS5 است.هر جا این برنامه کم آورد سوییچ می کنیم رو یه برنامه دیگه تا نتیجه ی دلخواه بدست بیاد)در هر پرده هم کلی تمرین و مشق شب بهتون می دم که تا جلسه ی بعدی آماده باشید. چی احتیاج دارید مدادHB (منظور همین مداد های عادی است). پاک کن .تخته شاسی طراحی .کاغذ و یه کامپیوتر. اگه اسکنر هم دارید که عالیه. نداشتید هم مهم نیست. و بالاخره علاقه + پشتکار + صبر + تمرین+تمرین +.... شما باید چی کار کنید خواندن درسها .انیمیشن زیاد دیدن(نه به صرف لذت بلکه به دید فنی)و انجام دادن تمرینهایی که بهتون می دم اولین تمرین:یه مداد و کاغذ بردارید وهمینطور به طور رندوم و اتفاقی یه سری خطوط بکشید.اگه بچه ی کوچیک تو خونه دارید این کار را به بهترین نحو براتون انجام می ده.حالا بیایید توی این خطوط در هم وبرهم ,شکل پیدا کنید و اونها را پر رنگ کنید.ببینید چند تا شکل می تونید بکشید.فقط توجه کنید که خطوط اضافی نکشید و فقط از تو همین خطوط شکلها را پیدا کنید.یه ضمیمه براتون گذاشتم.روش امتحان کنید. پ .ن :همه ی دروس این تاپیک, نوشته و حاصل تجربه ی خودمه.هر جا اقتباسی صورت بگیره یا بخوام کتابی معرفی کنم بهتون می گم.پس خواهشااز برداشت مقالات برای سایتها و جاهای دیگه اکیدا خودداری کنید (هر چند چیز قابل داری نیست)و فقط منحصر به سایت مجید آنلاین و بخش فلش هست.اگر نظر یاسوال و یا مورد خاصی هست تو همین تاپیک اعلام کنید یا پیغام خصوصی بدید. خوب دیگه خیلی حرف زدم . تمرینی که بهتون دادم را انجام بدید.زود برمی گردم شاد باشید - مهرداد Mehrdad 155 31 شهريور 1389, 19:51به نام او که هر چه هست از اوست مقدمه و تاریخچه نه من حوصله دارم براتون قصه بگم که انیمیشن از کجا شروع شد ونه شما. تو اینترنت و ویکی و کتابها هر چند تا بخواید نوشته شده. هممون می خوایم زود بریم سر اصل مطلب.ولی دونستن چند تا چیز مهم لازمه ی هر کاریه.قول می دم زیاد کشش ندم. انیمیشن یعنی چی این واژه از کلمه anima به معنای حیات و زندگی می آد که در پیوند با tion معنی جنب و جوش می ده.پس Animation(انیمیشن) به معنی جنب وجوشی یا جان بخشی یا حرکت بخشی و کلا به اصطلاح جدید در فرهنگنامه ی ما , پویا نمایی است. فرق بین انیمیشن و کارتون و کمیک استریپ چیه انیمیشن برای نامیدن هر چیزی بصورت تک فریم تک فریم ساختن است. و کارتون هم به همین روش ساخته می شه منتها با نقاشی کردن(چیزی که قراره من بگم).ولی کمیک استریپ به کتابهای نقاشی شده با حباب گفتار بالای سرشون گفته می شه که معروفترینشون کتابهای تن تن اثر هرژه است.( تو اینترنت کلمه ی Tintin را سرچ کنید.) کی اولین انیمیشن را ساخت Winsor Mccay شاید برای خیلی ها اسم نا آشنایی باشه. این کاریکاتوریست آمریکایی برای اولین بار در سال 1914 انیمیشن گرتی دایناسور را ساخت. و برای اولین بار بود که دوربین فیلم برداری به عنوان ابزاری برای ساخت کارتون به کار رفت.انصافا عجب انیمیشن باحالی هم هست: قدیمها چطوری انیمیشن می ساختن خوب این سوال بسیار متداولی است که شاید خیلیها ندونن.اما قبل از ظهور پدیده ی کامپیوتر همه ی انیمیشن ها توسط یه دوربین فیلم برداری و یه میز مخصوص انجام می گرفت.اسم این میز آکسبری بود که یه دوربین به صورت عمودی روی اون قرار داشت. تصاویر پس زمینه روی کاغذ طراحی شده و با یه چرخ مخصوص حرکت داده می شد.و تصاویر کاراکتر روی طلق های شفاف کشیده می شد.این طلقها celluloid نام دارند.به همین جهته که این روش cell animation نام داره و هنوز هم کلمه ی cell روی نرم افزار ها برای نمایش فریمها به کار می ره. تعدادی لامپ هم برای نور پردازی دور میز قرار داشت تا نور صحنه همیشه یکنواخت باشه. والت دیسنی یه میز مخصوص هفت طبقه برای این کار ساخته بود که هفت لایه را ساپورت می کرد ویه دوربین در طبقه ی هفتم قرار داشت و می تونست با اون عمق میدان سه بعدی ایجاد کنه.این میز کاملا محرمانه بود و فقط پرسنل می تونستن با اون کار کنن. حالا نرم افزارهای کامپیوتر برای ما بینهایت لایه درست می کنن ولی نمی دونم چرا ما نمی تونیم یه چیزی مثل دیسنی بسازیم!!!.حساب کنید اگه دیسنی یکی از این نرم افزارهارا داشت چی کار می کرد. چند نوع انیمیشن داریم شاید نشه به این سوال یه جواب کامل داد چون اونقدر تنوع در ساخت متحرک سازی وجود داره و وسیعه که نمی شه دقیقا گفت.من به طور کلی در زیر مهمترینشون را می گم: 1)انیمیشن روی طلق یا سل انیمیشن Cell Animation این متداولترین نوع و البته پر مخاطب ترینشون هست که در بالا توضیحشو دادم.کارتون های دیسنی سابق و استودیو فاکس قرن بیستم و برادران وارنر و...همه با این تکنیک کار می کردن. سیندرلا.سفید برفی .پاپای.تام وجری و...همه از این نوعند. بالا رابین هود و پایین سفید برفی هر دو از دیسنی 2)انیمیشن عروسکی و خمیری claymation همونطور که از اسمش پیداست توسط تعدادی عروسک مفصل بندی شده یا خمیر مخصوص این کار که پلاستیسین نام داره ساخته می شه.عروسکها توسط مفصل های فلزی ساخته شده و بعد به اونها لباس می پشونند.و بعد از ساخت دکورهای اطراف به صورت تک فریم از اونها فیلم می گیرن(stop motion) نمونه اش انیمیشن عروس مرده -ماجراهای والاس و گرومیت-و یا انیمیشن های یری ترنکا است 3)خراش مستقیم روی فیلم مبدع این کار کسی نبود جز نورمن مک لارن که مستقیم روی فیلم های خام نقاشی می کرد یا اونها را خراش می داد. نکته ی جالب توجه صداگذاری این فیلم ها بود که این کار را هم با طیف رنگ طوسی به سیاه ,کنار حاشیه ی فیلم لکه گذاری می کرد(میدونیم که فیلم های سینمایی یه حاشیه ی صوتی کنارشون دارن)و برای این کار هم یه جدول ساخته بود به این صورت که رنگهای سیاه صدای بم و خاکستری ها صدای زیر داشتن.نورمن مک لارن پایه گذار انجمن فیلم کانادا بود که هنوز هم دایر است. 4)تخته سنجاق تخته ای بود متشکل از هزاران سوزن به هم فشرده که با فشار دادن آنها از پشت و تاباندن نور از یه زاویه ی خاص تصاویر حیرت زده ای می ساختن. (1انیمیشن عروسکی -2&3 نورمن مک لارن و کارهاش -4 انیمیشن خمیری -5 تخته سنجاق) 5)رنگ یا پودر یا شن روی شیشه لوازم مورد نیاز یه شیشه و مقداری رنگ یا شن و دستانی توانا و خلاق.یکی از نام آورترین آنها کسی نبود جز خانم کارولین لیف که با انگشتهاش و به صورت تک فریم در هم آمیختگی های زیبایی به وجود می آورد .تصاویر را ببینید: 6)انیمیشن روی کاغذ paper animation تصاویر دونه دونه روی کاغذ کشیده می شد وبا مداد رنگی با هر چیز دیگه اونها را رنگ می کردن.بهترین مثال انیمیشن آدم برفی ساخته ی داین جکسون Snowman -Dianne Jackson 7)انیمیشن دوبعدی کامپیوتری 2D computer animation تصاویر روی کاغذ طراحی شده وبعد اسکن و وارد کامپیوتر می کنن یا مستقیما توسط قلم های دیجیتایزر کشیده می شن و با نرم افزارهای مخصوص این کار رنگ آمیزی و ویرایش می شن و نهایتا از اونها خروجی می گیرن(این چیزیه که قراره یاد بگیریم) 8)انیمیشن سه بعدی کامپیوتری 3D computer animation توسط نرم افزار های مخصوص اینکار مدل سازی و صحنه آرایی مجازی به وجود میاد و انیمیشن ها ساخته میشن.کارتون های شرکت پیکسار نمونه ی بارز این سبک انیمیشن است. 9)انیمیشن کات اوت Cut Out Animation کاراکتر ها ی دوبعدی از سر تا پا به صورت مفصل بندی ساخته می شن و بعد اونها را حرکت می دن.مثل کاری که فلش با bones بندی انجام می ده. 10)انیمیشن روتوسکوپی rotoscoping animation به نوعی فیلم زنده را به انیمیشن تبدیل می کنن.امروزه با کامپیوتر و نرم افزار های اون اینکار صورت می گیره ولی قدیمها مشکلات فراوانی داشتن .رقص سیندرلا با شاهزاده در سکانس میانی فیلم نمونه ی بارز آن است .شاید ویدئو موزیک های زیادی هم به این روش دیده باشید.یکی از بهترین فیلم های جدید هم والس با بشیر است. اینها همه کلیات تکنیک های ساخت انیمیشن بود که عرض کردم.روش های متعدد زیاد دیگری هم وجود داره که انیماتور های خلاق از اون بهره می برن مثل تلفیق چند تکنیک با هم :فیلم زنده با انیمیشن -تلفیق دو بعدی و سه بعدی و...معرفترینشون هم کارتون چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت است ساخته ی رابرت زمکیس و انیماتور ارشد ریچارد ویلیامز(این نام را بعدها زیاد خواهم گفت) خوب دیگه فکر کنم بس باشه.در مورد اینکه تصاویرمتحرک اولین بار چطوری بوجود اومد(زئوتروپ و فیناکیستوسکوپ و...)خودتون گوگل سرچ کنید. الان هممون دوست داریم انیمیشن بسازیم پیش به سوی اولین درس که جلسات بعد در سه پرده براتون تدارک می بینم. اما صبر کنید.....قرار شد هر جلسه من یه تمرین بدم مثل جلسه ی قبل.و اما برای تمرین این جلسه کاری را که در پایین توضیح می دم انجام بدید: همه ی ما عادت داریم وقتی بهمون می گن یه آدم بکش شکل شماره ی 0 را می کشیم که کاملا غلط است.آدمکی را که دورش مربع کشیدم را از این به بعد جایگزین قبلی کنید.طراحی اون هم خیلی ساده است.اول یه I بکشید و بعد بقیه ی اندام را به ترتیبی که در شکل براتون طراحی کردم اضافه کنید.حالا به این آدمک حالتهای مختلف بدید.لطفا تناسب اندامی را که من کشیدم دقیقا رعایت کنید.این طرح در بحث آموزش بدن انسان خیلی کمکتون می کنه. منتظر نمونه کارهاتون هستم.لطفا نمونه ها را در تاپیکی که مدیر انجمن فلش گذاشته قرار بدید و سوالاتون را هم همون جا مطرح کنید.اگه سوادی داشتم پاسخگو خواهم بود. از جلسه ی بعد کارمون شروع می شه.خودتون را آماده کنید.فعلا بای بای -مهرداد Mehrdad 155 02 مهر 1389, 19:24به نام او که هر چه هست از اوست درس اول همه چیز با قلم و کاغذ شروع می شود بله همه چیز با قلم و کاغذ شروع می شه.چه بخواهید طراحی کنید.چه فیلم بسازید.چه برنامه بنویسید.چه انیمیشن بسازید.با قلم وکاغذ سرو کار دارید.من این دو تا را هیچ وقت از خودم دور نمی کنم.همه جا همراهمه.حتی کنار تختم .ایده ها به یکباره سراغ آدم می آد و زود هم می رن.پس نباید فرصت ها را از دست داد. توصیه ی مهم هنگام طراحی با دست , هدفون ها را از گوشتون در بیارید.رادیو را خاموش کنید.و هر چی پلیر رو کامپیوتر دارید ببندید و در را هم قفل کنید.این جوری غرق طراحی می شید و بر خلاف تصور به اینکه می گن با موسیقی به آرامش می رسید, بازده تون چندین برابر می شه .باورتون نمی شه...خواهشا یه بار امتحان کنید.اینو فقط برای تمرکز بیشتر می گم و توصیه ی ریچارد ویلیامز به انیماتور هاست که عینا نقل قول کردم. پرده ی اول طراحی خوب به اتاق طراحی خوش آمدید.من کم کم حرفهام را سعی می کنم کم کنم و به اصل موضوع بپردازم. بلد نیستید طراحی کنید؟یه خط هم نمی تونید بکشید؟یا اینکه می تونید اما مثلا نمی تونید چرخش یه سر را طراحی کنید؟مهم نیست.این آموزش ها برای شماست.فقط کافیه هر چی می گم گوش کنید و تمرین مداوم انجام بدید تا سبک خودتون را پیدا کنید.هر کاری شدنیه.کار نشد نداریم. اینجا می خوایم طراحی کردن را یاد بگیریم.اما نه طراحی منظره و پرتره و اشیا.بلکه طراحی بدن انسان. چرا بدن انسان؟ جواب ساده است.سخت ترین کار در طراحی همین کاره.وقتی شما اصول درست طراحی از بدن را یاد بگیرید بقیه ی موارد براتون آب خوردن می شه.خیلی افراد می تونن بدن را بکشن ولی وقتی بهشون بگی یه حالت دیگه از این آدم را بکش توش می مونن.چون نمی دونن چطور با حجمها کار کنن و اصول طراحی را بلد نیستن.وقتی بدن انسان را یاد گرفتید طراحی حیوانات و دیگر چیزها براتون بسیار ساده می شه و به دنبالش کاریکاتور.به هیچ عنوان برای شروع طراحی دنبال کتابهای کاریکاتور نروید چون شما هنوز پایه ی یه ساختمون را نساختید و می خواید بدون پی ریزی روی اون آجر بچینید.خوب خیلی راحت ساختمونتون می ریزه پس اول باید فونداسیون را قوی کنید.میل گرد و بتون ریزی کنید و بعد آرام بیایید بالا.به یه بچه ی 7 ساله نمی تونید فیزیک یاد بدید.ولو اینکه قبلش ریاضیات و انتگرال را باهاش کار کرده باشید. کتابی که من از روی اون با شما کار می کنم کتاب طراحی بدن انسان نوشته ی برن هوگارت است.تو کتابفروشیها هم به وفور یافت می شه.اونوباید حتما بخرید چون من همه ی تمرین هامو از روی اون می دم.این کتاب طراحی های بسیار سخت و وحشتناک داره که خیلی ها رو فراری می ده.چون هیچ روشی برای طراحی ها درون اون گفته نشده.نگران نباشید.اگر با من جلو بیاید.همه ی کار ها رو براتون راحت می کنم.پس کتاب را بخرید و فقط طرحها را نگاه کنید بعد با درسهای من بیایید جلو. شروع کار سوال:وقتی می خواهید یه آدم طراحی کنید از کجای اون شروع به کشیدن می کنید؟سوال بسیار متداولیه.همه ی اونهاتون که گفتید از سر, کاملا اشتباه کردید.ترتیب درست به صورت زیر است: نیم تنه ی بالا - نیم تنه ی پایین - پاها - دست ها - سر و گردن خوب پس برخلاف تصور, سر آخر همه کشیده می شه. ولی ما اینجا اول از طراحی سر شروع می کنیم.بنا به هزار و یک علت.بعد کم کم بقیه ی اعضا را.. و مثل یه عروسک اونها را به هم می چسبونیم. طراحی سر (قسمت اول) مداد را بردارید و کاغذ را به تخته شاسیتون محکم کنید.حالا شروع کنید به کشیدن دایره.همینطور دایره بکشید.نه بیضی.دایره.فقط دایره.آرام هم بکشید.بعد اتوماتیک دستتون تند می شه.اونقدر بکشید تا دستتون خسته بشه.بریده بریده هم نکشید.آرام و یکنواخت.هیچ طرحی را پاک نکنید.عوضش دوباره بکشید.همه ی طرحهاتون را هم تا آخر عمر نگه دارید و تاریخ بزنید.اینطوری پیشرفتتون را به آرامی حس می کنید. اونهایی را که براتون ضربدر زدم یعنی بیضی شده و به درد نمی خوره واونهایی درسته که علامت صحیح داره حالا شماره ی 1 را ببینید.من یه بعلاوه وسطش زدم.شما هم اینکار را بکنید.در شکل های 2 و 3 می تونیم حس یک کره را بکنیم که این دو تا خط روش غلتیده(خط Aو خطB )نقطه چین ها پشت کره است.برای اولین تمرین این دو خط را روی کره حرکت بدید(مثل استوا و نصف النهار)و از شکلهایی که براتون کشیدم کمک بگیرید.این تمرین ها را انجام بدید تا بعد بگم این دو تا خط چه شگفتیهایی براتون می آره.منتظر تمریناتون هستم. پرده ی دوم مباحث تئوریک کار من در این پرده یاد دادن زمان بندی و ریتم و استوری بورد و ترکیب بندی و رنگ شناسی و اصطلاحات سینمایی و مباحث دیگه است.اگه همزمان با من هر سه پرده را جلو بیایید.متوجه پیشرفت چشمگیر خودتون می شید.فعلا عجله نکنید.آروم آروم.فعلا بریم ببینیم چه افرادی توی یه شرکت انیمیشن کار می کنن طراح داستانstory design:این همون شخصیه که طرح اولیه به ذهنش می خوره و داستان را می نویسه فیلمنامه نویسscreenplayer:طرح را می گیره و اونو دكوپاژ می کنه.یعنی سینمایی ش می کنه.این اصطلاحات را بعدا کامل می گم طراح استوری بوردstoyboard:اینجا فیلمنامه بصورت تصویری در می آد و توسط 1 یا چند نفر انجام می شه.نحوه ی کشیدن استوری بورد را مفصلا براتون در یه درس جاگانه می گم طراح کاراکترCharacter design:شخصیت های کارتونی را ایشون می کشن و می دن دست انیماتورها طراح لی اوت Layout: برگه هایی شبیه استوری بورد ولی بزرگتر و کامل تر که تمام مشخصات یه پلان توش توضیح داده شده.اینم توضیح میدم کلید زنKeyframer:فریم های اصلی را این افراد می کشن.یا به عبارتی حرکتهای اول و اخر بینابین زنbetweener:بین تصاویر اول و آخر را پر می کنه قلم گیرdesenator: خطوط مدادی طراحان کلید و بینابین را با قلم های راپید پر رنگ می کنه طراح پس زمینه background: مناظر اطراف کاراکتر را طراحی می کند اسکن و تمیز کاریscan & cleanup:ایشون اپراتور کامپیوتر هستن و نقاشی ها را توسط اسکنر وارد کامپیوتر کرده و تمام کثیفی های کاغذ را توسط نرم افزار های مخصوص پاک می کند رنگ آمیزیcolorist:کاملا پیداست کارش چیه.کاراکتر ها را رنگ کرده و با توجه به پس زمینه و با نظر متخصصان اونها را آماده می کنن کامپوزیت composite or X-Sheet: یا اکس شیت.تمام تصاویر در این بخش روی یکدیگر گذاشته شده(منظورم پس زمینه و جلو زمینه است)و یه پس از تنظیمات دوربین یه خروجی نهایی گرفته می شود تدوین و صداگذاری Editing: در اینجا قسمتهای بریده ی فیلم در مرحله ی قبل به هم چسبانده شده و فیلم آماده و صداگذاری می گردد .آهنگساز هم در این مرحله موزیک فیلم را آماده و به تدوین کار می دهد(بعضی مواقع آهنگ قبل از فیلم ساخته می شه که با اصول ریتم شناسی اونو می سازن.بعدا بیشتر توضیح می دم) کارگردان Director:شخصیه که روی کل پروژه نظارت دارد.در واقع انیمیشن متعلق به اوست تهیه کنندهProducer:سرمایه گذار اصلی کار.که به این سادگی ها پیدا نمی شه!!!. اینجا یه کارگاه انیمیشن سازیه که جلوی هر طراح یه میز نور(روش ساختشو میگم)و یه دوربین برای تست وجود داره پرده ی سوم اتاق کامپیوتر در این جا ما تجربیاتمون را به کمک ابزار کامپیوتر و تعدادی نرم افزار انجام می دیم.برنامه ی اصلی ما فلش است (نسخه ی CS5)هر جا برنامه نتونست خواسته هامون را براورده کنه می ریم سراغ یه برنامه ی دیگه.اگه عمری بود premiere را هم یادتون می دم تا انیمیشن هاتون را اونجا ویرایش و یه خروجی فینال و مامانی بگیرید. فلش را باز کنید و با انتخاب action script 3 وارد اون بشید(چرا اکشن 3؟ چون دلم می خواد!!!) برنامه نویس ها هنگام شروع یاد دادن از hello world استفاده می کنن.در انیمیشن هم, ما حرکت یه توپ را به عنوان شروع کار در نظر می گیریم: شماره ی 1)روی فریم اول رایت کلیک کرده و Insert Blank Keyframe را انتخاب کنید. شماره ی 2)کلید onion skin را روشن کنید تا فریم های زیری را نشونتون بده.مثل کاری که میز نور می کنه. شماره ی 3)یه دایره به عنوان یه توپ بکشید و طبق جهت هایی که براتون کشیدم یه برخورد به زمین و جهیدن به بالا درست کنید. فریم های بعدی را با همون Insert Blank Keyframe بسازید و توپ سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4842]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن