تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798124118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانستنی هایی جالب از خارجی های فوتبال ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: 50 درصد خارجی ها ملی پوش هستند!





از 24 بازیكن فعلی حاضر در لیگ برتر، 12 تن سابقه حضور در تیمهای ملی كشورشان را دارند و تعدادی از آنها از جمله عراقی ها عضو ثابت تیم ملی عراق هستند. خوجوئیان، دوردی اف، قلی اف، سرتلی، استپانیان، پطروسیان، استراتولات، ایلیچ، ابوالهیل، بسیم عباس، حیدرعبدالرزاق و احمد ناجی دارای بازی ملی در كارنامه خود هستند. عبدالوهاب الوالهیل با 67 بازی ملی در این زمینه ركورددار است.مشهور ترین «10» لیگ«حیدرعبدالرزاق حسن» كه اخیراً به استقلال اهواز پیوسته، پیراهن شماره 10 این تیم را بر تن می كند كه با توجه به پست بازی او كه دفاع آخر است، جالب توجه می نماید! در این مورد احتمالی كه وجود دارد اینكه شاید این شماره در استقلال اهواز مشتری نداشته كه این عراقی آن را تصاحب كرده است! در سالهای قبل مهدی پاشازاده مشهورترین مدافع شماره 10 لیگ بود.آقای گل مقدماتی جام جهانی در ابومسلمبگیچ محمد قلی اف هافبك 27 ساله تركمنستانی ابومسلم مشهد یكی از بهترین كاشته زنان آسیاست. او در جام ملت های آسیا دو گل از ضربات ایستگاهی به عربستان و عراق زد و در حال حاضر نیز بهترین گلزن مسابقات مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان در قاره آسیاست. قلی اف تاكنون 6 گل در این مسابقات به ثمر رسانده كه البته بیشتر آنها را مدیون تیم افغانستان است كه در مرحله پیش مقدماتی با تركمنستان روبرو شد!



زوج خارجی های پرسپولیسپرسپولیس كه پیشرو استفاده از بازیكن خارجی در ایران است، فصل گذشته دو بازیكن گمنام را در ایران مشهور كرد و هر دوی آنها را از دست داد! سرخپوشان پایتخت اكنون دو بازیكن خارجی دیگر به خدمت گرفته اند. نكته جالب این است كه آنها در سال 56 نیز دو بازیكن خارجی به خدمت گرفته بودند و در واقع این روند نشان می دهد. پرسپولیس فقط معتقد به استفاده از دو خارجی در یك فصل است!كاندیداهای آقای گلیتاكنون فقط یك خارجی موفق به كسب عنوان آقای گلی لیگ شده است: مهندس مهدی النداوی كه در فصل 78 در تیم نفت آبادان این عنوان را به دست آورد. در فصل جاری لیگ برتر نیز 5 مهاجم خارجی به میدان خواهند رفت و باید دید آیا كسی از آنها توان رقابت با مهاجمان ایرانی را دارد یا خیر. یوركویچ، ترائوره، چوجی، آلوز و ناجی مهاجمان خارجی لیگ هستند.پگاه و علاقه به صربها!حضور 2 بازیكن صربستانی در تركیب تیم پگاه نیز در نوع خود جالب توجه است. پگاهی ها به خاطر استفاده از یك سرمربی صربستانی علاقه زیادی به استفاده از بازیكنان این كشور دارند. فصل قبل نیز یك دروازه بان صربستانی در پگاه بازی می كرد.

اهوازیها ركوردار هستنداستقلال اهواز با داشتن 6 بازیكن خارجی ركورددار است! آبی های اهواز 4 بازیكن عراقی، یك برزیلی و یك مقدونیه ای را به خدمت گرفتند و در واقع 30 درصد تركیب خود را خارجی كرده اند. فصل گذشته پگاه با داشتن 5 خارجی ركورددار بود.سرگذشت جالب سرتلیماموكا سرتلی، مدافع چپ گرجستانی تیم صباباتری، سرگذشت جالبی دارد. او كه در كشورهای لتونی، روسیه و قبرس نیز توپ زده در سال 2000 به مونشن گلادباخ آلمان پیوست اما یك اتفاق او را از رسیدن به رؤیای بازی در بوندس لیگا باز داشت. در تابستان همان سال ماموكا مورد حمله دزدان مسلح قرار گرفت و از ناحیه پا مجروح شد و این اتفاق او را حدود 2 سال از فوتبال دور نگه داشت!پرافتخارترین خارجیلئون استپانیان ارمنستانی پرافتخارترین بازیكن خارجی فوتبال ایران است. او كه عنوان برترین گلزن تاریخ سپاهان در لیگ را به خود اختصاص داده، طی دو فصل گذشته با سپاهان به دو عنوان قهرمانی لیگ و جام حذفی دست یافته است. ضمن آنكه او تنها بازیكن خارجی است كه بازوبند كاپیتانی یك تیم ایرانی را بر بازو بسته است.قدیمی ترین خارجی لیگلئون استپانیان، قدیمی ترین بازیكن خارجی لیگ به شمار می رود. لئون 33 ساله در سال 74 به مدت كوتاهی به آرارات تهران پیوست و از فصل 75 نیز تا امروز به طور مستمر عضو سپاهان اصفهان بوده است. او دهمین فصل حضورش را در لیگ ایران سپری می كند.



6 سنگربان فرنگی!حضور 6 دروازه بان خارجی نشان می دهد كه 40 درصد تیمهای لیگ برتر وظیفه حفاظت از سنگرشان را به دست خارجی ها سپرده اند. حضو ر رادیوویچ، توپالوویچ، ایلیچ و پطروسیان درون دروازه تیمهای پگاه، استقلال، استقلال اهواز و ذوب آهن قطعی است و سوسكو و شوارتزه نیز رقیبان سرسختی همچون رحمتی و طباطبایی دارند.

سنت شكنی پاسپاسی ها بعد از چهار دهه سنت شكنی كردند و یك بازیكن خارجی به خدمت گرفتند. عیسی ترائوره كه فصل گذشته پدیده پرسپولیس بود، در یك انتقال كش و قوس دار پیراهن سبز را بر تن كرد تا اولین خارجی تاریخ پاس باشد!پای بلغاری ها هم به ایران باز شد!برخلاف آنچه كه عنوان می شود، بوژو یوركوویچ، مهاجم تیم پگاه گیلان، صربستانی نیست بلكه بلغارستانی است  با این حساب او اولین بازیكن بلغاری است كه در لیگ ایران توپ خواهد زد.جوانترین خارجی لیگ چهارمبسیم عباس مدافع چپ پای تیم ملی و المپیك عراق كه در مسابقات المپیك آتن با پیراهن شماره ی 3 عراق خوش درخشید، جوانترین بازیكن خارجی حاضر در لیگ برتر چهارم است. بسیم عباس كه در كشورش به خاطر قد كوتاه، سر تراشیده، پوشیدن پیراهن شماره 3 و چپ پا بودن به روبرتو كارلوس عراق معروف است! با 22 سال سن جوانترین خارجی لیگ برتر است.

مسن ترین خارجی لیگ چهارمساشا ایلیچ، دروازه بان مقدونی آبی پوشان اهواز، با 34 سال سمن، مسن ترین بازیكن خارجی حاضر در فصل جاری لیگ برتر است. ساشا كه مسابقه عضویت در تیم سرشناس هامبورگ را دارد، فصل گذشته نمایش خوبی در پرسپولیس داشت و در این فصل سنگربان شماره یك استقلال اهواز است.دو كاپیتان آسیاییعبدالوهاب ابوالهیل، هافبك ملی پوش عراقی استقلال اهواز، كاپیتان تیم ملی كشورش است. او همچنین كاپیتان تیم عراق در المپیك آتن بود و با این تیم به مقام چهارم رسد. همچنین قربان گلدی دوردی اف كاپیتان تیم ملی تركمنستان است ك درخشش خوبی با این تیم در جام ملت های آسیا داشت.

سرشناس ترین خارجیسامبو چوجی، سرشناس ترین بازیكن خارجی حاضر در لیگ برتر است. چوجی كوتاه قامت كه ضربات سر خوبی نیز دارد، در تیم مشهور ساربروكن آلمان به ماشین گلزنی تبدیل شده بود و موفق گردید با گلهای خود این تیم را دوباره به بوندس لیگایB باز گرداند. او به دلیل مشكلات شخصی كه با مربی داشت، از ساربرو كن جدا شد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 586]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن