تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798254287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده لشگر 31 مكانيزه عاشورا: كارنامه مردم آذربايجان در آزاد سازي خرمشهر پرافتخار است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرمانده لشگر 31 مكانيزه عاشورا: كارنامه مردم آذربايجان در آزاد سازي خرمشهر پرافتخار است
خبرگزاري فارس: فرمانده لشگر 31 مكانيزه عاشورا گفت: كارنامه مردم آذربايجان در عمليات بيت المقدس و آزاد سازي خرمشهر بسيار درخشان و افتخار آفرين است.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، محمد تقي اصانلو كه در عمليات بيت المقدس به عنوان فرمانده گردان حضور داشته امروز در جمع خبرنگاران با بيان اينكه اراده رهبري ، مردم و تدبير و درايت فرماندهان جوان عوامل اصلي فتح خرمشهر هستند، افزود: مهمترين عامل در آزاد سازي خرمشهر عنايت خاص پروردگار بود.
وي افزود: در همان لحظه تصرف خرمشهر مقاومت مردمي در برابر متجاوزين بعثي شكل گرفت و اين مقاومت روز به روز پس از اشغال خرمشهر قوي تر شد و در عمليات بيت المقدس مردم با تمام وجود در عمليات نقش آفريني كردند و آنچه مردم داشت در عمليات بيت المقدس در طبق اخلاص گذاشتند و به اشكال مختلف حماسي حضور خود را به نمايش گذارند.
اصانلو اضافه كرد: ما در آزادي خرمشهر شهداي ارزشمند زيادي را تقديم اسلام و قرآن كرديم كه براي دفاع از آرمان ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي جان خودشان را نثار كردند و اغلب آنان شهداي 17 يا 18ساله بودند كه از مدرسه و دانشگاه به جبهه ها اعزام شده بودند.
وي خاطر نشان كرد: اين جوانان بزرگترين حماسه تاريخ ايران اسلامي را با آزادي خرمشهر رقم زدند اما پيام اصلي اين فاتحان ، پايداري و استقامت در راه خدا و صيانت و پاسداري از ارزش هاي اسلامي و قرآني بود.
فرمانده ارشد سپاه استان آذربايجان شرقي نقش نيورهاي آذربايجاني را در آزاد سازي خرمشهر مهم خواند و ياد آور شد: نيروهاي آذربايجاني در چند لشكر كارآمد سازماندهي شده بودند، تيپ 31عاشورا، تيپ 8نجف اشرف، تيپ 7ولي عصر و تيپ المهدي ، يگان هاي اصلي نيروهاي آذربايجاني بوند و بيش از 14يا 15گردان از اين خطه ميهن اسلامي در عمليات بيت المقدس نقش آفريني كردند و مردم آذربايجان علاوه بر تجهيزات و آماده سازي نيروي انساني ستادهاي پشتيباني قوي و توانمندي سازماندهي كردند و كارنامه آنان در عمليات آزادسازي خرمشهر بسيار درخشان و افتخار آفرين بود.
بنا به گزارش روابط عمومي لشكر 31 عاشورا ،اصانلو با بيان خاطراتي از عمليات بيت المقدس گفت: در مرحله سوم عمليات به دروازه هاي خرمشهر رسيديم و حدود ساعت 9صبح دشمنان بعثي پاتك بسيار سنگين و غيرقابل تصوري زدند و تلاش مي كردند از داخل شهر خارج و فرار كنند، اين پاتك تا ساعت 30/14ادامه داشت و شدت آتش به اندازه اي بود كه فضا به شدت دود آلود شد به طوري كه آدم احساس مي كرد آفتاب غروب كرده است.
وي ادامه داد: در اين حين به شهيد بسطاميان گفتم خبر داري ؟ گفت نه ! گفتم نمازمان قضا شد ، او نگاهي به ساعتش انداخت و گفت نه باب تازه ساعت 14ظهر است.
رزمندگان اسلام در اوج گرماي خوزستان با كمبود آب و غذا، در شرايط ويژه و خاص حتي تن به تن با متجاوزين نبرد كردند و عليرغم پاتك شديد دشمن ، هزاران نفر از آنان را در آن منطقه اسير كردند و شهر بيش از ماه ها اسارت از دست متجاوزين خارج شد.
فرمانده لشكر 31 عاشورا، آزاد سازي خرمشهر را بهترين لحظات عمر خود مي داند و اظهار داشت: آخرين درگيري ما در گمرك بود و نزديك ظهر درگيري كم شد ، از فرط خستگي و نبرد چند روزه ، در يكي از خيابان هاي شهر نشسته بودم كه ناگهان راديو آزاد خرمشهر را اعلام كرد كه در اين هنگام تنها كاري كه مي توانستم انجام دهم سجده شكر بود، همه رزمندگان سجده كردند.
وي با بيان اينكه اراده رهبري و مردم و تدبير و درايت فرماندهان جوان عوامل اصلي فتح خرمشهر بود ، اضافه كرد: مهمترين عامل آزادسازي خرمشهر عنايات پرورگار بود .
اوصانلو خاطر نشان كرد: در همان لحظه تصرف خرمشهر مقاومت مردمي در برابر متجاوزين بعثي شكل گرفت و اين مقاومت رزو به روز پس از اشغال خرمشهر قوي تر شد و در عمليات بيت المقدس مردم با تمام وجود نقش آفريني كردند و در اين عمليات آحاد مردم به اشكال گوناگون حماسه حضور خود را به نمايش گذاشتند.
وي گفت: اشغال خرمشهر تحقير بزرگي براي ملت بزرگ ايران بود كه به همين دليل از ابتداي اشغال آن مردم با تمام وجود در صدد آزاد سازي آن برآمدند.
اوصانلو در پايان با تاكيد بر ادامه راه شهيدان توسط آحاد مردم، گفت: نسل جوان بايد با درك درست واقعيات جنگ و دستاوردهاي آن و همچنين آشنايي با جان فشاني ها و فداكاري هاي رزمندگان بيش از پيش در راه صيانت از ارزش هاي اسلام و انقلاب كوشا باشند.
وي پيام فاتحان خرمشهر را استمار راه شهدا دانست و تاكيد كرد: ما در آزادي خرمشهر و خرم شدن خونين شهر شهداي ارزشمند زيادي تقديم و قرآن كرديم. اين شهدا براي دفاع از آرمان هاي و ارزش هاي انقلاب اسلامي جان خودشان را نثار كردند.
اوصانلو تصريح كرد: اكثر شهداي ما 17 يا 18 سال داشتند و فاتحان خرمشهر جواناي بودند كه از مدرسه و دانشگاه به جبه ها رفته بودند و اين جوانان بزرگترين حماسه تاريخ ايران اسلامي را با آزادي خرمشهر رقم زدند ولي پيام اصلي فاتحان خرمشهر پايداري و استقامت در راه خدا صيانت و پاسداري از ارش هاي اسلامي و قرآني بود.
انتهاي پيام/ص
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1002]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن