تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798713358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با برگزيدگان حج عمره دانشجويي سال 87 برترين پيام در سفر عمره دانشجويي، درك معنوي سفر و بهره گيري از آن است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: با برگزيدگان حج عمره دانشجويي سال 87 برترين پيام در سفر عمره دانشجويي، درك معنوي سفر و بهره گيري از آن است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:مدير كاروان نمونه عمره دانشجويي سراسر كشور و دانشجويان معتمر برگزيده، برترين پيام در سفر عمره دانشجويي را درك معنوي سفر و بهره گيري از آن دانستند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز" سحر عبدالهي دانشجوي كارشناسي ارشد علوم قرآن و حديث واحد علوم و تحقيقات، زهرا جودي نعمتي نعمتي دانشجوي دكتراي پزشكي دانشگاه شهيد بهشتي، سميه ناصربخت دانشجوي پرستاري واحد كرج و سميرا بسجاق دانشجوي مهندسي كشاورزي واحد كرج، برگزيدگان حج عمره دانشجويي سال 87 هستند كه در كاروان ابا صالح المهدي (عج) به مديريت حاج ستار تيموري از سوي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها به سفر معنوي حج اعزام شدند ديدار و گفت و گويي با آنان صورت گرفت.
در اين ديدار، ستار تيموري كه به عنوان مدير نمونه كاروان هاي عمره دانشجويي سراسر كشور انتخاب شده است، با اشاره به اين كه افراد مذكور به دليل رعايت مواردي نظير حفظ حجاب و اخلاق حسنه، حسن خلق، تلاوت قرآن، مشاركت در كارهاي گروهي، تحقيق و... به همراه پنج دانشجوي ديگر به عنوان نفرات برگزيده حج عمره سال 87 انتخاب شدند، گفت: سفر معنوي حج عمره امسال، 26 فروردين تا دهم ارديبهشت برگزار شد و اين كاروان در قبل از سفر طي سه جلسه تحقيقات بسياري در زمينه عرفات، مسجدالرسول، ائمه تشيع، شهداي احد، مسجدالحرام، معارف و اسرار حج، كوثر شناسي، اماكن متبركه، مسجد قبا، ذوقبلتين، مساجد سبعه و... ارائه كردند كه بسيار قابل تامل و توجه است.
زهرا جودي نعمتي، فرزند شهيد جودي نعمتي كه از دانشجويان مومن و متدين در امر عبادت، حجاب و پاكدامني است با اشاره به مقاله اي كه با موضوع ائمه بقيع ارائه كرده است، در رابطه با ويژگي هاي اين سفر معنوي گفت: كساني كه سعادت عزيمت به حج نصيب شان مي شود، انتخاب شده و برگزيده هستند و مسلماً از بقيه دانشجويان متفاوت ترند.
وي ادامه داد: برگزاري جلساتي به منظور آماده سازي قبل از سفر و حين سفر با توجه به تجربيات حاج آقا تيموري، بسيار براي ما ارزشمند و موثر بود به طوري كه همانند پدري دلسوز و مهربان پيگير كارها و امور دانشجويان زائر بود و از زمان تشكيل سه جلسه قبل از سفر در تهران و پس از دسته بندي و گروه بندي دانشجويان طوري با بچه ها ارتباط برقرار كرد كه همه ما، ايشان را محرم خود دانسته و تمام مشكلات و مسائل مان را با وي در ميان مي گذاشتيم.
جودي نعمتي، دانشجوي نمونه سال 87 كه قبل از سفر به مزار پدر شهيدش براي گرفتن اجازه رفته و حتي وصيت نامه اش را براي روشن شدن حساب و كتابش با خودش نيز نوشته بود به خاطراتش در اين سفر معنوي اشاره كرد و گفت: شبي كه از مدينه به سمت مكه حركت مي كرديم و مسافت زيادي بود در مسجد شجره اعمال مستحبي نظير ذكر، نماز و دعا را به جا آورديم و همه مضطرب و متفكر بوديم كه آيا اعمال ما پذيرفته مي شود يا نه!
وي كه براي بار دوم، سعادت حضور در اين سفر عرفاني را يافته است، ادامه داد: از نكات خيلي خوب و آرامش دهنده در آن لحظات، حضور مدير كاروان در اتوبوس ما بود كه لبيك و مناجات مي خواند كه اين اضطراب ما را به آرامش تبديل مي كرد.
جودي نعمتي افزود: وقتي كه وارد مسجدالحرام شديم همه بچه ها در حالي كه سرشان را پائين انداخته بودند به سمت خانه خدا هدايت شدند و لحظه اي كه چشم همه به كعبه افتاد در مقابل عظمت آن به سجده افتادند و صداي اشك و گريه بچه ها با صداي خرد شدن وجودشان درهم آميخت.
در اين ميان تيموري نيز با اشاره به اين كه سال گذشته 129 نفر دانشجو و امسال 120 نفر كه دو نفرشان نيز دانشجويان خارج از كشور بودند به سرپرستي و مديريت وي عازم حج شدند، گفت: زماني كه دانشجويان محرم شدند و به سمت بيت ا... الحرام حركت كردند، نوراني و معنويت شان ديدني بود.
سحر عبداللهي يكي ديگر از برگزيدگان كه براي بار دوم و از طريق قرعه كشي در نمايشگاه بين المللي قرآن به اين سفر اعزام شده است، با اشاره به اين كه تيموري در مديريت به صورت زيرساختي و سيستماتيك عمل مي كرد، گفت: تمام اعمال معنوي ما در اين سفر نظير ختم قرآن به صورت گروهي و رو به روي ناودان طلا بين نماز غرب و عشاء صورت گرفت؛ همچنين فعاليت هاي فرهنگي از جمله تحقيق خود من درباره زندگي حضرت رسول گرامي اسلام (ص) و ارائه يك مقاله در بعثه مقام معظم رهبري با موضوع كوثر شناسي بود.
وي با اشاره به اين كه هركس بايد امام و راهنماي خود باشد، گفت: تمام حج، ديدار امام و ولايت و حكمت شناسي است.
عبدالهي خاطرنشان كرد: در سفر عمره دانشجويي برترين پيام، درك معنوي سفر و بهره گيري از آن است به طوري كه فرد يك الگوي تام و پيشرو و راهبرد باشد.
وي، سه مولفه تربيت ديني را عقلانيت، تقواي حضور و ارزيابي و نقادي برشمرد و افزود: بدين ترتيب فرد الگو و اسوه مي شود.
سميرا بسجاق كه خواهرزاده شهيد حسين فهميده است، در مورد اعزام خود به سفر حج عمره دانشجويي گفت: با نوشتن نامه اي به دكتر جاسبي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، از طريق پدر بزرگ و مادر بزرگم كه در مراسم يادبود شهدا در واحد كرج حضور يافته بودند درخواست من براي اعزام به حج عمره مورد موافقت قرار گرفت.
وي با اشاره به اين كه تحقيق من در اين سفر ائمه بقيع بود، گفت: برگزاري جلسات قبل از اعزام خيلي موثر بود و در اين جلسات آقاي تيموري بر ختم قرآن، احترام به پدر و مادر و... تاكيد مي كرد.
سميرا كه چند سال پيش پدر خود را از دست داده است به حِس پدرانه اي كه حاج آقا تيموري نسبت به او داشت اشاره كرد و گفت: ايشان از روحيه همه بچه ها باخبر بود و به رعايت نظم و ترتيب بسيار اهميت مي داد.
تيموري نيز گفت: يكي از دلايلي كه مديريت كاروان دختران دانشجو را به عهده دارم اين است كه من آنان را مثل دختر خودم دوست دارم و هميشه نگران اين هستم كه يك نفر مسوول كاروان عمره دختران شود كه وظايف خود را به نحو احسن انجام ندهد.
عبدالهي در همين رابطه با اشاره به آيه سلام خدا به بندگاني كه خدا آن ها را انتخاب كرده است، گفت: در ادامه آيه آمده است اين بندگان خاص خداوند، بهتر هستند و راه و سمت و سوي آن ها را بايد مدنظر قرار دهيد.
وي افزود: عرفان همان آگاهي، معرفت و عمل است كه سرپرست ما درجات بالاي عرفان را داراست.
عبدالهي با بيان اين كه مديريت منسجم و راهبردي نقش اول را در سفر عمره دانشجويي دارد، خاطرنشان كرد: تيموري داراي مولفه هايي نظير عقلانيت، آگاهي و عمل در مديريت است و خالصانه و آگاهانه رفتار مي كند.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه در سفرهاي حج عمره دانشجويي بايد حكمت فاطمي مطرح شود، گفت: حكمت و فلسفه حج ديدن امام و رسيدن به ولايت است.
تيموري به امضاي لوح پيمان با خدا از سوي دانشجويان با چشمان اشكبار و دلي شكسته در اين سفر روحاني اشاره كرد و گفت: در متن اين پيمان نامه آمده است: خداوندا توفيق بده كه گرد و غبار نيسان و غفلت بر اين خاطرات نوراني نيفشانم، ياري ام كن تا عهد بندگي را از ياد نبرم، با تو عهد مي بندم دلي را كه خانه محبت تو بود، به شيطان و نفس اماره نسپارم، زباني را كه اين ايام به ذكر تو مشغول بود، به غيبت و تهمت و دروغ نيالايم، قول مي دهم با چشمي كه به كعبه تو نگريسته گناه نكنم و با گوشي كه نداي تو را شنيده، به حرام گوش ندهم، دستي را كه حجرالاسود و كعبه را لمس كرده، به سوي حرام دراز نكنم، با پايي كه به عشق تو در حريم كعبه طواف كرده و بين صفا و مروه سعي كرده و بر خاك پاك اين سرزمين گام نهاده، در پي خلاف و معصيت نروم و دوباره با شيطان دوست نشوم، پس از آن كه با احرام، جامه تعلقات را كنار گذاشتم، دوباره دنيا زده نگردم، خدايا! اي خداي كعبه و مسجدالحرام، اي خداي ابراهيم و اسماعيل، اي فرستنده قرآن، اي مبعوث كننده پيامبر، با تو عهد مي بندم كه صفا و معنويت اين ايام را با گناه و غفلت از بين نبرم، خداوندا! پيمانم را بپذير و بر اين ميثاق، شاهد باشد، توفيق بده كه بر اين عهد و پيمان استوار بمانم، در راه دين و بندگي و محبت اهل بيت و عشق ولايت و انتظار مهدي (عج)، سست نشوم و وسوسه هاي شيطان مرا از تو غافل نسازد و فراموش نكنم كه بنده ام و تو مولاي مني و از بنده، چه انتظاري در برابر مولاست، جز اطاعت و تسليم؟! خدايا، ياورم باش تا باورم را از دست ندهم، نصيرم باش، تا اسير دنيا نشوم، روزي كن، تا دوباره به زيارت خانه ات بيايم.
وي افزود: بسياري از دانشجويان وقتي كه در مقابل خانه خدا قرار مي گرفتند، يادشان مي رفت كه از خدا چه مي خواستند و با ديدن عظمت و بارگاه خدا، مات و مبهوت مي شدند.
همچنين سميه ناصربخت خواهر شهيد قدير ناصربخت، در مورد نحوه اعزام خود به اين سفر معنوي گفت: وقتي كه براي نخستين بار به مسجد پيامبر اعظم دانشگاه مان پا گذاشتم، از رسول ا... خواستم كه وارد مسجد واقعي اش شوم.
وي افزود: همان روز به طور ناگهاني از ثبت نام براي قرعه كشي حج عمره دانشجويي باخبر شدم و پس از تلاش بسيار براي ثبت نام كردن، به خواست خدا، اسم من در قرعه كشي درآمد.
ناصربخت ادامه داد: وقتي كه به خانه خدا مشرف شدم و برگشتم، هنوز باورم نمي شود كه دست من به كعبه خورده است.
وي به تلاش ها و زحمات حاج آقا تيموري كه مثل پدري دلسوز زحمت مي كشيد و از هيچ كوششي دريغ نمي كرد اشاره كرد و گفت: احترامي كه ايشان به ما مي گذاشتند، بي نظير بود.
سميرا بسجاق به نظم گروه در حين طواف اشاره كرد و گفت: با گروه بندي منسجم و منطقي كه داشتيم هيچ كس نمي توانست بين صفوف بچه ها بيايد.
جودي نعمتي هم به دلشوره و اضطراب خاصي كه در سعي صفا و مروه در بين دانشجويان وجود داشت، اشاره كرد و افزود: همه ما در آن لحظات اين دغدغه را داشتيم كه آيا خدا اعمال ما را پذيرفته است؟
وي ادامه داد: من از خدا خواستم كه اگر جواب حاجات مان را نمي خواهد بدهد اين آرامش قلبي را به ما بدهد كه اعمال مان را پذيرفته است.
اين دانشجوي برگزيده گفت: انسان دائماً به دنبال پيدا كردن يك گمشده است و در سعي صفا و مروه اين مساله بيشتر آشكار است، هرچند كه اول راه خيلي دلهره و اضطراب انسان بيشتر است، اما گفتن ذكرها و تكبيرها اين دلهره را كمتر مي كند و وقتي كه به آخر راه مي رسي، اطمينان قلبي به وجود مي آيد كه اعمالت پذيرفته شده همان طور كه خدا در نتيجه سعي و تلاش حضرت هاجر، چشمه زمزم را جوشاند.
به گفته جودي نعمتي، اين مساله نويد و بشارتي است براي براي همه گنهكاران كه بخشيده مي شوند و آغوش خدا هميشه براي بندگان باز است.
جودي نعمتي گفت: سفر عمره دانشجويي سفري است كه براي تمام عمر ماندگار است و نمي توان آن را فراموش كرد.
وي، به توصيف صداي خرد شدن نفس و غرور زائران وقتي كه در نگاه اول خانه خدا را مي بينند، پرداخت و افزود: در آن لحظه تمام وجود انسان به سمت خدا حركت مي كند كه لحظه اي ماندگار است.
بسجاق در ادامه گفت: نگاه اول يك چيز است و نگاه آخر يك چيز ديگر و ما در نگاه آخر واقعاً دلمان سوخت و درحالي كه گريه مي كرديم تا آنجايي كه مي توانستيم از كعبه چشم برنداشتيم.
برگزيدگان عمره دانشجويي سال 87، برخي ويژگي هاي كاروان ابا صالح المهدي (عج) حاج آقا تيموري را هماهنگي و رعايت فاكتورهاي مهم مديريت و هدايت خاص، آرامش و صبر و تحمل مدير و رعايت نكات ظريف اخلاقي و رفتاري وي با بچه ها دانستند و گفتند: يكي از ويژگي هاي مهم اين كاروان، ختم قرآن به صورت گروهي در مسجد النبي و بيت ا... الحرام و بازديد از اماكن مقدس و متبركي نظير: مسجد تنعيم، مسجد شيعيان، مسجد (ميقاد جيرانه)، مسجد (ميقاد حديبيه)، محل شهداي فخر، مسجد مباهله، موزه مكه و احرام هاي مجدد بود.
تيموري افزود: 120 نفر كاروان عمره دانشجويي همگي نمونه بودند و همين انگيزه موجب شد تا با كسب اجازه از 120 نفر زائر نمونه دانشجو، 10 نفر سرگروه به عنوان برترين و نمونه معرفي شوند.
گفتني است، محيا نعمتي دانشجوي معماري از كشور هندوستان، فريبا نادري دانشجوي تربيت بدني، مرضيه عابديني دانشجوي اقتصاد، مينا مداح دانشجوي دانشگاه سمنان و الميرا اميري ديگر افرادي بودند كه به عنوان برگزيده عمره دانشجويي سال 87 انتخاب شدند، همچنين سپيده دهقان از واحد قزوين، پروانه قره گزلو از سماي كرج، شكوفه روح افزا از سماي واحد اراك، زهره باصري از سماي واحد كرج، فاطمه سرابي از سماي واحد كرج، مهديه مرادي، فريبا نادري، سيد راحله اقبالي، ثريا نويدي، رقيه حيدري، مرجان فيروز ايثارگر كاروان و شبنم محمديان دانشجوي روشندل سرگروه هاي نمونه اين كاروان بودند.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن