تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799134527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدلینگ چاقو -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مدلینگ چاقو sidsid 03 فروردين 1390, 19:25سلام میدونم که کارم خیلی سطح پایینه اما تازه کارم :there:فایل بلو پرینت هم قرار میدم تا ببینید چه کار کنم که مدلم دقیقتر بشه در مورد نور پردازی هم همینطور و دوتا سوال 1. چجوری با روش hdri نورپردازی کنم؟ 2.به نظر شما من در چه سطحی هستم و باید بیشتر چه مدل هایی بسازم تا در مدل سازی قوی بشم sharin 03 فروردين 1390, 20:22سلام. در اون حدي نيستم كه دقيقا بگم بايد چكار كني ... اما در حد چندتا نكته ... كارتون كه خيلي خوب شده ، اما اگر خواستيد مطابق blueprint كار كنيد ، حتما خودتون هم متوجه شديد كه در قسمت دسته اش مخصوصا ، حالتش رو نتونستيد در بياريد ، البته هميشه علاوه بر blueprint چندتا عكس واقعي از مدل هم گير بيار و مدلت رو مرتب check كن . ( شايد هم من چون مدل اصلي رو نديدم اشتباه مي كنم ... ) الان حجم مدل رو خوب در آورديد ، اما سعي كن كه كم كم كارات رو اصولي تر كني ... مثلا سعي كن كه face هاي مدل quad ، يهني 4 گوش باشه ... ( الان در مدل شما face پنج وجهي روي دسته به چشمم خورد ... ) نكته ي ديگه اينكه سعي كنيد حجم edge و ... رو كم كنيد ... ( البته بستگي به نوع كار هم داره ... ) يا به عبارتي low poly تر كار كنيد ،( براي كارايي مثل game ) و اگر كار تكي مي خواهي بزني كه اين موضوع اهميتي نداره ... در مورد نور پردازي hdri خيلي كار نكردم كه نكته ي خاصي بگم ، اما يه sphere مي سازي كه كل محيط ات رو بگيره و به اون hdri ات رو اعمال مي كني و ... ( آموزشي هايي تو net در اين باره پيدا مي شه ... يه search اي بزن...) براي نور پردازي هم الان بنظر مي رسه كه 2 تا منبع نور ايجاد كرديد و سايه زن رو از نوع ray trace shadow زديد با تنظيمات default كه خيلي sharp شده ... يه مقداري تنظيماتش رو تغيير بديد . shadow رو فقط براي يك منبع نور فعال كنيد ... ( منبع نور ها رو در جهات مختلف مي تونيد بزاريد ... ) depth map shadow رو هم امتحان كنيد ... در مورد سطحتون ... نه خودتون رو دست كم بگيريد و نه خيلي حرفه اي ، بستگي داره كه در چه زمينه اي از 3دي تصميم داريد كار كنيد ... ( الان چيز دقيقي نمي شه گفت ) ... و در كنار اينكه احساس ضعف در برابر كاراي قوي مي كنيد ، نگاهي به گذشته بندازيد و بدونيد كه اين سطح از توانايي يي كه بهش دست پيدا كرديد ، يه روزي آرزوي شما بوده ... با اينكار انگيزه بگيريد و كارتون رو ادامه بديد ... آموزشي ها رو ببينيد و روش ها رو خوب تحليل كنيد ، macking of هاي كاراي خفن رو ببينيد و توضيحات رو بخونيد ... ( چيزاي خوبي توشون گير مي ياد ... ) و مهم تر از همه تمرين كنيد ... ( البته ميزانش بر مي گرده به استعدادتون ... ) اما پشت كار از استعداد هم مي تونه پيشي بگيره ... ( هر چي بيشتر بهتر ... ) مدلسازيتون هم خوبه ، فقط سعي كنيد مدل هاتون رو همونطور كه گفتم بهينه تر بزنيد ... مدل هايي بزن كه قسمت هاي سختي توش مي بيني ... و سعي كن يه راهي براي مدل كردنش پيدا كني ، از روش هاي مختلف استفاده كن ... و روش ها رو با هم تست كن و ببين چه روشي كجا بدرد مي خوره ... به صورت خلاصه تجربه كسب كن ... اميدوارم مفيد بوده باشه ... موفق باشي. يا علي. sidsid 03 فروردين 1390, 23:16سلام خیلی ممنون که زود جواب دادی توضیحات مفیدت باعث دلگرمی میشه در رابطه با face ها میشه روی عکس میشه بگی کجا quad نیست ممنون میشم sharin 03 فروردين 1390, 23:24خواهش مي كنم ... البته ... چرا كه نه ... اون نواحيه سبز ، چون درست مشخص نبود مطمئن نبودم ... اما احتمالش هست كه tringle يعني 3 گوش باشن. موفق باشي. يا علي. sidsid 03 فروردين 1390, 23:41اما وقتی convert کردم ایجوری شده وقتی polygon بود اینجوری نبود sharin 04 فروردين 1390, 00:05آهان ... فكر كردم كه polygon هست ... !! شما به subdiv كانورت كردي ... خوب پس مشكلي نداره ... من هميشه polygon كار مي كنم ، فكر كردم اين هم poly هست كه روي level 3 گذاشتيدش... ( ملاك همون polygon هست ... ) موفق باشيد. يا علي. sidsid 04 فروردين 1390, 00:20یعنی شما convert نمیکنی اسمود میکنی؟ sharin 04 فروردين 1390, 08:58اگر به آموزشي ها نگاه كني ، زماني كه با ورژن قديمياي مايا كار ميكنن ، چون اون موقع دكمه ي 1 و2 و 3 فقط براي subdiv بود ، وقتي مي خواستن مدل smooth شده رو ببينن ، مدل poly رو مرتب به subdiv كانورت مي كردن و بعد از check كردن ،‌دوباره كارشون رو در حالت polygon ادامه مي دادند ... اما در ورژن هاي بعدي مايا دكمه هاي 1 و 2 و 3 براي polygon هم اضافه شدن و بدون اينكه divide هاي مدل رو زياد كنه ، مي توني شكل smooth شده اش رو ببيني ... ( و اين واقعا فوق العاده هست !! ) از ورژن مايا 2009 به بعد ، به منتال ري قابليت رندر مدل در حالت SUBD ( همون level 3 اضافه شده ، و با اينكار تقريبا ديگه نيازي به smooth كردن مدل و افزايش divide ها نيست !!! ) اين ديگه واقعا معركست !! در نسخه ي 2008 مايا ، منتال ري همچين قابليتي نداشت ... مدلينگ رو مي شه با تكنيك هاي polygon و nurbs و subdiv انجام داد . شايد curve رو هم بشه به عنوان روش ديگه در نظر گرفت ... هر سه روش بالا با هم متفاوتند و قابليت هاي خاص خودشون رو دارن ... ( يعني خواص اين سطح ها با هم متفاوت هست ... ) اما بين اين ها براي من polygon يه چيز ديگست و خيلي انعطاف پزيره ... من كلا از subdiv و smooth و چندتا چيز ديگه استفاده نمي كنم ... البته منظورم اين نيست كه شما هم استفاده نكنيد :green: هركسي روش خودش و داره و متناسب با نيازش از روش هاي مختلف استفاده مي كنه ... موفق باشيد. يا علي. sidsid 04 فروردين 1390, 09:23سلام خیلی ممنون از توضیحات خوبت من آموزش های 2008 dgital tuters رو دارم به نظر شما لازمه 2011 رو بگیرم sharin 04 فروردين 1390, 09:38حقيقتش منم فقط همون پك 2008 ( 20 DVD ) رو ديدم ( البته نه كامل ... فقط قسمت هايي رو كه نياز داشتم ) و بعد از اون هم رفتم سراغ gnomon ( 67 dvd بود اگر اشتباه نكنم ... ) چندتا DVD از اون هم ديدم و ديگه وقت آموزشي ديدن رو پيدا نكردم !! الان هم نمي دونم مباحث 2011 و ... چيه ... سرفصل هاي آموزشش رو نگاه نكردم ... اگر كسي رو مي شناسيد كه اين آموزشي رو گرفته ، ازش بپرسيد ... البته همون 2008 هم خوب راه مي ندازه و فكر مي كنم كافي باشه ... اگر دنبال مدلينگ هستيد كه به نظر من آموزشي ديگه نگيريد ... موفق باشيد. يا علي. mahdilal 04 فروردين 1390, 09:59اما به نظر من از 2008 به بعد تغییرات قابل ملاحظه ای برای مدل سازی در مایا اعمال شده که کار را خیلی سریعتر در مدل سازی و uv پیش می بره حتما آموزشهای جدید را هم نگاه کنین sharin 04 فروردين 1390, 11:08در مورد تكنيك هاي اضاف شده كه شكي نيست ، اما وقتي اصول و كليات كار با مايا رو ياد گرفتيم ، خيلي چيزا رو خودمون مي تونيم بفهميم ... براي نكات جديد ، از help مايا مي شه فهميد چي اضافه شده ... و واقعا كار سختي نيست و زمان زيادي نمي گيره ... البته خود من هنوز هم با 2009 كار مي كنم و با 2011 كار نكردم ... نمي ارزه كه بخاطرش آموزشي خريد ... ( هم بخاطر وقتي كه بايد بزاري تا ببيني كجا از تكنيك جديد استفاده مي كنه و هم پولي كه بايد بابتش بدي ... ) در مورد UV هم ، وقتي برنامه هايي مثل UVlayout هست ، UV نرم افزار كمرنگ تر مي شه و استفاده ازش خيلي محدود تر مي شه ... خلاصه انتخاب با دوستمون sid sid جان هست. لازم دونستم اين نكات رو هم تذكر بدم ... ( البته اين نظر من بود ... هر كسي يه جوره ... ) اما اگر واقعا نياز مي بينيد ، خوب حتما تهيه كنيد ... موفق باشيد. يا علي. mahdilal 04 فروردين 1390, 12:25خوب ببین اگه به این قضیه به صورت یک تفریح بخواهی نگاه کنی آره اما اگه بخواهی حرفه ای عمل کنی و در گیر کار باشی به نظر من هر چیزش جدیدش خوبه چون کار را می تونی با سرعت بالا تری انجام بدی در مورد uvlayout هم واقعا نرم افزار خیلی عالی هست و در آن هیچ شکی نیست در صورتی که شما از این bt_autoUnwrapUVTool استفاده نکنید چون این کار uvlayout را در محیط مایا انجام میدهد در ثانی در مایا 2012 شما می توانید از ptex استفاده کنید که این یعنی end تکسچر و آن را هم می توانید در ,mudbox فقط با چند کلیک ساده به آبجکت خودتون نسبت بدید بعدشم شما در مایا 2012 با یک کلیک ساده می توانید بین مایا و موشن بیلدر و سافت امیج سوییچ کنی بدون اینکه هیچ دردسری داشته باشه حتی ICE سافت ایمیج را می تونید راحا به مایا انتقال بدید و همینطور constrian را که در مایا به آبجکتهاتون نسبت می دهید می توانید در موشن بیلدر هم بصورت فعال در دسترس داشته باشید و این یعنی فوق العاده sharin 04 فروردين 1390, 12:35بله 100% ورژن هاي جديد نرم افزار ها خيلي بهترن و امكانات جديدي دارن ، من منكر اين قضيه نمي شم !! ( چون سيستمم ضعيفه نمي تونم ارتقائ ورژن بدم !! ) اما الان بحث سر خريد آموزشي 2011 بود !! :-? sidsid 04 فروردين 1390, 16:34سلام مجدد اینم با نورپردازی hdri hamid_iranmann 05 فروردين 1390, 02:56خوب ببین اگه به این قضیه به صورت یک تفریح بخواهی نگاه کنی آره اما اگه بخواهی حرفه ای عمل کنی و در گیر کار باشی به نظر من هر چیزش جدیدش خوبه چون کار را می تونی با سرعت بالا تری انجام بدی در مورد uvlayout هم واقعا نرم افزار خیلی عالی هست و در آن هیچ شکی نیست در صورتی که شما از این bt_autoUnwrapUVTool استفاده نکنید چون این کار uvlayout را در محیط مایا انجام میدهد در ثانی در مایا 2012 شما می توانید از ptex استفاده کنید که این یعنی end تکسچر و آن را هم می توانید در ,mudbox فقط با چند کلیک ساده به آبجکت خودتون نسبت بدید بعدشم شما در مایا 2012 با یک کلیک ساده می توانید بین مایا و موشن بیلدر و سافت امیج سوییچ کنی بدون اینکه هیچ دردسری داشته باشه حتی ICE سافت ایمیج را می تونید راحا به مایا انتقال بدید و همینطور constrian را که در مایا به آبجکتهاتون نسبت می دهید می توانید در موشن بیلدر هم بصورت فعال در دسترس داشته باشید و این یعنی فوق العاده آقا خسته نباشید میگم این bt_autoUnwrapUVTool را من هرچی گشتم پیداش نکردم:-? تو مایا 2011 میشه بگین کجاست منظورم اینه دقیقا زیر منو ی کدومه ؟:rose: hamid_iranmann 05 فروردين 1390, 02:59سلام مجدد اینم با نورپردازی hdri راستی اگه برای شما مقدوره آموزشه رندر گرفتن hdri را از 0 تا کل با عکس توضیح بدید (:rose:چیزه دیگه ای نمی خوام :green: البته اگه وقتشا دارید ) mahdilal 05 فروردين 1390, 05:46این یک mel هست که در این لینک می تونی خود mel همراه با آموزش آن را دانلود کنی دوست عزیز omatically_unwrapping_uvs sidsid 05 فروردين 1390, 10:20راستی اگه برای شما مقدوره آموزشه رندر گرفتن hdri را از 0 تا کل با عکس توضیح بدید (:rose:چیزه دیگه ای نمی خوام :green: البته اگه وقتشا دارید ) سلام دوست عزیز من هم تازه کار هستم تا اونجایی که بشه توضیح میدم ابتدا یک polygon sphere ایجاد میکنیم بعد نیمه ی پایینی رو حذف میکنیم مثل شکل زیر بعد از متریال های مایا متریال surface shader رو بهش نسبت میدیم بعد به قسمت ourt color یه تکسچر دو بعدی نسبت میدیم و فایل hdir رو انتخب میکنیم تا اونجایی که من میدونم ساده ترین راهش اینه البته من چند تا کار دیگه هم کردم نور پیشفرض رو غیر فعال کردم gi رو فعال کردم final gather و ambian ocusion هم همینطور هالا تمامی مدل هاتو متریال و تکسچر میدی و زیر کره قرار میدی البته من گفتم تازه کارم دوستان دیگه باید نظر بدند اینم یه سایت برای دانلود hdri اگه کم بود شرمنده:rose: mahdilal 05 فروردين 1390, 10:36البته به جای استفاده از sphere می توانید این کار را هم بکنید با فعال کردن منتال ری وارد تب Indirect lighting میشوید و Image Based Lighting را انتخاب می کنید و بعد آدرس فایل hdir را میدهید sidsid 05 فروردين 1390, 12:40خیلی ممنون میشه در مورد physical sun and sky توضیح بدید mahdilal 05 فروردين 1390, 13:18بله آن هم برای ساخت اتمسفر یا جو یا زمین و اسمان کار برد داره که به صورت اتوماتیک نور خورشید و آسمان را توسط نودهای منتال ری شبیه سازی می کند که می توانید توسط آن نودها میزان نور و یا شب و روز را تغییر بدید sidsid 05 فروردين 1390, 13:58اون هم فایل hdri میخواد؟ میشه بشتر توضیح بدین hamid_iranmann 05 فروردين 1390, 14:06سلام آقا من این فایا mel که واسه آنرپ بود را دانلود کردم خیلی چیزه خفنیه ی فقط چطوری باهاش میشه کار کرد امکانش هست یه فیلم آموزشی برامون درست کنید بعد public کنید همه استفاده کنند اونوقت همه دعاتون می کنیم :green::rose: زیاد منو و اینها نداشت شما فقط اگه می تونید یک کاراکتر را به صورت فوق سریع با این plug-in آنرپ کنید فقط از این مراحل فیلم بگیرید و واسمون آپلود کنید :green: راستی استاد اول جواب مستر sidsid را بدید من خارج از نوبت سوال کردم :oops:(خیلی تشکر) hamid_iranmann 05 فروردين 1390, 14:24اِ بخشید حواسم نبود همون جا آمو زشش را گذاشته sharin 05 فروردين 1390, 14:35میشه در مورد physical sun and sky توضیح بدید اون هم فایل hdri میخواد؟ میشه بشتر توضیح بدین بهترين جايي كه مي توني مراجعه كني براي اينكه بفهمي داستانش چيه ، help خود مايا هست ... براي هر چيزي كه فكر كني ... فقط كافي help رو باز كني و در تپ search ، عبارت physical sun and sky رو search كني. مثال زده ، گزينه ها رو توضيح داده و ... موفق باشيد. يا علي. sidsid 05 فروردين 1390, 15:04بهترين جايي كه مي توني مراجعه كني براي اينكه بفهمي داستانش چيه ، help خود مايا هست ... براي هر چيزي كه فكر كني ... فقط كافي help رو باز كني و در تپ search ، عبارت physical sun and sky رو search كني. مثال زده ، گزينه ها رو توضيح داده و ... موفق باشيد. يا علي. sharin جان ممنون نیم ساعت پیش یه آموزش تو cgacademy.ir دیدم که مختصری توضیح داده بود الان دارم با physical sun and sky کار میکنم خیلی چیز توپیه WOW :oops: فقط یه سوال در نورپردازی باید همیشه نور پیشفرض غیر فعال بشه؟ sharin 05 فروردين 1390, 15:54خوب وقتي شما خودتون جاي منابع نور و نوعشون رو تعيين مي كنيد ، طبيعتا ديگه نيازي به نور default برنامه نداريد ... اما هيچ بايدي در كار نيست . با هر دو امتحان كنيد ( يك بار با فعال و يك با غير فعال بودن default light )، ببينيد چه اختلافي رو ايجاد مي كنه ... بعد خودتون تصميم بگيريد ... موفق باشيد. يا علي. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 722]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن