تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799529522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موتور طراحی بازی Main Core -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: موتور طراحی بازی Main Core Mahdi_Rashed 28 آذر 1388, 13:18 با سلام خدمت همه ی دوستان و کاربران عزیز سایت majidonline . من محمّد مهدی راشد افتخار دارم تا مدیریت پروژه ی اولین موتور طراحی بازیهای 3بعدی رایانه ای رو که تمام مراحل طراحی و پابلیش بازی در محیط نرم افزار 3D Studo Max هست رو بر عهده بگیرم . هدف از ساخت این موتور طراحی بازی افزایش آمار بازیهای تولید داخلی ایران و کاهش واردات بازیهای غربی هستش . پروژه ی موتور طراحی بازی که نام اون Main Core هستش و لوگوی اون رو در بالا مشاهده کردید در تیر ماه سال 1389 آغاز به کار خواهد کرد و در طی 3 ماهه ی اول پروژه نسخه ی آزمایشی اون به صورت رایگان در وبسایت ما قرار خواهد گرفت . ولی از همه ی اینا بگذریم چون هنوز زمان زیادی مونده . در حال حاظر رویه ی کار طراحی و برنامه نویسی موتور و الگوریتمها رسم شده و محاسبات لازم جهت مکان , وسایل و امکانات طراحی انجام شده تا انشاالله کار به موقع آغاز بشه و به موقع به پایان برسه . حالا میپردازیم به ویژگی های موتور طراحی بازی Main Core ویژگیهای عمومی موتور طراحی بازی Main Core رابط کاربر مناسب به صورت یک پلاگین یا افزونه برای نرم افزار 3D Studio max ساخته میشود . به طوری که همه ی قسمتهای مهم این نرم افزار با موتور طراحی Main Core سازگاری کامل داشته و مشکلات عدم سازگاری برخی موتورهای طراحی بازی با نرم افزارای طراحی 3بعدی را حل خواهد کرد . موتور طراحی Main Core از همه ی کارتهای گرافیکی با سایه زن ( Pixel Shader ) های 2 و 3 و تمامی قطعات سخت افزاری معروف و همچنین نسخه های 32 و 64 بیتی ویندوز سازگاری کامل دارد چرا که این سازگاری به علت استفاده از نرم افزار 3D max میباشد . همچنین Main Core از تکنولوژی Next generation of games پشتیبانی میکند . برنامه نویسی main Core با استفاده از یک رابط کاربر مخصوص برنامه نویسی و ماژول های آماده جهت برنامه نویسی کار برنامه نویسی را برای طراحان بازی آسان میکند . زبانهای برنامه نویسی مورد استفاده در موتور طراحی main Core زبانهای معروفی چون C++ و C# و زبان برنامه نویسی Direct XNA میباشد . Main Core توانایی تلفیق این سه زبان را در یک پروژه ی طراحی بازی داشته و همه ی توابع و مقادیر برنامه نویسی شده را با سرعت بسیار بالا پردازش کرده و سرعت بارگذاری اطلاعات را به حداقل میرساند . Editor یا ویرایشگر همانطور که قبلاً گفته شد Main Core به صورت یک پلاگین برای نرم افزار 3D Max نوشته میشود . بنابراین View-port های نرم افزار به عنوان ویرایش گر برای Main Core محسوب میشوند . اما Main Core یک View-port پیشرفته خواهد داشت که توانایی نمایش همه ی مواد و متریالهای مورد استفاده در یک صحنه و همچنین نمایش LOD را دارد و کاملاً جدا از سیستم برنامه نویسی 3D Max و وابسته به هسته ی Main Core میباشد اما همه ی خصوصیات مورد استفاده در طراحی 3بعدی را از View-port های 3D max مانند Isolated و یا کلیدهای میانبر را به همراه دارد . فیزیک و دینامیک موتور طراحی بازی Main Core با استفاده از کدهای نرم افزار های متن باز nPhisix یک موتور فیزیکی منحصر به فرد با قابلیتهای فراوان که مهم ترین آنها Ragdoll میباشد را به وجود میآورد که سازگاری کامل با همه ی بخشهای طراحی تا ساخت بازی دارد . نور پردازی موتور طراحی main Core با استفاده از نورهای همه سویه و نقطه ای نرم افزار 3D Max یک سیستم نور پردازی بسیار پیشرفته را در بازیهای رایانه ای به وجود می آورد که شامل نورهای ثابت یا Static و نورهای متحرک یا Dynamic است . سایه برای ایجاد سایه های دینامیک در Main Core یک سیستم جدا از محیط نرم افزار 3D Max طراحی خواهد شد و به صورت 3 نوع سایه ی Hard Shadow , Soft Shadow و Area Shadow در محیط Real-time مورد استفاده قرار میگیرد و برای سایه های ثابت یا Shadow Map , موتور طراحی Main Core از بخش Render to Texture نرم افزار 3D Max استفاده میکند . تکسچر دهی سیستم تکسچر دهی موتور طراحی main Core وابسته به بخش Material Editor نرم افزار 3D Max بوده و شامل تکسچرهای چند لایه , Normal Map , Bump map , Specular map , Occlusion Map , Cube map , glossiness map , Alpha/opacity map , Reflection , self illumination , Environment map و HDRI میباشد . همچنین main core یک بخش مخصوص برای متحرک سازی تکسچرهای و ویرایش رنگ و نور آنها را نیز پدید می آورد . همچنین توانایی پشتیبانی از سایز 2048 در 2048 پیکسل را دارد . سایه زن ها در موتور طراحی Main Core با استفاده از کدهای پیشرفته توانایی استفاده از ورژنهای 2 و 3 سیستم های سایه زن یا Shader در محیط Real-time بوجود آمده است . همچنین موتور طراحی Main Core با خروجی های نرم افزار Direct fx و پلاگین ShaderFX سازگاری کامل داشته و توانایی نسبت دادن بیش از 1 فایل و زبان برنامه نویسی FX را به یک شی 3بعدی دارد . مدیریت عناصر main Core دارای یک سیستم و پلاگین جدا برای مدیرت و دسترسی سریع به فایلهای صدا , تصویر , مدهای 3بعدی , اسکریپتهای و ... را فراهم کرده ولی در حال حاظر این سیستم قادر به نمایش Thumbnail های این عناصر نیز نمیباشد . اشیای 3بعدی Main Core با استفاده از اشیای 3بعدی مورد استفاده در نرم افزار 3D Max و تبدیل آنها به فرمت مخصوص main Core کار میکند . همچنین توانایی پشتیبانی از اشیای 3بعدی 4گوش و 3گوش از نوی Mesh و polygon را دارد . اشیای 2بعدی شامل SP line ها برای تعیین مسیر و یا طراحی گردتراش با استفاده از ابزار 3D Max ممکن شده است . انیمیشن سازی برای انیمشن سازی و متحرک سازی اشیای 3بعدی در موتور طراحی main Core میتوان از همه ی امکانات نرم افزار 3D max استفاده کرد و در نهایت Key های تولید شده را به فرمتهای مخصوص Main Core تبدیل و در محیط Real-time اجرا کرد . همچنین موتور طراحی mian Core توانایی پشتیبانی از Max Morph را داشته و میتوان حرکات صورت یا Facial Motion را نیز به وجود آورد . جلوه های ویژه Main Core با استفاده از توابع و متغیرهای زبان SDK نرم افزار 3D max یک ویرایشگر جلوه های ویژه را به وجود میآورد که طراحان میتوانند به سادگی یک سیستم ذره ای ساخته و آن را در پروژه های خود به کار ببرند . البته برای شروع یک پکیج اماده از این نوع Effect ها مانند اتش , آب , درخشش و ... در موتور طراحی Main Core تهیه میشود . سیستم ارتباط Network در حال حاظر این بخش در سیستم و موتور طراحی بازی main Core وجود ندارد ولی امیدواریم که در نسخه های بالاتر بتوان این سیستم را به موتور طراحی Main Core اضافه کرد . هوش مصنوعی هوش مصنوعی یا Artificial Intelligence مورد استفاده در موتور یک کد متن باز میباشد که در موتور طراحی بازی Unreal Engine نیز استفاده شده بود . این سیستم path AI نام دارد که بازیکنان CPU را وادار به تعقیب هدف یا انجام یک کار خاص میکند . این کد که مخصوص هوش مصنوعی برنامه نویسی شده است به محیط نرم افزار 3D Max و موتور طراحی main Core سازگاری کامل دارد . پایگاه داده پایگاه داده ی موتور طراحی بازی Main Core که محل ذخیره ی همه ی اطلاعات بازی است نیز یک کد برنامه نویسی شده ی متن باز است که در سایت Source Forge قرار داشته و از ضریب امنیتی بسیار بالایی برخوردار است و سرعت پردازش , خواندن و نوشتن داده های آن بسیار بالا میباشد . سیستم Rendering یا خروجی سیستم خروجی Main Core یک موتور جداگانه میباشد که توسط گروه M - Rashed برنامه نویسی خواهد شد و اطلاعات آن را به زودی در همین بخش قرار میدهیم . منبع : Mrashed.ir () MAXBAZ 03 دي 1388, 11:20این اولین نیست مهدی جان ! تا الآن نزدیک 3 تا موتور بازی در ایران ساخته شده .... قوی ترین موتور بازی هم که تا الآن در ایران ساخته شده اسمش rte هست !!! در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال توسط گروه سازنده معرفی شد و همچنین در دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال رونمایی شد با اسم پارس ای ! از لحاظ امکانات ادیتور , متریال , فیزیک و ... هم کاملاً فوله. چند روز پیش در یک سمینار تخصصی در یکی از دانشگاه های مشهد هم معرفی شد . من هم جزوی از تیم سازنده هستم که من فعالیت برنامه نویسی ندارم و فقط مسئول بخش گرافیک و تکنیکال دموهای موتور بازی هستم. Mahdi_Rashed 03 دي 1388, 12:48شما درست میگی . یکی قبل شما هم بهم گفته بود ولی من یک کم املام خرابه :green: . منظورم اولین موتور طراحی بازی که کاملاً وابسته به مکسه و به جرات میتونم بگم هنوز همچین موتوری وجود نداره که از طراحی تا پابلیشینگ بازی توی محیط مکس انجام بشه . البته این پروژه توسط شرکت معتبری پشتیبانی میشه که بعداً اسمش رو میگم وگر ما نمیتونستیم بدون بودجه ی کافی همچین پروژه ای رو شروع کنیم . www_3d_boy3 22 اسفند 1388, 13:26کسی لینک دانلودش رو نداره؟:lol: ولی جدا وسوسه شدم ....البته فکر می کنم چیزی بالای 500 هزار تومان باشه Mahdi_Rashed 22 اسفند 1388, 13:45سایت موتور طراحی Main Core در اول فروردین ماه افتتاح میشه و پیش فروش لایسنس از اول اردیبهشت به مدت 1 هفته خواهد بود .




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 598]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن