تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798492629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

HighResolation Liquid--------------SideFX Houdini 10-64 bit -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: HighResolation Liquid--------------SideFX Houdini 10-64 bit Amin 4D 18 آبان 1388, 23:19سلام به همگی. چطورید؟ بازم مثل همیشه داشتم با هودینی کار می کردم ( ایندفعه با سیستم شبیه سازی مایعات اون)، به یه مشکل برخوردم، البته این مشکل مربوط به هودینی نیستا! ولی جدای از این مشکل تونستم فابل تک فریم اون رو به صورت یه فایل با پسوند Obj وارد Cinema 4D کنم و از اون رندر بگیرم. خیلی خوشحال شدم برای همین هم Make Preview اون رو می ذارم برای دیدن کار و هم رندری که توی سینما فردی از اون گرفتم. سیمولیت کار با رزولیشن نسبتا بالا انجام شده که برای محاسبه 140 فریم از او زمانی حدود 3 ساعت وقت برده. تعداد Polygon های مایع در بیشترین حالت عدد 115540 تا بود. اینم رو واسه هودینی کارا می گم که Uniform Divisions مایع من 80 بود که 4 برابر مقدار پیش فرضش هست و برای اکسپرت هر فریم از مایع هم از یه نود File استفاده کردم و برای نام فایل خروجی هم از عبارت $F . اینجوری مثل RealFlow تمام فریم هایم به یه فایل جداگانه Obj تبدیل شدن و حالا مشکلی که دارم اینه که من می خوام این فایل ها رو یه جوری پشت سر هم باز کنم توی یه پروژه ی سینما فردی تا بتونم انیمیت مایعم رو داشته باشم ولی سینما فردی این قابلیت رو نداره. آیا نرم افزاره 3D Max یا هر نرم افزار سه بعدی دیگه ای می تونه یه مجموعه فایل سه بعدی با پسوند مشابه مثل Obj یا Bego رو جوری باز کنه که هر کدوم از فایل ها به ترتیب به جای یه فریم توی انیمیتشن ما باشن؟ راستی دو تا تصویر می ذارم براتون یکیش رندر معمولیه از کار و دیگریش هم Caustic کار هست که توی رندر اصلا دیده نمی شه. می دونید مشکل از کجاست؟ Miladbat 19 آبان 1388, 05:17بد نشده باید پارامترشم یه کمی کار می کردید . این کاری که شما خواستید رو به این سادگی نمی شه انجام داد با اسکیریپت هم اگه انجام بدید کند کار می کنه. Moralist-Boy 19 آبان 1388, 10:03سلام . نشد انیمیشن رو ببینم ! codec !!! بهتره همیشه اینا رو wmv بکنی که همه بتونن بدون نیاز به codec ببینن . ! به هر حال خیلی دلم می خواست میدیدم simulate رو که نشد . در مورد caustic فقط می تون بگم که هست حتی توی رندرت هم هست فقط خیلی کمه قدرتش و سخت میشه تشخیصش داد . قدرتش رو بیشتر کنی حله . موفق باشی . اگر wmv رو گذاشتی خبرم کن . راستی در مورد اینکه بشه آبجکتهای مختلف رو توی فریم های مختلف load کرد : نمی دونم توی مکس ! تا حالا نشنیدم بشه همچین کاری کرد . بقیه برنامه ها رو نمی دونم . موفق باشی :rose: Baloot3D 19 آبان 1388, 10:34amin4d جان انیمیت رو دیدم جالب بود ، تمیزم محاسبه شده بود ، ولی غلظت مایع طوری بود که نمی شد گفت آب یه چیزی مثل شیر بود. در مورد اکسپورت باید بگم من از ریل فلو تونستم بیارم به مکس ، اگه همون پسوند رو هم هودینی میده که حتما میشه آوردش . فقط یک سوال هودینی بعد پلاگینی جداگانه هم داره که رو مکس نصب بشه ؟ Amin 4D 19 آبان 1388, 12:27بد نشده باید پارامترشم یه کمی کار می کردید . این کاری که شما خواستید رو به این سادگی نمی شه انجام داد با اسکیریپت هم اگه انجام بدید کند کار می کنه. ممنون میلاد جان از نظرات و می شه بیشتر توضیح بدی در مورد نظرت. منظورت رو از "باید پارامترشم یه کمی کار می کردی" دقیق نمی فهمم. در مورد اسکریپت هم بله می دونم. پلاگین RealFlow هم همین طوره چون وقتی از محیط خودش مثلا یه مش رو اکسپورت کنیم هر فریم رو تبدیل می کنه به یه فایل جداگانه و بعد وقتی می خوایم توی مکس، سینما فردی یا مایا اونا رو ببینیم پلاگینش اونا رو ایمپورت می کنه و پشت سر همش می کنه و می شه یه اانیمیشن. برای مایا این پلاگین وجود داره که چند تا هودینی کار اینو نوشتن تا بتونن با اون این مجموعه فایل ها رو وارد مایا کنن ولی من یه کم باهاش کار کردم نتونستم فایل های موردنظرم رو وارد مایا کنم. تنها نرم افزاری که این قابلیت رو داره هودینیه و اونم به خاطر یه دونه گره (Node) کوچولو هست. البته اون گره فقط یه ایمپورت و اکسپورت سادس ولی میشه به جای اسم فایل ورودی اون از برنامه نویسی استفاده کرد. واسه همین توی هر فریم یه فایل از اون مجموعه رو می تونیم وارد کنیم. بازم ممنون. Amin 4D 19 آبان 1388, 12:48سلام . نشد انیمیشن رو ببینم ! codec !!! بهتره همیشه اینا رو wmv بکنی که همه بتونن بدون نیاز به codec ببینن . ! به هر حال خیلی دلم می خواست میدیدم simulate رو که نشد . در مورد caustic فقط می تون بگم که هست حتی توی رندرت هم هست فقط خیلی کمه قدرتش و سخت میشه تشخیصش داد . قدرتش رو بیشتر کنی حله . موفق باشی . اگر wmv رو گذاشتی خبرم کن . راستی در مورد اینکه بشه آبجکتهای مختلف رو توی فریم های مختلف load کرد : نمی دونم توی مکس ! تا حالا نشنیدم بشه همچین کاری کرد . بقیه برنامه ها رو نمی دونم . موفق باشی :rose: سلام علی آقای گل. بابا ایول یعنی شما QuickTime روی سیستمت نصب نیست؟ خیلی برام جالبه. حتما نصبش کن. اما اگه نمی تونی حتما یه دونه پسوند Wmv هم سفارشی واسه شما می زنم اما الان نمی تونم آخه سیستم خودم مشکل داره از اینترنت و سیستم شرکت دارم استفاده می کنم. در مورد Caustic هم تعدا فوتون هایی که من گذاشتم برای محاسبه 1,0000,0000 تا بود فکر کردم کافیه. در مورد Castics هم اگه یه توضیح مختصر بدی ممنون می شم. آخه اصلا من نمی دونم Castics چه طوری محاسبه میشه. مثلا چی کار کنم که Castics مایع من پشتش بیافته نه زیرش. تنظیمات خاصی داره یا با زاویه و قدرت نور بستگی داره؟ تعداد فوتون ها رو چه جوری و بر چه اساسی تنظیم کنیم؟ در مورد Load هم با RealFlow که خودت کار کردی یه همچین چیزی لازمه. همون طور که توی تنظیمات اکسپورت مش توی RealFlow دیدی می تونی اونجا هم مشت رو با پسوند Obj اکسپورت کنی اما خود RealFlow میاد برای هر فایل Obj ی که میسازه یه دونه فایل با پسوند Bin هم میسازه که وقتی می خوای با پلاگین اونو وارد مکس یا مایا و سینما فردی کنی شما فقط می تونی فایل های Bin خود RealFlow رو وارد کنی. برای همین شما روی فایل Bin فریم اولت کلیک می کنی اما در اصل اون فایل Bin یه ارجاع داده می شه به فایل Obj کنارش. شاید بشه از این چیزی که گفتم یه کوچولو سوئاستفاده کرد تا کارم راه بیافته ولی هنوز امتحان نکردم. بازم اگه نتونستی QuickTime کنی یا نخواستی نصب کنی بگو من واست پسوند Wmv سفارشی واست بزنم. موفق باشی. Amin 4D 19 آبان 1388, 13:02amin4d جان انیمیت رو دیدم جالب بود ، تمیزم محاسبه شده بود ، ولی غلظت مایع طوری بود که نمی شد گفت آب یه چیزی مثل شیر بود. در مورد اکسپورت باید بگم من از ریل فلو تونستم بیارم به مکس ، اگه همون پسوند رو هم هودینی میده که حتما میشه آوردش . فقط یک سوال هودینی بعد پلاگینی جداگانه هم داره که رو مکس نصب بشه ؟ ممنون baloot3D جان. لطف داری شما. در مورد غلظت هم دستکاریش نکردم و همون پیش فرض خودش هست. حتما نگاه می کنم ببینم غلظتش در حد آب بود یا همون مایع شیر مانندی که شما گفتی. در مورد اکسپورت هودینی هم باید بگم تعداد پسوند های زیادی رو اکسپورت می کنه مثل همین Obj,Lwo,Bgeo و یه سری دیگه که اسمش یه کم عجیب غریب بودم واسم.در مورد RealFlow و طرز کار اکسپورت و ایمپورت اون هم بالا توضیح دادم. RealFlow اومده با ساختن پسوند Bin برای خودش ایمپورترش رو انحصاری کرده واسه خودش تا دیگران نتون برای مقاصد دیگه از اون استفاده کنند و الا اون هم خودش پسوند های Obj و lwo رو برای اکسپورت از خودش داره. هودینی اصلا پلاگین نداره، یعنی هم میشه گفت داره هم میشه گفت نداره. آخه چون هودینی Node Base هستش هر چیزی که توی اون نیست رو می شه با Node هایی که توی خودش هست رو ساخت. مثلا هر کسی میاد و خودش یه سری گره سر هم می کنه تا کاری رو که خودش می خواد انجام بده و لی توی هودینی نیست رو بسازه بعد اون رو بسته بندی می کنه که به اون digital assets می گن توی هودینی و خیلی هم پیشرفته و پر کاربرده و خیلی از کارهای بزرگ هودینی رو همین digital assets ها انجام می دن. توی این آدرسی که می دم می تونی digital assets های زیادی رو ببینی که چند تا از اون ها در مورد 3ds Max هست: ولی این ها کارشون ایمپورت از مکس به هودینیه و فکر نمی کنم که شما بتونی جایی پلاگینی در مورد هودینی پیدا کنی که روی مکس نصب بشه. javadmagic 19 آبان 1388, 18:35خوب ولی بازم جای کار داره. موفق باشی. Moralist-Boy 20 آبان 1388, 08:53دیدم آقا preview ت رو . خیلی جالبه . همینطوری که فکر می کردم این هودینی هم آب رو خوب میسازه . اما نمی دونم چرا مثل آب Real Flow به دلم نمی چسبه . انگار که آب این اون (چجوری بگم ؟ ) نرمی و کلا secondary animation رو نداره و بعد از کمی تکون خوردن پارتیکلا از حرکت وایمیسن . (البته من نمی دونم آیا شبیه سازی آب با هودینی هم base ش با پارتیکله یا از اول از مش استفاده می کنه ؟ ) امیدوارم منظورمو رسونده باشم . موفق باشی . Amin 4D 20 آبان 1388, 10:08خوب ولی بازم جای کار داره. موفق باشی. ممنون از نظر، خوشحال می شم در مورد جای کارهاش بیشتر توضیح بدید، چون کلا دلیل گذاشتن کارهامون توی اینجا همینه که نظر بچه ها رو بدونیم و کارمون رو بهتر کنیم. Amin 4D 20 آبان 1388, 10:28دیدم آقا preview ت رو . خیلی جالبه . همینطوری که فکر می کردم این هودینی هم آب رو خوب میسازه . اما نمی دونم چرا مثل آب Real Flow به دلم نمی چسبه . انگار که آب این اون (چجوری بگم ؟ ) نرمی و کلا secondary animation رو نداره و بعد از کمی تکون خوردن پارتیکلا از حرکت وایمیسن . (البته من نمی دونم آیا شبیه سازی آب با هودینی هم base ش با پارتیکله یا از اول از مش استفاده می کنه ؟ ) امیدوارم منظورمو رسونده باشم . موفق باشی . علی جان، من قشنگ برعکس تو هستم و مایع توی RealFlow کمتر از مایع هودینی برام جالبه. بعد هم علی جان اگه شما از این مایع خوشت نیومد دلیل اینه که من نتونستم اون رو جالب در بیارم و ربطی به هودینی یا RealFlow نداره. این رو برات می ذارم اونو ببین یه چند تا کار ساخته شده با Liquid و Fluid هودینیه. ببین که فکر کنم خوشت بیاد. اگه سوالی در مورد هودینی و Liquid اون و این فیلم داشتی در خدمتیم. Base آب توی RealFlow فقط می تونه ذرات باشه اما هودینی پا رو از اون هم فراتر گذاشته. هودینی دو نوع Liquid داره که یکیش مثل همون RealFlow هست و Base اون هم ذرات هست و با یه دونه Node یا گره Partical Fluid Surface تبدیل می شه به یه مش و پولیگان. اما Liquid اصلی هودینی که رو اون خیلی مانور می ده دیگه با استفاده از ذرات ساخته نمی شه و از همون اول از پولیگان ها تشکیل می شه. در مورد secondary animation هم فکر کنم Friction روی عدد 1 تنظیم شده باشه که این باعث کندی حرکت و زود از حرکت ایستادن مایع هست. باز هم نگاه می کنم و اگه شده یکی دیگه پریویو از اون می گیرم ببینم ایندفع از مایع RealFlow خوشت میاد یا از مایع Houdini. Moralist-Boy 21 آبان 1388, 10:17خوب امین جان ! این 11- 12 مگ دانلود رو که خوب کردی تو پاچه ی ما ( :lol: شوخی ) جالب بود . از خیلی کاراش خوشم اومد و مطمئنم این جور کار ها رو به خاطر اینکه nod base هست به این خوبی میتونه انجام بده . ولی از لحاظ شبیه سازی خوب من هنوز میکم مایعی که realflow میسازه به نظر طبیعی تر میاد . هرچند اصلا نمی گم بهتر از هودینیه ! به نظرم توی هر پروژه ای که آدم کار می کنه باید بسته به احتیاجاتی که داره ابزارش رو انتخاب کنه ! حتما گاهی هودینی بهتعر از realflow جواب میده گاهی هم realflow . حالا که شما قابلیت های این هودینی رو به ما نشون دادی . ما هم قابلیت های realflow رو می ذاریم با اجازه اینجا : این لینک برای اینکه توی سایتشون ببینید : اینم برای اینکه اگر خواستید دانلود کنید : 35 مگابایتی میشه . اما ارزش داره . موفق باشید :rose: Amin 4D 21 آبان 1388, 12:49خوب امین جان ! این 11- 12 مگ دانلود رو که خوب کردی تو پاچه ی ما ( :lol: شوخی ) جالب بود . از خیلی کاراش خوشم اومد و مطمئنم این جور کار ها رو به خاطر اینکه nod base هست به این خوبی میتونه انجام بده . ولی از لحاظ شبیه سازی خوب من هنوز میکم مایعی که realflow میسازه به نظر طبیعی تر میاد . هرچند اصلا نمی گم بهتر از هودینیه ! به نظرم توی هر پروژه ای که آدم کار می کنه باید بسته به احتیاجاتی که داره ابزارش رو انتخاب کنه ! حتما گاهی هودینی بهتعر از realflow جواب میده گاهی هم realflow . حالا که شما قابلیت های این هودینی رو به ما نشون دادی . ما هم قابلیت های realflow رو می ذاریم با اجازه اینجا : این لینک برای اینکه توی سایتشون ببینید : اینم برای اینکه اگر خواستید دانلود کنید : 35 مگابایتی میشه . اما ارزش داره . موفق باشید :rose: اول مشخص کن ببینیم ADSL داری یا نه؟ آخه می خوام یه خورده دیگه چیز میز بکنم تو پاچه تون! :green: خب شما هم خوب سی مگ کردی تو پاچه ی ما ها! ولی پاچه ی ما ظرفیتش بیش از این حرفاست. خب دیدمش. جالب بود. بعضی هاش که خیلی هم فوق العاده بود. منم با تو موافقم که بستگی به موقعیت کار و پروژه داره و گاهی یکی بهتر از دیگری عمل می کنه. ولی یه چیز دیگه هم هست. با یه مثل اینو توضیح می دم. مثلا خودت اگه 3D Max خودش یه شبیه ساز مایعات داشت هی نمی رفتی از RealFlow استفاده کنی. حتی اگه یه کم ساخت اون کاری که می خوای انجام بدی توی مکس یه کم مشکل تر باشه. علاوه بر اون چون دیگه نه دردسر اکسپورت/ ایمپورت داری و هم به علت بودن مایع و شبیه سازی در خود مکس دستت باز تره برای انجام تغییرات و دیدن جزئیات در همون لحظه بیشتر کارهات رو با همون انجام می دادی. این نظر من بود. خب علاوه بر این ها من خودم قدرت RealFlow رو قبول دارم و ازش هم استفاده کردم چندجا و هنوز هم می استفاده می کنم ازش، چون مایعی رو که توی هودینی می سازم فقط توی هودینی دارمش و نمی تونم بیارمش توی سینما فردی. اما توی پروژه های بزرگی مثل فیلم های هالیوودی وقتی مثلا از هودینی برای ساخت چند افکت مثل شکستن اجسام و شکستن پل و ساختمون و ماشین و ... استفاده می کنن دیگه نمی رن مایع رو توی RealFlow بسازن و مایع رو هم با هودینی می سازن. هر چند بعضی صحنه ها ممکنه فقط بشه با یکی از این دوتا بشه ساختش و دیگری نتونه اون کار رو بکنه. در کل RealFlow استفادش از هودینی بیشتره و بیشتر خواهد موند. چون داره با همه ی نرم افزارها کار می کنه و توی هر پروژه ای رسوخ می کنه و این دلیل خوبی بر قدرتمند بودنش هست ولی هیچ کدوم از اینها دلیلی بر قدرت نداشتن یا بدتر بودن شبیه ساز مایعات هودینی نیست. ببخشید سرت رو درد آوردم. اگه ADSL داشتی بگو یه چند تا دیگه فایل بگم بهت دانلود کنی ببینی در مورد هودینی. چون اینهایی که فرستادم برات فقط یه چند تا کار ساده بود که برای نشون دادن قابلیت های هودینی بود نه یه پروژه خوب و سنگین. موفق باشی. :rose: Moralist-Boy 23 آبان 1388, 09:59ها ها :lol: دارم adsl ! نگران نباش . خوشحالم که به توافق رسیدیم :green: مطمئن نیستم که اگر مکس سیستم مایع داشت که کار بابهاش حتی سخت تر بود سراغ real flow نمی رفتم . چون من برای سیمولیت داینامیکم ( با اینکه مکس reactor داره ) از realflow استفاده می کنم . چون تست ش خیلی راحت تره اونجا و مشکلات رو زود میشه تشخیص داد و صحنه های خیلی پیچیده تری رو راحت تر خروجی میده . ولی مطمئن نیستم اگر هودینی داشتم از realflow استفاده می کردم . بستگی داشت واقعا . ممنونم :rose: Amin 4D 23 آبان 1388, 12:17Moralist-Boy جان پس پاچه ات رو حاضر کن، داره میاد. اینو ببین خیلی باحاله: اینم ببین بد نیست: اینجا هم DemoReel های خود Houdini هست. اگه خواستی دان کنی همون والی و دومیش رو ببین خیلی چیزا از هودینی میاد دستت: امین تری دی 23 آبان 1388, 19:49مایعی که ساخته بودی جالب بود :) چند وقته با هودیتی شروع کردی ؟ Amin 4D 23 آبان 1388, 21:13ممنون "امین تری دی" جان، نظر لطفتونه، جالبی از چشاتونه. من حدودا هفت ماه هست که با این نرم افزار آشنا شدم و خیلی وقتهای بی کاریم رو با اون کار کردم ولی یه مبتدی تشنه ی یادگیری بیشتر نیستم، سوالی بود در خدمتیم. Moralist-Boy 24 آبان 1388, 14:41امین جان گرفتم بعضیاشو . اون فانوس دریاییه خیلی به نظرم جالب بود . اما کف آب رو با یه سری پارتیکل گنده ساخته بود که از دور خوب ود ولی از نزدیک جالب نمیشد. این بلاخره قدرت زیاد هودینی رو میرسونه ( که من فکر می کنم اینو با اسکریپت و احتمالا چند تا نود ساخته بود ) توی realflow هم اسکریپت های خیلی خوبی میشه نوشت و قدرت بالایی داره . به نظر من ولی هنوز realflow آبش طبیعی تر به نظر میاد . :green: همینه که هست ! :green: (شوخی ) ولی به نظرم اگر دستت توی هودینی راه بیفته واقعا عالیه چون خیلی کارهای گسترده ای میشه باهاش انجام داد و در آینده حتما خیلی به کارت میاد . موفق باشی :rose: امین تری دی 25 آبان 1388, 18:57هودینی خیلی برنامه وسیعیه .کار کردن باهاش مستلزم وقت فراوان من خودم 3 سال پیش می خواستم باهاش کار کنم با ورژن 8 اما خدمت سربازی مانع شد الانم تقریبا بیشتر آموزشها شو دارم اما موندم بیش دو راهی xsi یا Houdini از وقتی ICE به XSI اضافه شده من رو به شک انداخته که برم شمت هودینی یا XSI شما دوستان نظری دارید ؟ hosienmax100 25 آبان 1388, 20:51شبیه سازی خوبی شده / تبریک میگم ! کمی کندی در بین ذرات دیده میشه که واقعآ به متریالی که قرار ه بدی شدیدآ مربوط میشه /آب باشه میگم باید کمی از حالت انسجام و چسبندگی دی بیاد ..مابقی مت ها دیگه ... ولی در کل خیلی خوب شده / موفق باشی Amin 4D 25 آبان 1388, 21:33امین تری دی جان در مورد اینکه کدوم بهتره که نمی شه نظر داد ولی شما بگو زمینه ای که می خوای توش کار کنی چیه تا من بتونم بهتر در مورد اینکه کدوم مناسب تره برات توضیح بدم. راستی شما هودینی ورژن هشت رو اصلا با حالاش مقایسه نکن. من خودم از ورژن 9 شروع کردم به کار با اون، از نظر User InterFace که واقعا متحول شده، یه آدرس می ذارم اون رو ببین در مورد ورژن های مختلف هودینی و تفاوت هاشونه. از این ها می تونی بفهمی چه قابلیت هایی از ورژن نه ه بعد وارد هودینی شده که اصلی ترینشون می شه به Fluid Simulation اشاره کرد. در کل باید بگم کل موضوع به دو چیز بستگی داره، یکی علاقه است. و دیگری جایی که قراره ازش استفاده کنی. در مورد علاقه که نمی شه چیزی گفت ولی در مورد جایی که قرار از هودینی یا XSI استفاده کنی باید بگم اگه زمینه کاری شما و جایی که قراره ازش استفاده کنید توی انیمیشن و ساخت فیلم های کوتاه و بلند و تبلیغات هست گزینه مناسب XSI هست. تاکید می کنم گزینه مناسب نه گزینه ی بهتر. و دلیلش هم اینه که XSI در همه ی زمینه ها مثل مدلسازی و انیمت و کاراکتر و سیستم ذرات عالیه. اما به نظر من در زمینه ی جلوه های ویژه اگه قراره کار کنی Houdini گزینه ی برتره هر چند که در این زمینه هم XSI می تونه مناسب تر باشه. چون به غیر از قابلیت ها معمول مدلسازی که در هودینی نیست هودینی در تمام زمینه های دیگر از کاراکتر و انیمیت و شبیه سازی و سیستم ذرات و رندر فوق العاده عالی و قدرت مند و قابل بسط دادن هست. البته مدلسازی در هودینی به روشی کمی متفاوت تر هست و قابلیت مدلسازی رو هم کاملا دارا می باشد اما اصولا از اون در همه زمینه ها استفاده می شه به جز مدلسازی (البته در پروژه های بزرگ و سنگین که به کاراکترهایی با ظرافت و پیچیدگی بالا نیاز هست). امام XSI این مشکل رو هم نداره هر چند در بعضی از زمینه ها که در جلوه های ویژه مهم هست از Houdini کمی پایین تر قرار داره و بعضی قابلیت های جالب هودینی رو هم اصلا نداره. ولی آخرش رو بخوای به خودت و پشتکارت بستگی داره. شاید تو با XSI کاری رو بزنی که من نتونم با هودینی بزنم یا برعکس، ولی اینا هیچ کدوم دلیل برتری یکی بر دیگری نیست. همه کاری رو می شه با این دو نرم افزار انجام داد و لی بعضی کارها در یکی راحت رت و در دیگری سخت تره. راستی باید بهت بگم هودینی به یه سیستم توپ هم احتیاج داره چون شبیه ساز دینامیک و مایعات اون سرعت بالایی رو می طلبه. امیدوارم چیزهایی که گفتم به دردت بخوره. Amin 4D 25 آبان 1388, 23:32سلامی مجدد. اینم یه شبیه سازی دیگه. کیفیتش رو پایین گذاشتن تا سریع محاسبه بشه. ببینید توی این یکی هم به نظرتون چسبندگی و غلظت مایع به آب می خوره یا نه؟ مشکل دیگه ای هم اگه داشت خوشحال می شم بگید. امین تری دی 27 آبان 1388, 23:17یک چند تا سوال داشتم ممنون میشتم اگر بتونی جواب بدی 1- در جلوه های ویژه ای که معمولا از هودینی استفاده شده موتور رندر چیه ؟ رندر من یا همون موتور های پیش فرض هودینی ؟ 2-پلاگین برای این برنامه موجود هست یا نه من که چیزی ندیدم شما چطور ؟ 3-Cloth هودینی قابل مقایشه با Ncloth maya یا Syflex هست یا نه ؟ 4-از Hair هودینی کمی بگو اینکه چقدر قدر ت داره و در سیمولیت چطور ؟ فیزیک Hair چطور در بخورد با اجسام باگ داره یا نه ؟ Amin 4D 28 آبان 1388, 09:46یک چند تا سوال داشتم ممنون میشتم اگر بتونی جواب بدی 1- در جلوه های ویژه ای که معمولا از هودینی استفاده شده موتور رندر چیه ؟ رندر من یا همون موتور های پیش فرض هودینی ؟ 2-پلاگین برای این برنامه موجود هست یا نه من که چیزی ندیدم شما چطور ؟ 3-Cloth هودینی قابل مقایشه با Ncloth maya یا Syflex هست یا نه ؟ 4-از Hair هودینی کمی بگو اینکه چقدر قدر ت داره و در سیمولیت چطور ؟ فیزیک Hair چطور در بخورد با اجسام باگ داره یا نه ؟ خب امین تری دی جان بریم سراغ سوالات. سوال اول: اکثر کارهای کوچیکی که با هودینی ساخته می شه با موتور ندر خود هودینی که اسمش "مانترا" هسا رندر گرفته می شه. این موتور رندر قدرت خیلی بالایی داره مخصوصا که با Vex هم برای ایجاد جلوه �




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1375]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن