محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1796916722
یک مصاحبه خواندنی با «مارکز»
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
یک مصاحبه خواندنی با «مارکز»
این مصاحبه حاصل دو دیدار دوستانه «ریموند لزلی ویلیامز» با «گابریل گارسیا مارکز» است؛ ویلیامز اولین گفتوگوی خود را سال 1987 در خانه خالق «صد سال تنهایی» انجام داد.
خبرگزاری ایسنا: این مصاحبه حاصل دو دیدار دوستانه «ریموند لزلی ویلیامز» با «گابریل گارسیا مارکز» است؛ ویلیامز اولین گفتوگوی خود را سال 1987 در خانه خالق «صد سال تنهایی» انجام داد. او درباره این ملاقات نوشته است: در اولین دیداری که در ماه می به صورت گپی دوستانه صورت گرفت، مارکز چندین تصویر از کلمبیای قرن نوزدهم را به من نشان داد که توسط «چارلز سافری» و «ادوارد آندره» کشیده شده بودند. او از این طراحیها برای نوشتن یکی از داستانهایش استفاده کرده بود.
ویلیامز بعدها برای انجام ادامه مصاحبه در ماه اکتبر همان سال راهی مکزیکوسیتی شد و گفتوگویش را با مارکز به اتمام رساند. در زیر صحبتهای «گابو»ی فقید و ویلیامز، حول محور تاثیر هنرهای تجسمی بر شاهکارهای اسطوره رئالیسم جادویی را میخوانید.
ویلیامز: آخرین باری که با هم صحبت کردیم، طراحیهایی را به من نشان دادید که از آنها در برخی از نوشتههایتان استفاده کردید. تأثیر فراوان هنرهای تجسمی در کارهایتان برایم بسیار جالب است. همانطور که میدانید منتقدان اهمیت بسیاری برای متون ادبی و مدارک نوشتاری قائلاند، مخصوصا از زمانیکه اصطلاح «میانمتنی» رواج یافته است. فکر میکنید با تأکید بر متنگرایی، چیزی را از دست میدهیم؟
مارکز: من از مدارک نوشتاری استفاده نمیکنم. معمولا به طرز دیوانهواری به دنبال یک مطلب میگردم و در پایان آن را بیرون میاندازم. بعد دوباره پیدایش میکنم، اما دیگر به نظرم جالب نمیآید. من نیاز دارم همه چیز در حد کمال باشد. مفهوم عشقِ «فلورنتینو آریزا» در «عشق سالهای وبا» اوج کمال است.
ویلیامز: کمی دربارهی هنرهای تجسمی و بافت قرن نوزدهمی در رمان «عشق سالهای وبا» برایمان توضیح دهید.
مارکز: پرترهها، عکسها، آلبومهای خانوادگی و این قبیل چیزها خیلی به من کمک کردند.
ویلیامز: منظورتان این است که شما حافظه تصویری دارید؟ و رویدادها را براساس آنچه میبینید به یاد میآورید؟
مارکز: مطمئن نیستم نامش را حافظه تصویری بگذارم. گاهی مثل این است که کمی حواسم پرت شده، انگار روی ابرها سیر میکنم. حداقل این چیزی است که دوستانم، مرسدس (همسرم) و بچهها میگویند. چنین تصوری دارم، اما بعد جزییاتی را کشف میکنم که یک دنیا را برایم نمایان میکنند. این جزییات میتوانند چیزی باشد که من در یک نقاشی دیدهام. شاید خروس جنگی درون این تابلو، راهحل نگارش یک رمان را به من ارائه کند. این تنها اتفاقی است که برایم رخ میدهد. کاملا منفعل هستم و این اتفاق برایم مثل یک صاعقه است.
ویلیامز: این جزییات آنچه هستند که شما مشاهده میکنید؟
مارکز: اینها چیزهایی هستند که من میبینم. همیشه و همیشه یک تصویر است، بدون استثنا ... من هیچگاه نت برنمیدارم. چیزهایی که برایم جذاب است را فراموش نمیکنم و آنچه به آن علاقه ندارم را سریع از یاد میبرم. بنابراین من حافظهای انتخابگر دارم که با آن احساس راحتی میکنم. وقتی در حال ویرایش کتابی هستم، در حاشیهاش مطالبی را یادداشت میکنم تا بعدا در رایانه اصلاحشان کنم. کامپیوتر برایم اهمیت زیادی دارد و به نظرم یکی از مهمترین اکتشافات جهان است. اگر 20 سال پیش به من یک رایانه میدادند، دو برابر کتابهایی که تاکنون نوشتهام را به نگارش درمیآوردم. مثلا اگر در حال نوشتن یک نمایشنامه باشم، هر روز عصر کارم را پرینت میگیرم.
برگهها را با خودم به تخت میبردم، آنها را میخوانم و اصلاحات و یادداشتهای خود را در حاشیهاش میگنجانم. این فرصت ایجاد تغییرات در صفحات نهایی کتاب را به نویسنده میدهد. پیش از این، نویسنده آخرین خوانش را روی دستگاه تایپ انجام میداد و اولین خوانش مخاطب روی صفحات پرینت شده بود. فاصله بزرگی بین این دو خوانش وجود داشت. حالا من آخرین تصمیماتم را روی صفحهی پرینت گرفته شده انجام میدهم، انگار خود کتاب باشد.
ویلیامز: چگونه «آنچه میبینید» در رمانهایتان نمود پیدا میکند؟
مارکز: زمانی که در حال نگارش «پاییز پدرسالار» بودم، به نقطهای رسیدم که خیلی درگیرم کرد. یک ایده بهخصوص در مورد قصه ابتدای داستان داشتم، اما نمیتوانستم درش بیاورم. بعد به تصویری که درون کتاب آمده برخوردم و این عکس، شکل نگارش این رمان را تعیین کرد. من به این تصویر نیاز داشتم.
ویلیامز: آیا از نقاشیهای سفرنامههای قرن نوزدهم در دو رمان «پاییز پدرسالار» و «عشق سالهای وبا» استفاده کردید؟
مارکز: این اتفاق نسبت به دیگر کتابهایم، بیشتر در «پاییز پدرسالار» رخ داد. ایدهام را از تصاویر عجیبی که در آن طرحها میدیدم، پیدا کردم. برای مثال تصاویر خروسهای مردهای که پس از کشته شدن آویزان شدهاند. ایده من خلق یک جهان کامل در «پاییز پدرسالار» بود؛ با دنیایی که خیلی هم مستند نبود. برای نوشتن درباره زندگی روزمره باید خیلی مطالعه کرد. وقتی که نگارش این اثر را شروع کردم، به طور تصادفی به این نقاشیها برخوردم. چیزی شبیه لاتاری بود، اما دقیقا اتفاقی بود که همیشه برایم رخ میدهد.
نمیدانم چرا، اما واقعیت این است که به محض اینکه کار روی یک موضوع را شروع میکنم، چیزهای مرتبط با آن همینطور به دستم میرسند. شاید این چیزها همیشه اطرافم بودهاند اما من متوجه آنها نبودهام.
ویلیامز: آیا نقاشیها زندگی روزمره را بهتر نشان میدادند؟ بهتر از متن؟
مارکز: بهتر از متن. متون نوشتاری شامل تعداد زیادی کاغذ و برگه است. طراحیها مثل یادداشتهایی هستند برای خلق مناظر.
ویلیامز: بیایید کمی هنرهای تجسمی را کنار بگذاریم و درباره تصاویر بصری حاصل از تجربیات شخصی صحبت کنیم. در مورد تصاویر رودخانه مگدالنا در «عشق سالهای وبا» چه دارید برایمان بگویید؟ آن تصاویر الهام گرفته از طراحیها بودند؟
مارکز: نه همهی آنها. در برهههای مختلف زندگی، تجربیات مهمی با آن رودخانه دارم و هر تجربه تصویری متفاوت را برجسته میکرد که بعدها به یادم میآمد. اولینبار 8 یا 9 ساله بودم که از طریق این رودخانه سفر کردم. وقتی پدربزرگم را از دست دادم، برای اولینبار "آراکاتاکا" را ترک کردم و به شهر ماگانگو رفتم. به همراه پدرم با قایق به ماگانگو رفتم، شهری که پدرم در آن متولد شده بود... سفر طولانی بود. مثل رمان، قایق با سوختی از چوب حرکت میکرد.
خدمه باید چوبها را روی عرشه میبردند. آنها مجبور شدند تمام درختان را قطع کنند. برعکس الان، آن موقع میشد تمساحها را در رودخانه دید. دیدن تمساحها در حاشیه رودخانه با دهانی که برای گرفتن پروانه یا کار دیگر بازمانده بود، سرگرمی بزرگی برایمان بود. گاوهای دریایی هم آنجا بودند. آن گاوهای دریایی در رمانهای «پاییز پدرسالار» و «عشق سالهای وبا» هم هستند. وقتی سال 1943 دوباره به آنجا رفتم، رودخانه تغییر کرده بود. قایقها دیگر با سوخت چوب کار نمیکردند، نقتی شده بودند. رودخانه هم دیگر آنطور که من دیده بودم، نبود.
ویلیامز: در «عشق سالهای وبا» با رودخانه چه کردید؟
مارکز: در «عشق سالهای وبا» دو سفر در رودخانه شکل گرفت. اولین آنها وقتی بود که «فلورنتینو آریزا»ی تلگرافچی «ویلا دو لیوا» را ترک میکند. این سفر را به دلیل تکنیکی، یعنی جلوگیری از توصیف دوباره رودخانه در سفر دوم آوردم. سرانجام به این نتیجه رسیدم که رودخانه را در ابتدای داستان و از دید شخصیت مرد توصیف کنم. نمیخواستم ذهن خواننده را با توصیف زیاد رودخانه منحرف کنم.
ویلیامز: با توجه به داستانتان، نظرتان درباره ارتباط رودخانه واقعی با آنچه شما در نقاشیهای قرن نوزدهم دیدید، چیست؟
مارکز: در آن دوران من کاملا با رودخانه آشنا بودم. از سوی دیگر، نقاشیها به من کمک کردند بفهمم هنرمندان قرن نوزدهم تا چه حد همه چیز را به سمت بهتر یا بدتر شدن ایدهآلیزه میکنند. در این طراحیها، پرندگان شگفتانگیزی دیده میشوند که در واقعیت وجود ندارند.
ویلیامز: آیتمهای بسیاری از زندگی روزمرهی آن دوران در «عشق سالهای وبا» آورده شده که در کنار کمالگرایی نقاشیها قرار داده شده است. به نظر میرسد این عناصر درک روشنی از آنچه در آن زمان مُد بوده را ارائه میدهند.
مارکز: من در مورد ویژگیهای زندگی روزمره قرن نوزدهم خیلی مطالعه کردم. اما باید حواستان باشد در دام من نیفتید، چون زیاد به زمان و مکان واقعی اعتنا نمیکنم.
ویلیامز: منظورتان روایت غیرخطی (Anachronism) است؟
مارکز: بله، چون من با وسواس تاریخی نمینویسم. برای مثال هر کسی میفهمد «ویکتور هوگو» و «اسکار وایلد» نمیتوانستند در یک زمان در پاریس باشند. مسئله این نیست که اینها تصادفی یا روایتهای غیرخطی هستند، بلکه موضوع این است که من تمایلی به تغییر جزییات ندارم... این رمان یک بازسازی تاریخی نیست، بلکه دربردارنده المانهای تاریخی است که شاعرانه به کار برده شدهاند. تمام نویسندگان این کار را میکنند.
ویلیامز: رابطهتان با دنیای بیرون در زمان نگارش «عشق سالهای وبا» در سال 1984 را چگونه توصیف میکنید؟
مارکز: ارتباط خیلی سرگرمکنندهای بود. در ابتدا باید بگویم آن دوره در شهر "کارتاخنا" بهترین سال عمرم بود، پختهترین سال. پخته از این لحاظ که ثبات کامل احساسی را تجربه میکردم. سالهای زیادی تنها یک ایدهی گنگ از روش زندگی مورد علاقهام در ذهن داشتم، اما در آن سال بود که یاد گرفتم چگونه زندگی کنم. وقتی در کارتاخنا سکونت داشتم، صبحها مینوشتم و عصرها به دنبال مکانهای مناسب میگشتم. چون من دو شهر داشتم: یکی در واقعیت و دیگری در رمان. شهر داستانی نمیتوانست مثل نمونه واقعی باشد، زیرا یک نویسنده عملا نمیتواند یک شهر را کپی کند.
تا به حال دقت کردهاید که «فلوبرت» با فواصل مکانی در پاریس چه میکرد؟ نویسندگان فرانسوی شخصیتهایشان را وادار به طی مسیری میکنند که در واقعیت ممکن نیست. این «شاعرانگی مکان» است. البته نویسنده گاهی میتواند یک سفر کاملا بیفایده را حذف کند، همان کاری که من با کارتاخنا کردم. نه تنها این بود، بلکه من وقتی به چیزی در شهری دیگر نیاز داشتم، مکان را به کارتاخنا تغییر میدادم.
ویلیامز: ما بیشتر وقتمان را به صحبت درباره هنرهای تجسمی، شاعرانگی مکان و این قبیل مباحث گذراندیم. پیش از کنار گذاشتن «عشق سالهای وبا»، یک سوال دیگر دارم: چرا یک عاشقانهی قرن نوزدهمی؟
مارکز: در واقع این داستان عاشقانهی والدین من است. من از پدر و مادرم درباره این داستان شنیدم، به همین دلیل است که جریان در دوران جوانی آنها اتفاق میافتد. با این حال من داستان را به عقبتر هم برگرداندم. پدرم تلگرافچی بود، ویلن مینواخت و شعر میسرود. در «عشق سالهای وبا» من زمانی را توصیف کردم که رمان تمام میشود. در نتیجه تلاش کردم آنقدر به عقب بازگردم که وقتی رمان خاتمه مییابد، این زوج 80 ساله باشند. خواست من نبود که داستان را در اواخر قرن نوزدهم روایت کنم، بلکه هدفم به پایان رساندن کار آنها در سفری روی رودخانهی مگدالنا بود. باید زمانی میبود که هواپیما پایانبخش داستان نباشد.
ویلیامز: به عنوان سوال آخر میخواهم به مسالهای کلیتر بپردازم. یادم میآید همیشه دربارهی «گارسیا مارکز»ی میخواندم که با دیدهی تردید به منتقدان ادبی و پژوهشگران آکادمیک نگاه میکرد. سن یا عوامل دیگر دیدگاهتان را تغییر نداده است؟ آیا به گفتههای منتقدان علاقهمندتر نشدهاید؟
مارکز: تغییر مهمی در من رخ داده و آن این است که دیگر به هیچ عنوان نقدها را نمیخوانم! نمیخوانم چون این مطالب را خیلی دور میبینم. شکی نیست که دیدگاه نویسندگان نسبت به کتابشان بسیار متفاوت از نظر منتقدان و خوانندگان است. از سوی دیگر، من خیلی خوششانس بودم که خوانندگانی داشتم که به من اطمینان میدادند. مثلا کتابهایی چون «گزارش یک مرگ از پیش تعیینشده» و «عشق سالهای وبا» به من احساس امنیت دادند.
خوانندگان نه به تو میگویند و نه میدانند که چرا کتابهای تو را دوست دارند. اما شما حس میکنید که آنها واقعا چنین حسی دارند. البته افرادی هم هستند که آثار مرا دوست ندارند، اما در کل خوانندگان من بسیار مشتاقند و کتابهای من در ابعاد گسترده فروش دارند. این مساله خیلی مرا خوشحال میکند، چون میفهمم رمانهایم را عموم مردم میخوانند، تعمیرکاران آسانسور، پرستاران، پزشکان و روسایجمهور آثار مرا میخوانند. این مساله امنیت فوقالعادهای به من میبخشد، در حالی که منتقدان همیشه جرقهی ناامنی را برای نویسندگان روشن میکنند. حتی جدیترین منتقدان هم برخلاف تصور شما جرقه این فکر را در ذهنتان روشن میکنند که نکند اشتباهی مرتکب شدهاید. در کنار این، من خیلی آنها را درک نمیکنم و نمیدانم چه میگویند و چگونه فکر میکنند.
حقیقت این است که آنچه واقعا به آن علاقهمندم، داستانگویی است. همه چیز از درون میآید و یا از نیمه خودآگاهم و یا نتیجهی طبیعی موقعیتی ایدئولوژیکی است. همچنین ممکن است در اثر تجربهی خاصی که تحلیلاش کردهام باشد، تجربهای که سعی میکنم به صورت بکر از آن استفاده کنم. فکر میکنم در نویسندگی خیلی ساده و معصومانه عمل میکنم؛ اگر کسی به طور جدی از دیدگاهی سیاسی کتابهای مرا بخواند، تعجب نمیکنم اگر کشف کند که داستانهایم کاملا با آنچه راجع به سیاست میگویم متفاوت هستند.
X Share
Google Plus Stumble Upon Delicious Cloob
Facebook Twitter Digg
بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
برچسب ها: مارکز ، مصاحبه
مطالب مرتبط
چطور مارکز بخوانیم تا«صد سال تنهایی»را بفهمیم؟
با محبوبترین آثار مارکز در ایران آشنا شوید
در آرزوی بازگشت به «عشق سالهای وبا»
ساختمان پزشکان 1
جراح . دندانپزشک - زیبایی،ایمپلنت،ارتودنسی نامرئی،دکتر رامین فرزاد
لاغری عمومی و موضعی با روش ماهیانه امبدینگ طب سوزنی
ليزرليپوليز چيست و چگونه عمل ميكند؟
کاشت موی اتوماتیک در ایران (دکتر دائر)
کاشت ابرو، جوانی و زیبایی - دکتر مقامی
دکتر محمد بهناز - متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فکی
آبدومينوپلاستي براي شما مناسب است يا ليزرليپوليز؟
لیزر موهای زائد، موثر، بدون درد - دکتر وجدی
لیزر موهای زائد - دکتر فولادوند
لیزر موهای زائد توسط الکساندرایت - دکتر زارعی
همه چیز درباره پروتز سینه - دکتر صفائی
آگاهانه زیر تیغ جراحی زیبایی بروید با دکتر مهدی آریانا
انیمیشن های جراحی زیبایی - دکتر بیگدلی
کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی رویال ، ایمپلنت و کلیه خدمات دندانپزشکی
درمان چاقی موضعی و مفرط با لیزر لیپولیز دکتر تقی پور
جراحی زیبایی بینی - دکتر ماریا مرادی
ساختمان پزشکان 2
کاملترین سبد محصولات،ویژه بانوان در دوران بارداری
درمان لاغری موضعی ، جدیدترین روش بدون جراحی
لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت برای پوست های برنز و معمولی - دکتر مقامی
بالون معده با دکتر فرزاد فرامرزی
ليفتينگ و جوانسازي صورت - دکتر بهجو
جراحی زیبایی بینی - روش ها و شرایط
توصیه های دکتر مهاجر برای زیبایی بیشتر
مرکز تخصصی سلول درمانی، لاغری و لیزر موهای زائد با دکتر حکیمی
لیزر موهای زائد با موثرترین دستگاه لیزر
لاغری موضعی با لیزر لیپولیز - دکتر قورچیانی
دکتر آقازاده - لبخند هالیوودی، ایمپلنت فوری با ضمانت مادام العمر
لیزر موهای زائد - درمان با پیشرفته ترین دستگاه (فرشتگان)
گروه تخصصی پزشکان صبا - لیزرلیپولیز و کرایولیپولیز
لیزر موهای زائد - با موثرترین دستگاه
درمان بیماری های نشیمنگاه هموروئید، فیستول، سینوس
مرکز لیزر تندیس - لیزر موهای زائد با جدیدترین تکنولوژی
تازه های سایت
وضعیت بغرنج بیماران کلیوی در بوشهر
تعهدات آمریکا در گام دوم توافق ژنو
توجه ویژه دولت به اشتغال زنان درسال 93
تیم رویایی جام جهانی 2014 ازنگاه کاربران فیفا
نامه 110 نماینده: دولت قبل پاسخ دهد
انتظار مي رود ماه مبارك رمضان 30 روزه باشد
پاسخ تند حمید روحانی به مطهری
مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال + جدول
پوریا در سمت خود ابقا شد
3 هزار خبرنگار در مراسم «روز قدس» امسال
پربیننده ترین / تبلیغات
جنجال عکسهای دلخراش مجله «تایم» (18+)
ستاره های زن پولدار و موفق
به این میگن تیپ تابستانی و صمیمانه!
پایان اجرای زنده زن جوان در کرج با دستگیری
این دفتر اشکتان را در میآورد! +عکس
هایلایت (68)
پسری با دو سر روی هم! +عکس
نقشه 2 دختر جوان برای پزشک سرشناس
آقای رئیسجمهور در تب ازدواج با معشوقه اش
میهمانان یک افطاری به رگبار بسته شدند!
مبلمان
سرویس خواب
دکوراسیون داخلی
تزیینات داخلی
رستوران و تهیه غذا
فست فود
کافی شاپ و سفره خانه
محصولات غذایی
تشریفات و موسسه پذیرایی
خدمات مجالس
آتلیه عکاسی
جراحی بینی و زیبایی
پزشکان متخصص
دندانپزشکان
پزشکان زیبایی و لاغری
پزشکان پوست و مو
محصولات پزشکی
خدمات درمانی
خدمات حیوانات خانگی
گالری پوشاک
مزون و شوی لباس
جواهرات ، ساعت و بدلیجات
سالن های آرایش و زیبایی
خدمات آرایشی و زیبایی
محصولات آرایش و زیبایی
باشگاه های ورزشی
فروشگاه ها و لوازم ورزشی
آژانس مسافرتی و هتل
اخذ ویزا
اعزام دانشجو
صرافی
آموزشگاه ها
تدریس خصوصی
مدارس
مهد کودک و پیش دبستانی
سیسمونی و نوزاد
خدمات تفریح و سرگرمی
کامپیوتر
طراحی سایت
اینترنت پر سرعت
موبایل
دوربین مداربسته
لوازم خانگی
خدمات منزل
املاک
فروش و خدمات خودرو
نمایندگی خودرو
خدمات حمل و نقل
خدمات حقوقی و بیمه
صنعت ساختمان
صنایع
صنایع دستی
سایر خدمات
نظرات بینندگان
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید. از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید. لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد. نام:
ایمیل:
* نظر:
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]
صفحات پیشنهادی
ضیافت الهی در آسیای مرکزی، افغانستان و شبهقاره/11 غزل خواندنی شاعر فارسیگوی هند در وصف رمضان
ضیافت الهی در آسیای مرکزی افغانستان و شبهقاره 11غزل خواندنی شاعر فارسیگوی هند در وصف رمضانعزیز مهدی شاعر هندیالاصل تحصیل کرده در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است که در این رشته موفق به اخذ دکترا شده این شاعر فارسیگوی غزلی خواندنی در وصف ماه مبارک رمضان سروده اسرونمایی از مجسمه «مارکز» در موزه کوبا
شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰ ۲۸ مجسمه جدیدی از گابریل گارسیا مارکز نویسنده فقید کلمبیایی در موزه شهر بایامو ی کلمبیا قرار داده میشود به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا موزه وکس کوبا به زودی میزبان تندیسی از گابریل گارسیا مارکز رماننویس بزرگ کلمبیایی و خالق صد سال تنهبیوگرافی و مصاحبه با رضا جاودانی + عکس
بیوگرافی و مصاحبه با رضا جاودانی عکسرضا جاودانی از مجريان زبده و كاربلد برنامه هاي ورزشي شبكه سه كه هميشه تماشاي برنامه هاي اجرا شده توسط او بيش از اينكه مخاطب را به سمت حاشيه سوق دهد انسان را وادار مي كند تا به طور كامل روي اصل موضوع و مباحث فني تمركز داشته باشد هميشه خود راپزشک «مارکز» علت مرگ او را فاش کرد
دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱ ۳۱ پزشک متخصص قلب گابریل گارسیا مارکز سه ماه پس از درگذشت این نویسنده بزرگ کلمبیایی اعلام کرد علت اصلی مرگ وی ذاتالریه یا سرطان غدد لنفاوی نبوده است به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا خورخه اوسگوئرا موگل متخصص بیماریهای قلبی که طی سالهایکدام مسئول با شبکه"من و تو" مصاحبه کرده؟
کدام مسئول با شبکه من و تو مصاحبه کرده فرهنگ > رسانه - کیهان نوشت عوامل شبکه «من و تو» در قالب برنامه «جواب» بر سر موضوعهای گوناگون با برخی مسئولان داخلی تماس میگیرند و با معرفی خود به عنوان خبرنگار دست به گفتوگو و تخلیهمگر میشود در تئاتر یا سینما مامور رشوهگیر نشان داد؟/ گفتوگو با افشین هاشمی درباره نمایش«مصاحبه»
مگر میشود در تئاتر یا سینما مامور رشوهگیر نشان داد گفتوگو با افشین هاشمی درباره نمایش مصاحبه فرهنگ > تئاتر - افشین هاشمی می گوید مهم ترین کار تئاتر این است که اجازه دهد صداهای متفاوت به گوش مخاطب برسد الهه خسروی یگانه گوشه غربی چهارراه بر خیابان ولیعصشجاعت تحسین انگیز نویسنده دا در مصاحبه با مجله آمریکایی
شجاعت تحسین انگیز نویسنده دا در مصاحبه با مجله آمریکایی در مراسم رونمایی از چاپ یکصدم کتاب دا هیئتی هفت نفره از لبنان ترجمه کتاب را در این کشور و زیر نظر سیدحسن نصر الله رهبر حزبالله لبنان برعهده گرفتند به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز آرین باین شبها کتاب بخوانیم/ ده کتاب خواندنی درباره امام علی/ «علی را از زبان علی» بشناسیم
این شبها کتاب بخوانیم ده کتاب خواندنی درباره امام علی علی را از زبان علی بشناسیمگروه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس در راستای ترویج کتاب در میان مخاطبان خود به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی ع اقدام به معرفی ده کتاب خواندنی درباره امام علی علیهالسلام نموده که موسسه کتابستان قم آ10 کتاب خواندنی درباره امام علی
10 کتاب خواندنی درباره امام علیتاریخ انتشار جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰ ۴۹ یستویکم ماه مبارک رمضان برابر با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی ع است و از همین رو گروه فارس اقدام به انتشار بسته پیشنهادی کتابِ موسسه کتابستان قم که حاوی ده کتاب خواندنی درباره امیرالمومنین علیراهاندازی جایزه 100 هزار دلاری به نام «مارکز»
جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۵۵ کلمبیا یک جایزه داستانکوتاه در حوزهی ادبیات اسپانیولیزبان را برای بزرگداشت یاد گابریل گارسیا مارکز نویسنده فقید برنده نوبل ادبیات راهاندازی کرد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا نویسندگان 13 کشور جهان برای شرکت در اولین دوره جایزه داستانکشکایت کره شمالی از فیلم آمریکایی «مصاحبه»
شکایت کره شمالی از فیلم آمریکایی مصاحبه کره شمالی شکایت خود از یک فیلم آمریکایی را به سازمان ملل متحد برد در این فیلم سی آی ای قصد دارد نفر اول کره شمالی را ترور کند به گزارش نامه نیوز به نقل از تسنیم کره شمالی شکایتی از فیلم مصاحبه را به سازمان ملل متحد برده و از این نهاد بقلعه نویی حق داشت علیه من مصاحبه کند ؛ 70 درصد طلبم را به استقلال بخشیدم
جمشیدیان قلعه نویی حق داشت علیه من مصاحبه کند 70 درصد طلبم را به استقلال بخشیدم هافبک تیم فوتبال استقلال گفت مذاکره من با باشگاه تقریبا دو هفته طول کشید ولی پای مشکلات دیگری در میان بود نه مشکل مالی به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز احمد جمشیدیان به اسمصاحبه سیلوا و اسکار بعد از بازی با هلند
مصاحبه سیلوا و اسکار بعد از بازی با هلند چند رسانهای > فیلم - افسوس سیلوا کاپیتان برزیل پس از بازی با تیم ملی هلند از اتفاقات جالب توجه این دیدار بود لطفا منتظر بمانید 2424 دانلود لینک را کپی کنید دانلود یکشنبه 22 تیر 1393 - 19نکات خواندنی دیدار آرژانتین-آلمان
جام جهانی برزیل-۲۰۱۴ نکات خواندنی دیدار آرژانتین-آلمان نکات جالب دو تیم آرژانتین و آلمان را مرور کنید به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی میل دو تیم فوتبال آرژانتین و آلمان امشب در دیدار فینال رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۴ از ساعت ۲۳ ۳۰ به وقت تهران مقابل هم صف آرناراحتی قلعهنویی از مصاحبههای عضو هیات مدیره استقلال
ناراحتی قلعهنویی از مصاحبههای عضو هیات مدیره استقلال سرمربی تیم استقلال از اظهارات متعدد افجهای علیه دایی ناراحت است به گزارش نامه نیوز روز گذشته افجهای و محمد پنجعلی در مصاحبه های مختلف به هم تاختند تا جایی که امیر قلعهنویی به شدت از دست عضو هیات مدیره استقلال ناراحکیوان ساکت خواندنی شد
جام جم نوا کتاب ˝ردیف چهارگاه˝ به روایت کیوان ساکت نوازنده تار و سه تار از سوی انتشارات تصنیف منتشر شد کیوان ساکت نوازنده تار و سه تار درباره این اثر گفت این اثر یک جلدی و دارای 120 صفحه است و جنبه آموزشی دارد ساکت با اشاره به اینکه به طور کلی ردیفهای قدیمی هرچند ارزشممتن کامل مصاحبه ظریف با شبکه ان بی سی آمریکا ایران هیچ فایدهای در ساخت سلاحهای هستهای نمیبیند/ احترام آمری
متن کامل مصاحبه ظریف با شبکه ان بی سی آمریکاایران هیچ فایدهای در ساخت سلاحهای هستهای نمیبیند احترام آمریکا به ایران به نفع خودش و منطقه است ۱ ۵ بهتر است بر اساس واقعیتها و نه بر اساس توهم مذاکره کنندوزیر امورخارجه کشورمان با بیان اینکه ما انقلاب کردیم که بتوانیم خودمان برا-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها