تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797540089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش:شی Math و توابع مثلثاتی -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آموزش:شی Math و توابع مثلثاتی mshgames 14 آذر 1386, 11:42به نام خدا خوب بعد از مدتی گفتم یه آموزش بزارم برای دوستان گلم در انجمن البته من کی هستم که بخوام آموزش بزارم همه تو این انجمن اوستان (ایول شکست نفسی) الان چندتا مقاله آماده کردم راجب ساخت بازی و scroll لغزه شی که به زودی پس از پایان این مقاله اونارو میزارم. خوب بریم سر اصل مطلب این مقاله بسیار ساده و روان همه چیزو توضیح داده امیدوارم خوشتون بیاد. آموزش شی Math و توابع مثلثاتی.................................... .................................... شی Math-------------------------------(Mathematical)------------------------------------- این شی یک سری از توابع خاص که با اعداد کار میکنه. و در این مقاله کاربرد این شی رو بیشتر درک میکنید. Math.abs چه موقع به کار میرود؟ این تابع قدر مطلق یه عدد رو که براش فرقی نمیکنه چه + و چه – نتیجه میدهد مثلا میدونیم که قدر مطلق عدد - , + میشود مثلا اگه به این تابع -3 بدیم خروجی نهایی 3 خواهد بود. Trace(Math.abs(-3)); Math.round چه موقع به کار میرود؟ خوب حالا میرسیم روی این تابع این تابع اعداد اعشاری را برای ما گرد میکنه به این معنی که مثلا اگر عدد ما 4.2 است. اونو به نزدیکترین حالت یعنی 4 رند میکنه.حالا اگه عدد ما 4.8 باشه خوب معلومه اونو به 5 رند میکنه (گفتم نزدیکترین حالت که میتونه بالا یا پایین باشه) Trace(Math.round(4.8)); Math.ceil چه موقع به کار میرود؟ این تابع همانند تابع بالا عمل میکنه و برای گرد کردن بکار میرود منتهی این تابع عدد را به بالا گرد میکند یعنی اگه عدد ما 2.3 یا 2.5 یا 2.9 باشه خروجی کلی 3 میباشد. Trace(Math.ceil(2.3)); Math.floor چه موقع به کار میرود؟ این تابع عکس تابع Math.ceil میباشد یعنی عددو به پایین گرد میکند. یعنی اگه عدد ما 2.3 یا 2.5 یا 2.9 باشه خروجی کلی 2 میباشد. Trace(Math.floor (2.3)); Math.min و Math.max چه موقع به کار میروند؟ خوب از اسم این تابع مشخصه که چه کارایی دارند این دو تابع برای مقایسه بین اعداد به کار میروند حالا چطور به این صورت که ما دو عدد داریم a=2; و b=4; هنگامی که تابع Math.min برای مقایسه این دو عدد به کار میرود عدد کوچکتر رو (تابع مینیموم) در خروجی یعنی a=2; ظاهر میکند. نکته : برای مقایسه میان اعداد از کامان یا , استفاده می کنیم. Math.max برعکس تابع قبل عمل میکنه یعنی ماکزیموم عدد رو در مقایسه در خروجی انتخاب و ظاهر میکنه به این صورت که ما دو عدد داریم a=2; و b=4; هنگامی که تابع Math.max برای مقایسه این دو عدد به کار میرود عدد بزرگتر رو (تابع ماکزیموم) در خروجی یعنی b=4; ظاهر میکند. Trace(Math.min(2,4)); Trace(Math.max(2,4)); Math.pow چه موقع به کار میرود؟ زمانی که ما بخواهیم 1 عدد رو به توان برسونیم از این تابع استفاده میکنیم به این صورت که ما میخواهیم عدد 4 را , را به توان 2 برسونیم تا حاصل 16 شود بدین صورت عمل میکنیم: پارامتر اول در داخل پرانتز خود عدد و پارامتر دوم توانی که قراره برای اون عدد به کار برده بشه مانند (4,2) چهار به توان 2 مساوی 16. Trace(Math.pow(4,2)); Math.sqrt چه موقع به کار می رود؟ این تابع از عدد مورد نظر جذر(ریشه دوم) میگیرد به این صورت که اگر بهش عدد 36 را بدهیم جذر آن یعنی 6 را در خروجی ظاهر میکند. Trace(Math.sqrt(36)); پایان توابع. خوب این از توابع Math حال به سراغ توابع مثلثاتی Math میرویم. از توابع مثلثاتی sin و cos برای ایجاد جلوه های حرکتی که در فلش بسیار مفیدند استفاده میشود. این توابع رو ما با Math.sin و Math.cos نشان میدهیم. شکل کلی در دایره مثلثاتی: خوب در این شکل (x,y) میباشد در مرکز دایره x و y (0,0) میباشند و به ترتیب در نواحی دیگر در شکل مشخص اند. در برنامه فلش چیزها بنابر مقادیر 2 زوج x و y مستقر میشوند. در اینجا کار یا وظیفه این توابع sin و cos اینست که نقاط قرمز در شکل را به این دو زوج یعنی x و y تبدیل کنند(به مختصات x و y ) خوب بریم سر اصل مطلب: نقطه a را در نظر بگیریم که مبدا یا شروع دایره میباشد.در نتیجه مقدارش 0 میباشد.برای بدست آوردن زوج X و y کافیست که عدد 0 را در cos وsin قرار داده تا مختصات نقاط x وy بدست آید توجه:اگه میخواهید این مقادیر با ماشین حسابتون ببینید تا اطمینان پیدا کنید حتما روی حالت رادیان بگزارید. میدانیم: COS 0 = 1 SIN 0 = 0 پس نتیجه همان 0 و 1 نوشته شده در نقطه a مطابق شکل است. Trace(Math.cos(0)); Trace(Math.sin(0)); حال سراغ نقطه c میرویم برای بدست آوردن عدد این نقطه میدانیم که شعاع این دایره (میتونید خط کش هم بزارید) تقریبا 1 است خوب برای بدست آوردن اندازه خط محیط دایره(خط دور دایره) از فرمول زیر استفاده میشود 2pr که جواب میشود به طور تقریبی 6.28 پس اگر کل خط محیط دایره 6.28 باشد , از مبدا که نقطه a میباشد تا نقطه c که کل محیط است. مقدار نقطه c 1/4میشود که بدست می آید 1.57 حال اگر از این عدد cos و sin بگیریم : SIN 1.57 = -1 COS 1.57 = 0 پس نتیجه همان 0 و -1 است که در شکل مشخص است.این از مختصات این صفحه. Trace(Math.cos (1.57)); Trace(Math.sin (1.57)); خوب میرسیم سر نقطه b از آنجایی که نقطه a 0 میباشد و نقطه c 1.75 میباشد پس نقطه b باید 0.785 باشد. SIN 0.785 = 0.71 COS 0.785 = -0.71 Trace(Math.cos (0.785)); Trace(Math.sin (0.785)); خوب این همه حرف زدیم چه بدر میخوره حتما سوالتون همینه خوب تو فلش ما میخوایم بعضی از افکتهایی رو ایجاد کنیم مثلا حرکت یه مووی کلیپ به صورت دایره ای یا بیضوی در اینجا شما میخواد فریم به فریم مکان اون مووی را تغییر دهید.میدونید چه قدر طول میکشه در اینجاست که توابع sin و cosبه درد میخوره و موقعیت مووی را روی دایره فرضی با توجه به مختصات x و y را که توضیح دادیم تغییر میده. آزمایش: خوب تو محیط فلش یه مووی کلیپ بسازید سپس کد زیر را بهش اضافه کنید و نتیجه را با این توضیحاتی که دادم مقایسه کنید. onClipEvent(load){ n=0; radius=100; centerX=250; centerY=250; } onClipEvent(enterFrame){ n+=0.1; this._x=Math.cos(n)*radius+centerX; this._y=Math.sin(n)*radius+centerY; } در اینجا radius فاصله مووی نسبت اون مرکز دایره فرضی است. که با تغییر اون این فاصله (شعاع) کم زیاد میشود centerX و centerY در اینجا موقعیت دایره است که هنگام اجرای فیلم آنرا میبینید که میتوانید خودتان آنرا تغییر دهید. دانلود فایل Fla از لینک زیر: ادامه دارد........ لینک آموزش مکمل موفق باشید. محمد armin_mx 14 آذر 1386, 16:06good ! armin_mx 28 دي 1386, 11:31**************************** kiarash.M 28 دي 1386, 13:44پست های بیهوده و ابس پاک شد توسط :) Kiarash.M mshgames 29 دي 1386, 10:55دستت درد نکنه ممنون آقا کیارش در ضمن شرمنده اگه کسی ناراحت کردم منظوری نداشتم.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2383]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن