تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797981515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش خیاطی درس های 18 و 19 و 20


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
 آموزش خیاطی درس های 18 و 19 و 20
آموزش خیاطی درس های 18 و 19 و 20 درس شماره 18 (آستین کیمونو بالاتنه کوتاه)

1- پارچه را به اندازه 2/1 سرشانه به اضافه قد آستین و به اضافه 10 سانت چین تا می زنیم. 2- از دولای بسته 10 سانت برای چین به سمت چپ می رویم و یک خط تا پایین لباس رسم می کنیم. 3- از دولای بسته بعد از چین 2/1 سرشانه به اضافه قد آستین به سمت چپ می رویم و 7 تا 9 سانت شیب می دهیم. از این نقطه 20 سانت پایین و 2 سانت داخل می آییم و دم آستین را می کشیم. 4- از دولای بسته بعد از سجاف 2/1 سرشانه به اضافه یک سانت به سمت چپ و 11 سانت به سمت پایین می رویم و این مستطیل را قیچی می کنیم. 5- از دولای بسته بعد از 10 سانت سجاف در پایین مستطیل 8 سانت داخل و 8 سانت پایین رفته دور گردن را می کشیم. 6- از خط 11 سانت بالاتنه را 16 سانت پایین می رویم. از این نقطه در پایین بالاتنه 2/1 سرشانه به اضافه یک سانت بعد از 10 سانت به سمت چپ می رویم وخط بالاتنه را می کشیم. 7- به اندازه قد تمام به اضافه 8 سانت برای پیراهن از اول بالاتنه بعد از 11 سانت مستطیل از سرشانه پایین می رویم. 8- در پایین لباس از دولای بسته بعد از چین 4/1 دور باسن به اضافه 3 سانت به سمت چپ می رویم. سپس خط زیر بغل را می کشیم. 9- پشت را از جلو روبر می کنیم. 10- خط های علامت زده را قیچی می کنیم 10 سانت دولای بسته روی پایین تنه چین لباس می شود. 11- در قسمت بالاتنه 10 سانت سجاف جلو می شود. قسمت بالاتنه کوتاه، دگمه می خورد. 12- بالاتنه پشت دولای بسته است. برای بالاتنه پشت قبل از برش زدن دور گردن پشت خط بالاتنه را عقب می کشیم 10 سانت چین را از سمت چپ طرف حلقه آستین بیرون می آوریم. اندازه اصلی بالاتنه باقی می ماند و دولای بسته می شود. سپس دور گردن را قیچی می کنیم.

ر وش دوخت أ‌) سرشانه های پشت و جلو بالاتنه را به هم می دوزیم. ب‌) روی آستین های پشت و جلو را به هم می دوزیم. ت‌) قسمت بالای پایین تنه را چین سوزنی می دهیم تا به اندازه پایین بالاتنه بشود. بعد این دو را به هم وصل می کنیم. ث‌) روی آستین چین می دهیم و به حلقه آستین بالاتنه وصل می کنیم. ج‌) پشت و جلو را با هم کار می کنیم. ح‌) خط پلهوها را به هم می دوزیم. خ‌) مدل یقه و دم آستین دلخواه است. تقسیم بندی 49=30+19=2÷38 سرشانه بلندی تمام برش 129=19+110 قد تمام سرشانه 20=1+19=2÷38 سرشانه 28=3+25=4÷100 دور باسن پارچه لازم عرض 120=3 متر عرض 140=5/2 متر درس شماره 19 (آستین کیمونو بالاتنه گرد) 1- پارچه را به اندازه 2/1 سرشانه به اضافه قد آستین دلخواه و به اضافه 10 سانت چین تا می زنیم. 2- از دولای بسته 10 سانت برای چین به سمت چپ می رویم. 3- از دولای بسته بعد از 10 سانت 2/1 سرشانه به اضافه قد آستین به سمت چپ می رویم. 7 تا 9 سانت پایین می رویم. خط آستین را می کشیم 20 سانت پایین آمده 2 سانت داخل می رویم و دم آستین را می کشیم. 4- از دولای بسته بعد10سانت2/1سرشانه به اضافه یک سانت به سمت چپ می رویم. 5- از دولای بسته بعد از 10 سانت چین 6 سانت پایین می رویم و یک مستطیل می کشیم و بعد این مستطیل را قیچی کرده از لباس جدا می کنیم. 6- بعد از چین 7 سانت داخل رفته 7 سانت پایین می آییم و دور گردن را می کشیم. 7- از سمت چپ مستطیل از طرف آستین 6 سانت پایین می رویم و علامت می زنیم. 8- از دولای بسته بعد از 10 سانت قد بالاتنه 19 سانت از بالای یقه پایین می رویم و به صورت گرد به علامت 6 سانت وصل می کنیم. 9- قد تمام به اضافه 8 سانت از یقه در روی خط سرشانه پایین می رویم. 10- در پایین لباس 4/1 دور باسن به اضافه 3 سانت می کنیم. بعد از چین به سمت چپ می رویم و خط زیر بغل را می کشیم. 11- خط های علامت زده را قیچی می کنیم. 12- پشت را از روی جلو روبر می کنیم. برای دور گردن7سانت داخل و 4 سانت پایین رفته و خط دور گردن پشت را می کشیم.

برای بالاتنه پشت قبل از برش زدن دور گردن خط بالاتنه را عقب می کشیم تا بالاتنه پشت دولای بسته شود. به اندازه 10 سانت چین را از سمت چپ طرف بیرون می آوریم. اندازه اصلی بالاتنه باقی می ماند. بعد دولای بسته هم می شود سپس دور گردن را قیچی می کنیم. روش دوخت روش دوخت مثل درس شماره 20 است

تقسیم بندی تقسیم بندی مثل درس شماره 20 می باشد. پارچه لازم عرض 120=3 متر عرض 140=5/2 متر درس شماره 20 (یقه جداها، یقه ب ب)

1- برای یقه های جدا اول یقه را روی مقوا برش می زنیم. 2- یک مستطیل می کشیم به عرض 11 تا 13 سانت و به طول 25 سانت. 3- در داخل یک مستطیل از سمت چپ 5 سانت پایین می رویم و به صورت هلال به سمت راست وصل می کنیم. 4- از زاویه سمت راست 3 تا 5 سانت داخل مستطیل می رویم و گرد به سمت چپ می کشیم. 5- سمت چپ وسط پشت یقه است و سمت راست وسط جلو یقه می شود. 6- از وسط پشت یعنی از سمت چپ به فاصله های یک سانت به طرف یقه خط کشی می کنیم تا از 25 سانت به 17 سانت برسد. بعد این خط ها را شماره گذاری می کنیم. 7- بعد از برش و دوخت سرشانه ها دور گردن لباس را دولا می کنیم. از وسط پشت تا وسط جلو اندازه گرفته عدد بدست آمده را روی الگوی یکی از شماره ها تا می زنیم. روش دوخت یقه ب ب أ‌) لایه را دولا می کنیم به صورت اریب وسط، پشت الگو را روی دولای بسته لایه قرار می دهیم. سپس به اندازه الگو برش می زنیم. ب‌) بعد پارچه را هم به صورت اریب دولا می کنیم و لایه را روی پارچه می چسبانیم. دور تا دور یقه را می دوزیم. بلوز جلو باز را از وسط جلو به هر طرف یک سانت داخل می رویم و یقه را وصل می کنیم. یقه را روی لباس به طرف داخل می دوزیم سپس برای تمیزکاری یقه نوار اریبی می دوزیم و یا خود دوخت را به خودش پس دوزی می کنیم. ت‌) برای برش یقه ب ب جلو بسته سمت چپ وسط پشت الگو را در دولای باز قرار می دهیم و تمام کارها را مثل یقه ب ب جلو باز انجام می دهیم. ث‌) در موقع دوخت قسمت جلو، یقه را به اندازه یک سانت روی هم قرار می دهیم و از روی لباس به داخل لباس می دوزیم و بعد برای تمیز کاری از نوار اریبی استفاده می کنیم.

11 تا 13 این قسمت روی لایی دولای بسته می شود برای یقه پشت بسته



منبع: khanevadeyema.com/س
#اجتماعی#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3619]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن