تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798414264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قهرمانان بازی های رایانه ای روی پرده سینما


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: صنعت بین المللی سینما به دنبال احیای سنت فیلمسازی خود در ارتباط با بازی های ویدئویی و رایانه ای است و طرح های تازه ای برای تولید فیلم های متفاوتی در این رابطه دارد. استودیوها و کمپانی های مختلف فیلمسازی در آمریکا، اروپا و آسیا نشان داده اند که می توانند قصه کتاب های کمیک استریپی ابرقهرمانانه را تبدیل به فیلم های موفق سینمایی کنند و چهره های مشهور دنیای ادبیات را به صورت قهرمانان اکشن به تصویر بکشند. اما سوالی که برای اهل فن و تحلیلگران سینمایی مطرح شده، این است که آیا تهیه کنندگان باسابقه و کارکشته صنعت سینما می توانند چنین کاری را در رابطه با بازی های ویدئویی و رایانه ای هم انجام داده و این بازی ها را تبدیل به یک سری فیلم موفق و پربیننده کنند؟ ● مخاطبان کوچک و بزرگ خیلی ها عقیده دارند صنعت سینما در این رابطه هنوز باید کارهای زیادی انجام دهد تا بتواند ثابت کند توانایی انجام چنین کاری را دارد و می تواند همین نسخه را برای بازی های رایانه ای و ویدئویی بپیچد. این در حالی است که همگان بر این نکته وحدت نظر دارند که صنعت سینما برای پیدا کردن منابع جدید کاری، حکم تشنه ای را دارد که در یک بیابان خشک رها شده و در این برهوت، به دنبال جرعه ای آب می گردد. واقعیت این است که دست اندرکاران سینمایی همیشه تلاش می کنند درس های لازم را از آموخته های جدول گیشه نمایش در پایان هر هفته بگیرند و اشتباهات گذشته خود را که منجر به تولید محصولاتی کم فروش و بی رمق شده است، تکرار نکنند. شاید یکی از درس ها هم این باشد که همکاری صمیمی تر و نزدیک تری را با خالقان بازی های ویدئویی و رایانه ای در پیش بگیرند. به منظور چنین همکاری مشترکی می توان فضا را برای خلق محصولات تازه ای هموار کرد که می توانند تبدیل به یک مجموعه فیلم پرطرفدار شوند. اقتباس های وفادارانه از قصه بازی های ویدئویی، دنیای تازه ای را پیش روی فیلمسازان مشتاق قرار می دهد. تحلیلگران امور اقتصادی می گویند صنعت بازی های ویدئویی و رایانه ای سالانه درآمدی بالای ۲۰  میلیارد دلار دارد. مشتریان این بازی ها را طیف وسیعی از آدم هایی در برمی گیرند که هم کودک هستند و هم بزرگسال و پیر. بخش مهمی از این مشتریان همان تماشاگران سینما هستند که با خرید بلیت راهی سالن های تاریک سینما شده و به تماشای فیلم ها می نشینند. آیا آنها دوست دارند قصه بازی های ویدئویی را به صورت فیلم سینمایی روی پرده تماشا کنند؟ سال قبل پرفروش ترین بازی ویدئویی در بازار رایانه «فراخوان وظیفه: سیاه» بود که بیش از یک میلیارد دلار سود نصیب شرکت سازنده اش آکتیویژن بلیزارد کرد. آیا تماشاگران سینما از نسخه سینمایی این بازی هم یک چنین استقبالی خواهند کرد؟ اعداد و ارقام واقعی اما چیز دیگری را نشان می دهد. نتیجه منفی مربوط به فروش فیلم هایی مثل دوم، مکس پاین، سایلنت هیل، جنگنده خیابانی، برادران سوپرماریو و جفت اژدها در جدول هفتگی گیشه نمایش سینما می تواند عامل مهمی برای درنگ تهیه کنندگان در امر تولید فیلم هایی براساس قصه ها و ماجراهای بازی های ویدئویی باشد. تمام این فیلم ها در طول ۱۰ سال گذشته با نگاهی به بازی های معروفی به همین نام ها ساخته شده اند و جملگی فروش های اندکی در زمان نمایش عمومی خود داشته اند. برخی از منتقدان سینمایی می گویند فروش پایین این فیلم ها باعث خرابی اوضاع شده و راه را برای تولید نسخه های سینمایی بازی های ویدئویی ناهموارتر می کند. آیا رویای ساخت فیلم های موفق سینمایی براساس ماجراهای بازی های ویدئویی و تبدیل آنها به یک مجموعه فیلم دنباله دار شکست خورده است؟ ● همکاری طراحان بازی ها با فیلمسازان گروهی از منتقدان و تحلیلگران سینمایی می گویند نمی توان به این راحتی چنین تحلیلی را ارائه کرده و پرونده تولید نسخه های سینمایی بازی های رایانه ای را برای همیشه بست. تلاش جدید استودیوها و کمپانی های فیلمسازی برای تولید فیلم هایی تازه براساس قصه های بازی های ویدئویی نشان می دهد که مسوولان این کمپانی ها موافق این تحلیل هستند. مسوولان سینمایی می گویند پتانسیل بسیار خوبی برای انجام این کار وجود دارد و آنها قصد ندارند ارتباط خود با دنیای بازی های ویدئویی را قطع کنند. در همین رابطه است که صنعت سینما در فکر احیای نسخه سینمایی بازی ویدئویی «مورتال کامبت» است. این نسخه جدید فرصت لازم را برای مکاشفه ای تازه در باب کاراکترهای رنگارنگ این قصه فراهم می کند. شرکت رایانه ای میدوی که مالک بازی های ویدئویی شکارچی جاسوس، مهاجمین فضایی، پاکو ـ من و دیوانگی است، قصد دارد با همکاری صنعت سینما همه آنها را تبدیل به فیلم هایی سینمایی کند. برای انجام این کار، مسوولان میدوی مذاکرات خود با چند استودیوی فیلمسازی را آغاز کرده اند. همکاری شرکت میدوی با دنیای سینما برای برگردان سینمایی این بازی ها، باعث خواهد شد تا نسخه های سینمایی آنها هرچه زودتر امکان تولید را پیدا کنند. این اقدام شبیه همان کاری است که شرکت انتشاراتی مارول در ارتباط با قصه های کمیک استریپی خود انجام داد. فیلم های ابرقهرمانانه سینما را کمپانی های فیلمسازی با همکاری و مشارکت شرکت انتشاراتی مارول تهیه و تولید می کنند و به همین دلیل، روند تولید این فیلم ها در سال های اخیر شتاب خوبی داشته است. در حال حاضر، حداقل ۷ شرکت بزرگ تولید بازی های ویدئویی در حال فعالیت هستند و بازی های ویدئویی آنها در سطح بین المللی مشتریان بسیار زیادی دارد. گشتی گمشده، هیت من، کین و لینچ، خدای جنگ و بدنام تعدادی از بازی های پرطرفدار این شرکت ها هستند. ● تجارت پرسود شرکت مستقل فیلمسازی اسکرین جیمز قصد دارد با همکاری شرکت کاپکوم نسخه سینمایی بازی ویدئویی « ممکن است شیطان گریه کند» را تهیه کند. این فیلم قرار است جوابی به رزیدنت ایول باشد و به نوعی به رقابت با آن برخیزد. قسمت جدید رزیدنت ایول سال گذشته لقب پرفروش ترین فیلم سال سینمای کانادا را گرفت و پیش تولید قسمت بعدی آن شروع شده است. بازی ویدئویی تامب رایدر برای کمپانی پارامونت تبدیل به یک فیلم موفق سینمایی شد، ولی دنباله آن شکست سخت تجاری خورد. حالا شرکت فیلمسازی کوچک جی کی قصد احیای دوباره آن را دارد. شرکت الکترونیک آرتز که دومین شرکت بزرگ تولید بازی های ویدئویی است، در سال ۲۰۰۸ واحد سینمایی و فیلمسازی خود را تاسیس کرد و به تازگی اولین قدم ها را برای تولید فیلم های سینمایی خود براساس قصه بازی های مطرح رایانه ای خود برداشته است. مسوولان این شرکت می گویند برای امسال قصد تولید دو فیلم زنده اکشن پرسروصدا را دارند. شرکت ای آ هم اعلام کرده نسخه انیمیشنی بازی ویدئویی خود « فضای مرده» را در دستور کار خویش قرار داده و برای تولید نسخه زنده یا انیمیشن دوزخ دانته، مردد است. نکته: نسخه های سینمایی بازی های رایانه ای ضمن حفظ حال و هوای کلی آنها، باید باعث خلق تازگی در فضا و شخصیت ها شوند تا طرفداران پروپا قرص این بازی های سرگرم کننده را جذب خود سازند تحلیلگران سینمایی می گویند تولید نسخه های سینمایی بازی های ویدئویی، مزایای زیادی برای خالقان آنها فراهم می کند. آنها می توانند به واسطه موفقیت مالی این فیلم ها اسباب بازی های کاراکترهای بازی های رایانه ای را در سطح وسیعی در معرض فروش بگذارند و قصه های مصور آنها را روانه بازار کتاب کنند. پل اوبراین مدیر شرکت ای آ می گوید: «طرفداران بازی های ویدئویی دوستدار آن دنیاهایی هستند که این بازی ها خلق می کنند و مایلند که آنها را به شیوه های مختلف و متفاوتی در روی پرده سینما تماشا کنند. ما هم قصه های متفاوتی را برای تعریف کردن داریم و یک فیلم سینمایی زمینه های خیلی خوبی فراهم می کند تا این قصه ها را به زبان جذاب تعریف و توصیف کنیم.» با این حال وی تصدیق می کند پروسه تولید فیلم های سینمایی براساس قصه های بازی های رایانه ای کار بسیار سختی است. تولید فیلم های سینمایی یکی از چند کار متنوع و متفاوتی است که شرکت آی آ قصد دارد در دور جدید کاری خود انجام دهد. ● حساسیت طرفداران بازی های رایانه ای به گفته اوبراین: «دریای دنیای هنر و سرگرمی توفانی است و باید ببینیم قایق فیلم و سینما تا چه اندازه ای می تواند در این فضای متلاطم حرکت کند. وقتی قرار بر یک حرکت درست و بلندپروازانه باشد، ما می خواهیم بهترین کار ممکن را انجام دهیم و نمی خواهیم ریسک ما خطرآفرین باشد. بخوبی متوجه این نکته هستیم که طرفداران بازی های رایانه ای حساسیت ویژه ای نسبت به آنها دارند و ما باید مراقب محصولی که ارائه می دهیم، باشیم. آنها شخصیت ها و فضای این بازی را بخوبی می شناسند و حاضر به پذیرش هر چیزی که به آنها می دهیم، نیستند. نسخه های سینمایی بازی های رایانه ای ضمن حفظ حال و هوای کلی این بازی ها، باید چیزهایی اضافه تر و بهتر هم داشته باشند که باعث خلق نوعی تازگی شود. همین تازگی است که بینندگان را جذب نسخه های سینمایی این کارها خواهد کرد وگرنه آنها سرشان با خود بازی های ویدئویی گرم است و دلیلی نمی بینند به تماشای نسخه های سینمایی بنشینند که حرف تازه و اضافه تری برای گفتن ندارند.» هنوز زود است درباره آینده نسخه های سینمایی بازی های ویدئویی صحبت کرد. واقعیت امر این است که تا به امروز تماشاگران سینما استقبال خیلی خوبی از این فیلم ها نکرده اند، اما صنعت سینما وعده می دهد که با تغییراتی که در نوع ساخت و تولید آنها انجام داده، در آینده نزدیک فیلم هایی در این رابطه تولید و پخش خواهند شد که مثل فیلم های کمیک استریپی و ابرقهرمانانه عموم تماشاگران را جذب خود خواهد کرد و هریک از آنها تبدیل به یک مجموعه فیلم دنباله دار و پر تماشاچی خواهد شد. این آرزویی است که اهالی سینما دوست دارند رنگ واقعیت به خود بگیرد، اما پیش بینی آینده غیرممکن است. صنعت سینما از اواسط دهه۹۰ میلادی علاقه خود برای تولید نسخه های سینمایی بازی های رایانه ای را آشکار کرد. اولین قسمت مورتال کامبت توسط شرکت فیلمسازی نیولاین در سال ۱۹۹۵ ساخته شد. پل دبلیو اس آندرسن کارگردان فیلم بود. این فیلم ۱۲۰ میلیون دلار فروش کرد و باعث شد تا صنعت سینما به فکر آن بیفتد که جایگاه ویژه ای را به تولید این گونه فیلم ها اختصاص دهد، ولی فروش ۵۱ میلیون دلاری قسمت دوم، روند تولید آن را متوقف کرد. شروع تولید قسمت جدید مورتال کامبت و احیای دوباره آن می تواند زمینه ساز حضور پررنگ قهرمانان بازی های رایانه ای روی پرده سینما باشد.آیا صنعت سینما گنج پنهان تازه ای پیدا کرده است؟ گذشت زمان پاسخ این سوال فریبنده را خواهد داد. ( www.jamejamonline.ir )




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 881]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن