واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما - گلاویژ نادری نشست نقد و بررسی فیلم ویدئویی «یازده دقیقه و سیثانیه»، ساخته بهروز افخمی همچون فیلمهای 35 میلیمتری بخش مسابقه سینمای ایران و با حضور طرفداران زیاد این فیلمساز برگزار شد. تمامی سؤالات هم از افخمی صورت گرفت و دیگر حاضران این نشست از جمله بازیگران، آهنگساز و طراح صحنه تنها یک - دو جمله درباره چگونگی همکاری خود با افخمی گفتند. بهروز افخمی در آغاز نشست در پاسخ به سؤال مجری درباره سرنوشت «فرزند صبح» گفت: «مراحل صداگذاری و لابراتوار فیلم باید خارج از کشور انجام شود و حدود 200میلیون تومان از مخارج باقی مانده که منتظریم هروقت این مبلغ پرداخت شود، سایر مراحل پس از مونتاژ را انجام دهیم. فیلم باید حتماً سوپر 35 میلیمتری و با صلای دالبی باشد که متأسفانه درمراحل لابراتوار کمی مشکل پیش آمده». او از بیاطلاعیاش از زمان پخش فیلم در جشنواره گفت و با بیان اینکه تصور میکرده اولین نمایش فیلم دوشنبه است از برنامه نداشتن مسئولان جشنواره انتقاد کرد: «وقتی برنامه را دیدیم، فهمیدیم اولین برنامه نمایش فیلم شنبه در سینمای رسانههاست، درحالیکه هیچ اطلاعی در اینباره نداشتیم. به همین دلیل میکس فیلم با عجله انجام شده است.» از ابتدا قرار بود سیفاللهداد تدوین این فیلم را انجام دهد اما به دلیل کسالت او، افخمی مجبور شده خود اینکار را برعهده گیرد و از سه هفته پیش که به او اعلام شده این فیلم در جشنواره به نمایش درخواهد آمد، کار را با سرعت بیشتری انجام داده است. او از اینکه با این فیلم در جشنواره حضور پیدا کرده ابراز خوشحالی میکند و میگوید: «خوشحالم در این بخش از جشنواره که جوانان بسیاری شرکت دارند و میتوانند پشت ما را به خاک بمالند، حضور دارم». افخمی به چگونگی ساخت این فیلم تلویزیونی اشاره کرد و گفت:«به پیشنهاد علی نصیری که یکی از بهترین فیلمبرداران مستند جنگی و فیلمبردار مرتضی آوینی است شهریورماه امسال یکسری برنامه درباره فیلمبرداران جنگ و انقلاب ساختم. وقتی با محمد داوودی مصاحبه میکردم، او این داستان را تعریف کرد و متوجه شدم که داستان کوتاه، جذاب و بانمکی است و برای فیلم تلویزیون جذابیت خواهد داشت. تا قبل از آن زمان این داستان را نشنیده بودم و در جریان آن اتفاقات نبودم. شهریورماه طرح آن را به سیمافیلم دادم و پس از موافقت با آن، فیلمبرداری آغاز شد و 45 روز طول کشید». او در پاسخ به یکی از انتقادات که او را متهم به بیتوجهی به برخی جزئیات از جمله تابلوهای کنار خیابان، صندوق صدقات و رنگبندی جداول حاشیه خیابان کرده بود توضیح داد: «به دلیل اینکه باید با عجله کار را به جشنواره میرساندیم فیلم از لحاظ جلوههای ویژه تصویری کامل نیست. حذف کردن تابلوها و جداول خیلی آسان است و با هزینههای خیلی کم درست میشود و در پخش تلویزیونی اثری از اینها نخواهد بود. خوشبختانه در فیلمسازی دیجیتال کار آسان شده است و میتوان اشتباهات بزرگ را بهراحتی از بین برد». این فیلمساز در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از موسیقی جاز و مدرن در این فیلم گفت: «فیلم با سه نما از «هریکثیف» شروع میشود. بنابراین تصمیم گرفتم همان حال و هوا را در موسیقی متن فیلم هم ادامه دهم و موسیقی «هریکثیف» تبدیل به موسیقی متن فیلم شد». افخمی درباره تفاوت گریم شخصیت امام در این فیلم با سریال «فرزند صبح» اشاره کرد و گفت: « در فرزند صبح امام را در 63 سالگی میبینیم که تقریباً هیچ عکسی از آن زمان وجود ندارد بنابراین کار ما آسانتر بود، اما در این فیلم گریم سختتر بود. با این حال انتظار نداشتم چهره امام را از زاویه نزدیک ببینیم، چون موضوع فیلم چیز دیگری است». فرزند افخمی که نقش محمد داوودی را در فیلم بازی میکرد در پاسخ به پرسش مجری جلسه درباره تفاوت افخمی پدر و افخمی کارگردان گفت: «افخمی کارگردان جذابتر است. ایشان به من کمک میکردند تا بتوانم نقش را بهتر اجرا کنم». ماکان عقیلی، بازیگر خردسال فیلم در نقش سیدحسن خمینی گفت: «در این فیلم هیچ هیجانی برای بازی نداشتم و اولین بار است که بازیگری را تجربه میکنم». او از افخمی تشکر کرد که به او اجازه بازی در این فیلم را داده است و افخمی هم به خرید یک پلیاستیشن به جای دستمزد برای ماکان اشاره کرد. حسنعلی اسدی از سختی کار با افخمی گفت: «برای یک فیلمبردار خیلی سخت است که با بهروز افخمی کار کند، چون او با بسیاری از تکنیکهای فیلمبرداری بیشتر از بسیاری از فیلمبرداران که به معنای دستیار با آنان کار کردم، آشناست و باید در هرلحظه کار کردن با او آماده باشیم». علی شیرمحمدی، طراح صحنه و لباس فیلم از حضور در این کار ابراز خوشحالی کرد و گفت: «حضور آقای افخمی باعث میشد سختی کار کم شود».
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]