تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798360710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بوشهر سرزمين مهرباني، نخل و دريا مسافران را فرا مي خواند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بوشهر سرزمين مهرباني، نخل و دريا مسافران را فرا مي خواند
بوشهر- بوشهر استان لبخندهاي هميشگي و مهرباني با جاذبه هاي بكر و ديدني با كهن بندرهاي سرزمين پر گهر است كه گردشگران نوروزي را به سوي خود فرا مي خواند.


به گزارش ايرنا، آب و هواي مفرح بهاري، وجود نخلستان هاي سرسبز، سواحل ماسه اي، بافت منحصر به فرد تاريخي، دشت هاي سرسبزبا گل هاي رنگارنگ، تورهاي گردشگري دريايي، بازارهاي خريد و اسكله هاي بندرها و صنايع عظيم نفت وگاز استان از جمله جاذبه هايي است كه درصورت سفر به استان بوشهر تجربه هاي گوناگون و پرپاري را براي مسافران نوروزي رقم خواهد زد.

مسافران نوروزي سفر به هرنقطه اي از اين استان مرزي داشته باشند با مردماني گرم، صميمي و مهمان نواز روبه رو خواهند شد كه همكلامي با آنان گرد خستگي را از تن مسافران بدر خواهد كرد و برايشان سفري خاطره آنگيز باقي مي ماند.

شهرهاي استان بوشهر از روزگار باستان، محل آمد و شد و اختلاط و ارتباط اقوام متعدد بوده است كه سنن، آداب، زبان و انديشه هاي گوناگوني داشته اند و اين امر فرهنگ و فولكور، زبان و موسيقي مردم اين سرزمين را غني و پربار ساخته است.

استان بوشهر با مساحت 25 هزار كيلومتر مربع درحاشيه خليج فارس و جمعيت يك ميليون و 12 هزار نفري هرچند از نظر مساحت و جمعيت از استان هاي كوچك كشور محسوب مي شود اما قابليت هاي كشاورزي، تجاري، اقتصادي بويژه در حوزه نفت، گاز و پتروشيمي باعث شده تا يكي از استان هاي موثر در رونق اقتصاد ملي قلمداد شود كه سفر به آن و از نزديك با اين قابليت ها آشنا شدن خالي از لطف نيست.

با توجه به رشد شتابان توسعه بويژه در زمينه محورهاي ارتباطي، استقرار ايستگاه هاي سلامت و حاميان رانندگان سفر در جاده هاي استان بوشهر باعث شده تا آمد و شد وسايط نقليه از ايمني خوبي برخوردار شود كه با رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي حوادث احتمالي نيز به حداقل كاهش خواهد يافت.

اگر مسافران نوروزي از شرق ( جاده بوشهر- شيراز ) به استان بوشهر وارد شوند، طبيعت كوهستاني و جاده هاي سرسبز دامنه كوه هاي زاگرس آنها را به سمت دشت هايي سرسبزو نخلستان ها هدايت مي كند و در شهرستان دشتستان با جاذبه هاي بي شمار تاريخي آشنا خواهند شد.

ورود مسافران نوروزي از سمت جنوب استان بوشهر يعني از جاده فيروزآباد - جم يا بندرعباس به شهرستان كنگان نيز زمينه آشنايي آنان را با پايتخت اقتصادي ايران ( عسلويه و پارس جنوبي ) كه نمادي از خودباوري و اراده فرزندان اين ملت در ساختن ايران اسلامي است، فراهم خواهد كرد.

مسافران نوروزي كه از سمت شمال استان بوشهر نيز قصد ورود به اين استان را داشته باشند افزون بر سواحل ماسه اي و جاذبه هاي بكر ديدني در شهرستان هاي گناوه و ديلم با بازارهاي خريد كالاهاي وارداتي روبه رو خواهند شد كه فرصت تامين بخشي از نيازمندي هاي سالانه آنان را فراهم مي كند.

براي فراهم كردن زمينه ماندگاري و آرامش مسافران نوروزي مسوولان استان بوشهر نيز در قالب ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي برنامه هاي متنوعي اتخاذ كرده اند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر در اين زمينه گفت: براي اسكان مسافران نوروزي در ايام نوروز 20 كمپينگ اقامتي موقت در شهرهاي ساحلي اين استان ايجاد مي شود.

احمد دشتي افزود: افزون بر اين نيز سه هزار و 600 كلاس درس براي پذيرايي از مسافران نوروزي در استان بوشهر تجهيز و آماده سازي شده است.

وي يادآورشد: در بخش اسكان ثابت نيز سه هتل آپارتمان در شهر بوشهر افتتاح شده كه با اين اقدام 400 تخت دراين شهر براي ميزباني از مسافران نوروزي آماده است.

دشتي اضافه كرد: با كمك بخش خصوصي نمايشگاه‌هايي در ورودي شهرهاي استان بوشهر شامل محصولات صنايع دستي، محصولات خرما و صدف دريايي نيز در نظر گرفته شده است.

وي، جشنواره‌هاي فرهنگي از جمله برگزاري جشنواره شب هاي خليج فارس دردلوار را از ديگر برنامه‌هاي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي در ايام عيد امسال در استان بوشهر ذكر كرد.

دشتي گفت: با توجه به پيش بيني رشد 15 تا 20 درصدي ورود گردشگران و مسافران نوروزي به بوشهر در نوروز 91 نسبت به نوروز90، راه‌اندازي تورهاي دريايي و گشت‌هاي صنعتي با هماهنگي دفاتر خدمات مسافرتي نيز انجام مي‌شود.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر ادامه داد: در ارزيابي‌ هاي صورت گرفته در طول پنج سال گذشته استان بوشهر از نظر ماندگاري مسافران نوروزي جز پنج استان برتر كشور بوده است.

معاون اجرايي شهرداري بندر بوشهر نيز در اين زمينه گفت: شهرداري بوشهر با فراهم سازي امكانات اقامتي به استقبال مهمانان نوروزي مي رود.

شهريار اخلاقي، وجود 13 كيلومتر نوار ساحلي دركناره خليج فارس، آب و هواي بهاري و مطلوب را يكي از جاذبه هاي گردشگري شهر بوشهر ذكر كرد.

وي از تشكيل ستاد تسهيلات نوروزي خبر داد و افزود : براي كسب رضايت و ايجاد آرامش مسافران نوروزي كمپ اقامتي با 300 چادر در پارك شغاب ايجاد شده است كه مسافران نوروزي ضمن اقامت در اين كمپ مي توانند ازهمه امكانات رفاهي از جمله حمام عمومي، سرويس هاي بهداشتي، نان تازه، خشكشويي و غرفه هايي براي تامين مايحتاج ضروري استفاده كنند.

وي اضافه كرد: مسافران براي اقامت علاوه بر كمپ فوق مي توانند از فضاي بازي كه در اختيار آنها قرار مي گيرد براي برپايي چادرهاي شخصي نيز استفاده كنند.

معاون اجرايي شهرداري بوشهر ادامه داد: چند هتل آپارتمان نيز در بوشهر براي پذيرايي از مسافران فعال است.

اخلاقي از وجود دوباب حمام عمومي در سطح شهر بوشهر خبر داد و اظهارداشت: امسال پلاژ بانوان تكميل و مجهز به سيستم گرمايي براي استفاده همشهريان و مسافران شده است .

وي يكي از زير ساخت ها را براي جذب مسافر وجود امنيت دانست و اضافه كرد: شهر بوشهر از اين لحاظ سرآمد است و تا كنون مشكل خاصي براي مسافران ايجاد نشده است .

اخلاقي ، از نورپردازي خط ساحلي وبخش هاي ديگر شهر خبر داد و ادامه داد: برسرويس هاي بهداشتي و امكانات رفاهي براي رفع نواقص و بر مراكز خريد و بازار براي كنترل قيمت ها نظارت صورت مي گيرد.

وي گفت: در خط ساحلي نمايشگاه صنايع دستي براي بازديد وخريد سوغات بر پا مي شود.

اين مقام مسول بيان كرد: تمام سعي خود را براي كسب رضايت و تامين نيازهاي مسافران انجام مي دهيم تا مسافران خاطره خوبي از مهمان نوازي مردم بوشهر در ذهنشان باقي بماند و سال ديگر شاهد بازگشت دوباره آنها به همراه خانواده و دوستانشان باشيم.

اخلاقي گفت: بوشهر پتانسيل بالايي در حوزه اقتصادي دارد و اگر زير ساخت ها وزمينه مناسب فراهم باشد، مسافران نوروزي مي توانند در گردش مالي و رونق اقتصادي دربوشهر نقش بسزايي داشته باشند.

وي اضافه كرد: مسافران نوروز گذشته از ميهمان نوازي از پاكيزگي ساحل، رسيدگي به امور مسافران و ايجاد كمپ هاي منظم و شعور و آگاهي مردم بوشهر بخوبي ياد مي كنند.

معاون اجرايي شهرداري بوشهر يادآورشد: در ايام نوروز پارسال از تمام نقاط كشور مسافر داشته ايم ولي بيشترين مسافران از استان هاي فارس، اصفهان و كهگيلويه و بوير احمد به بندربوشهر وارد شدند.

وي راه اندازي آزاد راه بوشهر- شيراز، راه آهن بوشهر – شيراز و كوتاه شدن مسير ارتباطي در آينده را در افزايش آمار مسافرت موثر دانست و اضافه كرد: در نوروز گذشته ازشش ميليون مسافري كه وارد استان بوشهر شدند حدود يك ميليون نفر از شهر بوشهر ديدن كردند.

اخلاقي، درباره ساحل سازي گفت: مطالعات اوليه صورت گرفته و چند پروژه دردست اجراست.

وي ادامه داد: با طراحي پارك بزرگ ملت كه مساحتي بيش از150 هكتار دارد مردم مي توانند از منظره و چشم انداز زيباي آن نهايت استفاده را ببرند.

معاون اجرايي شهرداري بوشهر افزود: علاوه بر پارك ملت چند پروژه ديگر نيز با همكاري بخش خصوصي در شهر بوشهر در آينده اجرا مي شود. ك/4

628/539/681

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80038442

سه|ا|شنبه|ا|23|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن