تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799540410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيوند مستحكم ايران و عراق سدي در برابر دشمنان مشترك دو كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پيوند مستحكم ايران و عراق سدي در برابر دشمنان مشترك دو كشور است
تهران-معاونين روساي جمهور ايران و عراق با تاكيد بر اينكه دو كشور دشمنان مشتركي دارند، تاكيد كردند: پيوند مستحكم بين دو دولت و ملت ايران و عراق باعث خواهد شد تا شياطين و دشمنان دو كشور به اهداف خود نرسند.


به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ،"علي سعيدلو" معاون امور بين الملل رييس جمهوري و" خضير الخزاعي" معاون رييس جمهور عراق در مذاكرات هيات هاي عالي رتبه، به ظرفيت هاي موجود در ايران و عراق اشاره كردند و خواستار افزايش سطح همكاري هاي دوجانبه در زمينه هاي مختلف از جمله انرژي، نفت و مسائل زيربنايي شدند.

سعيدلو و الخزاعي با تاكيد بر اينكه افزايش سطح همكاري هاي اقتصادي و سياسي بين تهران - بغداد علاوه بر دو كشور به نفع كشورهاي منطقه و جهان است، تصريح كردند: همبستگي بين دو كشور علاوه بر ايجاد آسايش براي دو ملت مي تواند آسايش و امنيت را در منطقه ايجاد كند.

معاون امور بين الملل رييس جمهور كشورمان با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران و عراق دو كشور بزرگ و داراي سابقه تمدني طولاني و فرهنگ مشترك هستند، اظهار داشت: اشتراكات فراوان ميان ايران و عراق زمينه گسترش مناسبات دو جانبه در بخش هاي مختلف از جمله اقتصادي، سياسي و فرهنگي را براي دو طرف مهيا ساخته است.

سعيدلو با بيان اينكه دولت و ملت ايران از استقلال و اتحاد دولت و ملت عراق حمايت و استقبال مي كند، از آمادگي كشورمان براي انتقال تجربيات به كشور دوست و همسايه عراق خبر داد.

وي همچنين به خروج نيروهاي بيگانه از خاك عراق اشاره كرد و افزود: اين پيروزي همچون برگ زريني در تاريخ كشور عراق باقي خواهد ماند و از سويي ديگر باعث خشنودي تمام ملت هاي آزاده و عدالت طلب شده است.

سعيدلو با تاكيد بر اينكه امروز فرصت هاي بسيار خوبي براي شكوفايي استعدادها در عراق وجود دارد تا اين كشور به جايگاه اصلي خود برسد، افزود: ايران از هيچ اقدامي كه تعميق روابط بين دو كشور را به دنبال داشته باشد، كوتاهي نخواهد كرد.

معاون امور بين الملل رييس جمهور در ادامه به ظرفيت هاي موجود انساني در ايران و عراق اشاره كرد و گفت: مي توان با استفاده از اين ظرفيت ها در راستاي پيشرفت هر دو كشور گام برداشت كه اين امر علاوه بر ايران و عراق به نفع منطقه و جهان نيز خواهد بود.

وي همچنين از آمادگي كشورمان براي مشاركت در بازسازي عراق خبر داد و اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران هرگونه توسعه و پيشرفت در عراق را پيشرفت خود مي داند و در اين راستا ستاد ويژه اي را براي مشاركت در سازندگي عراق تشكيل داده كه اين ستاد دائمي است و اختيارات كامل از دولت ايران براي گسترش هر چه بيشتر روابط با عراق دارد.

معاون امور بين الملل رييس جمهوري با اشاره به وجود منابع غني از جمله نفت در هر دو كشور، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران و عراق از منابع غني انرژي برخوردارند و همكاري تهران و بغداد در اين زمينه مي تواند آثار بزرگي در منطقه و جهان داشته باشد.

سعيد لو با اشاره به همكاري دو كشور در زمينه انرژي برق، گفت: جمهوري اسلامي ايران امروز ظرفيت بالايي براي توليد برق دارد و مي تواند در اين زمينه همكاري هاي سازنده اي با دولت عراق داشته باشد و برق مورد نياز اين كشور را تامين نمايد.

وي افزود: امروز ايران توانسته است در زمينه هاي مختلف از جمله هوا-فضا، استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي، داروسازي، فولاد، سيمان، مواد غذايي و ورزش به پيشرفت هاي چشمگيري دست پيدا كند و اين آمادگي را دارد كه اين پيشرفت ها را در اختيار تمام كشورهاي آزاده و عدالت طلب از جمله عراق قرار دهد.

"خضير الخزاعي" معاون رييس جمهور عراق نيز كه در راس يك هيات بلندپايه سياسي و اقتصادي به تهران سفر كرده است، از آمادگي كشورش براي گسترش سطح همكاري ها بين تهران-بغداد خبر داد.

وي گفت: دو كشور ايران و عراق از منابع سرشار طبيعي برخوردارند كه مي توان با استفاده از آنها همكاري هاي بين تهران _بغداد را افزايش داد كه اين امر به نفع دو كشور مي باشد.

الخزاعي با اشاره به دشمنان مشترك هر دو كشور اظهار داشت: دشمنان در تلاشند تا نگذارند روابط ايران و عراق گسترش يابد، از اين رو اين ديدارها مي تواند پاسخ دندان شكني به تمام توطئه ها عليه هر دو كشور باشد.

معاون رييس جمهور عراق با تاكيد بر اينكه امروز جمهوري اسلامي ايران از اقتدار و قدرت بالايي برخوردار است، گفت: دشمنان نخواهند توانست به كشور قدرتمندي همچون ايران ضربه بزنند.

سيام*1580

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80028126

چهارشنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن