تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 10 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798842925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وبلاگ‌ها و سريال‌هاي ماه رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ایسنا-با پايان يافتن ماه مبارك رمضان، وبلاگ‌نويسان نيز در مطالب گوناگوني به نقد و بررسي خود از سريال‌هاي تلويزيوني پخش شده در اين ماه پرداختند. اين در حالي است كه در اين مطالب از انتقادهاي صريح تا ارائه راهكار و از سويي ديگر نقد شخصيت‌ها و محتواي مناسبتي سريال‌ها به چشم مي‌خورد. وبلاگي به نشاني http://dj-peyman.blogfa.com به جمع‌آوري نقدها و مطالب منعكس شده سريال‌هاي ماه رمضان از ديگر رسانه‌ها و سايت‌ها پرداخته. و در مطلبي آورده است: سريال تلويزيوني «يک وجب خاک» در ماه رمضان امسال به عنوان مجموعه مناسبتي بود که از شبکه سه سيما به نمايش در آمد. سريالي که در ابتدا در برخي از مطبوعات ذکر شد که سري دوم زير زمين است. علت اصلي اين تصور هم وجوه مشترک اين سريال با زير زمين بود. حضور چند بازيگر از مجموعه زير زمين» از جمله مهتاج نجومي، ابولفضل پورعرب و مهران رجبي و حضور کارگردان همان مجموعه يعني علي عبدالعلي‌زاده و هم‌چنين فضاي اين فيلم که به مانند «زير زمين» در يک خانه قديمي مي‌گذشت دلايل اصلي به وجود آمدن اين تصور بود. با وجود مربوط نبودن اين دو سريال به يکديگر اما هيچ کس نمي‌تواند منکر شباهت‌هاي اين دو با يکديگر باشد. موفقيت «زير زمين» در جذب مخاطب و به عنوان موفق‌ترين سريال مناسبتي سال گذشته باعث شد تا، سازندگان آن سريال در فکر ساخت سريالي با همان فرمول باشند که نتيجه کار «يک وجب خاک» شد. با اين تفاوت که اين سريال فاقد بسياري از نقاط قوت مجموعه قبلي است و تبديل به يکي از ضعيف‌ترين کارهاي مناسبتي ماه رمضان امسال شد. عدم شخصيت‌پردازي منسجم و اتفاقات ريز و درشتي که تنها براي سرهم بندي داستان در پي هم مي آيند مهمترين مشخصه اين سريال است. بر خلاف «زير زمين» که در انتخاب بازيگران و نوع پوشش و محل زندگي شان دقت بسياري به کار رفته بود اما در «يک وجب خاک» به هيچ وجه اين مسائل رعايت نشده است. به طور مثال خانواده افشاري به عنوان خانواده‌اي پايين شهري معرفي شده‌اند که با حداقل ممکن روزگار مي‌گذرانند. اما، نوع پوشش افشاري با نقش آفريني رضا بابک که در کل براي اين نقش مناسب نيست و يا نوع پوشش همسرش با مانتوهاي گرانقيمتي که مي‌پوشد و تزئينات گران قيمتي که در خانه آنها موجود است بيشتر يادآور خانواده‌اي متوسط رو به بالاي شهري است. نوع پوشش فرزندان خانواده بماند که در مورد آن‌ها نيز به هيچ وجه اين مسائل رعايت نشده است. ساده و بي ريا بودن افشاري و اعتماد بيش از اندازه او به دامادش شايد باورپذير باشد. اما درباره فرزندانش چندان باور پذير نيست. خصوصا اعتماد بي‌دليل آن‌ها به مهندس دروغين که در برابر فرزندان تحصيلکرده افشاري گاف هم زياد مي‌دهد. داستان هاي فرعي که وارد ماجرا مي شوند بيش از اين که براي جذاب کردن کار باشند فيلم را از ريتم مي اندازند و گاه فضايي مضحک به مجموعه بخشيده‌اند. از جمله اين داستان‌هاي فرعي مي توان به داستان علي پسري که افشاري حکم قيم و کفيل او را دارد اشاره کرد. مهمترين دليلي که براي وارد شدن اين داستان به سريال مي‌توان اشاره کرد در درجه اول آب بندي سريال و در درجه دوم داشتن پيامي اخلاقي براي بسياري از مردم است . اما زماني که اين پيام اخلاقي به بدترين شکل ممکن روايت مي شود نتيجه کاملا عکس مي‌شود . نوع بازي بازيگران در اين قسمت بسيار تصنعي است و از همه بدتر اين که با چند ديالوگ ساده مشخص مي شود که اين دو پسر شباهت هاي فراواني با هم دارند آنقدر اين ماجرا کودکانه برگزار مي شود که هر تماشاگر ساده پسندي هم از اين روايت بد فيلم دچار حيرت مي‌شود. نه تنها اين بخش هيچ کمکي به فيلم نمي‌کند و به قولي پيام اخلاقي خود را به مخاطب خود نمي‌رساند بلکه کاملا سريال را از ريتم مي اندازد و باعث مي‌شود که «يک وجب خاک» تا ضعيف‌ترين کار مناسبتي امسال تنزل پيدا کند. يکي ديگر از نکات در مورد «يک وجب خاک» به ظاهر طنز بودن اين سريال است. نکته‌اي که در ابتدا انتظار مي‌رفت مهمترين برگ برنده اين سريال در مقايسه با ساير رقبا باشد، چون تنها سريال طنز در ماه رمضان امسال به شمار مي‌رفت، اما شوخي‌هاي تکراري که برگرفته از زير زمين و برخي از کارهاي طنز عطاران بود تنها در چند قسمت اول جواب داد و از قسمت‌هاي مياني چنان «يک وجب خاک» از ريتم افتاد که حتي تکرار در حبس بودن اياز و يا رک گويي‌هاي دايي پرويز هم نتوانست کمکي به اين مجموعه بکند. در مورد شوخي‌ها نيز مشخص نبودن اين که قرار است مجموعه کمدي سياه باشد و يا اين که يک کمدي فانتزي به کار لطمه زده است. به طور مثال حماقت هاي اياز گاهي بيشتر شبيه به کاريکاتور مي‌شود که مهمترين آن مربوط به روتوش کردن عکس پدر آقاي اديب است که با هيچ عقل سليمي جور در نمي‌آيد و بيشتر کار را تبديل به کار کمدي فانتزي مي کند چيزي که از فضاي اصلي سريال کاملا به دور است. حضور خشايار الوند به عنوان نويسنده کار که تجربه نويسندگي در کارهاي سينمايي را دارد. ظاهرا بيش از اين که به سريال کمک کند به آن ضربه زده است. چون ثابت شده است که هر نويسنده‌اي با فضايي خاص بهتر مي‌تواند کار کند و نوشتن طنز روتين براي تلويزيون از آن دسته کارهايي است که بدون شک هر کسي از عهده آن بر نخواهد آمد و خشايار الوند نيز ثابت کرد که به عنوان طنز نويس تلويزيوني چندان نمي‌تواند موفق عمل کند. هم‌چنين اين سريال براي علي عبدالعلي‌زاده کارگردان مجموعه که با سريال زيرزمين موفق عمل کرده بود يک عقب گرد به شمار مي‌رود و تبديل به نسخه بسيار ضعيفي از کار قبلي او شده است. اگر بخواهيم مقايسه‌اي از لحاظ کيفي ميان سريال‌هاي امسال با سال گذشته داشته باشيم تا حد زيادي مجموعه‌هاي مناسبتي امسال از بعد کيفيت بهتر از سال پيش شده‌اند. علت اصلي آن هم شايد در وقت بيشتري است که براي ساخت اين سريال‌ها در مقايسه با سال‌هاي پيش صرف شده است. حال نگاهي کوتاه به هر کدام از اين سريال ها داريم: ميوه ممنوعه ؛ عشق ممنوعه؛ ساخت سريال مناسبتي توسط حسن فتحي همراه با خاطراتي خوش براي بينندگان است . چند سال پيش سريال شب دهم که به مناسبت دهه اول محرم پخش شد سر و صداي زيادي به راه‌انداخت و بنابراين از سريال «ميوه ممنوعه» نيز در همين حد انتظار مي‌رود. هر چند که داستان عشقي اين سريال تا حدي يادآور داستان‌هاي عشقي است که در گذشته حسن فتحي به آنها پرداخته بود . همانطور که حيدر در سريال «شب دهم» اسير عشقي آتشين شد و همين عشق براي او تبديل به آزموني بزرگ شد. حاج يونس فتوحي هم با اسير شدن در عشق هستي شايگان به ابعاد جديدي از خود و زندگي اش دست مي‌يابد. بازي خوب بسياري از بازيگران فيلم از جمله علي نصيريان، هانيه توسلي و خصوصا امير جعفري که تا حدي يادآور فيلم مکس اما در قالبي جدي‌تر است باعث شده که «ميوه ممنوعه» جزء سريال‌هاي سطح بالاي تلويزيوني نيز به شمار آيد. در مقايسه با بسياري از سريال‌سازان امسال نيز حسن فتحي نکته سنج‌تر و دقيق‌تر عمل کرده است که از آن جمله مي‌توان به تيتراژ پايان و آغاز اين سريال اشاره کرد که با هوشياري خاصي از تسبيحي استفاده شده که در فيلم نقش مهمي را ايفا مي‌کند. فيلمنامه خوب و ديالوگ‌هاي زيبا هر چند که به واقعيت خيلي نزديک نيست، از ديگر نقاط قوت «ميوه ممنوعه» است که آن را يک سر و گردن از بقيه رقبا بالاتر قرار مي‌دهد. با توجه به وجود عشقي ممنوعه ميان زوجي ناهمگون اين سريال جذابيت‌هاي فراواني براي بينندگان دارد. با اين سريال شبکه دو تا حد زيادي جبران گذشته را کرده است، چون سال پيش سريال آخرين گناه يکي از کم بيننده‌ترين و ضعيف ترين کارهاي تلويزيوني در اين ايام بود . «اغماء» ؛ يک گام به جلو براي سيروس مقدم؛ کارگردان فيلم اغماء سيروس مقدم يد طولايي در زمينه ساخت سريال‌هاي کش دار دارد. از سريال نرگس گرفته تا پليس جوان. هر چند که مخاطب عام اين سريال‌ها را دوست دارد. «اغماء» ديگر سريال ماه رمضان امسال است که با فضايي ماورائي همراه است . نشان دادن ابليس يا شيطان در قالب انسان تا حد زيادي يادآور سريال او يک فرشته بود است که دو سال پيش پخش شد. در اين سريال هم به مانند ميوه ممنوعه فردي بسيار خوب و مهربان به دليل از دست دادن يکي از عزيزانش يعني همسرش وارد آزموني سخت مي شود و مرتبا تحت تاثير شيطان قرار مي گيرد . در مقايسه با بسياري از کارهاي سيروس مقدم اين سريال گامي به جلو به شمار مي‌رود که البته عواملي چون فيلمنامه خوب و بازي خوب بازيگرانش خصوصا امين تارخ و حامد کميلي نيز تاثير فراواني در اين موفقيت کارگردان داشته است . هر چند در اين سريال هم پايان بندي خوب شرط مهمي در موفقيت آن است پس بايد منتظر ماند تا پايان اين سريال تا بتوان نتيجه گيري بهتري کرد . «شکرانه» ؛ در حد يک کار استاني؛ سريال «شکرانه» ساخته سعيد سهيلي ديگر سريالي است که امسال از تلويزيون پخش مي شود . سعيد سلطاني که با «پس از باران» و «سالهاي برف و بنفشه» ثابت کرده است در روايت داستان‌هاي حزن انگيز و سوزناک که در برهه زماني طولاني اتفاق مي افتد تبحر خاصي دارد، اين بار در «شکرانه» نيز به سراغ چنين موضوعي رفته است. مهمترين تفاوت شکرانه با ساير رقابيش فيلمبرداري بخش هاي زيادي از آن در کشور تاجيکستان است . بدون شک اين مهمترين همکاري مشترک ايران و تاجيکستان دو کشور هم زبان ، با ريشه هاي فرهنگي و تاريخي فراوان در سالهاي اخير بوده است که در نوع جالب توجه است . اما در کل شکرانه ضعيف ترين کار امسال است به غير از داستان نه چندان جذاب و فيلمنامه پر اشکال سريال جهش و تفاوتي که ميان تيم بازيگران ايراني و تيم بازيگران تاجيک آن وجود دارد به وضوح قابل درک است و در سکانس‌هايي که بازيگران تاجيک نقش دارند فيلم افت فاحشي مي‌کند. دليل اصلي آن هم فاصله بسيار زيادي است که ميان سطح فيلمسازي در ايران و کشوري نظير تاجيکستان وجود دارد. شايد تنها نقطه قوت اين سريال ترانه زيباي محمد اصفهاني در تيتراژ پاياني فيلم باشد و در کل بايد «شکرانه» را در حد يک کار استاني دانست. **** در وبلاگ ديگري به نشاني http://alirezagolpour.blogfa.com درباره سريال «اغماء» آمده است: يكي از موضوعاتي كه در اين چند سال اخير در مجموعه هاي ماه مبارك رمضان استفاده شده موضوع ورود شيطان به اشكال مختلف به زندگي انسانهاي مومن و با ايمان است. در اين نوع سريالها ما مي‌بينيم كه در ابتدا شخصيت اصلي داستان كه انسان مومن و متعهد و با ايماني است به ما معرفي مي شود در ادامه با ورود يك شخصيت كه در ابتدا مخاطب اورا به عنوان شيطان نمي شناسد، اما با پيش رفتن داستان شخصيت شيطاني او به مخاطب معرفي مي شود كه با انواع شگردها سعي دارد تا ايمان شخصيت اصلي داستان را دچار لغزش كند و او را تبديل به بنده خود كند تا هر چه اوگفت عمل كند. امسال نيز ما در سريال اغما اين موضوع را مي بينيم كه دست مايه ساخت اين سريال شده است. شخصيت اصلي داستان دكتر طاها پژوهان است كه دكتر جراح مغز است و در كار خود بي نظير است .در قسمتهاي نخست داستان فيلم بيماري همسر دكتر پژوهان است كه دچار تومور مغزي شده است و همسرش از او مي خواهد كه خود او عمل كند اما دكتر كه به خاطر علاقه اي كه به همسرش دارد قبول نمي كند اما با اصرار همسرش اين عمل را انجام مي دهد اما همسرش فوت مي كند، اين اولين شوك فيلم است كه به مخاطب وارد مي شود و مخاطب كه موضوع فيلم را بيماري همسر دكتر و شايد معجزه او حدس زده بود دچار شوك مي كند. استفاده از بازيگران مجرب و عوامل حرفه اي و دكوپاژ سر راست و استفاده از ديالوگهاي ساده و دوري از ديالوگها پيچيده و همچنين ساعت خوب پخش، سريال اغما را به پر طرفدارترين مجموعه امسال تبديل كرده است . يكي از نقاط پر رنگ ومثبت اين مجموعه بازي استادانه و فوق العاده امين تارخ در نقش دكتر پژوهان است .امين تارخ كه قبلاً ‌هنر خود را در مجموعه سفر سبز و مصونيت از دست رفته به مخاطبان نشان داده بود اين بار و بعد از دوري از تلويزيون با بازي در اين نقش باز هم توانائي خود را به رخ همگان كشيد. بازي ساده و به دور از اغراق و بزرگنمائي و همچنين گريم خوبي كه براي او در نظر گرفته شده است باعث شده تا مخاطب به نوعي با او همراه شود و او را بپذيرد. يكي ديگر از بازيهاي خوب اين مجموعه بازي خوب حامد كميلي در نقش الياس است.او كه قبلا استعداد و توانائي‌هايش را در سريال پرواز در حباب به مخاطبان نشان داده بود اين بار با قبول نقش الياس و همچنين بازي زيبايش در اين نقش به محبوبيت هر چه بيشتر او و مجموعه نزد مخاطبان كمك كرده است. **** در وبلاگ ديگري به نشاني http://emkani.blogfa.com درباره سريال‌هاي ماه رمضان اين گونه آمده است: رمضان، اگر چه ماه عبادت است و توفيقات معنوي آن در حال پايان است، ولي در کنار پايان يافتن رمضان، تمام شدن سريال هاي پر حادثه امسال تلويزيون هم البته سخت است! سريال‌هاي تلويزيوني ماه رمضان امسال به طور نسبي توانسته بود مردم را پاي تلويزيون بنشاند. اين که رسانه‌اي بتواند مخاطب پيدا کند، به عقيده من اصلي ترين هدف رسانه است. رسانه ي بدون مخاطب اصلاً رسانه نيست. سريال طنز يک وجب خاک نسبت به سريالهاي عادي شبکه سه ضعيف تر بود. حوادث قابل توجهي نداشت و گويا در هر برنامه اي تازه تصميم گرفته مي‌شد که چه اتفاقي بيفتد. در شبکه يک سيما سريال «اغماء» پخش مي‌شد که مثل سريال‌هاي مشابه ديگر که در اين چند ساله باب شده شيطان ظهور پيدا کرده بود و اين امکان را مي داد که بدون موبايل با هر کسي مي توانست ارتباط برقرار کند اين به تصوير کشاندن شيطان و فرشته و اظهار نظر در مسائل ماورائي و غيب که در فيلم هاي سينمائي و تلويزيوني دنيا نيز سابقه دارد، کار مناسبي براي تلويزيون ايران نيست. رمز و راز دار بودن و مبهم ماندن مسائل ماورائي، خودش هدف اعتقاد به آنهاست. فيزيکال کردن اين رمز و رازها خيلي به اعتقادات ديني آسيب مي رساند.بزرگاني از علماي دين هم به همين دليل به اين سريال خرده گرفته بودند. شبکه پنج سريالي با نام شکرانه ساخته بود که براي تنوع و شايد تلطيف خاطر مخاطب نيمي از آن را در تاجيکستان ضبط کرده بودند. معروف ترين و پرجنجال ترين سريال هاي ماه رمضان ميوه ممنوعه بود که حواشي آن به خصوص از وقتي پيرمردي در قامت و سن و سال علي نصيريان با نام حاج يونس فتوحي دل به دختر جواني در قامت و سن و سال هانيه توسلي با نام هستي بست و روح و ايمان و آبرو و خانواده را در گرو آن گذاشت، ديدني تر و بامزه تر شد. شايد به خاطر روحيه طنز پرداز ايراني، به خصوص در مسائل جنسي بخشهاي پاياني اين سريال بيشترين انواع طنز اس ام اسي را به خودش اختصاص داده باشد. اس ام اس هايي با محتواي گمانه زني براي آخرين شرط هستي و طرح تعويض اتومبيلهاي فرسوده و شرکت هايي که حاج فتوحي تاسيس کرده. اس ام اس ها براي ماجراي ازدواج حاجي فتوحي که بي شباهت به آقاي حاجي در فيلم دنيا نبود، نشانه ي پرمخاطب بودن اين سريال بود. بازي هاي فوق العاده علي نصيريان، هانيه توسلي، امير جعفري و گوهر خيرانديش در اين سريال از بهترين بازي هاي آنان بود که آن هم دليل ديگري براي جذب مخاطب بود. اما به اعتقاد من کاري مثل ماجراي ازدواج مجدد حاج فتوحي و به هم ريختن خانواده اي آرام، تنها تشابهي با داستان هاي سده هاي قبل تاريخ ايران و يا کشورهاي عربي دارد، ولي در فضاي فعلي کشور که از يک سو زنان و دختران در معرض تشويق مردان به ازدواج مجدد قرار گرفته اند و از سوي ديگر در سطح قابل قبولي چند همسري – لااقل در جوامع شهري – منسوخ شده و کمتر مرد و زني از چند همسري استقبال مي کنند. حاج فتوحي الگوي مخربي مي توانست باشد که نه تنها به تقويت بنيان خانواده کمک نمي کرد بلکه مي توانست فعال‌شدن الگوي نامتجانسي را به جامعه تزريق کند. البته اشکال عمومي سريالهاي امسال اين بود که ماجراهاي ‌٤ تا سريال خيلي موارد مشابه داشت.شايد اگر مديران بالاي صدا و سيما قبلاً سناريوي همه اين ها را يک جا مي ديدند، جلو تکرار بسياري از سوژه ها را مي گرفتند...." **** اين در حالي است كه بيش از ارائه نقدهاي واقعي و سازنده از سريال‌هاي ماه رمضان، ما شاهد انعكاس اخبار و تحليل‌هاي منتشر شده در مطبوعات و خبرگزاري ها در وبلاگ‌ها بوديم؛ وبلاگ‌هايي كه اغلب با نقل منبع، اخبار ديگر سايت‌هاي خبري را بازتاب مي‌دادند. از سويي ديگر، تعداد زيادي از وبلاگ‌ها نيز با نگاهي بسيار شخصي و احساسي، صرفا به انتقاد از نمايش"شيطان" در فيلم اغماء و يا اقدام حاج يونس فتوحي در ميوه ممنوعه كردند. *به عنوان نمونه در بخشي از مطلب وبلاگي به نشاني http://ansarbandargaz.blogfa.com/ آمده است: "سينماي معنوي سينمايي است که چالش‌هاي انساني را در حوزه روحي، فردي، اجتماعي، با ديدگاهي استعلايي و به زبان زيبايي شناسانه و با ساختار مناسب آن چنان بيان مي‌کند که در ما حسي از تعالي خواهي به وجود مي‌آورد و همين حس تعالي خواهي است که تفاوت اين گونه سينما را با گونه‌هاي ديگر آشکار مي‌کند و جاي تاسف است که حتي اگر از زبان زيبايي شناسانه و ساختار مناسب هم چشم پوشي کنيم. سريال‌هاي سفارشي سيما فاقد نگاهي متعالي هستند و آن چه که اقبال عمومي را رقم زده است، نه اين نگاه، که بهره بردن از همان عوامل کليشه‌اي و سرگرم کننده آثار پرمخاطب است. تقابل خير و شر و يا به عبارتي همان مثل معروف «آدم خوبه و آدم بده» الگويي است که ايده اصلي هزاران فيلم پرمخاطب را شکل داده است. دين ديدگاهي خاص براي ديدن جهان و هستي به انسان ارائه مي‌دهد. انساني که داراي اين ديدگاه است، وقتي فيلم مي‌سازد اثر او سرشار از نگاهي ديني خواهد بود. واقعيت به همين اندازه عريان و زنده است و اين نکته اي است که اگر مسئولين سيما به آن توجه مي کردند ديگر هر سال ماه رمضان در تلاش براي سفارش يک پرس معنويت نبودند!" **** هم‌چنين وبلاگ ديگري به نشاني http://mostafamehranfar.blogfa.com در مطلبي با عنوان"او يک « الياس » بود!!!" در انتقاد به سريال اغماء نوشته است: در شب‌هاي مبارک رمضان شاهد پخش سريال «اغماء» از شبکه يک سيما هستيم. سريالي که به طور واضح و آشکار از سريال «او يک فرشته بود» که در ماه رمضان سال گذشته از شبکه دو سيما پخش مي شد کپي برداري شده است. اگرچه کمتر از آن سريال مورد استقبال مردم قرار گرفت! اما جدا از اين موضوع به خاطر ماهيتي که اين گونه سريال‌ها دارند، بايد به اين نکته اشاره کرد که اين سريال از جهات بسيار زيادي با آموزه‌هاي ديني ما تناقض دارد و باعث شده است شک و شبهه‌هاي بسيار زيادي را در ذهن مخاطبان به وجود آورد. به هر حال بايد اين نکته را متذکر شد که توليد اين‌چنين سريال هايي بايد با حساسيت و دقت ويژه اي انجام گيرد تا شبهات و شک هاي مخاطبان را درباره ي مسائل ديني برطرف سازد نه اينکه بر اين شک و شبهات بيفزايد! **** وبلاگ"حوالي کوچه سنجاقک‌ها" به نشاني http://khaterehsabouri.blogfa.com نيز درباره نقش دكتر پژوهان در فيلم اغماء، در جملاتي به برگزيده شدن پژوهان در اجراي طرح شيطان پس از مرگ همسرش اشاره كرده و در ادامه به جدال پژوهان و شيطان و اينكه در نهايت كداميك پيروز مي شوند، پرداخته است. **** وبلاگ "نگاتيوهاي سپيد" به نشاني http://www.sabrian.blogfa.com/ هم درباره مجموعه‌هاي تلويزيوني ماه رمضان در شبكه دوم اشاره كرده و در مطلبي به بررسي قصه، فيلنامه، تيتراژ، تصويربرداري، گريم و سوابق كاري بازيگران، نويسنده و تهيه كننده سريال ميوه ممنوعه پرداخته و در نهايت جنبه هاي منفي فيلم را مورد بررسي قرار داده است. **** وبلاگ "دونده" به نشاني http://bahmanabdollahi.blogfa.com/ نيز به طور تخصصي نقش علي نصيريان در سريال ميوه ممنوعه را مورد بررسي قرار داده، از سوابق كاري او در فيلم هاي قبليش نوشته و در نهايت بازي نصيريان را در سطح كيفي مطلوبي ارزيابي كرده است. **** هم‌چنين پايگاه اطلاع‌رساني پرستار و پرستاري به نشاني http://ino.blogfa.com/ نيز در پي اعتراضات به وجود آمده به سريال اغماء در مطلبي بر لزوم ارائه راهكار به صدا و سيما و همچنين وجود يك كارشناس پرستار براي توجيه فيلم‌سازان تاكيد كرده است. انتهاي پيام




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 567]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن