واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: خبرگزاري فارس: رضا رشيدپور گفت: بيننده خيلي دوست ندارد مجري چايي نخورده پسرخاله شود و دوست دارد دايره صميميت او حفظ شده و بيش از حد لازم به يكديگر نزديك نشوند. وي در گفت و گو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس افزود: قبلا فكر مي كرديم كه مجري معلم بيننده است و به او آموزش مي دهد در حالي كه اين مجري است كه از بيننده مطلب مي آموزد . رشيدپور در ادامه درباره شرايط يك اجراي موفق تلويزيوني تصريح كرد: در چند سال گذشته تحولاتي در اجراي تلويزيوني رخ داده و راههاي جديد تري براي موفقيت يك مجري به وجود آمده كه از جمله آنها احترام گذاشتن به مخاطب است. اگر قبلا فكر مي كرديم كه يك مجري معلم بيننده است و به او آموزش مي دهد الان ديگر آن دوره به پايان رسيده و اين مجري است كه از بيننده مطلب مي آموزد و آن به دليل فرهيختگي فرهنگي بينندگان تلويزيون است. وي افزود:در سالهاي اخير به دليل اينكه طيف گسترده اي از استادان دانشگاه و دانشجويان مخاطبان تلويزيون شده اند، سطح دانششان اكثر مواقع به كسي كه جلوي دوربين است مي چربد و اگر مجري چيزي بلد نباشد و اداي دانستن آن را دربياورد خيلي سريع از چشم مخاطب مي افتد زيرا دانش آنها خيلي بيشتر از مجري است. رشيدپور در ادامه گفت: من به عنوان يك مجري در كار خود سه عنصر را هميشه رعايت مي كنم كه عنصر اول احترام به دانش مخاطب است كه پيش از اين توضيح دادم و عنصر بعدي احترام به تيزبيني مخاطب است. اگر مجري حرفي بزند و خودش به آن اعتقاد نداشته باشد و به آن عمل نكند بيننده بلافاصله متوجه مي شود. وي افزود: سومين عنصر رعايت حد و حدود صميميت برنامه است. تا چند سال اخير مجري به بيننده «تو» و «عزيز دلم» ميگفت و سعي در شكستن قالبهاي خشك اجرا داشت و هرچه به مخاطب نزديك تر ميشد موفق تر بود ولي احساس ميكنم مساله جديدي به وجود آمده و بيننده خيلي دوست ندارد مجري چايي نخورده پسرخاله شود و دوست دارد دايره صميميت او حفظ شده و بيش از حد لازم به يكديگر نزديك نشوند. به اعتقاد اين مجري صميميت با مخاطب الزاما اين نيست كه چارچوبهاي احترام خانوادگي را بشكنيد تا ثابت كنيد كه با او صميمي هستيد . يك مجري بايد برخي از چارچوبهاي شخصي بيننده را حفظ كند و از حد لازم به آن نزديك نشود تا بيننده احساس هويت، شخصيت و احترام بكند و اگر اين اتفاق بيافتد مجري گام بزرگي در اجراي موفق برداشته است. رشيدپور تصريح كرد: ما ايراني ها يك كلمه داريم به عنوان آن «لحظه» كه خيلي از مجريان تلويزيون ما با استفاده از اين عنصر، اجرايي موفق دارند و اين عنصر بر ساير خصيصه هاي اجرايشان برتري دارد. وي درباره ضوابط انتخاب مجري در سازمان صدا و سيمانيز گفت: در رابطه با انتخاب مجري صد در صد معيارها و قوانيني وجود دارد ولي اينكه اين معيارها حتما منجر به تربيت يك مجري خوب شود، اينگونه نيست. به گزارش فارس رشيدپور با 30 سال سن جزء مجريان جوان مجموعه صدا و سيما به شمار مي رود. تحصيلاتش مهندسي عمران با گرايش سازه است و دانش آموخته دوره كارگرداني نيز است. او در سال 1373 از طريق تست اجرا به راديو وارد شد و تا مدتها گزارشگر بود و پس از مدتي مجري پخش شد و بعد از آن نيز كم كم پايش به تلويزيون باز شد و در سال 1374 برنامه «سلام نوروز» را براي شبكه اول سيما اجرا كرد كه به قول خودش يا به دليل ضعف اجرا يا به دليل ضعف برنامه، خيلي ديده نشد. رشيدپور پس از آن نيز برنامه هايي نظير شب ايراني، صبح به خير ايران، به رنگ تابستان، طعم پاييز، عبور شيشه اي، شب شيشه اي و... را براي تلويزيون اجرا كرد كه به عقيده خود، با برنامه شب شيشه اي توانست طيف بيشتري از مخاطبان را به سمت خود جلب كند. انتهاي پيام/.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 406]