تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799350902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌نژاد در صحن علني مجلس-2


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: احمدي‌نژاد در صحن علني مجلس-2
خبرگزاري فارس: رئيس‌جمهور گفت: بودجه سال 91 بر اساس قانون برنامه پنجم، سياستهاي آن و مبتني بر پيش‌بيني‌هاي دقيق از شرايط بين‌المللي، بازار، كشور و قيمت نفت در سال 91 انجام شده است.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كه صبح امروز چهارشنبه براي ارائه لايحه بودجه 91 در صحن علني مجلس حاضر شد ضمن تبريك ماه ربيع‌الاول، ميلاد پيامبر اكرم(ص)، امام صادق(ع) و دهه فجر انقلاب اظهار داشت: فردا آغاز امامت امام عصر(عج) است كه ما در دوره امامت ايشان قرار داريم.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه انقلاب اسلامي به دنبال همان ارزشهاي والايي است كه پيامبر اكرم و ائمه اطهار بنيانگذاري كردند تصريح كرد: انقلاب ما با هدف دعوت به بازگشت به راه انبياء الهي، اخلاق، يگانه‌پرستي، عدالت، فداكاري، ايثارگري، تعالي جامعه و عشق و محبت برپا شده است.

وي بر همين اساس همه اين ارزشها را در قالب شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي دانست و گفت: انقلاب اسلامي ايران راه جديدي را در برابر بشريت قرار داد و اهداف آن بايد در تمام برنامه‌ها، رفتارها و لحظه‌لحظه زندگي و مديريت كشور متجلي شود.

احمدي‌نژاد انقلاب و جمهوري اسلامي را دعوت‌كننده به حق، عدالت، كرامت انساني، مقابله با ظالمان و دفاع از مظلومان و يگانه‌پرستي عنوان كرد و افزود:‌ امروز در خلأيي كه بواسط وجود ماركسيسم و افول ليبراليسم و امانيسم به وجود آمده مسئوليت انقلاب بسيار سنگين‌تر است.

رئيس‌جمهور دهه فجر را دهه تجديد بيعت با همه آرمان‌هاي امام (ره) و شهيدان دانست و اضافه كرد: اميدوارم فجر 33 پرشكوه تر، بالنده‌تر و الهام‌بخشتر از فجرهاي گذشته باشد و راه امام (ره) و شهيدان را معرفي كند.

وي در ادامه سال 90 را سال پرفراز و نشيبي براي جمهوري اسلامي و ملت ايران عنوان كرد و گفت: با وجود سخت‌ترين شرايط بين‌المللي و فشارهاي سنگين خارجي و داخلي، ملت ايران دستاوردهاي گرانقدري را به ارمغان آوردند.

احمدي‌نژاد بر همين اساس به رشد كشور در زمينه‌هاي گوناگون علي‌رغم اجراي طرح‌هاي بزرگ تحولي در سال 89 اشاره كرد و گفت: رشد اقتصادي كشور بدون نفت به 3/7 درصد رسيد و اميدوارم سال 90 هم اين رشد ادامه داشته باشد.

رئيس‌جمهور ادامه داد: فعاليت‌هاي عمراني، توسعه زيرساخت‌ها، راه‌ها، راه‌آهن، سدها، شبكه‌هاي آبياري، بيمارستان‌ها،‌دانشگاه‌ها و مدارس در اين سال گسترش پيدا كرد؛ همچنين حركت اصولي كشور به سمت ايجاد تعادل و توازن منطقه‌اي شتاب بيشتري يافت.

وي با تأكيد بر اينكه مسكن مهر طي دو سال گذشته بيش از دوميليون و هشتصدهزار مسكن را در برنامه قرار دارد كه بسياري از آنها به نتيجه رسيده است افزود: اين علاوه بر ساختمان‌سازي توسط خود مردم است.

احمدي‌نژاد همچنين به اجراء طرح هدفمندي يارانه‌ها اشاره كرد و گفت كه اين طرح حركتي عظيم به سمت اصلاح ساختارهاي اقتصادي به شمار مي‌رود و مديريت اقتصادي و نگرش اقتصادي مردم، دولت و مجلس و ارگان‌هاي تصميم‌گيري را در پي داشت.

رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه طرح هدفمندي يارانه‌ها در گام اول منجر شد كه ضريب جيني به كمتر از 38صدم درصد كاهش يابد تصريح كرد: اين طرح گام بلندي در جهت كاهش فاصله طبقاتي و ايجاد عدالت بود.

وي با بيان اينكه طي يازده ماه، يازده‌ميليارد دلار صرفه‌جويي ارزي ناشي از كاهش فراورده‌هاي نفتي حاصل شد گفت: براي اولين بار در تاريخ كشور صادرات فرآورده‌هاي نفتي همچون بنزين و گازوئيل با قراردادهاي طولاني‌مدت آغاز شد.

احمدي‌نژاد همچنين كوچك كردن دولت را يكي از گام‌هاي بلند ديگر در سال 90 عنوان كرد و افزود: كاهش 5درصدي نيروهاي انساني و ادغام 4 وزارت‌خانه از ديگر دستاوردهاي اين سال به شمار مي‌رود.

رئيس‌جمهور بر همين اساس به توسعه دولت الكترونيك و صدها خدمت از طريق اين شبكه به مردم اشاره و اضافه كرد: در سال 91 حلقه ارائه الكترونيكي خدمات دولت كامل خواهد شد.

وي با بيان اينكه اجراي اصل 44 به سرعت در اين سال ادامه پيدا كرد اظهار داشت: صادرات غير نفتي با يك جهش بسيار به رقمي تاريخي رسيد و طي ده ماه از مرز 35ميليارد دلار عبور كرد.

احمدي‌نژاد بر همين اساس افزود طي 10ماه 33 درصد به لحاظ ارزشي و 7درصد به لحاظ وزني افزايش يافت. در حالي كه واردات كالا به كشور به 75/5درصد كاهش پيدا كرد؛ از لحاظ وزني 19درصد كاهش داشت و نسبت به صادرات كالاي غير نفتي به واردات در ابتداي دولت نهم 2دهم يعني 20درصد و در 10ماهه امسال از مرز 70درصد عبور كرد.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه پيش‌بيني مي‌شود اين 70درصد تا پايان سال ادامه يابد گفت: واردات كالا 50ميليارد دلار طي ده ماه است؛ تركيب صادرات غير نفتي اصلاح شده كه 50درصد كالاي با ارزش افزوده بالا و 40درصد كالاي با ارزش افزوده متوسط بوده است.

وي در عين حال به صادرات 3400 كالاي ايراني به بيش از 160 كشور جهان اشاره و اضافه كرد: بسياري هنگام اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها ادعا مي‌كردند كه كشور را با ركود مواجهه مي‌كند. در حاليكه در يك دوره دو ساله و در همان سال اول با افزايش قابل توجه كالاهاي اساسي مواجهه بوده.

احمدي‌نژاد در ادامه به پيشبيني رشد 9درصدي در بخش كشاورزي اشاره و تصريح كرد: امروز ابتكارات در عرصه توليد هر روز خود را نشان مي‌دهد، ما زماني وارد كننده مرغ بوديم اما پس از هدفمندي مرغداران ما آماده صادرات هستند.

رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه طي ده ماه 4 ميليارد دلار خدمات فني، مهندسي صورت گرفته است يادآور شد: فولاد، مس، كاشي، سرب و لوازم بهداشتي همه با رشد بالاي توليد مواجهه هستند؛ همچنين در بخش علمي و فن‌آوري و پزشكي پيشرفت‌هاي بسياري را شاهد هستيم.

وي با بيان اينكه در بازارهاي مالي و سرمايه بورس ايران طي دو سال از موفق‌ترين بورسهاي دنيا بوده است گفت: اين نشان‌دهنده نشاط اقتصادي در كشور است.

احمدي نژاد بر همين اساس به هدف‌گذاري دولت در سال جاري براي رسيدن به اشتغال 5/2 ميليون ‌نفري اشاره كرد و اظهار داشت: اميدوارم با توجه به مشكلات مصنوعي و غير مصنوعي ايجاد شده بتوان به اين رقم رسيد.

رئيس‌جمهور در عين حال به اصلاح قانون گمركي، ماليات و نظام بانكي اشاره كرد و افزود: امسال به لحاظ شاخص‌هاي اقتصادي و تحولي سال خوبي بود در حاليكه شرايط جهان و منطقه كاملاً در مسير عكس قرار داشت.

وي در ادامه سخنان خود به بودجه سال 91 اشاره و تصريح كرد: بودجه سال 91 بر اساس قانون برنامه پنجم، سياستهاي آن و مبتني بر پيش‌بيني‌هاي دقيق از شرايط بين‌المللي، بازار، كشور و قيمت نفت در سال 91 انجام شده است.

احمدي‌نژاد محور اصلي بودجه 91 را رسيدن به رشد 8درصدي عنوان كرد و يادآور شد: كاهش نرخ بيكاري، افزايش سهم بهره‌وري در رشد اقتصادي، توسعه عدالت و كاهش فاصله طبقاتي با اجراي برنامه‌هاي دقيق براي رسيدن به ضريب جيني كمتر از 37صدم در بودجه پيش‌بيني شده است.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه توجه جدي به توزيع اعتبارات عمراني و سرمايه‌گذاري‌هاي اقتصادي در بودجه 91 شده است گفت: امسال مسكن مهر ادامه يافته و يارانه‌هاي لازم در بودجه پيش‌بيني شده است؛ همچنين طرح بزرگ هدفمندي يارانه‌ها با قدرت ادامه پيدا مي‌كند.

وي بر همين اساس به طرح اشتغال‌زايي، حمايت از سرمايه‌گذاري‌ها در مناطق محروم در بودجه سال 91 اشاره كرد و اظهار داشت: طرح جديد دولت افزودن 2ميليون هكتار زمين كشاورزي به مجموعه زمين‌هاي در حال كشت كشور است.

احمدي‌نژاد در عين حال به بودجه سال آينده و توجه آن به تعالي فضاي فرهنگي، رشد و آگاهي فضائل اخلاقي، تقويت وحدت ملي و هويت ايراني-اسلامي اشاره كرد.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه حمايت از بخش خصوصي در بودجه سال آينده پيش‌بيني شده است افزود: تقويت زيرساخت‌ها براي انسجام ملي و اعتلاي هويت جوانان متناسب با آرمانهاي انقلاب اسلامي از ديگر برنامه‌هاي بودجه سال 91 به شمار مي‌رود.

وي در ادامه به تقويت نهاد خانواده و جايگاه زن اشاره و اضافه كرد: افزايش نشاط اجتماعي با تأكيد بر برنامه‌هاي فرهنگي، كاهش سهم مردم از هزينه‌هاي سلامت، بهبود خدمات بهداشتي و اصلاح ساختارها و فرايندها نيز در بودجه سال آينده پيش‌بيني شده است.

احمدي‌نژاد همچنين به بازنگري در وظايف دستگاه‌هاي استاني و ملي به منظور تمركز زدايي و گسترش كمي و كيفي نظام تأمين اجتماعي و بهبود فضاي كسب و كار و حمايت از حضور فعال بخش غير دولتي اشاره و اضافه كرد: در هزينه‌هاي بودجه اهتمام جدي به منابع درآمدي نفتي و غير نفتي و كاهش وابستگي دولت به منابع نفتي قرار داده شده است.

رئيس‌جمهور ادامه داد: در بودجه سال آينده افزايش ارتقاء بهره‌وري و تكميل پروژه‌هاي در دست اجراء گنجانده شده و توجه ويژه به توسعه و عمران روستايي و شهرهاي كوچك و توانمندي‌هاي دفاعي كشور، قدرت بازدارندگي، كارآمدسازي نظام آموزشي و تعادل استانها و مناطق مختلف در نظر گرفته شده است.

وي با تأكيد بر اينكه اعتماد به توان، قدرت و انديشه مردم در بودجه سال آينده رشد قابل توجهي را نشان مي‌دهد گفت: اين دولت عزم خود را جزم كرده تا با اصلاح ساختارها در همه بخشها و با اتكاء به قدرت مردم و هماهنگي همه قوا اهداف برنامه پنجم را محقق سازد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه اجراي سياست‌هاي كلي و اصل 44 ،قانون مديريت‌خدمات كشوري، حمل‌ونقل، جامعه مسكن، هدفمندي، يارانه‌ها و گمرك نشان مي‌دهد كه دولت بدون توجه به حاشيه‌سازي‌ها اين اقدامات را انجام مي‌دهد يادآور شد: بودجه سال 91 به نوعي سياست‌گذاري شده كه همه اهداف بتواند در مسير مناسبي محقق شود.

رئيس‌جمهور يادآور شد: مجموع بودجه دو بخش شركت‌هاي دولتي و بودجه عمومي دولت 510هزار ميليارد تومان است كه 400هزار ميلياردتومان مربوط به شركت‌هاي دولتي است.

وي با بيان اينكه ميخواهيم هزينه‌هاي مصرفي دولت را كاهش دهيم و بودجه شركت‌هاي دولتي افزايش پيدا كند اضافه كرد: سرمايه‌گذاري، توليد و خدمات اضافه خواهد شد؛ براي حمايت از توليد مجموع سرمايه‌گذاري‌هاي دولتي در سال آينده 136 ميليارد تومان پيش‌بيني شده و حدود 20درصد نسبت به امسال افزايش داشته است.

احمدي‌نژاد به اتكاي بيشتر به منابع غير نفتي در بودجه سال 91 اشاره و تصريح كرد: درآمدهاي مالياتي نسبت كل منابع عمومي بدون در نظر گرفتن حامل‌هاي انرژي 27درصد رشد دارد؛ نسبت درآمدهاي مالياتي به توليد ناخالص ملي از 7درصد به 5/7 درصد افزايش پيدا كرده است.

رئيس‌جمهور گفت: سهم درآمدهاي دولت در تأمين اعتبارات هزينه‌اي به 5/75 درصد افزايش مي‌يابد و درآمدهاي مالياتي 20درصد افزايش خواهد داشت. همچنين ساير درآمدهاي مالياتي رشد 24درصدي دارد.

وي با تأكيد بر اينكه رشد اعتبارات هزينه‌هاي در لايحه بودجه 91 بدون اعتبارات هدفمندي8/12درصد است خاطرنشان كرد: اين ميزان در راستاي حكم قانون برنامه بوده اما رشد اعتبارات كشور 4/39درصد پيش‌بيني شده است.

انتهاي پيا

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن