تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799484486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهوردر مراسم افتتاح چندين طرح عمراني، صنعتي و معدني در رفسنجان: ملت ايران هر چه نياز داشته باشد از دل اين خاك بدست مي‌آورد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: رئيس جمهوردر مراسم افتتاح چندين طرح عمراني، صنعتي و معدني در رفسنجان: ملت ايران هر چه نياز داشته باشد از دل اين خاك بدست مي‌آورد
كرمان - خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي: رئيس جمهوردر مراسم افتتاح طرح‌هاي عمراني،صنعتي و معدني استان كرمان در رفسنجان طي سخناني خطاب به دشمنان ملت ايران گفت:ملت ايران هر چه نياز داشته باشد از دل اين خاك بدست مي‌آورد ومي سازد.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد::‌تاريخ نشان داده است كه ملت ايران از همه موانع عبور خواهد كرد و هر چه موانع بزرگتر باشد اراده ملت ايران مستحكم‌تر است.
وي در ادامه سخنراني‌هاي خود در كرمان با اشاره به اهميت اجراي طرح مسكن مهرگفت:طرح مسكن مهر تا جايي بايد اجرا شود كه ديگر بورس بازي، قيمت‌هاي فزاينده، فشارهاي سنگين به مردم و دغدغه‌هاي رفع نشدني در اين باره ريشه كن شودواجراي اين طرح آن قدر ادامه مي‌يابد تا جواناني كه مي‌خواهند ازدواج كنند و كساني كه سال‌هاي در انتظار مسكن هستند بتوانند با شرايط آسان صاحب خانه شوند.
وي در مراسم افتتاح پروژه‌هاي مجتمع مس سرچشمه اظهار داشت: همه ارزش‌هاي افزوده كار بر روي مس در اين مرحله نيست و بخش مهمي از آن در صنايع پايين دستي است كه صنايع مس و وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد در اين زمينه پيشقدم شوند.
وي افزود:استان كرمان 23 شهرستان دارد كه در هر يك از آنها مي‌توان يك واحد ايجاد كرد و همه جوان‌ها سر كار بروند و ارزش افزوده نيز در شهرستان بماند.
احمدي نژاد تاكيد كرد:شركت‌هاي مس در ظرف 4 ماه 1500 كارمند اضافه كنند و براي اجراي طرح‌هاي بعدي آماده شوند.
وزير صنعت، معدن و تجارت:
صندوق توسعه ملي از طرح‌هاي بخش خصوصي در حوزه معدن پشتيباني مي‌كند

وزير صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهره‌برداري از 14 طرح عمراني، صنعتي و معدني در مجتمع مس سرچشمه كه با حضور رئيس جمهوري انجام شد،بابيان اينكه صندوق توسعه ملي از طرح‌هاي بخش خصوصي در حوزه معدن پشتيباني مي‌كند و در زمان حاضر شرايط فعاليت در بخش معدن همچنان پيش روي سرمايه گذاران قرار دارد افزود: با حمايت دولت، اميد است، شاهد سرمايه‌گذاري بيشتري در بخش معدن باشيم.
"مهدي غضنفري" ابراز اميدواري كرد: نتايج اكتشافات، استخراج، فناوري و فراوري معادن به همه توده‌هاي مردم متصل شود و همه از اين مزايا برخوردار شوند.وزير صنعت، معدن و تجارت، تصريح كرد: اين موضوع از تاكيدات شخص رئيس جمهوري است.
وي با بيان اين كه ايران از نظر حجم استخراج و تنوع معدني در شمار 10 كشور برتر دنيا است، گفت: خوشبختانه ذخاير معدني شناخته شده در كشور شامل 35 ميليارد تن و 22 ميليارد تن ذخيره احتمالي است كه با جمع اين دو گزينه حجم ذخاير معدني كشور به 57 ميليارد تن مي‌رسد.
غضنفري، افزود: بيش از 750 ميليارد دلار ارزش حجم ذخاير است كه مي‌توان براي آن برنامه ريزي كرد.
وي گفت: حجم عظيمي از سرمايه‌گذاري‌ها، فناوري و اشتغال مي‌تواند در حوزه معدن شكل گيرد.
وي با بيان اين كه در چند سال گذشته دولت توجه بسيار خوبي به حوزه معدن و صنايع معدني داشته است، گفت: در توليد مس محتوا، ايران رتبه هفتم جهان را داراست.
وزير صنعت، معدن و تجارت، گفت: ايران در توليد سيمان رتبه نهم، در توليد فولاد رتبه 18، سنگ‌هاي تزئيني رتبه سه و در زمينه توليد سرب و روي رتبه برتر خاورميانه را به خود اختصاص داده است.
وي تصريح كرد: اين موضوع نشان مي‌دهد، از طريق توجه به معادن مي‌توان فناوري‌هاي جديد را به استخدام در آورد و به اشتغال دست يافت.

غضنفري، گفت: بيش از 100 معدن شناخته شده مس در كشور وجود دارد و مجتمع مس سرچشمه با كمك بخش خصوصي در اين معادن سرمايه‌گذاري مي‌كند.
وي گفت: ظرفيت توليد فعلي مس 220 هزار تن است كه در كوتاه مدت به 440 هزار تن و بلند مدت به 660 هزار تن مي‌رسد.
وي ادامه داد: مس يكي از كالاهايي است كه در سطح جهان عرضه آن بيش از تقاضاست و در سطح كشور نيز سرمايه گذاري‌ها خوب است و بايد تلاش كرد تا از قافله عقب نمانيم.
وزير راه و شهرسازي:
همه كساني كه واجد شرايط مسكن مهر هستند، خانه‌دار خواهند شد
وزير راه و شهرسازي نيزدر مراسم، با اشاره به فعاليت دولت‌هاي نهم و دهم در بخش مسكن، گفت: دولت دهم براي رفع مشكل مسكن در كشور مصمم است.
"علي نيكزاد" افزود: دو ميليون و 700 هزار واحد مسكوني از سال گذشته تاكنون در دست اجراست كه بخشي از آنها به تكميل شده است.
وي تصريح كرد: همه كساني كه واجد شرايط مسكن مهر هستند خانه‌دار خواهند شد.

وي افزود: 15 استان كشور در نوبت افتتاح مسكن چند هزار واحدي هستند كه اين طرح‌ها در آينده نزديك افتتاح مي‌شود.
وزير راه و شهرسازي، گفت: 124 هزار و 100 واحد مسكن در كرمان در دست ساخت است كه 70 هزار واحد روستايي و بقيه شهري است.
وي ادامه داد: اين نشان مي‌دهد كه دولت، يكهزار و 800 ميليارد تومان تسهيلات ارزان قيمت در اختيار استان كرمان قرار داده است.
نيكزاد، اظهار داشت: با اين حجم ساخت و ساز در استان كرمان، 170 هزار نفر در صنعت ساختمان شاغل هستند.
وي درباره افتتاح پنج هزار و 20 واحد مسكن در استان كرمان كه امروز انجام شد، گفت: اعتبار اين واحد‌ها بيش از 200 ميليارد تومان است.
نيكزاد، افزود: اين واحدها 500 هزار مترمربع زيربنا دارند و زمينه اشتغال 70 هزار نفر را فراهم كرده‌اند.
وي گفت: تا پايان سال جاري، 550 طرح، شامل ساخت آزاد راه، بزرگراه، طرح‌هاي فرودگاهي و ساير با 17 هزار كيلومتر طول و هشت هزار ميليارد تومان اعتبار، افتتاح مي‌شود.
نيكزاد، افزود: امروز نيز همزمان با افتتاح اين واحدها چند طرح فرودگاهي شامل راهدار جيرفت، باند فرودگاه رفسنجان و چند طرح ديگر در فرودگاه كرمان افتتاح شد.

وي همچنين از ادارات تعاون، برق، گاز، آب، مخابرات خواست با تعاوني‌هاي مسكن همكاري بيشتري داشته باشند.
استاندار كرمان:
تحريم‌ها كوچكترين خللي در اراده متخصصان ايراني ايجاد نمي‌كند
استاندار كرمان نيزدرمراسم بهره‌برداري از 14 طرح عمراني، صنعتي و معدني در مجتمع مس سرچشمه با اشاره به تحريم‌هاي غرب عليه جمهوري اسلامي، گفت: اين تحريم‌ها سال‌ها از سوي دولت‌هاي بيگانه به ايران تحميل شده است.
"اسماعيل نجار"با بيان اينكه تحريم‌ها به حول و قوه الهي و در سايه رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و تلاش دولتمردان دور زده شده و اين تحريم‌ها كوچكترين خللي را در اراده متخصصان ايراني ايجاد نمي‌كند تصريح كرد: تاكنون همه ترفندها و توطئه‌ها براي جلوگيري از روند رو به رشد ملت ايران در همه زمينه‌ها با شكست مواجه شده و تلاش‌ها همچنان براي تعالي و پيشرفت ايران اسلامي ادامه خواهد داشت.
استاندار كرمان، با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌اي ايران، گفت: اگر امروز ايادي استكبار جهاني احمدي روشن‌ها را ترور كردند، بايد بدانند كه با ترور هر احمدي روشن، ده‌ها احمدي روشن ديگر در عرصه علمي و براي پيشرفت ايران اسلامي به ميدان مي‌آيد.
وي همچنين افتتاح 14 طرح بزرگ صنعتي و معدني در كرمان را نتيجه به ثمر رسيدن تلاش و زحمات مردان غيور اين ديار توصيف كرد و گفت: امسال دومين بار است كه رئيس جمهوري براي افتتاح طرح به استان كرمان سفر مي‌كند.
نجار، ادامه داد: رئيس جمهوري در مدت فعاليت دولت‌هاي نهم و دهم، هشتمين بار است كه به استان كرمان سفر مي‌كند.

استاندار كرمان، گفت: حضور شخص رئيس جمهوري در جاي جاي ايران اسلامي نشان از اراده و تلاش وي براي افتتاح طرح‌هاي مختلف دارد.
وي افزود: مردان و زنان كشور ما در عرصه تلاش و خدمت و ساختن و توسعه ايران اسلامي از هيچ تلاشي دريغ نمي‌ورزند.
مديرعامل شركت ملي صنايع مس ايران:
بزودي پنجمين شركت بزرگ مس در خاورميانه خواهيم بود
مديرعامل شركت ملي صنايع مس ايران، نيز در اين مراسم گفت: اميدواريم با حجم توليد 700 هزار تن در سه و نيم سال آينده، پنجمين شركت بزرگ در خاورميانه باشيم.
"اردشير سعدمحمدي" افزود:ذخاير مس كشور تا پايان امسال به بيش از 21 ميليون و 344 هزار تن خواهد رسيد و رتبه ايران در اين بخش به هفتم جهان ارتقا مي‌يابد.
وي گفت: با توجه به اكتشافات جديد صورت گرفته با 140 هزار متر حفاري تا امروز، ركورد حفاري تا پايان سال از 155 هزار متر عبور مي‌كند.
وي ادامه داد: شركت ملي صنايع مس ايران براي افزايش توليد از 200 هزار تن به 700 هزار تن در قالب سرمايه‌گذاري برنامه ريزي كرده و در اين مسير تلاش مي‌كند.
سعدمحمدي، اظهار داشت: در قالب سرمايه‌گذاري براي استانهاي كشور تلاش مي‌شود، چهار هزار و 300 ميليارد تومان براي استان كرمان، دو هزار و 100 ميليارد تومان براي آذربايجان شرقي، 500 ميليارد تومان براي يزد، 300 ميليارد تومان براي اصفهان و 100 ميليارد تومان براي سيستان و بلوچستان هزينه شود.
وي گفت: عمليات اجرايي در تمامي طرح‌هاي مذكور در روي زمين آغاز شده و تك تك اين طرح‌ها فعال است.
سعدمحمدي، با اشاره به افتتاح 14 طرح در مجتمع مس سرچشمه، افزود: همچنين طرح ليپچينگ ميدوك شهربابك با 65 ميليارد تومان و موليبدن آذربايجان شرقي با 50 ميليارد تومان آماده بهره‌برداري است.
مديرعامل شركت ملي صنايع مس ايران، گفت: رتبه ايران در زمينه اكتشافات مس خالص با افزايش ميزان ذخاير از 14 ميليون تن در سال 88 به 18 ميليون تن در سال 89، از جايگاه سيزدهم به نهم ارتقا پيدا كرده است.
وي افزود: خوشحال هستيم با دستور روساي جمهوري و مجلس شوراي اسلامي ايران ميزان ذخاير مس در مجمع "آي سي اس جي" به تاييد رسيد و خوشبختانه با دعوتي كه اين مجموعه از شركت مس به عنوان دارنده اين كرسي در مجمع بين‌المللي انجام داده است، ايران به صورت پررنگ و جدي در بحث نقل و انتقالات تكنولوژي و فروش حضور دارد.
سعدمحمدي، بيان كرد: شركت مس افتخار دارد، فعاليت خود را در بازگشايي شش معدن جديد از سال گذشته تا امروز به اجرا گذاشته كه اين معادن شامل معدن "ايجو"، "چاه مسي"، "چاه فيروزه"، "دره آلو"، "دره زار" است و امروز شاهد بازگشايي معدن "نوچون" هستيم كه 180 ميليون تن ذخيره مس و 400 ميليون تن ذخيره موليبدن دارد.
وي گفت: اميدواريم به عنوان دومين شركت بزرگ در كشور به گونه‌اي عمل كنيم كه ميزان ارزش سهام را در بورس در كوتاه‌ترين مدت زمان و با رسيدن به توليد هفتصد هزار تن به رتبه اول در كشور ارتقا دهيم.
مديرعامل شركت ملي صنايع مس ايران، اظهار داشت: اميدواريم با حجم توليد 700 هزار تن در سه و نيم سال آينده، پنجمين شركت بزرگ در خاورميانه باشيم.
وي بيان كرد: در سال 91 دو كارخانه جديد كنستانتره 160 هزار تني در سرچشمه و آذربايجان شرقي راه اندازي مي‌شود كه در راستاي سرمايه‌گذاري طرح‌هاي مس است.
وي همچنين با اشاره به تامين پزشك و آمبولانس مورد نياز در روستاي اطراف سرچشمه، گفت: 60 واحد مسكوني احداث شده براي خانواده‌هاي نيازمند در مناطق محروم اطراف مجتمع مس سرچشمه امروز با حضور رئيس جمهور افتتاح شد.
سعدمحمدي، افزود: 40 واحد مسكوني ديگر نيز در حال احداث است.
در ادامه اين آيين رئيس جمهوري به طور نمادين، كليد يكي از اين واحدهاي مسكوني به صاحب آن تحويل داد.
دستيار ارشد رئيس جمهوري، ‌وزراي راه و شهرسازي،‌ صنعت، ‌معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس جمهوري را در سفر به استان كرمان براي افتتاح چندين طرح صنعتي و معدني همراهي كردند
*شركت‌هاي مس در ظرف 4 ماه 1500 كارمند اضافه كنند و براي اجراي طرح‌هاي بعدي آماده شوند
*همه ارزش‌هاي افزوده كار بر روي مس در اين مرحله نيست و بخش مهمي از آن در صنايع پايين دستي است كه صنايع مس و وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد در اين زمينه پيشقدم شوند

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن