تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 10 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798874490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست اعضاي شوراي راهبردي جشنواره فيلم 100 در اتاق بازرگاني ايران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نشست اعضاي شوراي راهبردي جشنواره فيلم 100 در اتاق بازرگاني ايران
خبرگزاري فارس: رئيس اتاق بازرگاني ايران گفت: سرمايه‌گذاري فرهنگي بايد از سياستگذاري شروع شود كه متاسفانه ماجايي براي فرهنگ در سياستگذاري‌هاي كلان نداريم.


به گزارش خبرگزاري فارس نشست اعضاي شوراي راهبردي جشنواره فيلم 100 امروز در اتاق بازرگاني با حضور حجت الاسلام خاموشي (رئيس سازمان تبليغات اسلامي)، محمد نهاونديان (رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن)، فاضل نظري (رئيس حوزه هنري استان تهران)، حسين رباني غريبي (دبير جشنواره) و اعضاي شوراي راهبردي هشتمين جشنواره برگزار شد. در ابتداي نشست پس از قرائت قرآن و به پخش تيزر جشنواره، دبير جشنواره در خصوص اولين جلسه شوراي راهبردي فيلم 100 و عجين شدن فرهنگ و اقتصاد سخن گفت: از قديم‌الايام اهالي فرهنگ و اقتصاد با هم در تعامل و گفت و گو بودند اما گلوگاه برنامه‌ريزي و رسيدن به يك هدف مشترك ميسور نبوده است. دغدغه اهالي فرهنگ در بعد اقتصادي و عرضه درست محصولات فرهنگي در بازار است و جنبه‌هاي حقوقي و كپي‌رايت برايشان مطرح بوده است و از سوي ديگر اهالي اقتصاد نيز از تاثير فرهنگ و موضوعات مشترك مفهومي بين كشورها غافل بوده است. به نظر مي‌رسد جاي خالي تشكل اهالي فرهنگ در اتاق بازرگاني ديده مي‌شود.
وي در ادامه گفت: امسال سعي كرديم در جشنواره بخشي به عنوان ويژه جهاد اقتصادي راه بياندازيم و شروع اين حركت با شعار اخلاق در اتاق بازرگاني مغتنم خواهد بود كه هفته آينده نيز جوايز اين بخش اهداء خواهد شد.

خاموشي: گستردگي تاثير فرهنگ در اقتصاد
در ادامه اين نشست حجت الاسلام خاموشي به مهندسي فرهنگي كه از تاكيدات مقام معظم رهبر ي است اشاره داشت و گفت: مهندسي فرهنگي از اهميت خاصي برخوردار است و آيا فرهنگ قابل مهندسي است يا خير كه اين مسئله در شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي مورد توجه قرار گرفته است. اما به اين مسئله بپردازيم كه چگونه فرهنگ مي‌تواند در حوزه اقتصاد مؤثر باشد و فرهنگ اسلامي چقدر مي‌تواند در اقتصاد مؤثر باشد؟ چگونه بايد كالاي ايراني را به گونه‌اي توليد و عرضه كنيم كه ايراني بتواند از آن به درستي بهره ببرد تاثير فرهنگ در اقتصاد بسيار گسترده است .
وي درادامه به اقتصاد فرهنگ اشاره داشت و سوالي را مطرح كرد: من در اين جا اين سؤال را مطرح مي‌كنم سهم فرهنگ در اتاق بازرگاني چقدر است؟ متاسفانه ما روي نوشت‌افزارهايمان تبليغات شخصيت‌هاي كارتوني است كه همگي غربي هستند و در بازار عرضه مي‌شود. اين درحالي است كه ما عروسك‌هاي «شكرستان» را با بخش خصوصي به بازار ارايه داديم و در بازار ناياب شد. متاسفانه در ميان هنرمندان اين مقوله جا افتاده است كه كالاي فرهنگي بايد با حمايت دولت توليد شود. اين در حالي است كه كالاهاي فرهنگي كشور اگر بتوان به درستي عرضه شود مي‌تواند بازده مالي خوبي نيز داشته باشد.

خاموشي: ظرفيت بالايي در توليد انيميشن داريم
وي در ادامه گفت: ما در توليد انيميشن ظرفيت خوبي در كشور وجوددارد و بازار خوبي نيز خواهد داشت كه بايد روي اين مقوله كار شود. اين درحالي است كه جهان با ساخت آثار انيميشن بسيار پرقدرت عمل كرده و عوايد بسيار خوبي براي توليد كنندگان اين آثار داشته است. علاوه بر ساخت يك اثر انميشن محصولات ديگر آن اعم از بازي، عروسك‌ها و... سودهاي كلاني را عايد سازندگان و توليدكنندگان اين آثار خواهد كرد. اتاق بازرگاني بايد براي كالاي فرهنگي تعريف داشته باشد، تا اين بخش نيز به سودآوري برسد.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي در ادامه به چاپ قرآن در ايران اشاره كرد و گفت: نبايد در سودآوري و تاثير بسزايي كتاب در عرصه جهاني غافل بود. در حوزه كتاب، چاپ قرآن در ايران سودآور است. اين بخش را دولت توليد و حمايت نمي‌كند بلكه بخش خصوصي فعال است و در چاپ قرآن در جهان ما زبانزد هستيم و فروش بسيار خوبي در جهان داريم. بايد در زمينه نرم افزار و انواع كتاب‌ها اين گونه عمل كنيم.

خاموشي: اميدواريم به جايي برسيم كه دولت سوبسيد كالاي فرهنگي ندهد
وي در ادامه به هنرهاي تجسمي اشاره كرد و گفت: هنرهاي تجسمي و حجمي نيز در بازارهاي جهاني علي‌الخصوص جهان عرب و اسلام به خوبي عرضه شده و مورد توجه خريداران قرار مي‌گيرد. در سال گذشته از فروش هنرهاي تجسمي 54 ميليون دلار عايدي داشتيم.
خاموشي در خاتمه افزود: تقاضاي ما اين است كه اين نشست نقطه شروعي باشد تا ارباب فرهنگ و هنر سخن بگويند و مبدع اين حركت جشنواره فيلم 100 بوده است و دوستان خسته نشوند و به راه خود ادامه دهند. هيچ جاي دنيا فرهنگ و تمدن ايران را ندارد ما در هر كوچه، شهر، ساختمان و معماري‌مان فرياد فرهنگي داريم و نمادهاي بسيار خوبي در كشور داريم، اميدواريم به زمان برسيم كه ديگر دولت سوبسيد كالاي فرهنگي ندهد.

نهاوندي: در حوزه فرهنگ بدفهمي‌هايي نسبت به اقتصاد وجود دارد
در ادامه نشست دكتر نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني به بدفهمي‌هايي كه در حوزه فرهنگ نسبت به اقتصاد وجود دارد اشاره كرد و گفت: اين جلسه مقدمه‌اي براي مباحث حضور فرهنگ در حوزه اقتصاد است و در سال جهاد اقتصادي آغاز بسيار مباركي خواهد بود و جشنواره فيلم 100 پيشاهنگان اين پيوند خواهند بود. متاسفانه در حوزه فرهنگ بدفهمي‌هايي نسبت به اقتصاد وجود دارد و هنوز از اين مسئله نجات پيدا نكرديم. فرهنگ عمومي جامعه و قشر روشنفكر ايراني گرايش ضد اقتصادي دارند و بدبيني عمومي نسبت به ثروتمندان و فعالان اقتصادي وجود دارد.
در جامعه اقتصادي نيز يك كاستي‌هاي فرهنگي مشاهده مي شود و اين مسئله را بايد در دانشگاه‌ها زماني كه در حال پرورش اقتصاددانان و مهندسين هستيم بايد حل كنيم .
وي در ادامه گفت: اميدواريم اهالي فرهنگ با مفاهيم اقتصادي و پروژ‌ه‌هاي آن بيش از پيش آشنا شده و اقتصاد‌دان‌ها نيز از تاثيرات فرهنگ غافل نمانند. براي گام‌هاي بعدي بايد نمايشگاه‌هايي براي سرمايه‌گذاري‌هاي فرهنگي و اقتصادي فراهم نماييم. در اين زمينه در استان‌هاي مختلف نمايشگاه‌هايي اقتصادي فراهم آورده‌ايم كه بايد به همت اهالي فرهنگ نمايشگاه‌هايي از اين دست فراهم آوريم ما آمادگي لازم براي نمايشگاه‌ها براي حوزه فرهنگ، بالاخص هنر و سينما داريم.
وي در ادامه گفت: ما از تقويت و گسترش حوزه‌هايي كه در اتاق بازرگاني نداريم، استقبال مي‌كنيم. ما پيش از اين تشكل هوا فضا نداشتيم كه راه‌اندازي شد. از تشكل‌هاي فرهنگي در اتاق بازرگاني استقبال مي‌كنيم

نهاوندي: سرمايه‌گذاري فرهنگي بايد از سياستگذاري‌هاي كلان آغاز شود.
دكتر نهاونديان در ادامه افزود: سرمايه‌گذاري فرهنگي بايد از سياستگذاري شروع شود كه متاسفانه ماجايي براي فرهنگ در سياستگذاري‌هاي كلان نداريم. سياستگذاري اصلي زماني كه صورت مي‌گيرد جاي فرهنگ و هنر كجاست؟ زماني‌كه معافيت‌ها، ماليات‌ها تصميم‌گيري مي‌شود براي فرهنگ ، هنر و سينما چه جايگاهي در نظر گرفته مي‌شود. بايد براي محصولات فرهنگي و هنري آئين‌نامه‌هاي خاص طراحي شود. ما آمادگي خود را براي ورود به اين حوزه داريم.
وي به آثار سينمايي در كشورهايي كه در حال توسعه هستند اشاره كرد و گفت: اگر مروري به آثار سينمايي كشورهاي در حال توسعه داشته باشيم خواهيم ديد پرسوناژها به گونه‌اي طراحي مي‌شوند كه مشوق توسعه اقتصادي كشور بوده و تلاش اقتصادي را مد نظر قرار مي‌دهند. اما در ايران متاسفانه اكثر انسان‌هايي كه روابط اجتماعي غلط دارند، مشكلات خانوادگي دارند و... انسان‌هاي ثروتمند يا كارخانه‌دار هستند . اصلاح بايد در سياست‌هاي كلان شكل بگيرد، بايد آموزه‌هاي اقتصادي درست به مخاطب منتقل شود و تاثير فرهنگ را در روابط اجتماعي شاهد باشيم.
در اين نشست اعضاي شوراي راهبردي جشنواره فيلم 100 و دبيران كميته‌هاي مختلف جشنواره حضور داشتند و هر يك در خصوص آشتي اقتصاد و فرهنگ و تاثيرات آن در فعاليت‌هاي فرهنگي سخناني را بيان داشتند.
انتهاي پيام/

چهارشنبه|ا|28|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن