تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799623158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيا سيم كارت اعتباري تاليا مقرون به صرفه است ؟!


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری ورزش ایران: آيا سيم كارت اعتباري تاليا مقرون به صرفه است ؟!
نويسنده: آرش كريم بيگي
Manager [at] ICTna.ir
ناشر: ايستنا و هموطن سلام

در روزهاي پاياني سال 83 شركت تعاوني اسلامي مجتمع صنعتي رفسنجان اقدام به ثبت نام براي قرعه كشي واگذاري 500هزار سيم كارت اعتباري (پيش پرداخته) تلفن همراه در شهر تهران كرد و 702هزار نفر از شهروندان تهراني با مراجعه به دفاتر پستي شهر تهران در اين قرعه كشي ثبت نام كردند كه با حذف ثبت نام هاي ناقص يا تكراري عدد 675هزار نفر به عنوان رقم قطعي تعداد متقاضيان استفاده از سيم كارت هاي اعتباري اعلام شد.
بنا بر اعلام وب سايت تاليا (نام برند تجاري اين سيم كارت ها تالياست) قرار بود مراسم قرعه كشي بين اين 675هزار متقاضي براي انتخاب 500هزار برنده در 21 فروردين سال جاري و با حضور دستگاه‌هاي نظارتي و خبرنگاران رسانه‌ها برگزار شود واسامي برندگان نيز در تاريخ 7/2/1384 به مناسبت ولادت حضرت رسول اكرم(ص) از طريق روزنامه هاي كثيرالانتشار اعلام و شروع واگذاري اين سيم كارت ها از اواسط ارديبهشت آغاز و طي 30 روزكاري به پايان برسد.
اما اينگونه نشد! مراسم قرعه كشي حذف شد و اعلام شد كه بين تمام ثبت نام كنندگان سيم كارت توزيع خواهد شد.
در 31 ارديبهشت 84 طي جلسه اي با حضور نمايندگان مجتمع صنعتي رفسنجان و خبرنگاران در دفتر مديركل روابط عمومي شركت مخابرات ايران (و بدون حضور نمايندگان دستگاه هاي نظارتي) مراسم قرعه كشي اي براي تعيين اولويت توزيع سيم كارت ها بر اساس حرف اول نام خانوادگي ثبت نام كنندگان انجام شد كه نتايجش به عنوان خبر و آگهي در مطبوعات منتشر شد.
4روز بعد و به مناسبت سوم خرداد (سالروز فتح خرمشهر) شبكه تلفن همراه اعتباري تاليا با حضور سيداحمد معتمدي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، جمعي از مديران و معاونانش،نمايندگان مجلس و خبرنگاران رسما افتتاح شد و توزيع سيم كارت هاي اعتباري تاليا در 5مركز اصلي در سطح شهر تهران آغاز شد.
در اين گزارش به مقايسه اجمالي بين سرويس هاي ارائه شده توسط 2 اپراتور فعال تلفن همراه كشور يعني اپراتور دولتي ايران ( TCI ) و اپراتور تلفن همراه اعتباري ( تاليا ) مي پردازيم تا ببينيم با توجه به شاخصه‌هايي چون گستره توزيع خدمات ، تنوع و كيفيت ارائه خدمات ، سرويس هاي ارزش افزوده و هزينه هاي اوليه و جانبي انتخاب كدام اپراتور منطقي تر است.
البته قبل از هرچيز مي‌خواهم خوشحالي خودم را از شكسته شدن بت مخابرات بعنوان تنها ارائه كننده خدمات مخابراتي در كشور ابراز كنم چرا كه اميدوارم با آمدن اولين رقيب اينچنيني براي مخابرات هم شاهد توفيق بخش خصوصي با ارائه خدمات مطلوب باشيم و هم بيدار شدن مديران مخابرات و تلاش براي بهبود كيفيت كه رقابتي ايست دلپذير براي مصرف كننده نهايي!

تعداد مشتركين
شبكه تلفن همراه دولتي ايران كه از مردادماه سال 73 (بيش از 10 سال پيش) با 176 آنتن فرستنده و گيرنده در 24 ايستگاه راديويي BTS و با ظرفيت 9200 شماره آغاز به كار كرده و در حال حاضر بيش از 6 ميليون مشترك دارد كه با توجه به 5/6ميليون مشتركي كه در آخرين نوبت ثبت نام اين سيم كارت ها ثبت نام كردند تا 3 سال آينده به رقمي بيش از 5/10 ميليون مشترك در سراسر كشور مي رسد.
اين در حالي است كه تعداد مشتركين تلفن همراه اعتباري در فاز اول توزيع سيم كارت ها 500هزار مشترك آن هم محدود به شهر تهران خواهد بود.
البته سيداحمد معتمدي با وجود خستگي حاصل از سفر چين لابلاي سخنرانيش در مراسم افتتاح شبكه تاليا جمله‌اي گفت كه براي مديران مجتمع صنعتي رفسنجان بسيار خوشايند بود :" تاليا در سال جاري 2 ميليون شماره واگذار خواهد كرد. چنانچه از كار اين شبكه رضايت وجود داشته باشد، اين شبكه تا 6 ميليون شماره قابل توسعه است و مي توان انتظار داشت در سال 86 - 85 نيز سالانه 2 ميليون سيم كارت واگذار كند."

گستره توزيع
شبكه تلفن همراه دولتي ايران با استفاده از هزاران ايستگاه BTS و تجربه 10 سال سعي و خطاي مديريت شبكه تلفن همراه ملي كشور در حال حاضر بيش از 700 كلان شهر،شهر،شهرستان و حتي روستا را تحت پوشش خدمات خود دارد اين در حالي است كه تلفن همراه اعتباري تاليا كه فعلا فقط در "شهر" تهران فعال است در فاز اول در نظر دارد تا بهمن ماه تعداد آنتن هاي BTSاش را به 250 ايستگاه برساند كه اين در حالي است كه طبق اعلام در حال حاضر فقط 160 ايستگاه BTS از شبكه تاليا آماده سرويس دهي به مشتركان است و اين در كلان شهري به وسعت تهران كه پر از آسمان خراش و سازه هاي غول پيكري فلزي است يعني نقاط كور و خارج از سرويسي كه بايد آنها را با صدها BTS و ميكرو BTS تحت پوشش قرار داد، اما اگر بخواهيم عادلانه قضاوت كنيم با توجه به آزمون هاي انجام گرفته توسط نگارنده در سطح شهر تهران بوسيله سيم كارت تست تاليا وضعيت شبكه تلفن همراه اعتباري در فاز اول اصلا قابل مقايسه با وضعيت اسفناك شبكه دولتي مخابرات در 5 سال اول راه اندازي نيست و "بسيار بهتر است".
اما يادتان باشد كه سيم‌كارت‌هاي اعتباري تاليا "فعلا فقط در تهران آنتن مي‌دهند" مطابق با اعلام اپراتور اعتباري تلفن همراه كه وعده نصب 160 BTS در تهران در فاز اول و حداكثر 250 BTS تا بهمن ماه سال جاري را داده بايد بگويم كه گستره توزيع و سرويس دهي شركت مخابرات دولتي ايران با توجه به پوشش 700 شهر كوچك و بزرگ و حتي روستا و پوشش نسبتا كامل شهر (و استان) تهران و كاهش نقاط كور و خارج از سرويس كه با نصب صدها ميكروBTS انجام شده (صرفنظر از ترافيك شبكه در كلانشهرها) قطعا و با صدها پله اختلاف برنده اين ميدان هم اپراتور دولتي تلفن همراه كشور است.
با نگاهي به وضعيت سرويس دهي در تهراني كه 1150 آنتن BTS و ده‌ها ميكرو BTS فعال دارد نبايد از تاليايي كه تنها 150 ايستگاه BTS را داراست انتظار پوشش و سرويس دهي بهتر داشته باشيم. شبكه GSM تاليا نوپاست و رو به توسعه و همزمان با زير بار رفتن توسعه است.

هزينه اوليه
همه ما به خوبي مي‌دانيم كه هزينه ثبت نام براي تلفن همراه دولتي ايران 440هزار تومان است (پيش از اين نيم ميليون تومان بود كه در آخرين دوره ثبت نام با تغيير آئين نامه توسط مجمع عمومي مخابرات اين رقم به 440 هزار تومان كاهش يافت) كه عملا در بازار آزاد با جهشي نجومي به رقمي در حدود يك ميليون تومان به فروش مي‌رسد. البته با شروع توزيع سيم كارت‌هاي اعتباري تاليا و همينطور توزيع اولويت هاي جديدي از سيم كارت‌هاي مخابرات دولتي قيمت سيم كارت در هفته گذشته، قيمت سيم كارت دولتي با سقوط يكصدهزار توماني در بازار آزاد مواجه بود. اين در حالي است كه حق امتياز سيم كارت‌هاي اعتباري تاليا تنها 20هزار تومان است كه با اعتبار مكالمه اوليه 20هزارتوماني و 5 هزار و 200 توماني جمعا به مبلغ ناچيز 45 هزار و 200 تومان در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد.

مدت انتظار
متقاضيان سيم كارت شبكه تلفن همراه دولتي ايران از زمان ثبت نام بايد حداقل يك سال منتظر دريافت سيم كارت خود باشند. (البته مي‌توانند با پرداخت دوبرابر هزينه ثبت نام سيم كارت مورد نياز خود را از بازار آزاد تهيه كنند!) در صورتي كه طبق اعلام مسئولان مجتمع صنعتي رفسنجان متقاضيان تاليا سيم كارت بعد از ثبت نام قطعي (پرداخت 45 هزار و 200 تومان و پركردن فرم قرارداد) بلادرنگ سيم كارت آماده به سرويس دهي خود را دريافت مي‌كنند.

نحوه پرداخت
در شبكه تلفن همراه دولتي ايران طي هر دوره 2ماهه صورتحسابي شامل مجموع هزينه هاي مكالمه،آبونمان و شارژ سرويس هاي ويژه،ارزش افزوده و ماليات بواسطه پست به نشاني محل كار يا زندگي مشتركان ارسال و مشتركين طي مهلت مقرر با مراجعه به شبكه بانكي كشور صورتحساب خود را پرداخت مي‌كنند.
اما در سيم كارت‌هاي اعتباري تاليا همانطور كه از نامش پيداست نحوه پرداخت هزينه ها متفاوت است كه به آن "پيش پرداخته" مي‌گويند.
در سيم كارت‌هاي پيش پرداخته مشترك ابتدا هزينه مكالمات خود را پرداخت مي‌كند سپس تا سقف اعتبار خود مي‌تواند از سرويس هاي شبكه استفاده كند.
در شبكه اعتباري تلفن همراه تاليا مشتركان پس از دريافت سيم كارت طي 90 روز مي‌توانند از اعتبار اوليه 20 هزار توماني خود استفاده كنند. پس از گذشت 90 روز (3 ماه) يا اتمام اعتبار 20هزارتوماني مشترك بايد با مراجعه به يكي از 2000مركز فروش تاليا كارت و خريد اعتبار جديد نسبت به تمديد زمان و اعتبار خود اقدام كند.
در حال حاضر 3 نوع تالياكارت با مبلغ اعتبار و مدت زمان اعتبار مختلف به فروش مي‌رسد:
-تالياكارت قرمز: ارزانترين شارژ تاليا با اين كارت است كه براي سي روز 10 هزار تومان اعتبار دارد.
-تاليا كارت آبي: مكالمه تا سقف 20 هزار تومان را براي 70 روز امكانپذير مي‌سازد.
-تالياكارت زرد: مناسبترين شارژ براي افراد كم حرف! مكالمه تا سقف 40 هزار تومان را براي 150روز (50 ماه) فراهم مي‌كند.

محدوديت زماني براي خرج كردن
در شبكه تلفن همراه دولتي ايران شخص، محدوديت و اجباري براي استفاده از شبكه ندارد چرا كه 440هزار تومان به عنوان وديعه نزد شركت مخابرات ايران قرار داده است و در صورت عدم برقراري تماس خط وي همچنان فعال خواهد بود و بايد فقط مبلغي را به عنوان آبونمان پرداخت كند، اما در تلفن هاي همراه اعتباري هزينه اي به عنوان آبونمان يا هزينه خدمات و نگهداري وجود ندارد و فقط براي استفاده از اعتبار كارت محدوديت زماني اعمال مي‌شود. محدوديت زماني اين كارت‌ها 2 موقعيت را به وجود مي‌آورد: مشترك يا در زمان مقرر (و حتي كمتر) از اعتبارش استفاده كرده و نياز به خريد اعتبار جديد پيدا مي‌كند يا اين كه پس از سپري شدن محدوديت زماني اعلام شده هنوز از مبلغ اعتبارش رقمي باقي مانده در اين زمان مشترك بازهم بايد يك تاليا كارت (كارت شارژ) جديد خريداري كند (حداقل 10 هزار توماني) تا اعتبار مانده قبلي اش بعلاوه مبلغ شارژ جديد به كارتش اضافه شود. در غير اينصورت براي 15 روز خط موبايل مشترك يكطرفه شده و فقط امكان برقراري تماس هاي ورودي ممكن مي‌شود، بعد از سپري شدن اين زمان 15 روزه امكان برقراري تماس‌هاي ورودي هم از مشترك سلب مي‌شود و وي براي 15 روز ديگر تنها قادر به برقراي تماس هاي اضطراري (تماس با شماره امداد 112 و پليس 110) خواهد بود. بعد از گذشت اين زمان 15 روزه دوم و عدم شارژ مجدد از مشترك سلب امتياز مي‌شود.

تعرفه مكالمه
در شبكه تلفن همراه دولتي ايران نرخ هر دقيقه مكالمه عادي ‌‌(از تلفن همراه تهران مستقر در شهر تهران به تلفن ثابت يا همراه واقع در تهران) 10 پالس معادل 447 ريال بوده و اين در حالي است كه در شبكه تلفن همراه اعتباري تاليا نرخ هر يك دقيقه 670 ريال است يعني 230 ريال بيشتر از موبايل دولتي ايران.
در جداول زير به مقايسه تعرفه هاي شبكه تلفن همراه دولتي و شبكه تلفن همراه اعتباري تاليا مي‌پردازيم :

تعرفه مكالمه شهري:
هزينه مكالمه بر اساس منطقه اي كه سيم كارت در آنجا ثبت شده، زمان تماس در شبانه روز، مدت زمان تماس و مقصد تماس محاسبه مي شود.هزينه مكالمه بر حسب دقيقه در داخل ايران در ساعت‌هاي كم تراكم كمتر از هزينه ها در ساعت‌هاي اوج مصرف است.ساعات اوج مصرف( ساعات پيك ) از 8 صبح آغاز و تا 9 شب ادامه دارد.ساعات كم تراكم( ساعات غير پيك ) از 9 شب تا 8 صبح روزهاي شنبه تا پنجشنبه است.
جمعه و تعطيلات رسمي كلا جزو ساعات كم تراكم محسوب مي‌شوند.مقصد تماس بوسيله شبكه مخابراتي استفاده شده تعريف مي شود كه تماس تلفن همراه به تلفن همراه هزينه بيشتري نسبت به تماس تلفن همراه با تلفن ثابت دارد.منطقه اي كه سيم كارت در آنجا ثبت شده يك مفهوم كليدي در تعريف نوع تماس است. بدين صورت كه آيا تماس محلي بوده يا از مسافت دوري است؟ به هر حال هزينه مكالمات محلي بر حسب پالس و كمتر از مكالمه با مقاصد دور است.

تعرفه مكالمه بين شهري:
هزينه مكالمه برطبق منطقه اي كه سيم كارت در آن مكان ثبت شده، زمان تماس، مدت تماس و مسافت تماس محاسبه مي‌شود. هزينه مكالمه در ساعت‌هاي كم تراكم كمتر از هزينه ها در ساعت‌هاي اوج مصرف است.ساعت اوج مصرف( ساعت پيك ) از 8 صبح تا 9 شب است. ساعت كم تراكم( ساعت غير پيك ) از 9 شب تا 8 صبح روزهاي شنبه تا پنج شنبه، جمعه و تعطيلات رسمي است.
مسافت تماس بوسيله شبكه اي كه مشترك از آن استفاده مي‌كند تعريف مي شود. تماس به تلفن همراه هزينه بيشتري نسبت به تماس با تلفن ثابت دارد.
منطقه ثبت شده يك مفهوم كليدي در تعريف اين است كه آيا يك تماس محلي بوده يا از مسافت دوري است.

هزينه مكالمات بين الملل:
هزينه مكالمه بين المللي با توجه به كشور تماس گيرنده، به صورت دقيقه محاسبه مي شود.هزينه مكالمه در ساعات پيك و غير پيك يكسان است و هزينه تماس بستگي به كشور مقصد دارد.
در سيم كارت‌هاي تاليا اگر شما قصد تماس به يكي از كشورهاي ويتنام، كوبا، سورينام، غنا، راونيون، هند، خاورغرب فرانسه، واله و جزاير فورتيونا داريد، متحمل هزينه 6/7.625 ريال براي هر دقيقه خواهيد شد. اگر شما با افغانستان تماس بگيريد مبلغ 7/3.227 ريال هزينه شما براي هر دقيقه خواهد بود. اگر مقصد شما يكي از كشورهايي كه در زير اشاره نشده، باشد هزينه شما مبلغ 2/2504 ريال در هر دقيقه خواهد بود.
نرخ وصولي مكالمات تلفن بين‌الملل كه از سوي مشتركين تلفن همراه دولتي ايران به مقصد ساير كشورها برقرار مي‌شود از ساعت 8 صبح تا 21 به ازاي هر دقيقه معادل مبلغ 10 پالس و از ساعت 21 تا 8 صبح و روزهاي جمعه و تعطيلات رسمي به ازاي هر دقيقه معادل مبلغ 8 پالس اضافه شود.

تعرفه ديگر خدمات:

آيا تاليا اپراتور مناسب شماست ؟!
پاسخ به اين سوال كار مشكلي است و بستگي به نيازها و عادات شخص دارد. براي رسيدن به اين پاسخ با نگاهي به مطالب بالا و نكات پايين تصميم خودتان را بگيريد، اما يادتان باشد اگر تا يك هفته پس از واگذاري سيم كارتتان به مراكز توزيع مراجعه نكنيد، سيم كارت شما به متقاضي بعدي واگذار مي‌شود!
-اگر شما شخصي هستيد كه مدام در حال سفر است فعلا تاليا اپراتور مناسب شما نيست چرا كه شبكه تلفن همراه اعتباري تاليا دست كم تا شهريور سال جاري فقط در تهران فعال خواهد بود و خارج از تهران سرويس نمي‌دهد. البته از طبق اعلام روابط عمومي تاليا از ابتداي مهرماه گوشي‌هايي كه با سيم كارت تاليا كار مي‌كنند در سراسر كشور آنتن خواهد داد!
-سيم كارت اپراتور دولتي ايران با هزينه 440هزار تومان ثبت نام و بعد از يك‌سال به متقاضي واگذار مي‌شود كه البته در بازار سياه رقمي بين 800 هزار تا يك ميليون تومان خواهد داشت. اين درحالي است كه حق امتياز سيم كارت‌هاي تاليا تنها 20 هزار تومان است. سيم كارت‌هاي تاليا براي اشخاصي كه نمي‌توانند يك ميليون تومان از سرمايه خود را براي لايسنس يك سيم كارت موبايل مسكوت بگذارند بهترين انتخاب است!
-مدت انتظار سيم كارت‌هاي اپراتور دولتي تلفن همراه ايران بعد از ثبت نام حداقل يك سال است (بگذريم از ميليون‌ها شهروندي كه در آخرين دوره ثبت نام بايد خيلي بيشتر از اين مدت با روياي سيم كارتشان روزها را بگذرانند!) اما در شبكه تلفن همراه اعتبارِي چيزي به نام "مدت زمان انتظار براي دريافت سيم كارت" وجود ندارد ! متقاضي بعد از پرداخت حق امتياز سيم كارت و هزينه اعتبار اوليه و پركردن فرم قرار داد "بلافاصله سيم كارت فعال خود را تحويل مي‌گيرد" !
-در شبكه تلفن همراه اعتباري مشترك ابتدا بايد پول بدهد و سپس آش بخورد : هزينه مكالمات از اعتبار از پيش پرداخت شده توسط مشترك كسر مي‌شود ! اگر شما شخص كم حافظه‌اي هستيد ممكن است تاليا شما را لنگ بگذارد چرا كه بلافاصله پس از پايان يافتن اعتبار يا محدوديت زماني آن سيم كارتتان براي 15 روز يكطرفه خواهد شد. البته در اپراتور دولتي ايران هم همين وضعيت با آوانتاژ زماني بيشتري وجود دارد. ضمنا سيستم بيلينگ تاليا پيش از پايان اعتبار به مشترك هشدار مي‌دهد.
-نحوه پرداخت هزينه ها در تاليا بسيار سهل تر از نظام پرداخت در اپراتور دولتي ايران است ! در شبكه تلفن همراه اعتباري تاليا مشترك در هر ساعتي از شبانه روز مي‌تواند با مراجعه به يكي از 2 هزار عامل فروش تاليا (از جمله سوپرماركت ها و دكه هاي روزنامه فروشي) تالياكارت مورد نياز خود را در قيمت‌هاي 10، 20 و 40 هزار توماني خريداري كرده و با استفاده از سيستم هوشمند تاليا به سيم كارت خود منتقل كند. اگر شما هم از ايستادن در صف طولاني و خسته كننده بان‌كها براي پرداخت قبض موبايل خود خسته شده ايد تاليا شما را از اين صف‌هاي زجرآور بيرون مي‌كشد!
-شايد مهمترين ايرادي كه بعد از محدوديت پوشش در فاز اول بتوان وارد كرد محدوديت زماني اعمال شده براي مصرف مبلغ اعتبار موجود كارت باشد. براي افرادي كه حجم مكالمات خروجيشان ناچيز است (كمتر از 10 هزار تومان در ماه) استفاده از تاليا كارت 40 هزار توماني كه 150 روز (5 ماه) اعتبار دارد مناسب است.
-تعرفه هزينه هاي تاليا از تعرفه هزينه هاي اپراتور دولتي ايران بيشتر است :
هزينه هر دقيقه مكالمه شهري بوسيله سيم كارت‌هاي تاليا 23 تومان بيشتر از اپراتور دولتي است.
هزينه هر دقيقه مكالمه بين شهري بوسيله تاليا 41 تومان بيشتر از اپراتور دولتي است.
هزينه هر دقيقه مكالمه بين الملل بوسيله تاليا حداقل 146 تومان گرانتر از اپراتور دولتي ايران است.
هزينه ارسال هر كوته پيام ( SMS ) بوسيله سيم كارت‌هاي اعتباري تاليا 6تومان گرانتر است.
هزينه فعال سازي سرويس پيام صوتي ( VMS ) در تاليا 1000 تومان بيشتر از اپراتور دولتي است.
هزينه شنيدن پيام هاي صوتي بوسيله تاليا به ازاي هر دقيقه 23 تومان بيشتر از مخابرات است.
استفاده از سرويس نمايشگر شماره تماس گيرنده در تاليا ماهيانه 250 تومان گرانتر از مخابرات است.

لينك ثابت || اضافه شده توسط آرش كريم بيگي|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلي || آرش كريم بيگي

| More

براي عضويت در خبرنامه روزانه ايستنا؛ نشاني پست الكترونيكي خود را در فرم زير وارد نماييد. پس از آن به صورت خودكار ايميلي به نشاني شما ارسال ميشود، براي تكميل عضويت خود و تاييد صحت نشاني پست الكترونيك وارد شده، مي بايست بر روي لينكي كه در اين ايميل برايتان ارسال شده كليك نماييد. پس از آن پيامي مبني بر تكميل عضويت شما در خبرنامه روزانه ايستنا نمايش داده ميشود.

ictna/BHwZen_US

ثبت نام

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری ورزش ایران]
[مشاهده در: www.peonews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن