تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799356149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهروان:محروم نشدن تيم‌ها درخواست مديران بالا دستي بود


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: بهروان:محروم نشدن تيم‌ها درخواست مديران بالا دستي بود
رئيس سازمان ليگ آزادگان با بيان اينكه در تصميم گيري‌‎ها بايد "مرگ يكبار و شيون هم يكبار" را رعايت كرد،گفت: محروم نشدن تيم‌ها درخواست مديران بالا دستي بود اما اگر به من باشد، با تجربه‌اي كه دارم نمي‌گذارم آنها در مسابقات به ميدان بروند.

به گزارش مهر، مسابقات فوتبال ليگ دسته‌اول باشگاه‌هاي كشور امسال در حالي با شرايط بهتري برگزار شد كه همچنان بحث مشكلات مالي برخي از تيم‌ها و احتمال كنار گذاشته شدن آنها از مسابقات يا ثبت نكردن قرارداد بازيكنان جديدشان مطرح است.

در اين زمينه گفتگويي با غلامرضا بهروان انجام داده‌ايم كه در آن رئيس سازمان ليگ آزادگان با صراحت و كاملا شفاف به مشكلات برگزاري اين رقابت‌ها، معضلات مالي تيم‌ها، تهديدهاي AFC، قوانين دست و پا گير و بحث دلالي اشاره كرده كه اين مصاحبه را در زير مي‌‎خوانيد:

* خبرگزاري مهر - برخلاف سال‌هاي گذشته امسال مسابقات ليگ دسته اول با نظم و انسجام بهتري در حال برگزاري است.
- غلامرضا بهروان: مسابقات نسبت به سال‌هاي گذشته بهتر شده و هدف ما اين است روز به روز بر نحوه برگزاري رقابت‌ها پيشرفت داشته باشيم. نيم فصل نخست با توجه به مشكلاتي كه برخي از تيم‌ها داشتند، طبق برنامه‌ريزي، روز هفتم ديماه به پايان رسيد و از ۲۱ ديماه رقابت‌هاي تيم فصل دوم آغاز مي‌شود. طبق برنامه‌اي كه داريم مسابقات ليگ دسته اول ۱۵ ارديبهشت به پايان رسيده و تيم‌هاي شركت كننده در دوازدهمين دوره ليگ‌برتر معرفي خواهند شد.

* فكر مي‌كنيد نيم فصل دوم را هم بتوانيد به موقع به پايان برسانيد؟
- اگر تيم‌ها مشكلي پيش نياورند و با پرداخت به موقع بدهي‌ها و انجام تعهدات‌شان، شرايط حضور در مسابقات را داشته باشند ما كار خودمان را به نحو احسن انجام داده و برنامه خوبي را براي برگزاري مسابقات خواهيم داشت.
البته برخي از تيم‌ها به خاطر فشردگي برنامه‌ها فشار مضاعفي را تحمل مي‌كند اما بايد مسابقات به موقع انجام شود و با توجه به برنامه ليگ و اردوهاي تيم ملي در برخي اوقات فشار بيشتري روي تيم‌ها ايجاد مي‌شود.

* در حال حاضر چند تيم به خاطر بدهي از ادامه حضور در مسابقات محروم مي‌شوند؟
- اكثر تيم ها بدهكارند و تعداد تيم‌هايي كه مشكل مالي و بدهي ندارند، خيلي كم است. برق شيراز يكي از تيم‌هاي بدهكار است، ابومسلم هم بخش اعظمي از بدهي خود را پرداخت كرده اما يك سري شكايت از اين تيم هنوز باقي مانده است. صنعت ساري هم به صورت كم و زياد با اين مشكلات مواجه است. در مجموع بار ديگر تأكيد مي‌كنم كمتر تيمي وجود دارد كه خيالش از بابت طلبكارها راحت باشد.
ضمن اينكه ۱۲ امتياز هم به صورت مسلم از استيل آذين كم شده و مديرعامل اين باشگاه هم استعفا داده است، اميدوارم مشكل اين تيم هم حل شود و به مسابقات بازگردد اما اين مسئله نشان داد فيفا با كسي شوخي ندارد و همه تيم‌ها بايد پيش از اينكه كار به مرجع جهاني فيفا برسد، بايد بدهي‌هاي خود را پرداخت كنند.

* پيش از آغاز فصل و در طول مسابقات بارها اعلام كرده‌ايد تيم‌هاي بدهكار اجازه حضور در ادامه اين رقابت‌ها را نخواهند داشت اما اين اتفاق تاكنون رخ نداده است، دليل آن چيست؟
- محروم نشدن تيم‌ها درخواست مديران بالا دستي بوده اما به نظر من خيلي از تيم‌ها دفع الوقت مي‌كنند و اگر به من باشد، با تجربه‌اي كه دارم نمي‌گذارم آنها در مسابقات به ميدان بروند. فعاليت‌ها در فدراسيون به صورت زنجيره وار است و وقتي كميته انضباطي عليه بعضي از تيم‌ها آرايي را صادر كرده كه بايد به تعهدات مالي خود عمل كنند، ما بايد رأي آنها را رعايت و اجرايي كنيم، در غير اينصورت كارمان درست نبوده است.
دوست دارم همه مربيان و بازيكنان با خاطر جمع به كارشان ادامه دهند اما باشگاه‌ها مشكلاتشان را ريشه اي حل نمي‌كنند و آينده اي نخواهند داشت. هر روز كه مي‌گذرد شاكي‌ها ناراضي‌‍تر شده، طلب‌ها بيشتر و پرونده‌هاي آنها قطورتر مي‌شود.

* در اين شرايط آيا بحث ثبت نكردن قرارداد بازيكنان جديد تيم‌‎هاي بدهكار اجرايي مي‌شود؟
- به تيم‌هاي بدهكار اعلام كرد‌ه‌ايم تا كميته انضباطي و امور مالي فدراسيون نامه ندهند و يا رضايت‌نامه از شاكيان اخذ نكنند، قرارداد بازيكنانشان ثبت نمي‌شود. آنها بهتر است بدهي‌هاي خود را تسويه كنند زيرا وقتي امكانات ندارند چرا براي خود بدهي و شاكي بيشتري مي‌تراشند.

* همانطور كه گفتيد با دستور مديران بالا دستي اجازه ورود حضور تيم‌هاي بدهكار را در ليگ دسته اول را داديد، آيا ممكن است اين دستور در اجازه عقد قرارداد بازيكنان جديد هم مطرح شود؟
- من اهل دروغ نيستم و بايد بگويم همه چيز امكان دارد اما اميدوارم آنچه به نفع فوتبال است صورت گيرد. مرگ يك بار شيون هم يكبار.

* فكر نمي‌كنيد اين مماشات‌ در نهايت به ضرر فوتبال خواهد بود؟
- اميدوارم آنچه به نفع فوتبال است، صورت گيرد. امروز بحث صدور مجوز حرفه‌اي براي تيم‌هاي ليگ دسته اول هم مطرح است، من هر هفته به يكي از شهرها مي‌روم تا از وضعيت باشگاه مطلع شوم اما بايد بگويم امكانات ورزشگاه و امكانات خود باشگاه از جمله اعضاي هيئت مديره اساسنامه، منابع مالي و فوتبال پايه در هيچ كدام از باشگاه‌ها به طور كامل وجود ندارد و هيچ كدام برنامه پنج ساله‌اي براي فعاليت‌هاي خود ندارد.
امروز فدراسيون تحت فشار است، مسئولان و نمايندگان مجلس و مسئولان استان‌ها قول مي‌دهند كه مشكلات تيم‌هاي شهر خود را برطرف كنند اما اين وعده‌ها عملي نشده است. مجلس نيز قانوني داده كه همه در آن مانده و دست و پاي تيم‌ها بيش از گذشته بسته شده است.

* چندي پيش گفته بوديد ليگ يك زير ذره بين AFC است، آيا نبود امكانات لازم در اين مسابقات، باعث كاهش سهميه‌ ايران نخواهد شد؟
- در امتيازبندي فصل جاري ليگ قهرمانان ۶ امتياز كم آورده ايم كه اين مسئله يك سهيمه را از ما گرفت، آيا در اين بحث فدراسيون مقصر است، نه باور كنيد خود باشگاه‌ها مقصران اصلي هستند، شما ببينيد تشكيلات مالي هيچ كدام از تيم‌هاي دسته اول شفاف نيست. آنها اگر تراز مالي دارند چرا گزارش نمي‌دهند.
بار ديگر تأكيد مي‌كنم AFC روي ليگ يك ايران زوم كرده است. من اعلام خطر مي‌كنم و در نشستي كه با مسئولان تيم‌ها داشته‌ايم اين موضوع را تأكيد كردم كه در ماده ۲ آيين نامه ما به صراحت آمده است اگر تيم‌ها امكانات مد نظر AFC را نداشته باشند، حتي اگر قهرمان هم شوند، به ليگ برتر نمي‌آيند. به همين خاطر به تيم ها تأكيد مي‌كنم تنها به فكر گرفتن امتياز نباشند. قطعا بايد در ليگ دسته اول هم استاندارهاي AFC را رعايت كنيم تا از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا با ما برخورد نشود.

* همانطور كه خودتان اشاره كرديد متاسفانه ورزشگاه‌هاي محل انجام ديدارهاي دسته اول شرايط مطلوبي ندارند، براي حل مشكلات اين ورزشگاه‌ها چه اقدامي صورت گرفته است؟
- برخي از ورزشگاه‌ها متعلق به ۵۰ سال قبل هستند مانند ورزشگاه كرمانشاه. ورزشگاه‍‌هاي برخي ديگر از شهرها هم دور از شهر بوده و به تماشاگران براي حضور در مسابقات امكانات نمي‌دهند، به همين دليل بازي‌هاي خود را در ورزشگاه‌هاي درون شهر برگزار مي‌كنند كه زمين چمن مطلوبي ندارند.
ما در حال رايزني با هيئت‌هاي استان‌ها براي كاهش مشكلات ورزشگاه‌ها هستيم. البته همه مي‌دانند بازسازي و ايجاد امكانات جديد براي ورزشگاه‌ها بايد توسط مسئولان وزارت ورزش و جوانان در استان‌ها انجام شود. اميدواريم اين اتفاق بيافتد و ورزشگاه‌هايي كه ميزبان مسابقات دسته اول مي‌‍شوند، حداقل استاندارهاي لازم براي برگزاري يك ديدار را داشته باشند.

* در زمان برگزاري بعضي از ديدارها هم شاهد بروز مشكلات از سوي تماشاگران بوديم، در نيم فصل دوم براي حل اين معظل چه تدابيري انجام مي‌‎شود؟
- ما نبايد تماشاگران را محروم كنيم اما اگر باشگاهي امكان برگزاري مطلوب مسابقه را نداشت، زمين برگزاري ديدار آن تيم را تغيير مي‌دهيم. ميزبانان در هر شهري بايد بتوانند امنيت بازي، نمايندگان فدراسيون و اعضاي تيم ميهمان را تامين كنند، در غير اينصورت ميزباني از آنها گرفته مي‌شود.

* با اين شرايط شما هم تنها به فكر برگزار كردن مسابقات هستيد؟
- ‌ما بايد از خودمان هم انتقاد كنيم زيرا فقط مسابقه برگزار مي‌كنيم كه اين مسئله هم به رشد فوتبال كمكي نمي‌كند، كداميك از اين تيم‌ها فوتبال پايه دارند، آنها فقط تيم پايه دارند و فوتبال پايه ندارند، در حاليكه فيفا و AFC تأكيد كرده‌اند باشگاه‌ها بايد آكادمي فوتبال داشته باشند. البته هرچه ما به ليگ‌هاي پايين‌تر مي‌رويم وضعيت بدتر مي‌شود.
بنده از باشگاه‌ها درخواست مي‌كنم به صورت جدي در زمينه حل مشكلات سخت افزاري و نرم افزاري خود تلاش صادقانه اي داشته باشند تا بيش از اين فوتبال باشگاهي‌مان ضربه نخورد.

* و به نظر نمي‌رسد چنين عزمي در باشگاه‌ها وجود داشته باشد...
- من و ساير مسئولان ليگ آزادگان به صورت شبانه روزي براي حل مشكلات در ليگ دسته اول تلاش مي‌كنيم تأكيد اما بايد اراده قوي‌تري هم باشد تا مشكلات باشگاه‌ها را برطرف كند. من مي‌گويم تيم‌هايي كه نمي‌توانند به تعهدات مالي خود عمل كنند، در مسابقات شركت نكنند، اينكه طلبكاران و تعهدات بيشتر مي‌شوند، همه را عصباني مي‌كند.
امروز چندين تيم كه نمي‌خواهم نامشان را ببرم، بازيكنانشان اعتصاب كرده‌اند، خيلي از آنها برنامه اردويشان به اين دليل اجرايي نشد و اين نشان مي‌دهد از نظر مالي و برنامه‌ريزي مشكل دارند، آنها بايد ساختار را درست كنند و تا زماني كه اين مشكل حل نشود، نمي‌توان به حل مشكلات ديگر اميدوار بود.

* در اين شرايط آيا مي‌توان آينده‌ خوبي را براي فوتبال در دسته اول تصور كرد؟
- سال گذشته هشدار داديم يك سونامي در فوتبال در پيش است اما كسي گوش نداد، مطمئنا در نيم فصل دوم اين وضعيت بدتر مي‌شود زيرا مربيان و بازيكنان مي‌بينند ليگ در حال تمام شدن است اما هنوز مطالباتشان را دريافت نكردند.
بسياري از تيم‌ها با سيلي صورت خود را سرخ نگه مي‌دارند، اينگونه نمي‌توان در فوتبال حركت كرد، فوتبال عرصه رقابت و برنامه ريزي است و ما به جاي اينكه با برنامه جلو برويم، روز به روز عقب تر مي‌آييم.
مسئولان فدراسيون فوتبال تلاش مي‌كنند تا از مشكلات بكاهند اما بخش‌هاي ديگر هم بايد تلاش كرده و به ياري فوتبال بيايند. متأسفانه خيلي از تيم‌ها فعاليت‌هايشان به صورت روزمره است و مسئولانشان مي‌گويند امروز را بگذرانيم و حال فردا هر چه شود.

* به عقيده شما در گام نخست براي حل اين مشكلات چه بايد كرد؟
- مهمترين راهكار واقعي براي برون رفت از بحران فعلي فوتبال، برنامه ريزي و در نظر گرفتن قوانين راهگشا توسط مديران كلان كشور است زيرا قوانين در برخي موارد دست همه را مي‌بندد. ما نبايد جزيره اي فكر كنيم، از يك سو مي‌گوييم هيئت‌هاي استان و ادارات ورزش و جوانان نمي‌توانند تيمداري كنند ولي فكر وضعيت فعلي را نمي‌كنيم. مسئولان بايد مشكلاتي كه براي فوتبال به وجود مي‌آيد، را پيش بيني مي‌كردند.

* البته اجراي قانون سقف قراردادها مي‌توانست تا حدودي به رفع مشكلات مالي كمك كند؟
سقف قرارداد، قانون خوبي بود اما بايد سقف بودجه براي تيم‌ها در نظر گرفته مي‌شد تا نظارت و كنترل بيشتري روي نحوه هزينه اين بودجه‌ ها بوجود مي‌‍آمد. وقتي بحث سقف قرارداد مطرح شد، مسئولان فوتبال مي‌دانستند شرايط اقتصادي بدتر مي‌شود، اما برخي از مديران كه براي بستن تيم‌هاي خود به اين قانون توجهي نكردند، امروز با مشكلات زيادي مواجه شده‌اند.
بهتر است مسئولان يك تيم، بودجه خاصي را بدهند تا مدير به جاي هزينه محور، برنامه محور باشد. اينكه مدير بداند چگونه بازيكن جذب كند و در طول فصل چه هزينه‌هايي خواهد داشت و طبق آن هزينه‌ها، برنامه‌هاي خود را اجرايي كند، جايش در فوتبال ما خاليست. من نمي‌خواهم به كسي توهين كنند، مديران در حد خودشان زحمت مي‌كشند اما اينكه بخواهيم بدون برنامه پيش برويم، عواقب خوبي نخواهد داشت.

* اين روزها بحث مبارزه با پديده شوم دلالي در فوتبال مطرح است، شما در اين زمينه چه اقداماتي انجام داده‌ايد؟
- منكر وجود نداشتن اين مسئله در ليگ دسته اول نيستيم اما به شدت در حال مبارزه با دلال‌ها هستيم. از دو سال پيش اين موضوع را به مسئولان تيم‌ها گوشزد مي‌كرديم و الان هم به عنوان جزئي از فدراسيوني كه در حال مبارزه با اين مشكل بزرگ است، تمام اين مسائل را به تيم‌ها بيان مي‌‎كنيم. ضمن اينكه تمام اطلاعاتي كه در مورد تخلف تيم‌ها دريافت مي‌كنيم را به كميته پيگيري تخلفات داده و مي‌دهيم. بسياري از مسائلي كه در خصوص دلالي در ليگ دسته اول مطرح شده از سوي ما بوده است. الان هم پيگير مستندات لازم براي برخورد با متخلفان هستيم.

* و صحبت پاياني؟
- قطعا ترسي از صدماتي كه در راه مبارزه با پديده دلاليسم با آن مواجه خواهيم شد، نداريم زيرا اين يك رسالت بزرگ است كه بر دوش مسئولان فدراسيون و ما قرار گرفته و بايد با چنين معظل بزرگي به بهترين شكل برخورد كنيم.

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن