تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 18 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799724137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عملكرد 4 ساله فدراسيون فوتبال از زبان عزيزمحمدي: كفاشيان به حرف‌ هيات رييسه گوش نمي‌داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: عملكرد 4 ساله فدراسيون فوتبال از زبان عزيزمحمدي: كفاشيان به حرف‌ هيات رييسه گوش نمي‌داد
عزيزمحمدي شايد روزهاي آخري باشد كه در ساختمان مستقل سازمان ليگ حضور دارد. نايب رييس دوم فدراسيون فوتبال وقتي آمد چند سالي بود كه ليگ حرفه‌اي برگزار مي‌شد اما او كه شعارش نزديكي به قوانين ليگ حرفه‌اي AFC و FIFA بود توانست ساختماني مجزا براي ليگ فوتبال تهيه كرده و باشگاه‌ها را همراه با آيين‌نامه‌ها و اساسنامه ليگ حرفه‌اي كند. البته در اين راه با مشكلات زيادي روبرو بود. مشكلاتي كه شايد به اختلافات درون سازماني فدراسيون برگردد. با اين حال پس از چند ماه مجادله ميان تيم او و كفاشيان او به ارزيابي 4 ساله فدراسيون فوتبالي مي‌پردازد كه در يك سو كفاشيان رييسش بوده و خود نايب رييس دوم و رييس سازمان ليگ. گفت‌وگوي عزيزا... محمدي رييس سازمان ليگ با ايسنا حاوي نكات جالبي است.

بي‌شك يكي از دستاوردهاي درخشان كارنامه فدراسيون فوتبال در چهار سال گذشته، احياي سازماندهي ليگ و منظم شدن برنامه مسابقات بود، چطور به چنين شرايطي رسيديم؟
‌‌ يكي از برنامه‌هايي كه من براي انتخابات نايب‌رييسي فدراسيون به مجمع دادم، برنامه‌ريزي ليگ بود. كار به گونه‌اي شد كه در سال اول برنامه دو نيم‌فصل را اعلام كرديم. سال دوم برنامه يكساله داديم اما كمي تغييرات در آن ايجاد شد. براي سال سوم هم برنامه يكساله‌اي داديم كه تقريبا به طور كامل اجرا شد و در نهايت امسال براي اولين بار است كه 48 روز قبل از شروع ليگ، برنامه مسابقات را در اختيار باشگاه‌ها قرار داديم كه در آن تمام برنامه‌هاي تيم ملي، مسابقات باشگاهي، حذفي و... را در نظر گرفتيم. حتي، قبلا اشكالي به ما مي‌گرفتند و معتقد بودند جام حذفي بايد پيش از پايان ليگ تمام شود كه امسال چنين شد. همچنين در گذشته بعضا ساعت مسابقات به دلايل مختلفي چون تغييرات در بعضي برنامه‌ها، بارندگي، سفرهاي استاني، تعداد زياد ملي پوشان بعضي تيم‌ها و... تغيير مي‌كرد اما با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده به شرايطي رسيديم كه سال گذشته و امسال تحت هيچ شرايطي ساعت بازي‌ها تغيير نكرد.
علت انتخاب شيراز به‌عنوان ميزبان فينال جام حذفي امسال چه بود؟
‌‌‌ در آيين‌نامه مسابقات جام حذفي 2 بند وجود دارد كه طبق اين دو بند فينال بايد به صورت تك‌بازي برگزار شود و اگر دو تيم‌ راه يافته به فينال هم‌استاني نباشند، بايد در يك زمين بي‌طرف بازي را برگزار كنيم. براي انتخاب زمين بي‌طرف هم دو راه تعيين شده كه يا براساس قرعه‌كشي ميان شهرهاي كانديدا باشد يا طبق تبادل‌نظر دو تيم فيناليست باشد. دو شهر شيراز و اصفهان با توجه به اينكه مابين تهران و بوشهر بودند كانديدا شدند. در نهايت دو باشگاه پس از جلسه‌اي كه در اين رابطه برگزار شد، شيراز را انتخاب كردند تا تماشاگران خونگرم بوشهري بتوانند به آنجا بيايند.
استقلالي‌ها ظاهرا اول مخالف بودند؟!
‌‌‌ بله، اول مخالف بودند اما پس از توضيحاتي كه ارائه شد و در نظر گرفتن تمامي جوانب مساله، پذيرفتند تا بازي در شيراز برگزار شود. برگزار نشدن فينال در اصفهان هيچ دليل ديگري غير از همين مساله امكان حضور تماشاگران بوشهري نداشت.
در پرونده كاري شما اين انتقاد هم وجود داشت كه چرا در نخستين سالي كه قانون سقف قراردادها را وضع كرديد (سال گذشته)، با وجود علني شدن مبالغ قرارداد بعضي بازيكنان كه فراتر از سقف بود، جريمه يا محروميتي براي بازيكن يا تيمي تعيين نشد؟
‌‌‌ سال قبل بعضي‌ها از عدم رعايت قانون سقف قراردادها گله‌ كردند اما واقعيت اين بود كه قانون را زماني به صورت قطعي اعلام كرديم كه 2 هفته از زمان نقل و انتقالات گذشته بود و بعضي تيم‌ها توافقاتي را با برخي بازيكنان كرده بودند. بنابر آن شرايط در نظارت‌هاي‌مان كمي اغماض كرده و بيش‌ از حد كنجكاوي نكرديم. بعضي باشگاه‌ها هم ارقام‌ قراردادهايشان را اعلام نكردند اما امسال به صورت كاملا جدي اعلام كرديم كه مبلغ هر قراردادي فراتر از قانون سقف باشد با باشگاه و بازيكن مربوطه برخورد خواهيم كرد. تاكنون در تمامي قراردادهايي كه نظارت كرديم، قانون سقف رعايت شده است و در حال حاضر هم رصدهايمان ادامه دارد.
فكر نمي‌كنيد همان سال اول در حق باشگاه‌هايي كه به قانون شما پايبند بودند، اجحاف شد و مي‌توانند ادعا كنند اگر دست‌شان باز بود، تيم بهتري بسته و در آخر فصل نتيجه بهتري مي‌گرفتند؟
‌‌‌ به هر حال وقتي ما يك قانوني مي‌گذاريم، انتظار داريم همه آن را رعايت كنند. معتقدم آنهايي كه پارسال قانون سقف را رعايت نكردند، خودشان چوب خوردند. در نهايت بعضي تيم‌هايي كه سرمايه‌گذاري هنگفتي داشتند حتي به ليگ دسته يك سقوط كردند. افشاگري‌ها و حاشيه‌هاي متعددي درباره برخي تيم‌ها مطرح شد. ضمن اينكه بنده خودم اعلام كردم كه عدول از قانون سقف قراردادها در سال اول 10درصد انحراف داشت.
خودتان هم قبول داريد قانون سقف قراردادها چندان درست نيست و تحت تاثير دولتي بودن فوتبال ايران و جلوگيري از هدر رفتن بيت‌المال، آن را وضع كرديد؟
‌ قانون سقف قراردادها چيز بدي نيست. يوفا هم اكنون به اين نتيجه رسيده تا قانون سقف قراردادها در ليگ‌هاي اروپايي اجرا شود. ميشل پلاتيني بحث‌هاي مختلفي را در اين‌باره مطرح كرد. ژاپن هم الان قانون سقف قراردادها دارد. ما واقعا بايد اوضاع را كنترل كنيم كه پول‌هاي دولتي هنگفت بي‌جهت در فوتبال هزينه نشود. در آيين‌نامه جديد نقل و انتقالات ليگ‌هاي اروپايي صراحتا تاكيد شده كه باشگاه‌ها حق ندارند قراردادهايي ببندند كه از جمع درآمدهاي فوتبالي‌شان بيشتر باشد. به زودي اين قانون در فوتبال اروپا لازم‌الاجرا خواهد شد.
به موضوع صدور پروانه حرفه‌اي براي باشگاه‌ها اشاره كنيم. آيا واقعا ممكن است تعداد تيم‌هاي ليگ در فصل آينده كاهش يابد؟
‌ ما در اين رابطه توضيحات مفصلي را به باشگاه‌ها ارائه كرديم. در زمان بازديد نمايندگانAFC از باشگاه‌هاي ايراني، يكسري اشكالات در وضعيت باشگاه‌ها وجود داشت كه سوزوكي براي اولين‌بار خودش جلسه‌اي را با مديران باشگاه‌ها برگزار كرد كه در آن جلسه اكثرا نمايندگان مديران حاضر بودند. او توضيحات كامل را اعلام كرد و ما هم هر اطلاعات و دستورالعملي كه وجود داشت را به باشگاه‌ها داديم. در نهايت 2 و 12 سپتامبر (12 و 22 شهريور) زمان‌هاي مهلت داده شده به ما بود. پس از آن آخرين مهلت به تاريخ 22 مهر برمي‌گشت كه آن را هم به اطلاع باشگاه‌ها رسانديم. متاسفانه بعضي باشگاه‌ها اقدامات اساسي نكردند و جمع امتيازات ما به 593 رسيد. هرچند امتياز ما را اول 576 اعلام كرده بودند كه در آن اشتباهي صورت گرفته بود اما بعد درست شد. بنابر آن امتياز 593 سهميه ما به 1+3 رسيد و در ادامه به‌خاطر نداشتن استانداردهاي كلي ديگر به 2+2 كاهش يافت. بعد هم كه در قرعه‌كشي استقلال و ذوب‌آهن با هم برخورد كردند. احساس خطري كه براي كاهش تيم‌هاي ليگ داريم جدي است و از قبل هم به باشگا‌ها گفتيم كه تا پايان سال 2012 بايد تمامي استانداردهاي مدنظر AFC را تامين كنند تا براي آنها پروانه حرفه‌اي بودن صادر شود.
درباره درآمدهاي ليگ هم شائبه‌هاي مختلفي مطرح شد؛ اينكه در بعضي موارد شفاف نيست و اصلا ساختمان فعلي سازمان ليگ با كدام پول خريداري شده است و مواردي از اين دست. نسبت به آنها چه پاسخي داريد؟
‌‌‌ وقتي به سازمان ليگ آمديم يكي از اهداف مهممان نظم و انضباط دادن به درآمدهاي ليگ بود. درآمد‌هاي ما در سال اول يك ميليارد و هفتصد و پنجاه ميليون تومان بود كه از محل بليت ‌فروشي و تبليغات محيطي تامين مي‌شد. در اين چندساله با رشدي كه داشته امسال از بليت فروشي، تبليغات محيطي و حق پخش تلويزيوني 28 ميليارد و پانصد ميليون تومان عايد سازمان ليگ شده است كه تقسيم‌بندي آن فرمول مشخصي دارد. طبق دستورالعملي كه داريم 80 درصد اين پول متعلق به باشگاه‌ها، 10 درصد متعلق به فدراسيون، 5 درصد متعلق به هيات‌هاي سراسر كشور و 5 درصد در اختيار سازمان ليگ است. تمام حساب و كتاب‌ها و تقسيم‌بندي‌هاي درآمدي ما مشخص است. حسابرسي‌هاي كافي انجام شده است. تراز مالي را به هيات رييسه و مجمع فدراسيون ارائه كرديم. 2 سال است كه در گزارش عملكرد سازمان ليگ، تقسيم‌بندي درآمدها را كاملا شفاف آورده‌ايم. هيچ باشگاهي وجود ندارد كه حق‌ و حقوقش را به طور كامل دريافت نكرده باشد.
گردن ما از مو هم نازك‌تر است و هر كسي ابهامي در اين زمينه دارد، بيايد تمامي اسناد و مدارك مالي را برايش روشن كنيم تا ابهامش برطرف شود. در اين چهارساله تمام درآمدها و تقسيم‌بندي‌هاي‌شان شفاف است.
ساختمان فعلي سازمان ليگ را از همان 5درصد سهم خودتان خريديد؟
‌‌‌ بله، اين ساختمان به مبلغ 3 ميليارد و 120 ميليون تومان از محل همان 5 درصد خريداري شده كه سندش به نام سازمان ليگ است.

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن