تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799567773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حفر 40 حلقه چاه براي تامين آب مسكن مهر پرند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حفر 40 حلقه چاه براي تامين آب مسكن مهر پرند
تهران- مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور گفت: براي تامين آب مورد نياز مسكن مهر پرند برنامه هاي كوتاه و بلندمدت در نظرگرفته شده است كه طبق برنامه كوتاه مدت 40 حلقه چاه درحاشيه اتوبان ساوه حفر مي شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا،"سيدمهدي هاشمي ثمره" روز يكشنبه در نشست خبري كه به مناسبت سالروز تشكيل شركت هاي آب و فاضلاب برگزار شد، با اشاره به برنامه دولت براي تامين آب مسكن مهر منطقه پرند اظهار داشت: با توجه به اينكه منابع آب زيرزميني در اين منطقه در اختيار نيست، طرحي تهيه كرديم كه بر اساس آن با حفر 40 حلقه چاه آب مورد نياز ساكنان اين شهر در بازه زماني كوتاه مدت و ميان مدت تامين شود.

وي ادامه داد: با اجراي طرح اصلي و بلندمدت كه براي متعادل كردن كميت و كيفيت آب استان تهران در نظر گرفته شده است، نيازهاي واحدهاي مسكن مهر هم تامين مي شود.

مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب در خصوص هزينه طرح بلند مدت براي تامين آب در استان تهران كه شهر پرند هم بخشي از آن است، نيز گفت: اين طرح 500 ميليارد تومان هزينه دارد كه بخشي از آن را دولت بر اساس مصوبات سفرهاي استاني تامين مي كند.

تامين شبكه آب يك ميليون واحد مسكن مهر با توجه به اينكه از نظر آبهاي زيرزميني و سطحي مشكلاتي وجود دارد، بسيار پرهزينه است.

هاشمي ثمره تصريح كرد: مشكلي درتامين آب هر تعداد واحد مسكن مهر كه آماده سكونت بوده و كدهاي ارتفاعي آن در اختيار شركت آب و فاضلاب قرار گيرد، نداريم و تاكنون هم مشكلي در اين زمينه وجود نداشته است.

به گفته ي وي هفته قبل دولت براي اين امر 560 ميليارد تومان ابلاغ كرد كه از اين رقم 350 ميليارد تومان براي آب روستايي و 211 ميليارد تومان مربوط به آب هاي مرزي است.

هاشمي ثمره با بيان اينكه 350 ميليارد تومان بابت آبرساني روستايي به وزارت نيرو پرداخت شده است، افزود: طرح هاي اين بخش آماده و مبالغ مربوط هم توزيع شده است و اميدواريم با اجراي طرح هاي نيمه كاره شاهد تحول عظيمي در بخش آب روستايي باشيم.

وي با اشاره به اينكه اجراي طرح هاي آب و فاضلاب هزينه بر و زمان بر است، افزود: منابع عمومي كه به اين بخش اختصاص داده مي شود پاسخگوي نيازها نبوده و از اين رو به دنبال تامين منابع مورد نياز از روش هاي ديگر هستيم.

به گفته ي هاشمي ثمره استفاده از منابع بانك توسعه اسلامي، بانك جهاني، فاينانس و سرمايه گذاري بخش خصوصي از ديگر روش هاي تامين منابع مورد نياز طرح هاي آب و فاضلاب است و بخشي هم از طريق فروش انشعابات تامين مي شود.

** پيش فروش انشعابات اختياري است

مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب خاطرنشان كرد: البته در تهران پيش بيني شده است هزينه انشعابات به صورت اقساطي دريافت شود و در برخي از مناطق هم پيش فروش مي شود كه اختياري است ، اما مزايايي دارد.

هاشمي ثمره با اشاره به اينكه فروش انشعابات تنها بخشي از هزينه ها را تامين مي كند، افزود: اين در حالي است كه تكميل شبكه آب و فاضلاب كشور نيازمند دست كم پنج هزار ميليارد تومان است.

** پيشنهاد افزايش 20 درصدي قيمت آب روي ميز دولت

وي با بيان اينكه تصميم براي افزايش قيمت آب در اختيار كارگروه طرح تحول اقتصادي و دولت است، گفت: وزارت نيرو هم بر اساس سناريوهاي مختلف قيمت مورد نظر را پيشنهاد كرده است.

مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب ادامه داد: وزارت نيرو 20 درصد افزايش قيمت آب بر اساس قانون بودجه سال جاري را ارائه كرده است.

** تعرفه هاي آب و فاضلاب از سال 83 ثابت مانده است

هاشمي ثمره در ادامه از زيان ده بودن شركت هاي آب و فاضلاب گفت وخاطر نشان كرد: از سال 1383 نرخ تعرفه هاي بخش آب و فاضلاب ثابت مانده است و از اين رو زيان اين مجموعه هم سالانه افزايش يافت.

وي ابراز اميدواري كرد با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها زياندهي شركت هاي آب و فاضلاب جبران شود.

به گفته ي هاشمي ثمره بخش آب و فاضلاب در مجموعه شركت هاي وزارت نيرو كمترين بدهي را به بخش خصوصي دارد و اين رقم حدود 250 تا 300 ميليارد تومان است.

مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب اضافه كرد: طبق برنامه ريزي ها با فروش اوراق مشاركت و اموال مازاد اين بدهي ها پرداخت مي شود.

** كاهش هدر رفت آب شهري از 36 درصد به 28 درصد

هاشمي ثمره همچنين با بيان اينكه هدررفت آب در دو بخش شهري و روستايي متفاوت است، افزود: در بخش شهري هدر رفت آب از 36 درصد به 28 درصد كاهش يافته ، ضمن اينكه در بخش روستايي هم ميزان هدر رفت 33 درصد است.

مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور از برنامه وزارت نيرو براي كاهش سالانه 1.5 درصد هدر رفت آب خبر داد.

وي هدررفت آب را ناشي از عواملي چون برداشتهاي غير مجاز، انشعابات غير قانوني و فرسودگي شبكه عنوان و تصريح كرد كه از 28 درصد هدر رفت آب 21 درصد مربوط به فرسودگي شبكه آب و فاضلاب است.

به گفته ي مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور، براي اصلاح و بازسازي شبكه آب و فاضلاب در قوانين بودجه سال گذشته و امسال رديف اعتباري ديده نشد و اگر هم اصلاحي در شبكه انجام مي شود، با استفاده از منابع داخلي اين مجموعه است.

هاشمي ثمره همچنين درباره اضافه درآمد آب ناشي از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها گفت: قيمتي كه با اجراي اين قانون پيش بيني شده بود رقمي در حدود 288.5 تومان براي هر متر مكعب بود كه به طور ميانگين 250 تومان از اين رقم محقق شد.

به گفته ي مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور مطالبات اين مجموعه بر اساس محاسبات شركت آب و فاضلاب طي يك ساله اخير 100 ميليارد تومان است.

وي با اشاره به افزايش هزينه هاي بخش آب اظهار كرد: هزينه هاي بخش آب از قبيل نرخ كلر،مواد گندزدا و نيروي انساني افزايش يافته و از اين رو قيمت تمام شده آب در سال جاري نسبت به سال قبل بيشتر است.

مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور همچنين با بيان اينكه بانك جهاني بايد 100 ميليون دلار براي توسعه شبكه طرحهاي آب و فاضلاب شهرهاي ساري، رشت و بندرانزلي پرداخت كند، گفت: بانك جهان تحت القائات قدرتهاي غربي است و از اين رو اين مبلغ تاكنون به ما پرداخت نشده است.

به گفته ي مدير عامل شركت مهندسي اب و فاضلاب كشور در سال 1369 كه شركت هاي آب و فاضلاب تشكيل شدند، شبكه تحت پوشش آبرساني 89 درصد بود كه اكنون اين رقم به 99 درصد رسيده است.

وي افزود: اين درحالي است كه ظرفيت تامين آب از 3.5 ميليارد متر مكعب در آن سال به هشت ميليارد متر مكعب در شرايط كنوني رسيده است.

هاشمي ثمره با اشاره به اينكه شبكه توزيع آبرساني با 72 هزار كيلومتر افزايش به 150 هزار كيلومتر رسيده است، اضافه كرد: از زمان راه اندازي شركتهاي آب و فاضلاب كشور 35 هزار كيلومتر شبكه انتقال و جمع آوري فاضلاب و 126 واحد تصفيه خانه در 40 شهر كشور احداث شده و اكنون سالانه 2 ميليارد متر مكعب آب تصفيه مي شود.

اقتصام ** 2021 **1561

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30743529

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن