تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799615167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمیان: بهترین تیم تاریخ را داشتیم


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: هاشمیان: بهترین تیم تاریخ را داشتیم
نتوانستیم ضعیف ترین تیم کره را شکست دهیم
در حالی كه بیست و دو روز از شكست تیم فوتبال ایران برابر كره‌ی جنوبی و حذف در مرحله‌ی یك چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2007 می‌گذرد اما، همچنان آن حذف تراژدیك یكی از سوژه‌های اصلی فوتبال ایران است. سوژه‌ای كه با وجود موضوعات مختلف و مشكلات متعدد فوتبال ایران هنوز سری در میان سرها دارد. وحید هاشمیان كه به دلیل چاپ گفت‌وگویی منتسب به خودش در یكی از روزنامه‌های ورزشی كمتر در طول رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با رسانه‌ها گفت‌وگو می‌كرد، پس از پایان جام ملت‌ها هم سكوت كرد، چرا كه به این اصل معتقد است كه پس از شكست انتقاد و انداختن اشتباهات بر گردن یك نفر «بی‌انصافی» است. هاشمیان پس از گذشت سه هفته از پایان جام ملت‌ها در گفت‌وگویی  درباره‌ی تیم ملی، باخت به كره‌ی جنوبی، مشكلات این تیم و وضعیتش در هانوفر صحبت كرد، هر چند كه بر این نكته پافشاری كرد كه فضا، فضای مناسبی برای حرف زدن درباره‌ی تیم ملی نیست.  * سرانجام پس از مدت‌ها قصد مصاحبه درباره‌ی تیم ملی و شكست برابر كره‌ی جنوبی را دارید. چطور شد كه در این مدت سكوت كردید؟ - پس از جام ملت‌ها هیچ مصاحبه‌ای را با رسانه‌های ایرانی انجام ندادم. فضا فضای بسیار بدی بود و بی‌انصافی بود كه به یك نفر حمله كنیم. به نظر من زمانی كه یك تیم شكست می‌خورد همه‌ی اجزای تیم از تداركات گرفته تا بازیكن و سرمربی مقصر هستند.  * اما قبول كنید كه همه به یك اندازه در شكست مقصر نیستند. - بله من هم با شما هم عقیده هستم. در یك شكست همه‌ی اعضای تیم مقصرند اما، تقصیرها به یك اندازه نیست. به نظر من مردم ما باهوش هستند و می‌توانند خود در این باره كارشناسی كنند. با این حال پس از جام ملت‌ها دوست نداشتم به شخص خاصی حمله كنم، در حالی كه بسیاری از دلایل فنی و غیر فنی وجود داشت كه می‌توانستم آن را بیان كنم. معتقدم كه تیم ملی‌ای كه در جام ملت‌های حضور داشت بهترین تیم تاریخ بود.  * به لحاظ مهره‌ای بهترین تیم تاریخ بود یا به لحاظ فنی؟ - معتقدم كه تیمی كه در جام ملت‌های آسیا حضور داشت به لحاظ مهره‌ای بسیار بهتر از تیمی بود كه در جام جهانی بازی كرد. اما متاسفانه نتوانستیم از این ابزار برای قهرمان شدن استفاده كنیم. نمی‌خواهم بیشتر از این در مورد تیم ملی صحبت كنم. همیشه در بدترین شرایط حرف‌هایم را زده‌ام و از هیچ كس ترسی ندارم اما، در این شرایط معتقدم كه همه مقصر بودند و این چنین بهترین تیم تاریخ ایران نتوانست برابر ضعیف‌ترین تیم كره در چند سال اخیر پیروز شود. من از زمانی كه در تیم ملی بوده‌ام بازی‌های ضعیف و قوی بسیاری از تیم ملی دیده‌ام و معتقدم قوی‌ترین بازی كه تیم ملی انجام داده دیدار برابر مكزیك بود. با این حال ما مقابل كره‌ی جنوبی كه ضعیف‌ترین تیم چند سال اخیرش بود نتوانستیم پیروز شویم.
هاشمیان مهاجم تیم ملی
* پس از تعویض‌های شما در جام ملت‌های آسیا شایعه شده بود كه شما از تصمیم قلعه‌نویی ناراحت هستید؟ - من تنها یك بازیكن هستم. به عنوان نمونه در دیدار هانوفر برابر هامبورگ انتظار نداشتم كه سرمربی از من استفاده كند. به رغم این كه در تمرینات شركت نداشتم و در بازی‌های دوستانه هانوفر در تركیب تیم نبودم اما، سرمربی از من استفاده كرد. من دیگر یك بازیكن حرفه‌ای شده‌ام و می‌دانم كه هیچ مربی‌ای دوست ندارد كه تیمش ببازد. با این حال وظیفه من بازی كردن است و به مسایل دیگر كاری ندارم. اما نمی‌توانم درباره‌ی این اظهار نظر كنم كه در دیدار برابر كره بد بازی كرده‌ام. بهتر است كه بازی من با دیگر بازیكنان مقایسه می‌شد. قبول ندارم كه در دیدار برابر كره به لحاظ بدنی كم آورده‌ام. اگر سرمربی با این توجیه كه من كم آورده‌ام من را تعویض كرد این مساله را قبول ندارم؛ اما، اگر به دلیل تغییرات تاكتیكی من را از زمین بیرون آورد نتیجه‌اش نیز مشخص شد.  * خیلی‌ها پس از جام ملت‌ها بر این باور بودند كه لژیونرها برای تیم ملی از تمام جان مایه نگذاشتند. - با این مساله موافق نیستم، هم اكنون ما در خارج بازی می‌كنیم، زمانی كه تیم‌های خود را رها كردیم و به تیم ملی آمدیم این نشان می‌دهد كه برای تیم ملی و بازی كردن در آن انگیزه داریم. پاداش‌هایی كه نیز در جام ملت‌ها گرفتیم برای ما بازیكنان تنها ارزش معنوی داشت و ارزش مالی برای ما نداشت و این پاداش‌ها در مقایسه با پاداش‌هایی كه ما در تیم‌های باشگاهی می‌گیریم ارزش مالی ندارد. بهتر است كسانی كه از لژیونرها انتقاد می‌كنند بازی مقابل سوریه را به یاد بیاورند كه چگونه داشتیم در آن مرحله از مسابقات كنار می‌رفتیم. به نظرم منصفانه نیست كه در این شرایط تمامی تقصیرها را به گردن بازیكنان لژیونر بیاندازیم. كارشناسان منتقد بازی برابر قطر و اردن را به یاد بیاورند كه چگونه همین بازیكنان لژیونر به تیم ملی كمك كردند. بازی با ژاپن و پیروزی پس از هفت سال برابر این تیم نیز مثال دیگری است كه به خوبی نشان می‌دهد لژیونرها چه نقشی در پیروزی تیم ملی داشتند. بهتر است منصفانه انتقاد كنیم.  * در روزهای برگزاری جام ملت‌ها شایعه شده بود كه شما از وضعیت تداركات تیم ملی ناراضی هستید. آیا به لحاظ تداركات تیم ملی در مالزی مشكلی داشت؟ - نمی‌خواهم در مورد تیم ملی و مسایلی كه وجود داشت صحبت كنم. اما یك مساله وجود دارد؛ در تیم ملی آلمان سه نفر تداركات كفش‌های بازیكنان را باز و بسته می‌كنند. شش – هفت ماساژور در تیم ملی حضور دارند و آنها یك تیم تداركات كامل دارند اما، آیا همه‌ی این افراد در كنار تیم هستند و در هر جایی تیم ملی را همراهی می‌كنند؟ خیر این چنین نیست. آنها تنها برای كمك به تیم ملی می‌آیند، با این حال همانطور كه گفتم زمانی كه تیم نتیجه نمی‌گیرد همه‌ی مشكلات سر باز می‌كند و هم اكنون زمانی است كه این مشكلات در تیم ملی نمایان شده است. با این وجود نمی‌خواهم گناهی را بر گردن شخص خاصی بیاندازم.  * شایعه شده بود كه پس از جام ملت‌ها قصد خداحافظی از تیم ملی را دارید؟ - خودتان بهتر می‌دانید كه هیچ گاه با اجبار به تیم ملی نیامدم و مطمئن باشید هر وقت كه لازم باشد از تیم ملی كنار خواهم رفت.
هاشمیان 45 دقیقه در شکست هفته نخست هانوفر حاضر بود
* هانوفر، بوندسلیگا را با باخت شروع كرد اما، برای وحید هاشمیان كه هفته‌های ابتدایی تمرینات هانوفر را از دست داده بود حضور 45 دقیقه‌ای بسیار خوب بود. - بله در حالی كه پنج هفته‌ی ابتدایی تمرینات هانوفر را از دست داده بودم می‌دانستم كه كار بسیار سختی را پیش رو دارم. با این حال از روزی كه به تمرینات هانوفر آمدم به صورت جدی تلاش كردم و در تست آمادگی نیز نمره‌ی خوبی دریافت كردم، با این حال فكر نمی‌كردم كه سرمربی تیم چنین دقایق زیادی از من بازی بگیرد.  * در این دقایق نیز بازی بسیار خوبی را انجام دادید. - درست است. دو موقعیت بسیار خوب داشتم كه توپ پس از برخورد به پای مدافعان به بیرون رفت و در موقعیت دیگری دروازه‌بان هامبورگ واكنش بسیار خوبی نشان داد. متاسفانه چند وقتی است كه شانس از من روی برگردانده و دروازه‌بانان مقابل من استثنایی كار می‌كنند. با این حال تلاش می‌كنم كه بتوانم هفته‌های بعد این طلسم را بشكنم. * گویا پیش از بازی با هامبورگ دچار آسیب دیدگی شدید، هم اكنون وضعیت‌تان چگونه است؟ - پیش از بازی از ناحیه‌ی زردپی پا دچار آسیب دیدگی شدم اما، به دلیل شرایط بسیار سختی كه در تیم وجود داشت تصمیم گرفتم كه با همین وضعیت بازی كنم. چرا كه رقابت در خط حمله در هانوفر بسیار شدید است. به همین دلیل با كمك فیزیوتراپ تیم خود را آماده‌ی دیدار با هامبورگ كردم كه بتوانم از این فرصت استفاده كنم.  * چطور شد كه بوندسلیگا را با باخت شروع كردید؟ - تیم ما در مقایسه با سال قبل وضعیت بهتری دارد و در بازی‌های دوستانه مقابل گلاسكو رنجرز و رئال مادرید نیز بازی‌های خوبی را انجام دادیم. در نیمه‌ی دوم دیدار برابر هامبورگ بازی بسیار خوبی را انجام دادیم و گلی نیز كه از حریف دریافت كردیم بر روی یك ضربه‌ی ایستگاهی بود. شانس‌های خوبی برای گلزنی مقابل هامبورگ داشتیم. با این وجود آنها نیز بازی خوبی را انجام دادند. تا چهار پنج هفته‌ی اول تیم‌ها وضعیت عادی خود را پیدا نمی‌كنند و از این هفته‌ها به بعد است كه شرایط عادی تیم‌ها مشخص می‌شود.
هاشمیان مهاجم تیم ملی
* از میان تیم‌های حاضر در بوندسلیگا شانس كدام تیم را بیشتر از همه برای قهرمانی می‌دانید؟ - بایرن مونیخ با توجه به این كه بازیكنان بسیار خوبی را جذب كرده شانس صد در صد قهرمانی است. آنها بر خلاف فصل‌های گذشته كه كاهش هزینه می‌كردند، امسال بازیكنان خوب و گران قیمتی را خریداری كردند و فكر می‌كنم به كمتر تیمی بایرن امسال باج دهد.  * هدف هانوفر در فصل جاری چیست؟ - قرار گرفتن در جمع شش تیم برتر بوندسلیگا و موفقیت در جام حذفی اهداف هانوفر در این فصل است.  * هفته‌ی پیش كیكر نوشته بود كه ولفسبورگ خواهان به خدمت گرفتن شماست. چه شد كه به این تیم نرفتید؟ - هفته پیش در روزنامه‌های آلمانی و چند روزنامه‌ی ایرانی نوشته بودند كه سرمربی هانوفر وحید هاشمیان را نمی‌خواهد. من جواب این روزنامه‌های كوچك را با حرف نمی‌زنم بلكه با عمل پاسخ آنها را می‌دهم. می‌خواهم از آنها بپرسم كه اگر سرمربی تیم من را نمی‌خواهد چگونه در حالی كه در پنج هفته‌ی ابتدایی تمرینات حضور نداشته‌ام و در تركیب در بازی‌های دوستانه حاضر نبوده‌ام به من اطمینان می‌كند و در نخستین بازی هانوفر به من بازی می‌دهد. این چنین نیست كه سرمربی به من اعتقاد نداشته باشد. با این حال چند پیشنهاد از سوی تیم‌های مختلف به من داده شده اما تنها تمركز من بر روی تمرین و بازی كردن است و مسایلی نظیر انتقال را به مدیر برنامه‌هایم واگذار كرده‌ام. من سایر و بازیكنان لژیونر جایگاهمان را در تیم‌های باشگاهی‌مان از دست دادیم. نمی‌خواهم بر سر تیم ملی منت بگذارم اما این یك واقعیت است. ضمن آن كه متاسفانه نتوانستیم در جام ملت‌ها نیز نتیجه بگیریم. امیدوارم كه من و سایر بازیكنان لژیونر كه سال دشواری را پیش رو داریم بتوانیم با تلاش به موفقیت برسیم. مطالب مرتبط : ماگات خواهان هاشمیان شد   





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 500]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن