تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796658425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عباس حزباوي تجليل شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عباس حزباوي تجليل شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: فرهنگ و ادب

شوراي اسلامي شهر اهواز از عباس حزباوي، شاعر عرب زبان خوزستاني انقلاب اسلامي و اهل بيت، تجليل كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از خوزستان در اين مراسم كه روز گذشته در تالار اجتماعات شوراي اسلامي شهر اهواز برپا شد سيد حميد حسن‌زاده، رييس شوراي اسلامي شهر اهواز، گفت: من خيلي علاقمند بودم كه چنين برنامه‌هاي فرهنگي را شروع كنيم. من اولين بار آقاي حزباوي را در شوراي شهر ديدم و از اين ديدار خوشحالم و اين آشنايي براي من باعث افتخار است.

وي اضافه كرد: دليل اين كه در اين برنامه‌ها جمعيت كمي حضور مي‌يابند بي‌سابقه و نو بودن اين برنامه‌ها است چراكه سابقه نداشته شورا از محقق، شاعر، نويسنده يا موسيقي‌دان تجليل به عمل آورد و اين ضعف بسيار بزرگي است براي شهري مثل اهواز كه نخبگان زيادي در سطح ملي و بين‌المللي دارد و اين كه ما از آنها قدرداني نكنيم اما معمولا شروع هر كاري با مشكلاتي همراه است و يك عده مخالف‌اند و يك عده معتقدند كه دانشگاهيان بايد نخبگان را انتخاب كنند ولي معتقدم بايد شروع كنيم و براي شروع با مشكلاتي مواجه خواهيم شد.

رييس شوراي اسلامي شهر اهواز در باب هدف اين چنين برنامه‌ها گفت: شايد اين تقدير تاثير زيادي نداشته باشد؛ هم براي آقاي حزباوي و هم ديگر دوستان ولي اين برنامه‌ها روي جوانان تاثير دارد. جوانهايي كه الان مي‌خواهند در اين برنامه‌ها شركت كنند و فعاليت‌هاي مختلف را انجام مي‌دهند وقتي ببينند كه توجه مي‌شود، علاقمند مي‌شوند. در اين كارها سودي عايد كسي نمي‌شود اين در حالي است كه اغلب آقايان مشكل دارند و كسي مثل آقاي هاشم بدري كه در سطح جهاني شناخته شده و سبكي را به نام خود دارد در مخروبه‌اي زندگي مي‌كند و ما از اين مشكلات غافل هستيم و بايد امكاناتي را فراهم كنيم كه دل‌نگراني‌هاي آقايان را برطرف كنيم تا داشته‌هاي خود را بدون نگراني انتقال دهند. ما بايد امكاناتي را به وجود آوريم تا عباس حزباوي بتواند شاگردان زيادي تربيت كند.

حسن‌زاده اظهار كرد: انسانيت انسان بالاترين ارزش‌ها است. علم از هر كجا برخيزد به عالم بشريت تعلق دارد. عالم بالاترين مرجع انساني است.

همچنين عبدالرحمن نيك‌سرشت، شاعر، گفت: به قلت و كثرت هيچ جماعتي نگاه نكنيد. امروز ما مي‌خواهيم از شاعر اهل بيت و انقلاب تجليل كنيم. به قلت و كثرت نگاه نكنيم بلكه به آدم‌هايي كه آمده‌اند و بزرگاني كه تشريف آوردند، نگاه كنيم. شايد بقيه استحقاق اين جماعت را نداشتند و همان به كه نيامدند.

وي اظهار كرد: آقاي حزباوي شاعري است كه در ادبيات ايران، در ادبيات عرب، در ادبيات خطه خوزستان ماندگار خواهد شد. و آثار ايشان چه به زبان فارسي و چه به زبان عربي ماندگار مي‌شوند.

به گزارش ايسنا، عباس حزباوي نيز گفت: در حقيقت من 30 ‌سال حرف زدم. امروز براي چه سخن بگويم؟ در تمام رسانه‌هاي داخلي و خارجي از كتاب‌هاي من صحبت مي‌شود. من 15 سال خبرنگار برنامه‌هاي زيادي بودم و خلاصه وجودم در خدمت به اهل بيت است. اخيرا 1000 بيت در كنار حرم حضرت علي (ع) و در مدح ايشان نوشتم. اينها چيزهاي اخروي هستند.

حزباوي خاطرنشان كرد: بنده تقريبا 30 سال در تلويزيون و مجلات داخلي و خارجي حرف زدم و قصايدم اكنون در دانشگاه مصر تدريس مي‌شوند. من نيازي ندارم به اين كه كسي در مراسم تجليل من بيايد يا نيايد. من براي انقلاب شعر گفتم. من مسؤوليت‌هايي را تقبل كردم و از همان اوايل انقلاب قسمت عربي سپاه را اداره كردم و كانون شعراي عرب كه از تمام كشورهاي عربي شاعر در خود داشت زير نظرم بود.

اين شاعر گفت: من فقط براي خوزستان شعر نگفتم. من براي تمام دنيا، براي فلسطين، مصر، پاكستان و هر مظلومي كه در عالم بود، شعر گفتم. ما شاگردان مدرسه امام حسين (ع) هستيم. او براي اين كه فرزند رسول الله است نجنگيد و به پا نخواست او براي تمام مستضعفين عالم برخواست.

عباس حزباوي متولد سال 1323 شهرستان شادگان است. تحصيلات متوسطه را در ايران گذراند و براي تكميل تحصيلات به كشورهاي كويت، عربستان و بحرين رفت و تحصيلاتش را در رشته نقد ادبيات عرب ادامه داد و قبل از انقلاب به ايران بازگشت. بعد از انقلاب و در هنگام جنگ تحميلي در واحد تبليغات و پشتيباني سپاه پاسداران مشغول به كار شد و با موضوع جنگ و دفاع مقدس به زبان عربي شعر سرود. اشعار اين شاعر در خطوط مقدم قرائت مي‌شد و به رزمندگان قوت قلب مي‌داد.

در پايان اين آيين نكوداشت با اهداي لوح سپاس از عباس حزباوي قدرداني شد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 718]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن