تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 18 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799731941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شکلات هرچه تلخ.تر باشد بهتر است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:




کاکائو، یکی از خوشمزه.ترین و پرطرفدارترین خوراکی.ها بین تمام گروه.های سنی است. بهتر است بدانید که طعم اصلی و اولیه کاکائویی که به آن شکر اضافه نشده باشد، تلخ است. بنابراین هرچقدر کاکائویی که در دسترس شماست، تلخ.تر باشد، یعنی میزان شکر آن کمتر و درصد کاکائویش بیشتر است به نوشته هفته نامه سلامت ،کاکائو، یکی از خوشمزه.ترین و پرطرفدارترین خوراکی.ها بین تمام گروه.های سنی است. بهتر است بدانید که طعم اصلی و اولیه کاکائویی که به آن شکر اضافه نشده باشد، تلخ است. بنابراین هرچقدر کاکائویی که در دسترس شماست، تلخ.تر باشد، یعنی میزان شکر آن کمتر و درصد کاکائویش بیشتر است
پس عامل شیرینی کاکائوهای موجود در بازار، شکری است که در مرحله تولید اضافه می.شود.


اساسا کاکائوی طبیعی سرشار از مقادیر زیادی ترکیبات فلاوونوییدی محلول در چربی است که خاصیت آنتی.اکسیدانی دارند. از آنجایی که بیماری.هایی نظیر بیماری.های قلبی - عروقی، دیابت، بیماری.های مزمن کلیوی، ریوی و انواع سرطان.ها در سراسر دنیا شیوع پیدا کرده و عامل بروزشان رادیکال.های آزادی هستند که در بدن یا از طریق مصرف زیاد غذاهای فرآیندشده تولید می.شوند، پس این روزها نیاز بدن ما به مواد غذایی سرشار از آنتی.اکسیدان.هایی مانند ویتامین E و C، بیش از پیش است.


از طرفی، شکلات تلخ منبع مقادیر بالایی آنتی.اکسیدان به حساب می.آید و بنابراین می.تواند به عنوان یک ماده غذایی گیاهی سرشار از آنتی.اکسیدان در رژیم غذایی افراد قرار داده شود. تحقیقات فراوانی که در زمینه شکلات تلخ انجام شده، نشان می.دهد که مصرف به اندازه و متعادل آن می.تواند حتی کنترل.کننده بسیاری از واکنش.های نامناسب در بدن که منجر به تصلب شرایین و ابتلا به بیماری.های قلبی می.شوند، باشد.
تلخ.ها برنده.اند
معمولا تصویری که از شکلات یا کاکائو در ذهن مردم ما نقش بسته، تصویری از همان ترکیبات فرآوری.شده و شیرین است. لازم به ذکر است که مصرف محصولاتی که مقادیر بالایی شکر دارند، می.تواند ذائقه افراد را به طعم شیرین عادت دهد و به علاوه کالری دریافتی روزانه آنها را هم بالا ببرد.


بنابراین، کاکائوهای خیلی شیرین نه تنها نمی.توانند اثرات مفید و مطلوبی را که عنوان شد برای مصرف.کننده.هایشان بر جای بگذارند، بلکه مصرف زیاد و کنترل.نشده آنها می.تواند مضراتی را هم برای افراد در پی داشته باشد. به هر حال، شکلات.های شیرین و فرآوری.شده به عنوان یک میان.وعده یا دسر بعد از غذا مصرف می.شوند و این می.تواند سرانه دریافت یا میانگین دریافت کالری روزانه فرد را به صورت قابل.توجهی افزایش دهد و به این ترتیب زمینه.ساز چاقی و اضافه.وزن آنها شود.


همان.طور که گفته شد، کاکائوها هرچقدر تلخ.تر باشند، طبیعی.تر هم هستند و خواص و آنتی.اکسیدان.های بیشتری هم دارند. اما این را هم در نظر بگیرید که کاکائوهایی که از ترکیبات اولیه دانه کاکائو تهیه می.شوند، در صورتی هم که کمی شکر به آنها افزوده شود، بازهم خاصیت دارند و ما نمی.گوییم که شما باید کاکائوی صددرصد تلخ بخورید تا از خواص آن بهره.مند شوید.

کارخانه.های تولید کاکائو معمولا برای جلب ذائقه مشتری و خوش.طعم شدن محصولشان به کاکائوها شکر و روغن اضافه می.کنند و همین شکر و روغن اگر از حد مجازشان بالاتر بروند، می.توانند باعث تخریب ذائقه و مشکلات دیگر شوند. به همین دلیل است که ما می.گوییم تا جایی که می.توانید شکلات.های تلخ.تر را بخورید و از خیر مصرف کاکائوهای خیلی شیرین بگذرید.


نشانه تقلب
متاسفانه یکی از نگرانی.هایی که در مورد کاکائو وجود دارد، افزایش انواع تقلبی و غیر استاندارد آن در کشور است. این محصولات تقلبی از کاکائوی سالم و طبیعی تهیه نمی.شوند و به علاوه روغن.های بسیار نامرغوب برای تولید آنها به کار می.رود.


تولیدکنندگان این محصولات معمولا برای از بین بردن طعم و بوی بد روغن.های نامرغوبشان، شکر فراوانی به این کاکائوها اضافه می.کنند و همین شکر و روغن می.توانند زمینه.ساز ابتلا به بسیاری از بیماری.ها شوند. بنابراین، هرچند که کاکائو یک ترکیب گیاهی است و اصلا طعم شیرینی ندارد و مصرف متعادلش می.تواند مفید باشد اما مصرف منظم انواع تقلبی و غیراستاندارد آن می.تواند افراد را به دردسر بیندازد.


با این حساب مشتریان پروپا قرص کاکائوی تلخ باید حواسشان باشد که محصولی را تهیه کنند که مورد تایید اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی وزارت بهداشت و اداره استاندارد باشد. بنابراین، شما چه بخواهید شکلات تلخ داخلی بخرید و چه نوع خارجی آن را، باید ببینید که آن محصول پروانه ساخت و مهر استاندارد و مجوز ورود و پخش در کشور را دارد یا نه و همیشه از انواع استاندارد با مارک.های معتبر داخلی و خارجی استفاده کنید.
شکلات علیه بیماری.
شاید برایتان جالب باشد بدانید طبق تحقیقی که در دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته تغذیه به کمک استاد راهنمایش انجام شده، معلوم شده بیمارانی که دچار بیماری.های قلبی و عروقی یا چربی خون بالا هستند، اگر روزانه یک مقدار مشخص از شکلات تلخی با مارک معتبر را به صورت منظم مصرف کنند، تا حدودی چربی و قند خونشان کنترل می.شود

. بنابراین تحقیقات مختلف داخلی و خارجی نشان می.دهند که مصرف به اندازه شکلات.های تلخ می.توانند به خاطر ترکیبات آنتی.اکسیدانی فراوانی که دارند در پیشگیری و بعضی وقت.ها بهبود بیماری.هایی مانند ناراحتی.های قلبی یا چربی خون بالا مفید باشند.


شکلات تلخ معجزه نمی.کند!
برخی از خبرهایی که از گوشه و کنار در مورد خواص فراوان شکلات تلخ می.شنویم، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و نمی.توانیم به آنها اطمینان کنیم. مثلا در برخی از خبرها آمده که مصرف روزانه 100 گرم از شکلات تلخ به مدت 15 تا 20 روز می.تواند باعث کاهش فشار خون و کنترل بیماری پرفشاری خون در افراد مبتلا به این بیماری باشد، در صورتی که این موضوع بیشتر می.تواند جنبه خبری و تبلیغاتی داشته باشد.


اینکه شکلات تلخ می.تواند سطح چربی.های نامناسب خون را پایین بیاورد و حتی قند خون را کنترل کند یا برای بیماری.های قلبی عروقی مفید باشد، مورد تایید همه متخصصان تغذیه است اما از آنجایی که تغذیه علم تعادل است، ما حداکثر مصرف روزی 30 تا 40 گرم شکلات تلخ را به افراد توصیه می.کنیم و نه 100 گرم!
گران.ترها بهترند؟


در حقیقت، کاکائو یک ماده گران قیمت است و هرچقدر که درصد کاکائوی محصولی که می.خرید بالاتر باشد، شما مجبور به پرداختن هزینه بیشتری هم برای خریدن آن هستید. البته این را در نظر داشته باشید که دانه کاکائو مقداری چربی دارد و این چربی هم از نوع چربی مایع است که خاصیت فراوانی دارد و مثل چربی.های اشباع و هیدروژنه.شده نیست.



ولی متاسفانه در خیلی از کارخانه.ها علاوه بر چربی طبیعی خود کاکائو از روغن.های هیدروژنه.شده هم برای طعم دادن و نرم شدن به محصول نهایی استفاده می.کنند. با تمام این تفاسیر، اگر شما می.خواهید که از خواص کامل کاکائو بهره.مند شوید، باید به دنبال محصولات مناسب و استانداردی که درصد کاکائوی بالاتری دارند و به اصطلاح تلخ.تر هستند، بروید و حد تعادل را هم در مصرف این خوراکی رعایت کنید!






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن