تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799594362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امكان گناه و شك در وجود خدا، لازمه تكلیف است


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: امكان گناه و شك در وجود خدا، لازمه تكلیف است

حضرت آیت الله مصباح یزدی شب نوزدهم ماه رمضان در دفتر رهبر معظم انقلاب امكان انجام عصیان و شك در وجود خدا را لازمه تكلیف این جهان برشمرد.به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، آیت الله مصباح یزدی   دردفتر رهبر معظم انقلاب در قم با استناد به آیه ششم سوره مباركه انشقاق،انسان را پیوسته در حال حركت همراه با رنج به سوی پروردگار دانست كه روزیبا او ملاقات خواهد كرد.وی هر گونه تغییر تدریجی را حركت خواند و گفت:اگر روح تدریجاً تغییراتی به سوی مقصد مشخص كند حركت كرده است و منظور ازحركت در این آیه شریفه همین حركت است.رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امامخمینی (ره) در ادامه به تبیین معنای «ملاقات» پرداخت و اظهار داشت: ملاقاتبه معنای رسیدن دو چیز به یكدیگر و لازمه آن دوری آن دو از هم است. تركیبملاقات با خدا و مشتقات آن در قرآن بیست مرتبه آمده و مراد از آن ملاقات عام و همگانی انسانها با خداوند در روز قیامت است.وی با اشاره بهكسانی كه از دیدن خداوند در روز قیامت منع میشوند اظهار داشت: ندیدن باملاقات كردن منافاتی ندارد. چه بسا كسی به ملاقات كسی میرود ولی قدرت دیدناو را ندارد.عضو شورای عالی حوزه علمیه قم، این جهان را محل آزمایش برشمرد و گفت: این دنیا، جهان آزمون است و به خاطر همین حقایق توحید و وجودخداوند واضح نیست. از این رو اگر كسی گناه نمیكرد و در وجود خداوند شكنمیكرد، آن گاه تكلیف معنایی نداشت و ایمان به خداوند ارزشی نمییافت.آیت الله مصباح در پایان خاطر نشان ساخت: نسبت دنیا به آخرت مانند ظاهر به باطن است و این جهان، عالم حجاب است و روز قیامت این حجابها كنار میرود؛آن گاه همه میدانند كه ملك از آن كیست.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1361]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن