تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798877941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 ( دريچه )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2 ( دريچه )
معاون سياسي اجتماعي استانداري خراسان رضوي: كتاب و كتابخواني هم گرفتار آمار و تبليغات نادرست شده است

خراسان امروز- خجسته نيا: معاون سياسي اجتماعي استانداري خراسان رضوي از بزرگنمايي آمار پايين سرانه مطالعه در ايران به شدت انتقاد كرد.
قهرمان رشيد كه در ستاد هفته كتاب خراسان رضوي سخن مي گفت، افزود: ما متأسفانه گرفتار آمار و اسير تبليغات نادرست شده ايم.
وي با بيان اينكه طبق آخرين آمارها سرانه مطالعه در كشورهاي توسعه يافته يك ساعت اما در ايران اين رقم به 8 تا 10 دقيقه مي رسد، گفت: برخي براي بالا بردن اين سرانه، قرائت قرآن را جزو سرانه مطالعه محاسبه مي كنند در حالي كه اين ارقام مشكل ما را برطرف نمي كند.

وي نقش آموزش و پرورش و دانشگاهها را در ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخواني بي بديل خواند و افزود: متأسفانه با وجود اين نقش پررنگ، در حال حاضر توجه معلمان و استادان به بحث تحقيق و مطالعه كمتر شده كه دلايل اين امر نيز استفاده از اينترنت، بحثهاي روز، رونق جامعه الكترونيك و ماهواره مي باشد.
وي با اشاره به جايگاه آثار قابل ملاحظه مطالعه به عنوان ضرورت دنياي امروز اظهار داشت: برخي عملكردها باعث سردرگمي در توجه به بحث مطالعه شده است.
وي خواستار بازنگري در تعريف مطالعه و كمك مراجع و دستگاههاي مرتبط با اين موضوع شد و گفت: تا به برخي مسايل اصلي فرهنگ ما لطمه وارد نشده بايد به گونه اي واقعي در تدوين فرهنگ مطالعه گام برداشت.
معاون سياسي اجتماعي استانداري خراسان رضوي سرانه 8 دقيقه اي مطالعه براي كشوري كه تمدن درخشان و هويت ديني بارز و آشكار دارد را غير زيبنده عنوان كرد و خواستار پرهيز از انجام كارهاي عوامانه و پرداختن به مسايل سطحي شد.
وي غلو در آمار مطالعه را نيز بي ارزش دانست و گفت: بايد واقعيتها را آن گونه كه هست ترسيم و تلاش كنيم با راه حلهاي مناسب، فرهنگسازي و اطلاع رساني درست از همه بضاعت موجود براي ارتقاي وضعيت استفاده كنيم.
قهرمان رشيد نمايشگاه كتاب را يك فرصت و هفته كتاب را يك باب براي بهره مندي بيشتر از مطالعه و كتاب برشمرد و اظهار داشت: هر چند نبايد موضوع مهمي چون كتابخواني را به هفته كتاب و نمايشگاه خلاصه كرد اما مي توانند مقدمه شروع يك برنامه ريزي مدون باشند.
وي با بيان اينكه «كار و عمل بيشتر در مقابل پرهيز از شعار» سياست ماست، افزود: اگر وارد مباحث صوري و شعارزده شويم نه تنها راه به جايي نخواهيم برد بلكه راه را گم كرده و به نتايجي مي رسيم كه ضررهاي جبران ناپذيري براي ما خواهد داشت.
وي ضمن تقدير از تلاشهاي انجام شده در بحث ساماندهي امور كتاب و كتابخانه در خراسان رضوي گفت: البته شرايط موجود هنوز هم قانع كننده نيست و بايد تلاش بيشتري در جهت بهره مندي برتر صورت بگيرد.
وي با انتقاد از نحوه انتخاب نخبگان در كشور اظهار داشت: متأسفانه هنوز تعريف درستي از نخبه و توجه كافي به نخبگان در كشور وجود ندارد در حالي كه هفته و نمايشگاه كتاب زمان مناسبي براي معرفي و بهره مندي از اين ظرفيتهاست.وي با تأكيد بر اينكه نبايد فرصت مناسبي براي تدوين باور كج انديشان فراهم كرد، افزود: عده اي در داخل و خارج از كشور سعي دارند با سوء استفاده از اين مسايل، اقدامهاي فرهنگي انجام شده را ناديده بگيرند و نكات مثبت را به نفع خود تمام كنند.
شمقدري، مدير كل امور اجتماعي استانداري خراسان رضوي نيز در اين جلسه يكي از دلايل اقبال كم نسبت به مطالعه را ناآشنايي عموم با مهارتهاي كتابخواني عنوان كرد و خواستار برگزاري كارگروه مهارتهاي مطالعه در نمايشگاههاي كتاب شد.
وي همچنين برگزاري حلقه هاي علمي، گفتگو با توليدكنندگان كتاب، استفاده از اوقات فراغت و ارسال پيامهاي مؤثر در ارتباط با ترويج و ترغيب افراد به مطالعه به صورت پيام كوتاه را پيشنهاد كرد.
به گفته وي، اگر يك روز از هفته كتاب به نام «روز هديه» نامگذاري شود و در اين روز شرايطي فراهم شود تا مردم كتابهاي بلااستفاده خود را به كتابخانه مساجد، مدارس، ادارات و محلات هديه كنند قطعاً شايد يك اقدام پسنديده خواهيم بود.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي نيز در اين جلسه خواستار ابلاغ استانداري به تمامي فرمانداران براي پيگيري ستاد هفته كتاب در شهرستانها، هماهنگي با ستاد ائمه جمعه براي توصيه به فرهنگ مطالعه و برگزاري جشن بزرگ كتاب با تجميع امكانات دستگاههاي اجرايي استان شد.
گفتني است، در اين جلسه تجليل از خادمان حوزه كتاب، فعالان حوزه نشر، برگزاري جلسات نقد كتاب، تقدير از خيرين و اهداكنندگان كتاب، انجمن هاي نمونه و كتابداران بازنشسته استان از جمله برنامه هاي برخي دستگاههاي اجرايي استان در هفته كتاب عنوان شد.

در حاشيه
* معاون سياسي اجتماعي استانداري خراسان رضوي در اين جلسه از جذابيتهاي فعلي نمايشگاه بين المللي به شدت انتقاد كرد و گفت: متأسفانه نمايشگاه بين المللي مشهد براي ايجاد جاذبه گرفتار گسترش «فست فوتها» شده در حالي كه اين جاذبه كاذب راه به جايي نخواهد برد و حتي بدآموزي و فرهنگسازي غلط دارد.
* نواختن زنگ فرضي مانور زلزله در استانداري خراسان رضوي نه تنها با شوخي حضار همراه شد بلكه جلسه مذكور را بي موقع به اتمام رساند.

زنگ پيوند اوليا و مربيان در خراسان نواخته شد

خراسان امروز: زنگ پيوند اوليا و مربيان در مدارس استانهاي خراسان با حضور مسؤولان و دانش آموزان نواخته شد.
بجنورد
معاون سياسي امنيتي استانداري خراسان شمالي در مراسم هفته پيوند اوليا و مربيان اين استان گفت: در بحث توجه به كانون اوليا و مربيان و تربيت فرزندان ارتباط اوليا و مربيان و فرزندان موجب تربيت منسجم و هماهنگ اين دانش آموزان خواهد شد و با ايجاد فضاي لازم براي دانش آموزان، مي توان شرايط بهتري را براي آينده آنها فراهم كرد.
كاظمي اظهار داشت: بزرگترين رسالت انسان، خانواده و مربي اين است كه فرزندان ما در طول دوران تحصيل چه نكاتي را فرا مي گيرند و اگر بتوانيم فضايي از لحاظ توجه به تغذيه جسمي، روحي و معنوي دانش آموزان فراهم آوريم، زندگي مطلوبي را براي آنها رقم خواهيم زد.
وي افزود: تربيت صحيح دانش آموزان در گرو آموزش ارزشهاي ديني و اسلامي و رفتار خوب است، چرا كه دانش آموزان همانند مزرعه اي هستند كه هر چه در آن كشت شود، همان نيز برداشت مي شود.

نهبندان
در مراسمي با حضور جمعي از مسؤولان و اولياي دانش آموزان، زنگ «پيوند» در دبستان دختران «اسما» نهبندان نواخته شد.
فرماندار نهبندان در سخناني با بيان اينكه تعليم و تربيت دانش آموزان وظيفه مشترك اوليا و مربيان است، گفت: اوليا و مربيان بايد تلاش كنند تا نوباوگان كشور در پرتو همدلي، مشاركت و همراهي آنان ببالند و براي آبادي ايران فردا آماده شوند.
«غلامرضا پورسلطاني» خانواده را بنيانگذار پايه شخصيت كودك دانست و اظهار داشت: هفته اوليا و مربيان فرصت ارزشمندي است كه در آن زمينه شكل گيري از پر شكوه ترين جلوه هاي مشاركت مردمي در جهت اصلاح امور و تحقق اهداف و آرمانهاي متعالي تعليم و تربيت در جامعه اسلامي مهيا مي شود.

سربيشه
به همين مناسبت با حضور مسؤولان ادارات، نهادها، اعضاي شوراي آموزش و پرورش و شوراي انجمن اوليا و مربيان زنگ پيوند اوليا و مربيان توسط فرماندار سربيشه نواخته شد.
رفيعي مدير آموزش و پرورش سربيشه با اشاره به اساسنامه انجمن اوليا و مربيان گفت: آنچه موجب پيشرفت يا زوال جامعه مي شود، روشهاي متفاوت تربيتي است.

سبزوار
زنگ پيوند در تمامي مدارس شهرستان سبزوار در روز پيوند اوليا و مربيان نواخته شد.
رزاقي كارشناس انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش شهرستان سبزوار ايجاد حساسيت در افكار عمومي نسبت به اهميت و ضرورت مشاركت و همسويي ميان اوليا و مربيان، ايجاد تعامل مناسب بين اوليا و مربيان و سازمانهاي محلي و بسترسازي براي شناخت ظرفيتها و امكانات و توانمنديهاي موجود در جامعه محلي در راستاي توسعه فعاليتهاي آموزشي و پرورشي را از جمله اهداف اين هفته عنوان كرد.
كوره پز معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش سبزوار نيز اقامه نماز جماعت، آسيبهاي اجتماعي، بهداشت مدارس و فعاليتهاي هنري، مشاوره و همچنين بهداشت جنس و روان دانش آموزان را از حوزه هاي كاري اين معاونت بيان كرد.

خليل آباد
فرماندار خليل آباد در اولين روز از هفته پيوند اوليا و مربيان گفت: نظام اسلامي ايران بر بنيان قرآن كريم شكل گرفته است.
مهندس مهدي هنرور كه در جمع اوليا و مربيان و تني چند از مسؤولان شهرستان در دبستان دخترانه شهيد پاكزاد خليل آباد سخن مي گفت، لازمه فراگيري علم و دانش را تهذيب نفس دانست و افزود: در متون مختلف كتابهاي اسلامي به فراگيري علم و تهذيب توجه زيادي شده است.
وي با بيان اينكه علم و دانش درجات متفاوتي دارد، اظهار داشت: بايد با فراهم كردن محيطي مناسب در خانواده نسبت به تربيت همراه با تحصيل با همكاري و ارتباط با مدرسه در تمامي سطوح گام برداريم.در ابتداي اين جلسه مدير آموزش و پرورش خليل آباد نيز گفت: زيربناي فكري دانش آموزان در دوران كودكي و خردسالي شكل مي گيرد.
قدير شكوهي اظهار داشت: بايد فرهنگ آموزه هاي ديني را از دوران خردسالي به كودكان خود بياموزيم.
در پايان زنگ پيوند با حضور شركت كنندگان به صدا در آمد.گفتني است زنگ پيوند اوليا و مربيان در مشهد نيز در يكي از مدارس مشهد نواخته شد.

يك عكاس: عكس مذهبي، انتقال بصري باورهاي ديني است

خراسان امروز: يك عكاس خراساني گفت: هنر عكاسي مي تواند در اشاعه و صدور بصري فرهنگ ديني و به طور تخصصي تر فرهنگ رضوي به سر تا سر جهان، نقشي مهم و سازنده ايفا كند.
احمد خادم الحسيني با بيان اين مطلب افزود: مهمترين عامل انتقال بصري مفاهيم، هنر عكاسي است و مي توان از اين هنر در معرفي باورهاي ديني و اعتقادي بهترين بهره را برد.وي ادامه داد: ديدن يك عكس مذهبي مي تواند به تحول افراد بينجامد، پس بايد براي بهره گيري از اين ويژگي نگاهي وسيع و عميق داشت.
وي با بيان اينكه بايد جايگاه عكس در حوزه دين شناخته شود، خاطرنشان كرد: با توجه به جايگاه مذهبي كشورمان در جهان بايد از هنر عكاسي حمايت شده تا در معرفي باورهاي اعتقادي مان به جهانيان موفق باشيم.
وي در ادامه اظهارداشت: براي موفقيت نياز به بهره گيري از نيروي انساني و تفكر و انديشه است، كه خراساني ها در ترويج فرهنگ ديني و به ويژه فرهنگ رضوي از اين توان بهترين بهره را برده اند.
وي اذعان كرد: جشنواره فيلم و عكس رضوي مي تواند با بهره گيري از توان بالقوه هنر عكاسي، تأثيري مهم و ماندني در اذهان عموم ايجاد كند.

مديركل صدا و سيماي خراسان شمالي: رسانه ملي، نهادي حاكميتي است

بجنورد- خبرنگار قدس: مديركل صدا و سيماي مركز خراسان شمالي در نخستين نشست تعاملي مسؤولان رسانه اي استان گفت: رسانه ملي، رسانه اي اعتقادي و نهادي حاكميتي است.
مهدوي زاده با بيان اينكه در قانون اساسي، تعلق رسانه به نظام آمده است و زير نظر مقام معظم رهبري فعاليت مي كند، اذعان داشت: شما در حوزه مطبوعات و نشريات خود، سياستگذاريهاي مربوط به خود را و براساس آنها به موضوعها مي پردازيد و عمل مي كنيد و داشتن رقابت را در اين عرصه قبول داريد زيرا دغدغه جذب مخاطب و كسب بازار را داريد.
خبرديگري حاكي است، مديركل صدا و سيماي خراسان شمالي در خصوص پوشش برنامه هاي سفر دوم هيأت دولت به استان گفت: صدا و سيماي خراسان شمالي بيش از 80 برنامه ويژه سفر دوم رياست جمهوري علاوه بر تهيه خبر و گزارش، براي اطلاع رساني دقيق و به موقع توليد و پخش كرد.

كارگاه هاي «تدبر در قرآن» در دستور كار برنامه هاي فرهنگي حرم مطهر رضوي

خراسان امروز: كارگاه هاي تربيت مربي و آموزش عمومي «تدبر در قرآن كريم» همزمان با تخصصي شدن آموزشهاي فرهنگي حرم مطهر رضوي در دستور كار اداره آموزش علوم قرآن و حديث آستان قدس رضوي قرار گرفت.
رئيس اداره علوم قرآن و حديث آستان قدس رضوي افزود: دوره هاي تربيت مربي براي اداره و برگزاري اين كلاسها از دي ماه سال گذشته آغاز شد و چهارمين مرحله آن طي هفته جاري در دارالقرآن حرم رضوي با حضور دكتر جواد ايرواني در حال برگزاري است.
مصطفي احمدزاده تصريح كرد: همچنين تاكنون دو دوره تدبر در قرآن ويژه عموم زائران و مجاوران بارگاه امام هشتم(ع) برگزار شده است و ثبت نام سومين دوره آن از پنجم آبان ماه سال جاري آغاز مي شود.
برپايه اين خبر، طرح «تدبر در قرآن كريم» جزو طرحهاي تصويب شده در شوراي عالي انقلاب فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه طي سالهاي آينده جزو واحدهاي درسي دانشگاه و مقطع دبيرستان قرار خواهد گرفت.
احمدزاده اظهار داشت: فراگيران دوره تربيت مربي از ميان خواهران و برادران داراي مدرك كارشناسي ارشد علوم قرآن و حديث انتخاب شده اند و تاكنون 30 نفر از اين مربيان چهار دوره از طرح را زير نظر حجة الاسلام والمسلمين محمد حسين الهي زاده از شاگردان آية ا... جوادي آملي، گذرانده اند.

فرماندار خليل آباد: دشمن حمله به صفوف فكري نيروها را هدف گرفته است

خليل آباد- خبرنگار قدس: فرماندار خليل آباد در جمع بسيجيان عضو گردان عاشوراي خليل آباد اظهار داشت: به منظور بهره مند شدن بيشتر از بسيجيان به زودي با ساماندهي نيروهاي بسيجي، گردانهاي امام حسين(ع) در سراسر كشور وارد عرصه حفظ و حراست از ميهن اسلامي مي شوند.
مهندس مهدي هنرور كه در محل رزمايش نيروهاي بسيجي حضور يافته بود، افزود: انقلاب اسلامي از وجود پر ثمر بسيجيان در تمامي مراحل انقلاب بهره مند شده است.
فرماندار خليل آباد با تأكيد بر اينكه سربازان اسلام با دشمن با شديدترين و با خودي ها با رأفت برخورد مي كنند، افزود: امروز دشمن قصد دارد با وارد شدن به صفوف فكري نيروها اهداف خود را تحميل كند كه خوشبختانه با هوشياري مسؤولان و فراگيري آموزشهاي نوين نرم افزاري و سخت افزاري، بسيجيان همگام با ساير بخشها در دفاع از ميهن با آنها به مقابله برخاسته اند.
وي فراگيري دوره هاي آموزشي تخصصي را ضروري دانست و اضافه كرد: بسيجيان تجارب خوبي را در هشت سال دوران دفاع مقدس كسب كرده اند كه بايد آنها را به همراه علوم جديد به نسلهاي حال و آينده انتقال دهند.
هنرور با بيان اينكه روحيه جهاد و شهادت طلبي همواره در وجود بسيجيان موج مي زند، گفت: هر چقدر آمادگي نيروها بيشتر باشد، قدرت مقاومت و ايستادگي آنها در برابر دشمنان بيشتر خواهد بود.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي عنوان كرد؛ احداث تالار تئاتر از بركات جشنواره رضوي

بجنورد- خبرنگار قدس: برپايي ششمين جشنواره تئاتر رضوي در خراسان شمالي يك حركت معنوي و فرهنگي و مايه بركت براي استان است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي با اعلام اين مطلب گفت: اين استان خود را براي برپايي ششمين جشنواره تئاتر رضوي آماده كرده است.
وي با اشاره به برگزاري پنجمين جشنواره تئاتر رضوي در سال گذشته و استقبال بسيار پرشور مردم فرهنگ دوست استان از اين جشنواره و قدرداني مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مسؤولان استان و هنرمندان و هيأت داوران و استقبال بسيار خوب مردم موجب گرديد كه در مراسم اختتاميه پنجمين جشنواره، ميزباني خراسان شمالي در ششمين جشنواره نيز با وجود درخواستهاي ساير استانها اعلام شود و مسؤولان استان نيز مدتهاست كه براي برپايي هر چه بهتر و باشكوهتر اين رويداد ملي فرهنگي - هنري در استان در تلاشند و برنامه ريزيهاي لازم انجام شده است.
سوقندي با اشاره به اينكه هنر نمايش با ساير هنرها متفاوت است، اظهار داشت: زنده بودن و پويايي از ويژگيهاي تئاتر است و بازيگران تئاتر و صحنه گردانان به صورت مستقيم در صحنه با مخاطبان ارتباط برقرار مي كنند بنابراين سالن هاي تئاتر همواره مورد توجه افرادي هستند كه در رأس امور قرار دارند و اين سالنها هميشه از شلوغ ترين سالنهاست.
وي گفت: استقبال مردم استان خراسان شمالي از پنجمين جشنواره تئاتر رضوي بزرگترين سرمايه است كه وجود دارد و بايد قدر اين نعمت را بدانيم.وي گفت: يكي از بركات اين جشنواره تصويب احداث يك تالار ويژه جشنواره در مركز استان خراسان شمالي شهرستان بجنورد در جلسه هيأت دولت در اين استان بود.
وي با اشاره به اينكه در برپايي جشنواره در سال گذشته، ذهنيتها و شاخصهاي بالايي را مردم استان به نمايش گذاشتند كه قطعاً توقعات در اين جشنواره بالاتر از سال گذشته است و ما نيز در سال جاري با برنامه هاي جديد و ارزشي و نوآوري و ابتكار وارد كار شده ايم.
وي اظهار داشت: براي استفاده از حداكثر ظرفيت رسانه ها امسال خبرنگار محوري را در رأس كار قرار داده ايم و امكانات لازم را براي حضور فعال خبرنگاران و رسانه ها فراهم كرده ايم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اين كه مسؤوليت برگزاري اين جشنواره در سال جاري با مجموعه استان خواهد بود، گفت: برگزاري نمايشگاهي از فعاليتهاي عرصه هنر ديني و فرهنگ رضوي در حاشيه جشنواره و تشكيل مهندسي ارزشي براي صرفه جويي خردمندانه بدون اينكه به كيفيت جشنواره لطمه وارد شود از ديگر برنامه هاست.
سوقندي افزود: ششمين جشنواره تئاتر رضوي از 10 تا 15 آبان ماه با حضور 300 ميهمان و 195 هنرمند در استان برگزار خواهد شد كه امسال 30 اجرا در جشنواره خواهيم داشت.
وي افزود: در جشنواره امسال 13 گروه برتر از سراسر كشور و دو گروه ميهمان و 3 گروه ويژه تئاتر حضور خواهند داشت.وي تعداد داوران جشنواره را 3 نفر اعلام كرد و گفت: اعتبار در نظر گرفته شده براي اين جشنواره 4 ميليارد و 500 ميليون ريال مي باشد كه 2 ميليارد ريال آن از سوي اداره كل و بقيه از سوي مركز هنرهاي نمايش تأمين خواهد شد.
وي آثار شركت كننده در جشنواره را 7 اثر از تهران و 6 اثر از شهرستانهاي شيراز، مشهد، لردگان، خرمشهر، شاهرود و يك اثر از شهرستان بجنورد اعلام كرد.
شايان ذكر است كه براي شركت در ششمين جشنواره تئاتر رضوي 60 اثر به بخش بازبيني جشنواره راه پيدا كرده بودند كه 13 اثر به بخش مسابقه راه يافتند.
اين جشنواره در دو سالن حافظ و گلشن شهرستان بجنورد به مدت يك هفته برگزار خواهد شد.

اهداي 20 خشت طلا براي بازسازي گنبد باب الحوائج توسط مردم داورزن سبزوار

سبزوار - خبرنگار قدس: بخشدار داورزن سبزوار گفت: مردم ولايت مدار و دوستداران اهل بيت بخش داورزن براي بازسازي گنبد مطهر باب الحوائج حضرت موسي بن جعفر پنجاه ميليون ريال هديه كردند.
شم آبادي افزود: مردم داورزن با اهداي اين هزينه براي خريد 20 خشت طلا، سعي كردند كه در اين امر خير مانند گذشته پيش قدم باشند.

مسؤول تشكلهاي ديني خراسان شمالي: مداحان در مديحه سرايي از بدعت ها بپرهيزند

بجنورد- خبرنگار قدس: مسؤول تشكلهاي ديني خراسان شمالي گفت: مداحان بايد در مديحه سراييها از بدعتها بپرهيزند.
حجة الاسلام هدايتي در گردهمايي كانون مداحان خراسان شمالي اظهار داشت: در استان خراسان شمالي بدعتها كم رنگ است اما بايد تلاش كرد بدعتهاي رايج بين مداحان از ميان برود.

رئيس ستاد زكات خليل آباد: تبليغ خوراكي هاي غيرمجاز در تلويزيون بيشتر از مسايل ديني است

خليل آباد- خبرنگار قدس: رئيس ستاد زكات شهرستانهاي خليل آباد و كاشمر در جلسه نشست مشورتي دهياران بخش مركزي شهرستان خليل آباد گفت: متأسفانه تبليغات چيپس و پفك نمكي در تلويزيون بيشتر از تبليغ بعضي از مسايل ديني است.
حجة الاسلام محمد ايوبي با بيان اينكه تأمين لقمه حلال و شبهه ناك با يكديگر تفاوت دارد، گفت: بايد سنگ بناي زندگي بر لقمه حلال باشد و اين كار جز با برقراري ارتباط با خداوند و اجراي دستورات ديني ميسر نمي شود.
وي با تأكيد بر اينكه پرداخت خمس و زكات در زندگي بركات زيادي را در پي خواهد داشت، از دهياران خواست در تشويق مردم براي پرداخت خمس و زكات كه نقش به سزايي را در پيشبرد اهدف عاليه اسلامي و عمران و آبادي منطقه دارد، گام بردارند.
در اين جلسه رئيس هلال احمر شهرستانهاي خليل آباد و كاشمر از آمادگي هلال احمر براي آموزش تيمهاي امدادي در روستاها خبر داد.
شرافتي با يادآوري اينكه بايد كاري را انجام دهيم كه در حوادث آسيب پذيري را به حداقل برسانيم، بروز 90 درصد از حوادث طبيعي كشور را ناشي از شرايط آب و هوايي دانست.
شرافتي سيل و خشكسالي را بخشي از زندگي مردم دانست و اظهار داشت كه در دنياي كنوني هر كس كه توان بيشتري را براي مقابله با سوانح و حوادث داشته باشد قدرتمندتر است.
رئيس هلال احمر خليل آباد تهيه نقشه شناسايي منطقه و برگزاري جلسات توجيهي براي دهياران و اعضاي تيمهاي امدادي را ضروري خواند.
در اين جلسه پس از بحث و تبادل نظر شركت كنندگان بخشدار مركزي خليل آباد با توصيه براي مقاوم سازي واحدهاي مسكوني گفت: براساس قانون شوراهاي اسلامي هر ماه بايد حداقل دو جلسه در روستا تشكيل و مصوبات آن را پس از ثبت در دفتر صورتجلسات به شوراي بخش و بخشداري اعلام شود.
حسن خواجه از دهياران خواست با تشكيل ستاد بحران در روستاها و آموزش عمومي افراد و تشكيل تيمهاي امدادي، تدابير لازم را براي راه اندازي ايستگاههاي آتش نشاني در روستا به عمل آورند.
وي با بيان اينكه دهياران در روستاها به عنوان مسؤول ستاد زكات معرفي شده اند، از آنها خواست نسبت به فعال كردن ستاد زكات در روستاها و تشويق مردم به پرداخت آن اقدام نمايند.
شايان ذكر است، شهرستان خليل آباد با جمعيتي بيش از 50 هزار نفر فاقد ادارات هلال احمر، راه و ترابري، هواشناسي و بيمارستان كه از مهمترين ادارات در امر كمك رساني در حوادث هستند، مي باشد.

فرمانده قرارگاه عاشوراي سپاه تربت جام: الگوسازي در بسيج بايد مورد توجه قرار گيرد

صالح آباد - خبرنگار قدس: آموزش يگاني و تمرينات تاكتيكي بسيجيان شهرستان تربت جام در قالب گردانهاي عاشورا و الزهرا(س) طي چهار مرحله جداگانه آغاز و به مدت 10 روز ادامه دارد.
فرمانده قرارگاه عاشوراي ناحيه سپاه تربت جام با بيان اين مطلب گفت: در راستاي ابلاغ برنامه هاي دفاعي سپاه مبني بر ارتقاي توان رزمي گردانهاي عاشورا و الزهرا(س)، آموزش يگاني و تمرينات تاكتيكي صحرايي با استفاده از آخرين شيوه هاي مقابله و طرحهاي نوين دفاعي جهت مقابله با تهديدات سخت، نيمه سخت و نرم مي باشد.
سرهنگ پاسدار محمدعلي جعفري افزود: گرچه بسيج در قالب گردانهاي عاشورا و الزهرا(س) نيازمند آموزشهاي جديد است، اما انتظار مي رود كه در زمان آموزشهاي يگاني و تمرينات تاكتيكي، نهايت دقت و مراقبت را نسبت به فراگيري محتواي آموزشها داشته باشند.
وي با اشاره به روحيه و استقبال بي نظير بسيجيان گفت: بسيج هر روز بهتر، بيشتر و شاداب تر از گذشته در صحنه ها و عرصه هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و دفاعي حضور دارد كه اين مايه افتخار، دلگرمي و ضامن بقاي نظام جمهوري اسلامي است.
وي كه در محل اردوگاه بزد شهرستان تربت جام و در جمع بسيجيان سخن مي گفت، افزود: ظرفيتها و توانمنديهاي بسياري در مجموعه بزرگ بسيج وجود دارد كه مي توان با تمركز آنها در اقدامهاي فرهنگي و اجتماعي در جهت مقابله با تهديدات احتمالي دشمنان گام برداشت. سرهنگ جعفري با اشاره به اين كه تهديدات روياروي نظام و انقلاب اسلامي در حال حاضر صرفاً نظامي نيست، خاطر نشان كرد: امروز مي توان ادعا كرد كه نظام و انقلاب تثبيت شده و هيچ قدرت عادي و نظامي نمي تواند به آن آسيبي برساند؛ بنابراين بايد مراقب باشيم تا دشمن نتواند انحراف و تغييري در مسير انقلاب كه امام خميني(ره) ترسيم كرده، ايجاد كند.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه تربت جام فلسفه وجودي بسيج راحفظ انقلاب و ارزشهاي آن دانست و برشناخت صحيح انقلاب و آگاهي نسبت به تهديدات دشمنان توسط بسيجيان در جهت حفاظت و نگهباني از انقلاب اسلامي تأكيد كرد.
سرهنگ پاسدار جعفري با اشاره بر جهاد علمي جوانان مؤمن كه مورد تأكيد مقام معظم رهبري است، تصريح كرد: الگوسازي در كنار ديگر اقدامهاي فرهنگي بايد در بسيج مورد توجه قرار گيرد، چرا كه رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس با الگوگيري از رفتار و منش فرماندهان جنگ استوارتر و با انگيزه بيشتر به مقابله با دشمن مي پرداختند.
وي با توصيه به درك اهميت و جايگاه كار فرهنگي در بسيج، بينش سياسي، بصيرت ديني و علم و آگاهي بسيجيان را از ضرورتهاي اين نيرو براي تداوم حركت خود دانست.

شوراي امر به معروف و نهي از منكر آموزش و پرورش سبزوار برتر شد

سبزوار - خبرنگار قدس: اولين جلسه شوراي امر به معروف و نهي از منكر در سال تحصيلي جديد در آموزش و پرورش سبزوار برگزار شد.
در اين جلسه قدرت ا... راه چمني، مدير آموزش و پرورش سبزوار امر به معروف را فقط محدود به مسأله حجاب ندانست و گفت: در يك نظام ولايي بايد در همه زمينه ها در خصوص امر به معروف و نهي از منكر فعاليت كنيم.
رجبي، دبير شوراي امر به معروف و نهي از منكر آموزش و پرورش سبزوار نيز از كسب مقام برتر شوراي امر به معروف اين شهرستان براي دو سال متوالي خبر داد.

يك مسؤول: شيروان3 كتابخانه عمومي ديگر نياز دارد

خراسان امروز: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شيروان گفت: براي توسعه همراه با عدالت در شيروان 3 كتابخانه عمومي ديگر نياز است.
علي رحيمي افزود: برنامه هاي گراميداشت شانزدهمين هفته كتاب جمهوري اسلامي شامل: نشست انجمن كتابخانه ها، برگزاري جشن كتاب، تقدير از كتابداران و كتابخوانان و اعضاي فعال كتابخانه هاي عمومي است.
وي افزود: گردهمايي نويسندگان، مؤلفان شهرستان، برگزاري نمايشگاه كتاب و اهداي بسته هاي فرهنگي و حمايت از پديدآورندگان كتاب از ديگر برنامه هاي فرهنگي در هفته كتاب در شيروان است.
رحيمي گفت: در 6 ماهه اول سال جاري 8 عنوان كتاب توسط نويسندگان شيرواني به چاپ رسيده است.
 پنجشنبه 25 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن