تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 14 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

طراحی سایت تهران سایت

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800197012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار هفتگي جهان اسلام/توجه به شريعت اسلام براي رفع بحران اقتصادي مورد تأكيد قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار هفتگي جهان اسلام/توجه به شريعت اسلام براي رفع بحران اقتصادي مورد تأكيد قرار گرفت
خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: هفته گذشته اهتمام به شريعت اسلام جهت خروج از بحران اقتصادي جهان مورد تأكيد قرار گرفت و افتتاح نزديكي مسجدالاقصي با محكوميت از سوي نهادهاي مختلف رو به رو شد.

رئيس بخش فقه دانشگاه قطر گفت: بحران مالي كه منجر به متلاشي شدن نظام مالي آمريكا و جهان شده، بر فروپاشي نظام ربايي تأكيد دارد، بانكداري غرب براي خروج از بحران بايد به نظام مالي اسلامي نزديك شود.

بانكداري غرب بايد به نظام مالي اسلامي نزديك شود

علي قره داغي استاد و رئيس بخش فقه دانشگاه قطر و كارشناس مجمع فقه اسلامي وابسته به انجمن جهاني مسلمانان اظهار داشت: بحران مالي كه منجر به متلاشي شدن نظام مالي آمريكا و جهان شده نيازمند فروپاشي نظام ربايي است كه اقتصاد غرب بر آن تكيه كرده است. شريعت اسلام و اصول اخلاقي كه حضرت محمد (ص) براي آن قرار داده، پناهگاهي امن و واقعي براي رفع اين مشكلات به شمار مي روند. به طوريكه دوري از حرام كه اسلام بر آن تأكيد بسياري كرده است، يكي از علتهاي امنيتي بشر است.

رئيس بخش فقه دانشگاه قطر با انتقاد از جايگاه برخي علماي مسلمان كه نظام ربا را در بانكها مباح دانسته اند، يادآور شد: نظام ربا كه برخي از كارشناسان اقتصاد بر آن تأكيد كرده اند، پيشرفت كنوني در غرب را به دنبال داشته كه پس از مدتي ركود حاصل از آن به چشم مي خورد.

وي با تأكيد بر اينكه اسلام سود را حرام اعلام كرده، اما بر استفاده از سود حلال بر اساس موازين و قوانين اسلام تأكيد بسياري مي كند، گفت: نظام ربا اساس رفع بحران مالي در شرايط كنوني است. ايالت متحده آمريكا از اين بحران مالي رها نمي شود، جز آنكه شيوه خود را عليه نظام ربا تغيير دهد. بايد نظام رباي غرب به شيوه بانكداري اسلامي و نظام مالي اسلامي نزديك شود.

شريعت اسلام تنها راه خروج از بحرانهاي اقتصادي جهان است

نشريات اقتصادي غربي در مقاله‌هايي فعاليت بر اساس شريعت اسلامي را بهترين و تنها راه براي رها شدن و خروج از بحرانهاي اقتصادي غرب خواندند. بوفيس وانسون سردبير مجله "چالنجز" در مقاله اي با عنوان " پاپ يا قرآن" درباره اخلاق سرمايه داري مي پرسد و نقش مسيحيت و كليساي كاتوليك را درباره تحكيم اين نظام بر اقتصاد جهان مورد بررسي قرار مي دهد.

وانسون با سرزنش جايگاه كليساي كاتوليك مي نويسد: گمان مي كنم امروز به منظور رفع اين بحران نياز بيشتري به خواندن قرآن به جاي انجيل داريم تا آنچه را كه بر بانكهاي ما وارد شده، دريابيم. اگر ما بر اساس آنچه كه تعاليم و آموزه هاي قرآن و احكام آن فرمان داده، عمل مي كرديم بسياري از بحرانهاي مالي رفع مي شد. بحرانهايي كه گريبان بانكها، مؤسسات بزرگ مالي، سهامداران و ديگر صندوقهاي مالي غرب را گرفته است.

رولان لاسكين سردبير مجله "فاينانس" نيز در مقاله خود به وضوح به ضرورت تطبيق بر اساس شريعت اسلام در زمينه هاي مالي و اقتصادي به منظور از بين بردن بحرانهايي كه بازارهاي جهان را به ورطه سقوط مي كشاند اشاره و تصريح كرد: بازارهاي جهان به دليل مضاربه هاي خيالي و غيرقانوني متزلزل شده اند.

وي در مقاله خود به خطرات نظام سرمايه داري بر اقتصاد جهان اشاره تأكيد كرد: بايد به سرعت از اين وضع، خارج شد و در اين خصوص مجموعه پيشنهاداتي را براي رها شدن اقتصاد جهان از اين وضع را ارائه كرده كه در مقدمه آن تطبيق بر اساس شريعت اسلام را مورد توجه قرار داد و اعلام كرد: فعاليت بر اساس اصول شريعت اسلام با اصول غرب و اعتقادات ديني آنها در تعارض است. اما بهترين راه براي رها شدن از بحران اقتصادي غرب به شمار مي رود.

مشتي از خاك مسجدالاقصي 180 هزار دلار به فروش رسيد

مؤسسه بين‌المللي قدس در حاشيه برگزاري همايش "قدس" در قطر جهت آباداني مسجدالاقصي، مزايده‌ خيريه‌اي برگزار كرد كه طي آن يك مشت خاك مسجدالاقصي حدود 180 هزار دلار به فروش رسيد.

مؤسسه بين المللي قدس در حاشيه برگزاري همايش بين المللي قدس، در قطر، به منظور كمك رساني به قدس و فلسطين و اجراي پروژه هاي آباداني مسجدالاقصي مزايده اي برگزار كرد كه طي آن 5 قطعه از قطعات مقدس در مسجدالاقصي به فروش رسيد. در اين مزايده مشتي از خاك مسجدالاقصي 180 هزار دلار به فروش رسيد.

ديگر قطعه مزايده، تخته فرشي از فرشهاي مسجد قبة الصخره در مسجدالاقصي بود كه در سال 1993 مسجد را مفروش كرده و 15 سال از آن استفاده شد. اين فرش از پشم خالص بافته و هر يك سانتيمتر آن از 500 گره تشكيل شده است. قطعه ديگر سنگي از بناي مسجد قبة الصخره بود كه بسيار كمياب به شمار مي رود. اين سنگ يكي از دو قطعه سنگ صخره مسجدالاقصي است كه در دوران حضرت سليمان بنا شد و در زمان اشغال رژيم اشغالگر اسرائيل در سال 1996 جدا شد.

قطعه سوم تكه اي فلز سربي مربع شكل از قبه مسجد قبله اي در مسجدالاقصي بود كه خريدار آن را به موزه هنرهاي اسلامي قطر اهدا كرد. تعدادي از تجار قطر نيز صندوق حمايت از قدس را به ارزش 4 ميليون دلار تأسيس كردند. به طوري كه بيش از 20 ميليون دلار به منظور كمك رساني به قدس و مسجدالاقصي در همايش بين المللي "قدس" (21 و 22 مهرماه) در دوحه پايتخت قطر، از سوي نهادها، سازمانها و برخي كشورهاي اسلامي جمع آوري شد.

تأسيس صندوق جهاني براي نجات مسجدالاقصي ضروري است

شيخ رائد صلاح با اشاره به اينكه املاك و اراضي قدس در معرض تخريب قرار دارند، خواستار تأسيس صندوق جهاني اسلامي براي نجات قدس، مسجدالاقصي، خانه‌ها، اراضي و مقدسات آن شد. شيخ رائد صلاح رهبر جنبش اسلامي فلسطين با بيان اينكه زمينهاي داخل سرزمين قدس و مسجدالاقصي به خاطر عدم بودجه كافي براي بازسازيهاي و ترميم در حال فروپاشي قرار گرفته اند، اظهار داشت: بايد زمينه هاي لازم براي آباداني قدس به ويژه مسجدالاقصي فراهم شود و با اقدامات صهيونيستها براي يهودي سازي قدس مبارزه كرد.

رهبر جنبش اسلامي فلسطين با تأكيد بر اينكه صهيونيستها همچنين به نبش بسياري از قبرهاي اسلامي اقدام كرده اند و بر خرابه هاي آنها خانه و مدرسه، باغ، گردشگاه ساخته اند، افزود: آنها از وسط قبرستان مأمن الله خياباني رد كرده اند كه در بخشي از آن هتل و در بخش ديگر باغ ساخته اند.

وي با تأكيد بر اينكه صهيونيستها به بخشهاي ديگر قبرستان مأمن الله نيز چشم طمع داشته و به منظور راه اندازي مركزي بزرگ آن را تصاحب كرده اند، گفت: آنها قربستانهاي نزديك مساجد را نيز تخريب كرده اند و مانع بازسازي مساجد و قبرستانها مي شوند. بر اساس اين عمليات تخريبي كه صهيونيستها بر انجام آن تأكيد دارند، سعي در مصادره ديگر اراضي اوقافي و هتك حرمت به مقدسات اسلامي دارند. راه اندازي صندوق جهاني اسلامي براي نجات مسجدالاقصي، خانه ها و مقدسات آن ضروري است. اين صندوق نقش مهمي در ترميم و بازسازي اين خانه ها قبل از تخريب دارد.

همايش بين‌المللي "قدس" در قطر برگزار شد

همايش سالانه "قدس" با هدف بررسي راهكارهاي حمايت و سرمايه‌گذاري در قدس از شنبه تا سه‌شنبه ( 20 تا 23 مهر) در دوحه پايتخت قطر برگزار ‌شد. در ششمين همايش سالانه "قدس"، تلاش براي خدمت رساني به اين شهر، اطلاع رساني و بيداري امت اسلام در زمينه هاي مرتبط با شهر قدس مورد بررسي قرار گرفتند.

بررسي تدابير رژيم اشغالگر اسرائيل در سيطره بر قدس، خطراتي كه مسجدالاقصي را تهديد مي كنند، دستاوردهاي مؤسسات مختلف در اين خصوص و بررسي نتايج آن از ديگر برنامه هاي مورد بررسي در اين همايش بودند. در اين همايش قرار است مسئوليت كشورهاي اسلامي و عربي، راهكارهاي مناسب براي خدمت رساني به قدس، طرحهاي قدس براي دو سال آينده، حمايت و سرمايه گذاري از آن در آباداني شهر مقدس قدس بررسي شوند.

معاون مراجع ديني شيعيان كويت خواستار ابطال تابعيت قطري قرضاوي شد

محمد باقر المهري معاون مراجع ديني شيعيان كويت در پي تصريحات ضدشيعي يوسف القرضاوي، از دولت قطر خواست تابعيت قطري او را باطل كند تا از فتنه‌انگيزي ميان مسلمانان جلوگيري به عمل آيد. در پي سخنان ضدشيعي يوسف القرضاوي رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان، محمد باقر المهري معاون مراجع ديني شيعيان كويت از الازهر مصر خواست تا او را خلع عمامه ديني كنند.

وي در سخناني اظهار داشت: تصريحات يوسف القرضاوي دشمني او را به اهل بيت (ع) و با شيعيان نشان مي‌دهد. او نسبت به شيعيان كينه دارد. از اين رو از الازهر مصر مي‌خواهيم تا عمامه ديني او را خلع كرده و مانع از ظهور او در رسانه هاي گروهي شود زيرا او ميان مسلمانان تفرقه مي‌افكند.

وي همچنين از كشور قطرخواست تا تابعيت قطري يوسف القرضاوي را باطل و او را از اين كشور اخراج كنند. زيرا تصريحات كينه‌توزانه او فعاليتهاي تقريب همه مسلمانان جهان را زير سؤال مي‌برد و با ادعاهاي دروغين خود بذر دشمني و نفاق ميان مسلمانان مي‌پاشد.

قرضاوي روحاني مصري تبار مقيم قطر و رئيس اتحاديه اتحاديه علماي مسلمان در گفتگو با روزنامه "المصري اليوم" شيعيان را بدعت‌گر ناميد و مدعي تلاش آنها براي گسترش تشيع در بين اهل تسنن با توسل به منابع مالي و نيروهاي تبليغي شد كه پس از آن واكنشهايي از سوي شيعيان جهان درپي داشت، اما او بارها بر سخنان ضد شيعي خود تأكيد و پافشاري كرد.

معاون حرم حسيني خواستار ساخت ضريح براي قبرهاي بقيع شد

معاون دبيركل حرم حسيني (ع) از مسئولان عراق خواست به منظور ساخت ضريح و قبه براي قبرهاي ائمه در بقيع، با مقامهاي عربستاني مذاكره كنند.

افضل شامي معاون دبيركل حرم حسيني با اشاره به اينكه قبه و ضريح تأثير بسياري بر نورانيت اين قبرستان خواهد داشت، تصريح كرد: وهابيان در سال 1344 به تخريب قبرستان بقيع پرداختند و هتك حرمت كردند. در واقع تخريب از سوي آنها تعرض به ائمه معصومين به شمار مي رود.

وي از مسئولان عراق خواست با مقامات عربستان مذاكره كنند تا براي اين قبرهاي مقدس ضريح و قبه ساخته شود. قبرستان بقيع قبرستان اصلي در مدينه منوره است.

گفتگوي اديان براي دستيابي به همزيستي مسالمت‌آميز مورد تأكيد قرار گرفت

شركت‌كنندگان در همايش بين‌المللي "همبستگي ميان اديان و تعرضات فرهنگي معاصر"، فعال‌سازي گفتگوي فرهنگها و اديان را راهكاري براي اشاعه فرهنگ همزيستي مسالمت‌آميز و تأكيد بر تسامح و اعتدال توصيف كردند.

شركت كنندگان در همايش بين المللي "همبستگي ميان اديان و تعرضات فرهنگي معاصر" كه پنجشنبه 18 مهرماه در تونس به پايان رسيد، بر حمايت از گفتگوي بين اديان و فرهنگها تأكيد كرده و آن را وسيله اي براي توسعه فرهنگ بشري خواندند.

شركت كندگان در اين همايش بين المللي تنوعات فرهنگي را يكي از اركان پيشرفت اجتماعي توصيف و اعلام كردند: اين تنوع در دين و فرهنگ يكي از ويژگيهاي تلاش انديشه بشري به شمار مي رود.

ابوبكر اخزوري وزير امور ديني تونس در مراسم اختتاميه اين همايش اظهار داشت: فعال سازي گفتگوي فرهنگها و اديان به منظور اشاعه فرهنگ همزيستي، احترام به ديگري، از بين رفتن اختلافات، تأكيد بر تنوعات ديني و فرهنگي و تأكيد بر اصول همبستگي، بيداري، تسامح، اعتدال و ميانه روي ضروري است. در زمينه توجه به انديشه ديني مؤسسه اي در دانشگاه الزيتونه و كرسي گفتگوي تمدنها و اديان در تونس فعاليت ويژه اي مي كنند.

"احكام" جزئي از شريعت اسلام و بخشي از زندگي مسلمانان است

شركت‌كنندگان در همايش بين‌المللي "احكام خانواده ميان شريعت اسلام و توافقنامه‌هاي بين‌المللي" در مصر، احكام را جزئي از شريعت اسلام عنوان و تأكيد كردند: مسلمانان در چارچوب اين احكام زندگي مي‌كنند و جايگاه انسان در احكام شريعت اسلام مهم است كه در شكلهاي مختلف به آنها پرداخته مي‌شود.

شركت كنندگان در اين همايش احكام خانواده در اسلام و تطبيق آن با قوانين و توافقنامه هاي بين المللي، راههاي فعال سازي اين احكام در جوامع اسلامي را مورد بررسي قرار دادند. تثبيت نقش خانواده در ساخت جوامع عربي و اسلامي، حد و مرزهاي تبعات منفي متغيرهاي بين المللي اقتصادي، اجتماعي و سياسي بر اساس وضعيت خانواده در جامعه از ديگر موضوعات مورد بررسي در اين همايش بودند.

شركت كنندگان در اين همايش احكام اسلام درباره خانواده را تحقق منافع بندگان در دنيا و آخرت خواندند و با بيان اينكه اسلام احكام ويژه اي براي خانواده قرار داده است، يادآور شدند احكام جزئي از شريعت اسلام به شمار مي روند كه با امور ديگر زندگي انسان مرتبط است. مسلمانان در چارچوب اين احكام زندگي مي كنند، از اين رو جايگاه انسان در مقامهاي مختلف در احكام و شريعت اسلام مهم است، بنابراين به آنها پرداخته مي شود.

گفتگوي تمدنها عامل همزيستي و اشاعه صلح در زمين است

دبيركل انجمن جهاني مسلمانان با اشاره به اينكه گفتگوي تمدنها اشاعه صلح در زمين است، گفت: توسعه مكارم اخلاقي در جوامع انساني، همزيستي انسان با محيط زيست و همكاريهاي جهاني جهت مبارزه با تعرضات جهاني شدن از تبعات سازنده گفتگوي تمدنها است.

عبدالله بن عبدالمحسن تركي دبيركل انجمن جهاني مسلمانان طي نشستي نسبت به ادامه فعاليتها كه از آن به عنوان "برخورد تمدنها" ياد مي شود، هشدار داد و اظهار داشت: هدف از اين اقدامات افزايش ترس مردم از اسلام است، با وجودي كه تعاليم و آموزه هاي ديني اسلام به صلح و محبت دعوت مي كند.

وي با اشاره به اينكه امت اسلام خواستار ارائه راهكارهايي براي حل مشكلات معاصر است، يادآور شد: اسلام نه تنها از خشونت برحذر مي دارد، بلكه با آن مبارزه مي كند و خواستار امنيت جامعه و حمايت از آرامش و صلح است. در شرايط كنوني افراد و گروههاي مختلفي به حمايت از "گفتگوي تمدنها" فرامي خوانند تا به واسطه آن تقريب ميان تمدنهاي مختلف تحقق يافته و با علل و عوامل برخورد تمدنها كه برخي از انديشمدان غرب ترويج مي كنند، مبارزه به عمل آيد.

دبيركل انجمن جهاني مسلمانان با تأكيد بر اينكه گفتگوي تمدنها از موضوعات مهم در مؤسسه هاي اسلامي است، افزود: مؤسسه هاي مخالف نيز سعي در ايجاد اختلال در فعاليتهاي سازمانهاي اسلامي داشته و سعي در چسباندن تهمت خشونت و ترور به امت اسلام دارند.

وي با اشاره به اينكه ما به گفتگوي تمدنها فرا مي خوانيم و از نمايندگان تمدنها مي خواهيم تا بر اساس اولويتها و نيازهاي بشر به مفاهيم مشترك در مسائل معاصر دست يابند، تصريح كرد: گفتگوي بين نمايندگان تمدنها از حقوق بشر حمايت كرده و تكريم به عمل مي آورد.

جهان اسلام و غرب بر مشتركات يكديگر تمركز كنند

نخست وزير مالزي در همايش "امريكا و جهان اسلام" از رهبران جهان اسلام و غرب خواست تا جهت تقريب و از بين بردن شكاف بر مشتركات با يكديگر تلاش كنند.

احمد بدوي نخست وزير مالزي در همايش منطقه‌اي دو روزه "امريكا و جهان اسلام" با اشاره به اينكه به منظور رفع مشكلات موجود ميان غرب و جهان اسلام هر دو بايد تلاش كنند تا اختلافات را برطرف كنند، تصريح كرد: در اين ميان تأكيد بر مشتركات از اهميت برخوردار است.

وي در همايش منطقه‌اي "امريكا و جهان اسلام" تصريح كرد: حل بحران ميان غرب و جهان اسلام جز با همكاري و هماهنگي يكديگر امكان‌پذير نيست. اختلاف ميان اين دو به عوامل سياسي مانند مسئله فلسطين از 60 سال پيش باز مي‌گردد كه به يكي از بزرگترين اختلافات ميان جهان اسلام و غرب تبديل شده است و بايد به‌سرعت رفع شود.

اين همايش دو روزه 13 و 14 اكتبر ( 22 و 23 مهرماه) با حضور استادان دانشگاههاي محلي و بين المللي و گروهي از انديشمندان جهان براي اهتمام به مسائل مشترك ميان جهان اسلام و غرب در كوالالامپور پايتخت مالزي برگزار شد.

مسجد جامع شهر اودنسه دانمارك ساخته مي‌شود

شهردار شهر اودنسه دانمارك در پي بازديد از مسجد مسلمانان اين شهر، گفت: به‌محض يافتن زميني مناسب، مسجد جامعي بزرگ در آن احداث مي‌كند. يان بويه شهردار شهر اودنسه دانمارك جمعه 19 شهريور ماه براي نخستين بار از مسجد شهر مذكور ديداركرد و در نماز جمعه مسلمانان اين منطقه مشاركت كرد.

اين اقدام در پي انعقاد توافقنامه ميان او و ميان نهاد وقف اسكانديناوي انجام شد. پس از به پايان رسيدن نماز، شهردار اودنسه امكان ساخت مسجد جامع بزرگ در شهر را مورد بررسي قرار داد و گفت: به منظور ساخت مسجد جامعي بزرگ در شهر تلاش مي‌كند و هر زمان كه مكان مناسبي براي ساخت مسجد يافت، احداث آن را در دستور كار خود قرار دهد.

مسجدي با گنجايش 1000 نمازگزار در بريتانيا ساخته مي‌شود

شوراي اسلامي بريتانيا در تدارك ساخت مسجدي است كه گنجايش هزار نمازگزار را خواهد داشت. اين شورا براي ساخت مسجد به منظور رفع نياز معنوي مسلمانان منطقه، مغلازه اي خريداري كرده است، اين مغازه قديمي كه در جنوب شرقي انگلستان در شهر باكينگهام قرار دارد، چند ماه پيش دچار حريق شده بود.

مغازه مذكور توسط يكي از اعضاي شوراي خيريه وحدت اسلامي (از شوراهاي اسلامي بريتانيا) كه خواست نامش فاش نشود، حدود 760 هزار يورو خريداري شده است. اين شورا ساخت مسجد و مركز فرهنگي را پس از موافقت دولتهاي محلي آغاز مي كند. اين مكان هم از نظر اندازه مناسب است، هم مكاني براي پاركينگ اتومبيلها و مكاني براي بازي كودكان خواهد داشت. با توجه به افزايش تعداد مسلمانان طي سالهاي اخير مساجد موجود در اين شهر جوابگوي نياز مسلمانان نيستند، بنابراين اين مسجد جديد با گنجايش 1 هزار مسلمان ساخته مي شود.

يونسكو وضعيت "پل باب المغاربه" را بررسي مي‌كند

در پي اعتراض اردن به تصميم كميته ميراث جهاني وابسته به سازمان يونسكو درباره تظاهر صهيونيستها به توقف تخريب باب المغاربه، وضعيت اين پل در نشست بعدي كميته يونسكو كه ژوئيه 2009 برگزار مي‌شود مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

رائف نجم رئيس كميته آباداني مسجدالاقصي و وزير اوقاف سابق اردن اظهار داشت: اردن به تصميم كميته ميراث جهاني وابسته به سازمان يونسكو اعتراض كرده است. در اين تصميم ظاهرا تخريب باب المغاربه و فعاليت از سوي رژيم اشعالگر متوقف شده، اما حفاريها در باب المغاربه همچنان ادامه دارد.

وي افزود: نشست بعدي كميته ميراث جهاني، ژوئيه 2009 برگزار خواهد شد تا طي آن تصميم دقيقي درباره باب المغاربه گرفته شده و اختلاف ميان اردن و صهيونيستها درباره پل باب المغاربه برطرف شود. جهان اسلام و عرب در مقابل قدس و مسجدالاقصي مسئول هستند. يهوديان مسجدالاقصي را با ساخت كنيسه هاي متعدد در اطراف آن محاصره مي كنند و با شيوه ها و روشهاي مختلف به هتك حرمت آن مي پردازند.

رائف نجم در ادامه به اعتراض حكومت اردن در فعاليتهاي رژيم اشغالگر در باب المغاربه خبر داد و گفت: به نظر مي رسد طرح اشغالگران كه كميته ميراث جهاني وابسته به يونسكو آن را رد كرده، ساخت پلي آهني بالاي پل باب المغاربه است كه 20 ستون دارد و يونسكو با آن موافقت نكرده است.

كارگاه "آموزش زبان ملتهاي اسلامي با حروف قرآن" برگزار شد

كارگاه "آموزش كتابت زبان ملتهاي اسلامي با حروف قرآن" با هدف از بين بردن بي‌سوادي و آموزش زبان قرآن 21 مهرماه در سودان برگزار شد. كارگاه "آموزش كتابت زبان ملتهاي اسلامي با حروف قرآن" با هدف خدمت‌رساني فرهنگي به جامعه افريقا به‌ويژه در از بين بردن بي‌سوادي و تعامل با ديگر زبانهاي محلي برگزار شد.

اين كارگاه از سوي سازمان دعوي اسلامي، سازمان تربيت، علوم و فرهنگ اسلامي ( آيسيسكو) با همكاري اتحاديه جهاني افريقا برگزار شد و موضوعاتي چون: برنامه‌ها و فعاليتهاي آموزشي و فرهنگي جهت آشنايي با حروف قرآني، قواعد كتابت، ادوات توسعه برنامه‌هاي اطلاع رساني براي استفاده از حروف قرآني در زمينه‌هاي آموزشي، اشاعه فرهنگ ديني و اشاعه فرهنگ قرآن بررسي شد.

از بين بردن بي‌سواد، توسعه برنامه‌هاي فرهنگي آموزشي، ارتقاي فرهنگ مردم افريقا و آشنايي با زبان قرآن از ديگر علل برگزاري اين همايش عنوان شده‌اند.محققاني از كشورهاي نيجريه، نيجر، بوركينوفاسو، مالي، گينه، سودان و تعدادي از سفيران افريقايي و مسلمان در خارطوم پايتخت سودان در اين كارگاه مشاركت كردند.
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن