تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799663020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بومي در ابعاد يك اتاق


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


فوت و فن- قرار نيست فضاي خانه شما فقط از چند رنگ تشكيل شود؛ رنگهاي متنوع حس و حال بهتري به شما خواهند داد، اگر درست انتخاب كنيد.هرچه به روزهاي پاياني سال نزديكتر ميشويم، باتوجه به فرهنگ مهماننوازي و آداب و رسوم نوروزي ما ايرانيها، خانوادهها بيشتر به فكر نونواركردن فضاي داخل خانههايشان ميافتند.
بهخصوص آنهايي كه مدتهاست اين تصميم را در سر دارند ولي هنوز همت انجام آن را پيدا نكردهاند، به طوري كه با گذشت زمان ظاهر خانه و لوازم آنها به صورتي كهنه و نازيبا شده است كه به يك تحول اساسي نياز دارد.
اگر خانه شما هم در چنين وضعيتي است يا با هدف ايجاد تنوع ميخواهيد تغييراتي را در محيط ايجاد كنيد، سريع اقدام كنيد؛ فاصله زماني باقيمانده تا پايان سال براي بخش اعظمي از تغييرات ظاهري شامل نقاشي ديوارها، خريد پارچه پرده و تغيير روكش مبلمان حتي تعويض موكت كف خانه كافي است.
فقط پيش از اقدام به چنين تغيير و تحولاتي، بايد به يك جمعبندي كلي راجع به انتخاب لوازم و مشخصات هريك از آنها برسيد كه رنگ يكي از مهمترين آن موارد است؛ به اين معنا كه وقتي تصميم ميگيريد سفارش رنگآميزي ديوارها را به نقاش بدهيد، قرار است ديوارها را چه رنگي كند يا اينكه اگر ميخواهيد پردهاي براي اتاق پذيرايي، آشپزخانه يا هر فضاي ديگري بخريد، چه جنس و رنگي براي آن بهتر و مناسبتر خواهد بود.
تكرار مكررات
اگر براي پاسخ به اين سؤالات و همچنين انجام اين تحولات بهطور اصولي، از يك مشاور طراحي داخلي كمك بگيريد، پس از بررسي محيط، به لحاظ نور، ابعاد، پوششهاي ثابت كف و لوازم موجود، در كنار سؤالهايي راجع به تعداد افراد خانواده، سليقه و روحيات آنها و تغييرات موردنظرتان، بهطور قطع، از شما درمورد رنگهاي مورد علاقهتان براي محيط زندگي پرسشهايي ميكند و يكي از آنها اين است كه حالا كه ميخواهيد تغييري با هدف ترميم و سروساماندادن در فضاي موجود ايجاد كنيد، قصد داريد همان الگوهاي قبلي رنگي را دوباره تكرار كنيد؟!
يعني ديوارها را همچنان با رنگ خامهاي يا استخواني رنگآميزي كرده و فرشي با زمينه كرم و گلها و حاشيهاي آبي يا پوست پيازي پهن كنيد و براي روكش مبلمان و پرده نيز پارچهاي كرمرنگ انتخاب كنيد؟!
اگر پاسخ شما مثبت باشد كه در اين صورت كار خاصي لازم نيست و اساسا نيازي به فكركردن وجود ندارد؛ تنها كافي است نقاشي را خبر كنيد تا با سطلي پر از رنگ خامهاي يا استخواني تمام ديوارها را بهصورت يكدست در مدت زمان حداكثر 2 تا 3 هفته رنگآميزي كند.
بقيه مراحل خريد هم با مراجعه به يكي دو مغازه پارچهفروشي به سرعت انجام خواهد شد ولي مشكل اساسي اينجاست كه افراد خانواده – بهخصوص خانم خانه – كه قسمت اعظم عمر خود را در اين چهارديواري سپري ميكنند، آيا تابهحال از بودن در چنين فضايي احساس شعف و شادي كافي از دكوراسيون آن فضا دريافت كردهاند؟


طبيعي است كه در 90 درصد موارد، پاسخ منفي است زيرا رنگهاي كرم، قهوهاي، استخواني، خامهاي، بژ و مانند اينها همگي ازجمله رنگهاي خنثي در چرخه رنگي هستند كه اگرچه براي طراحي دكوراسيوني يك فضا راحتترين و بيدردسرترين انتخابها بهشمار ميآيند ولي هرگز بهترين نيستند زيرا در مدت طولاني، محيطي يكنواخت و خستهكننده را ايجاد ميكنند.
به چنين فضاهايي حتي با وجود 2 الي 3 رنگ – به علت مشابه و همخانواده بودن رنگها– در تقسيمبندي رنگي، تكرنگي يا مونوكروميك اطلاق ميشود. درحالي كه اين فرهنگ رنگي جاافتاده در ميان شهرنشينان با فرهنگ اصيل و قديمي ما با ديوارها، گچبريهاي رنگي و همچنين فرشهاي شاد و رنگارنگ، كه هنوز هم در شهرستانها بسيار پرطرفدار است، يك دنيا فاصله دارد.
دست به دامان رنگ
حالا اگر شما از آن دسته افرادي هستيد كه در پروژه نونواري خانهتان مشتاق تغيير و تحولاتي متفاوت هستيد، لازم نيست كار خاصي انجام دهيد؛ فقط كمي دست به دامان رنگ شويد.
استفاده از رنگ، نه به هزينه شما خواهد افزود و نه دردسر فوقالعادهتري ايجاد ميكند.
تنها كافي است باتوجه به مواردي شامل سن، سليقه و روحيات اهالي خانهتان، نور موجود در محيط، ابعاد فضا و همچنين رنگآميزي لوازمي كه قرار است بدون تغيير در محيط باقي بمانند، رنگهاي جديد و مناسبي براي آن فضا پيدا كنيد.
درواقع به زبان تخصصيتر در دكوراسيون داخلي براي محيط، پالت رنگي جديدي درنظر بگيريد.
تعريف پالت رنگي
شايد عبارت پالت رنگي براي شمايي كه تابهحال با رنگ و قلمموي نقاشي به شكل هنري ارتباطي نداشتهايد، عجيب و غريب بهنظر برسد ولي آن دسته از افرادي كه حتي يك بار روي

بوم نقاشي يا حتي يك تكه مقوا نقاشي كشيدهاند، ميدانند كه پالت، بستري براي همنشيني رنگها در كنار هم، تركيب آنها و همچنين انتخاب رنگ موردنظر است؛ يعني درواقع رنگها پيش از آنكه با هدف و برنامهريزي بهصورت خام يا تركيبي در جاي مشخصي روي بوم گذاشته شوند، ابتدا روي پالت قرار گرفته و هماهنگيشان با ديگر رنگها مورد آزمايش قرار ميگيرد و سپس سطح بوم را ميپوشانند.
رابطه پالت رنگي بوم با پالت رنگي فضا
حالا اگر از اين منظر به فضاي خانهمان نيز نگاه كنيم، خواهيم ديد كه هر يك از محيطهاي خانه ما نيز ميتوانند تابلوهايي مجزا به حساب آيند و براي تبديل آنها به تابلويي مطلوب و چشمنواز بايد رنگهاي مناسبي در پالت رنگي طراحي آنها قرار گيرد.
اين رنگها ميتوانند در قالب سطوح وسيعي مانند ديوارها، كفها، سقفها، فرشها، مبلمان، پردهها، كابينت و همچنين ديگر سطوح بزرگ محيط حضور يافته يا اينكه در ابعاد كوچكتر در نقش تابلوي روي ديوار، گلدان روي ميز، پارچه روميزي، چند شمع و شمعدان، گلهاي مصنوعي و خردهريزهايي مانند اينها در فضا جلوهگر شوند و درصورتي كه رنگهاي اين پالت رنگي درست انتخاب شوند، علاوه بر حظ بصري، با حضور در اين فضاها حس خوب و دلپذيري خواهيد داشت كه قابل مقايسه با قبل نيست.
با اين مقدمه دريافتيد كه در پالت رنگي فضاي قبلي كه پيش از اين نمايي از آن ترسيم شد، جز چند رنگ اصلي كرم، خامهاي، قهوهاي و رنگهايي مانند اينها رنگهاي خاص و تعيينكننده ديگري حضور نداشت؛ درحالي كه شما ميتوانيد در پالت جديد اين فضا حتي 10 تا 15 نوع رنگ در محيط داشته باشيد.
در تصاوير شما نمونههايي از فضاهايي را ملاحظه ميكنيد كه در پالت رنگي هركدام چندين رنگ وجود دارد؛ بهعنوان مثال پالت رنگي تصويريك شامل رنگهاي اخرايي، آبي كمرنگ، سرمهاي، سبزآبي، قرمز، قهوهاي و سفيد و پالت رنگي تصوير3 شامل رنگهاي زيتوني، صورتي چرك، سفيد، بنفش ، ليمويي ، قهوهاي روشن و مشكي است درحالي كه در تصويرشماره 2 نمونهاي از فضاي مونوكروميك يا تكرنگي را ميبينيد.
توضيح: براي اطلاق تكرنگي به يك فضا حتما لازم نيست رنگها خنثي باشند بلكه مانند تصوير استفاده از تناليتههاي مختلفي از يك رنگ (رنگ سبز) در سطوح مختلف نيز چنين فضايي را بهوجود ميآورد.
پالت رنگي مجزا براي هر فضا
مشكل ديگر موجود در انتخاب پالت رنگي اين است كه بسياري از ما گمان ميكنيم اگر با

بهكارگيري هنر و سليقه و ديگر موارد موردنظر در فضا، بالاخره متفاوت عمل كردهايم و براي ايجاد تغيير در محيطمان پالت رنگياي شامل رنگهاي مختلف انتخاب كردهايم.
اين پالت براي ديگر محيطهاي خانه نيز كاربردي است درحالي كه اين يك تفكر نادرست است؛ زيرا هر فضايي باتوجه به نوع كاربرد آن، شرايط نور و ابعاد و همچنين افرادي كه از آن محيط استفاده ميكنند، همزمان با دكوراسيون مربوطه، به پالت رنگي خاصي نياز دارد؛ به اين معنا كه بهعنوان مثال اگر براي محيط اتاق پذيرايي خانهمان پالتي متشكل از رنگهاي طلايي، كرم، قهوهاي، آبي و زرشكي انتخاب كردهايم و فضايي كاملا رسمي و زيبا را ترتيب دادهايم دليل بر اين نيست كه اين پالت در محيطهاي ديگر مانند اتاق نشيمن اتاقهاي خواب نيز همان نتيجه را داشته باشد.
پالت رنگي هر فضايي بهخصوص فضاهاي شخصيتر خانه مانند اتاقهاي خواب، رابطه مستقيمي با سن و جنس مالك يا مالكين و روحيات و سلايق آنها دارد؛ بنابراين بهعنوان نمونه در تقسيمبندي كلي، حتي پالت رنگي اتاق خواب كودك، نوجوان، جوان و والدين هركدام بايد با هم متفاوت باشد؛ يعني گاهي يك خانه 5 تا 6 پالت رنگي مجزا دارد و اين تنوع پالت رنگي در محيط خانه وقتي با هدف انجام ميگيرد، فضاهايي بسيار جذاب و چشمگير ايجاد خواهد كرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن