تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797174103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هیچ باكی از تیم ملی ایتالیا ندارم !


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: گفت و گو با بهنام محمودی:هیچ باكی از تیم ملی ایتالیا ندارم ! 

 بازگشت دوباره بهنام محمودی به تركیب تیم ملی والیبال اتفاق خوشایندی برای او و والیبال ایران است. تیم پروجای ایتالیا حالا از بهنام یك بازیكن متفاوت ساخته است. او با دیدن بازیكنانی كه هفت بار جراحی زانو كرده‌اند و همچنان در اوج هستند به خودش امیدوار شد تا با انگیزه‌ای مضاعف در خدمت تیم ملی ایران باشد.خودش می‌گوید غم غربت در مرحله اول و آسیب‌دیدگی مزمن زانویش باعث سفید شدن موهایش شده است اما هیچگاه ایران و والیبال آن را فراموش نكرده و همواره برای بازگشت به مراتب حرفه‌ای‌تر به تیم ملی تلاش كرده است.گفت و گو با بهنام محمودی، تنها بازیكن آسیایی والیبال سری A در زیر می‌آید:• بهنام محمودی شرایط حال حاضر تیم ملی را چطور می‌بیند؟تیم ملی شرایط نسبتا خوبی دارد. با رفع آسیب دیدگی تركاشوند و سایر مصدومان وضعیت بهتر هم می‌شود. به شخصه امیدوارم در مسابقات جهانی خوب ظاهر شویم تا عواید مثبت آن نصیب تیم ملی در دوحه شود. فكر می‌كنم هدف فدراسیون هم همین است. همه می‌دانند در بازیهای جهانی كار بسیار سختی پیش رو داریم. گروهمان واقعا دشوار است اما ما ناامید به ژاپن نمی‌رویم.• تیم ملی والیبال رقیب تازه‌ای هم در ژاپن و قطر دارد؟طبیعتا چین، ژاپن، كره و هند رقیبان اصلی ما هستند. عربستان و پاكستان هم نشان داده‌اند كه رو به پیشرفت هستند. اما در ژاپن احتمال سرگروهی تیم ملی ایتالیا زیاد است. بعضی از بازیكنان جمهوری چك و ونزوئلا كه در سری A بازی می‌كنند را می‌شناسم اما از تیم ملی آمریكا شناخت چندانی ندارم ولی مطمئن هستم تمامی تیم‌های گروه ما صاحب یك گروه هماهنگ هستند. در هر حال سعی ما این است كه بازیهای خوبی را در آنجا به نمایش بگذاریم و اعتقاد دارم تیم ایران مقابل آنها دست و پا بسته خواهد بود. 

 • فكر می‌كنید با چه نتیجه‌ای به ایتالیا ببازیم؟!ما در وهله اول می‌رویم كه ایتالیا را ببریم نمی‌شود گفت كه برای باخت به میدان می‌رویم اما مردم ما توقع ندارند كه ما برویم و ایتالیا را ببریم. ما علاقمند هستیم تا بازیهای خوبی را در برابر آنها انجام دهیم، بدون واهمه. درست است كه تیم ملی ایتالیا دارای سوابق درخشانی در جهان است ولی من مطمئن هستم اگر بازیكنان ما بدون استرس بازی كنند می توانیم مقابل آنها بازی خوبی ارائه كنیم. به شخصه هیچ باكی از تیم ملی ایتالیا ندارم و از تیم آنها نمی‌ترسم.• مردم ایران هیچگاه دوست نداشته‌اند مقابل تیم آمریكا بازنده باشند.تیم آمریكا را زیاد نمی‌شناسم اما می‌دانم آنها سابقه خوبی دارند. به هر حال ما تلاش می‌كنیم تا بتوانیم شكستشان بدهیم ولی این را می‌دانم اگر بازی خوبی را مقابل این تیم انجام دهیم آنها هم راضی می‌شوند. ما باید با غیرت و تلاش بیشتر سعی كنیم تا تیم ملی آمریكا و دیگر حریفانمان را از پیش رو برداریم.• طی این مدت عملكرد كیاچ را چطور دیدی؟ و تفاوتش با مربیان دیگر ایتالیایی.به هر حال كیاچ از كشوری آمده كه والیبال خیلی خوبی دارد. بهترین بازیكنان دنیا از این كشور آمده‌اند اما مشكل اینجاست كه او زبان بلد نیست و نمی‌تواند اطلاعاتش را به خوبی انتقال دهد و برای تشریح شرایط تیم زمان زیادی می‌برد. از سوی دیگر معمولا مربیان سطح بالای دنیا با گروه خودشان مسوولیت یك تیم را می‌پذیرند. به هر حال من از كوچ(COACH) سرمربی تیم ملی شناخت چندانی ندارم اما امیدوارم بتواند تیم ملی را به خوبی هدایت كند چون موفقیت او موفقیت تیم ملی والیبال كشورمان است.اما در خصوص تفاوت او با مربیان خارجی دیگر باید بگویم آنها تفاوتهای زیادی با هم دارند. به سبب نوع تمرینات 20 تا 30 درصد ،به لحاظ اخلاقی او مربی با شخصیت و آرامی است كه 180 درجه با پارك فرق می‌كند اما زانینی(ZANINI)، مربی تیم پروجا بسیار سختگیر است. از طرفی او در كنارش دو مربی بدنساز، سه ماساژور، سه آنالیزور و دو، سه فیزیوتراپ دارد پس بنابراین آنها در یك تیم باشگاهی بسیار حرفه‌ای تر از تیم ملی والیبال ما هستند. 

 • در ایتالیا و تیم پروجا به خوبی پذیرفته شدی؟برای آنها خیلی جالب بود كه من دوباره به ایتالیا بازگشته‌ام و البته این را باور نمی‌كردند به هر حال به رغم تجربه‌ای كه من از حضور در تیم سانتاكروچه داشتم در دو، سه بازی اولی كه به میدان آمدم، استرس داشتم. خیلی جالب بود كه من در كنار بازیكنانی قرار گرفته بودم كه پیش از سفر به ایتالیا عكس‌های آنها را در روزنامه‌ها می‌دیدم و حتی لباسهایشان را می‌پوشیدم و این موضوع خیلی ایجاد انگیزه می‌كرد.- با مصدومیت مزمن چطور كنار آمدی؟بروز مصدومیت‌های تازه و كهنه كیفیت كارم را كاهش می‌دهد. فكر می‌كنم اگر این آسیب‌دیدگی‌ها نبود من می‌توانستم جزو بهترین بازیكنان سری A باشم به هر حال باید بپذیرم كه این مصدومیتها همیشه با من است. فقط باید بدانم كه چگونه با آنها كنار بیایم.• در ایران برخوردهای متفاوتی با مصدومان می‌شود. اینطور نیست؟در ایران بازیكنی كه آسیب می‌بیند و یا افت می‌كند، فشار زیادی را باید از همه سو تحمل كند. آن قدر از او انتقاد می‌كنند و به او سركوفت می‌زنند كه دنیا را پیش چشمانش تیره و تار می‌كنند. در اینجا به جای اینكه به آن بازیكن روحیه بدهند او را تخریب می‌كنند. من برای چنین افراد با چنین طرز تفكری واقعا متأسفم. به محض اینكه یك بازیكن افت می‌كند، می‌گویند دیگر تمام شد. همه فقط بازیكنانی می‌خواهند كه آماده باشد و سالم بپرد و بزند. درد ما اینهاست كه به صورت فرهنگ هم درآمده در ایتالیا بازیكنان بزرگ تا سن 36 و 37 سالگی بازی می‌كنند سوال من این است چرا آنها می‌توانند اما من بایستی در سن 28 سالگی خداحافظی كنم؟ چندین بار با گوش خودم شنیدم كه گفتند او دیگر تمام شده. تركاشوند یا اكبری هم همین طور. این مسائل است كه باعث تخریب سرمایه‌های ملی می‌شود. یك بازیكن اگر آهن هم باشند اینگونه ضربه می‌خورد. 

 • و نیاز كنونی والیبال ایران؟سرمایه‌های جوان و نوجوان خوبی داریم كه باید آگاهانه و به صورت علمی كار كنند. بازیكنان ما به لحاظ تناسب اندام چیزی از تیم‌های مطرح دنیا كم نداریم. تیم‌های ایران مثل تیم‌های شرق آسیا نیستند كه به این لحاظ ضعیف باشند. ما در زمینه باشگاه‌داری ضعیف هستیم. وقتی می‌شنوم كه 6، 7 بازیكن طراز اول ایران كه اگر جمع شوند، تیم قهرمان لیگ را تشكیل می‌دهند، بیرون مانده‌اند، تأسف و تأثر می‌خورم كه چرا آنها باید بیرون بمانند. چرا تیم و اسپانسری نیست كه از آنها حمایت كند. از طرفی ما نباید به ارتباط با كشورهای عربی دلخوش باشیم. چرا ما باید با تیم‌هایی بازی كنیم كه آنها از ما چیز یاد بگیرند و تیم ایران از دستیابی به علوم روز دنیا بی‌نصیب بماند.• حضور مصطفی كارخانه و حسین حسینی را به ایتالیا چطور دیدی؟در ابتدا از مسوولان باشگاه پیكان بابت تقبل هزینه سفر این مربیان تشكر می‌كنم و امیدوارم این ارتباطات ادامه داشته باشد. از طرفی دوست دارم از این به بعد هم مربیان و حتی مدیران ورزشی به این كشور بیایند و سیستم و نوع تمرینات تیم‌های طراز اول دنیا را ببینند و با پیاده كردن آنها و تزریق آن به والیبال ایران زمینه پیشرفت بیشتر را فراهم كنند. 

 • با كدام بازیكن پروجا صمیمی‌تر هستی؟با بیشتر بازیكنان ارتباط خوبی دارم اما روبرتو(ROBERTO BRAGA) ملقب به "روبی" تنها بازیكن مجرد تیم است كه همسایگی ما به ارتباط نزدیك‌تر من با او منجر شده است. ما با هم و در زمان تعطیلات به گشت و گذار می‌رویم.• و خوش اخلاق‌ترین بازیكن تیم؟به لحاظ اخلاق همه خوبند جز سرمربی زانینی که بد اخلاق و سختگیر است. البته پاسور دوم تیم هم چندان بازیكن با اخلاقی نیست.• رابطه‌ات با مطبوعات و رسانه‌های ایتالیایی چطور است؟(محمودی به بریده جراید ایتالیایی اشاره می‌كند و می‌گوید) آن چیز كه عیان است چه حاجت به بیان است! آنها به من لطف دارند ولی برخی از آنها می‌خواهند مرا وارد عرصه سیاست كنند و زیر زبان بكشند!• گروه دوم چه سوالاتی را مطرح می‌كنند؟!آنها راجع به جنگ و انرژی هسته‌ای سوال می‌كنند كه من مورد دوم را حق مسلم كشورمان دانسته‌ام و گفته‌ام كه تمام دنیا از این انرژی بهره مند هستند وما هم باید داشته باشیم.• برای دیدن بازیهای فوتبال ، ورزشگاه می روی؟تیم فوتبال پروجا در سری B بازی كند ومن بازیهای آن تیم را خیلی تعقیب نمی كنم اما شهر پروجا تیم فوتبال خوبی دارد كه از بازیكنان ژاپنی و برزیلی بهره می برد.• بازیكنان مطرحی هم از ورزش ایتالیا برای دیدن بازیهای پروجا می آیند؟در بازی مقابل تیم ترنتو، فیلپواینزاگی به سالن آمد ما آن بازی را با نتیجه سه بر دو بردیم . یكی از مشتزن های مطرح و سبك وزن این كشور هم به سالن آمده بود. به هرحال دراینجا هر ورزشی جایگاه خاص خودش را دارد. والبته علاقمندان مختص خود را. 

 • پس شباهت زیادی به ورزش ایران دارد!ببینید باید بپذیریم فوتبال در دنیا جایگاه دیگری دارد اما نه اینكه فقط به فوتبال بها بدهند. دوچرخه سواری ، شنا ودو ومیدانی و خیلی رشته های دیگر هم جایگاه خاص خودش را دارند. من نمی گویم چرا در ایران با فوتبال بها می دهند من می خواهم كه حتی بیش از اینها به آن بپردازند چرا كه بخیل و حسود نیستم ولی لطفا برای رشته های دیگر هم ارزش قائل باشند. نمونه بارز آن بین فوتبال ووالیبال است.تیم ملی فوتبال در میان تبلیغات رسانه ها وحمایت های رئیس جمهور، شهردار ، شورای شهر به آلمان رفت اما در فاصله 10 روز باقیمانده تا سفر ما به مسابقات جهانی ژاپن هیچكس از آن حمایت نمی كند. اگر به فوتبال از لحاظ اهمیت نمره 100 می دهند به ما نمره 20 بدهند. فكر می كنم این نمره حداقل ،حق والیبال است. اما متاسفانه حتی ...• چه پیشنهادی به فدراسیون والیبال می دهی؟ما از رئیس آینده فدراسیون والیبال می خواهم كه شرایط بازگشت تیم های پاس، صنام، آذرپیام و.... فراهم كند. تنور والیبال ما باید همواره داغ باشد . مسئولان با هزینه خرید دو بازیكن فوتبال می توانند یك تیم با توانایی های قابل قبول در والیبال داشته باشند. ما در لیگ حرفه ای به تمامی عناصر حرفه ای نیاز داریم. كمیته انضباطی ، كمیته فنی وكمیته داوری باید به روز باشند با این حرف ممكن است خیلی ها ناراحت شوند اما باید بگویم به پیشكسوتان باید احترام گذاشت اما این نباشد كه كسی بگوید من 10 سال پیش فلان كار را كردم و یا من 20 سال پیش چنین كارنامه ای داشته ام. باید از آنها پرسید آیا درحال حاضر هم علمی هستید؟ آیا با سیستم جدید دنیا هم آشنایی دارید؟ آیا مطالعه كافی و به روز دارید؟ در صورت تغییر در تفكرات می توانیم به نتایج به مراتب بهتری دست پیدا كنیم.• وصحبت پایانی؟من عاشق ایرانم . میلیاردها تومان پول و بهترین امكانات را در بهترین جای جهان به من بدهند با یك وجب خاك ایران عوض نمی كنم. یک ایرانی دیگر در پروجیا 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 670]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن