تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798276208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پورفاطمي: عملكرد مجلس نبايد در قبال دولت منفعلانه باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: پورفاطمي: عملكرد مجلس نبايد در قبال دولت منفعلانه باشد
نماينده دشتي و تنگستان از نمايندگان مجلس تقاضا كرد تا در آن چه وي رفتار منفعلانه مجلس در قبال دولت مي ناميد، تجديد نظر كنند.
به گزارش ايسنا، محمدمهدي پورفاطمي در نطق پيش از دستور خود با اشاره به طرح تحول اقتصادي دولت گفت: در مقطع كنوني مهم ترين دغدغه مردم و كارشناسان مساله طرح تحول اقتصادي و چگونگي اجراي آن است.
وي افزود: ضمن پذيرش ضرورت هدفمند كردن يارانه ها و تحسين تلاش دولت دراين راستا بايد گفت كه مطابق برنامه چهارم بايد دولت هدفمند كردن يارانه را به تدريج اجرا كند; درحالي كه اين موضوع حساس و پردامنه به سال پاياني برنامه و سال آخر كار دولت موكول شده است.
نماينده دشتي و تنگستان در ادامه با طرح اين پرسش كه «آيا طرحي كه قرار است تحولي در اقتصاد بيمار كشور و گشايشي در معيشت مردم ايجاد كند، در زمان باقيمانده اندك از تصدي دولت با اين تعجيل قابل اجراست؟» اظهار عقيده كرد: در حالي كه دولت گام هاي اوليه خود را براي اجراي طرح برداشته است مجلس كمترين اطلاعي از ماهيت روش اجراي طرح ندارد، آيا دولت با اين كار قصد ندارد مجلس را در برابر عمل انجام شده قرار دهد؟
پورفاطمي تصريح كرد: اگر با روشن تر شدن زواياي طرح مجلس با اجراي آن مطابق نظر دولت مخالفت كند، چه كسي پاسخگوي اين همه هزينه هاي مادي و معنوي است؟ آيا دولت مطابق وعده هاي خود توانسته است با افزايش درآمد افراد جامعه آنها را از سطح زندگي مقبولي برخوردار كند تا در صورت حذف يارانه در زندگي روزمره آنان خللي ايجاد نشود; زيرا همه اميدوارند طرح تحول اقتصادي موجب تنزل اقتصاد كشور نشود.
وي در ادامه با انتقاد از سهام عدالت، و بيان اين كه سودهاي 30 هزارتوماني آن گرهي از مشكلات مردم نمي گشايد گفت: آيا سزاوار است مردم كشور ما با اين همه منابع، براي دريافت سهام 30 هزار توماني روزها در صف هاي طولاني بانك ها معطل بمانند.
پورفاطمي آنچه را اقتصاد صدقه اي خواند در تضاد با كرامت و حيثيت مردم ايران برشمرد.
اين نماينده مجلس همچنين ابراز عقيده كرد: با گذشت بيش از سه سال و بررسي كارنامه اقتصادي دولت بايد پذيرفت اگرچه بيشترين شعارهاي دولت در زمينه مسائل اقتصادي بوده، اما كمترين توفيق در اين زمينه حاصل شده است. افكار عمومي نيك مي داند عملكرد مسوولان دولت نهم با گفتارها و وعده هاي آنها همخواني ندارد. اگر در دولت گذشته قيمت يك يا چند كالا افزايش مي يافت، امروز افزايش بي حدوحصر قيمت ها همه كالاها را در بر مي گيرد.
وي تصريح كرد: به گفته متخصصان مسائل اقتصادي با توجه به افزايش بي وقفه سطح عمومي قيمت ها و كاهش رشد اقتصادي كشور، در بدترين شرايط اقتصادي خود يعني شرايط ركود تورمي قرار گرفته ايم و در صورت تداوم اين روند فشار براقشار آسيب پذير، نارضايتي عمومي در لايه هاي مختلف اجتماعي به وجود خواهد آمد.
پورفاطمي با بيان اين اعتقاد كه در واقع در اين ميان مردم قرباني سياست هاي اشتباه دولت شده اند، افزود: نكته تاسف بارتر اين كه مسوولان امر در واكنش به افزايش بي رويه گراني تنها به جملات تكراري و غيرمنطقي مانند فعلا نخريد و گران نخريد اكتفا مي كنند، اين درحالي است كه رئيس جمهور مكررا از ارائه سازو كارهاي جديدي براي اداره جهان سخن مي گويد.
نماينده دشتي و تنگستان در ادامه با بيان اين كه مطابق آمار رسمي بيش از 10ميليون نفر از مردم كشور زير خط فقر زندگي مي كنند، گفت: در حال حاضر بعد از برخي كشورها مانند زيمبابوه، ميانمار، گينه و اريتره در رديف 5 كشور اول دنيا با نرخ تورم بالا قرار گرفته ايم.
وي ادامه داد: در شرايطي كه اقتصادمان جزو 10 كشور بسته دنيا به حساب مي آيد و در وضعيتي كه قطعي مكرر آب و برق مردم را به ستوه آورده و برق توليدي آنان به دليل فرسودگي نيروگاه ها و شبكه ها به هدر مي رود و درحالي كه در زمينه سرمايه گذاري از ميان 107 كشور دنيا در رتبه 135 قرار دهيم و با رتبه 137 در رديف پرريزترين اقتصاد جهان محسوب مي شويم، چه سازو كاري براي اداره جهان مي توان ارائه داد.
پورفاطمي خاطرنشان كرد: قطعا ما ابتدا بايد مشكلات خود را حل كنيم و الگوي خوبي از يك كشور پيشرفته مسلمان ارائه دهيم، تا پس از آن بتوانيم براي اداره جهان برنامه بدهيم و مورد استقبال نيز قرار گيريم.
وي ابراز عقيده كرد: متاسفانه دولت به جاي اجراي برنامه چهارم و سند چشم انداز سليقه خود را جايگزين برنامه هاي توسعه كشور كرده است كه باعث انحراف از برنامه و افزايش نگران كننده مشكلات شده است.
اين نماينده مجلس همچنين اظهارداشت: علي رغم تاكيد بر برنامه چهارم مبني بر كاهش ميزان وابستگي دولت به درآمدهاي نفتي بر خلاف اين ميزان وابستگي دولت در اين زمينه افزايش يافته است. در طول 8 سال دولت خاتمي تنها 97 ميليارد دلار از درآمد هاي نفتي استفاده شده، درحالي كه در دولت نهم درمدت 3 سال 133 ميليارد دلار از درآمدهاي نفتي برداشت شده است. اگر دولت مطابق برنامه چهارم توسعه عمل مي كرد، در حال حاضر بايد صندوق ذخيره ارزي دست كم 150 ميليارد دلار موجودي داشته باشد; درحالي كه با انحلال هيات امناي اين صندوق دولت حتي موجودي دقيق اين صندوق را اعلام نمي كنند.
پورفاطمي افزود: به احتمال نزديك به يقين موجودي صندوق بسيار كم تر از رقم پيش بيني شده است.
وي همچنين به افزايش واردات كشور در سال 85 به 49/3 ميليارد دلار اشاره كرد و گفت: اين افزايش با رشد 14/4 درصد نسبت به سال قبل از 6/5 درصدي برنامه فراتر است. مطابق برنامه 5 ساله چهارم ميزان بهره وري 3/5 درصد پيش بيني شده كه امروز بهره وري به يك درصد هم نرسيده است. بر اساس اين برنامه بايد نرخ تورم دركشور زير 10درصد مهار شود، درحالي كه نرخ تورم اكنون مطابق با آمار رسمي بانك مركزي بالاي 22 درصد است. مجلس در اين زمان چه تدبيري انديشيده است، آيا به وظايف قانوني و نظارتي در اين همه قانون گريزي و انحراف دولت از برنامه چهارم به درستي عمل كرده است؟
وي گفت: هنگامي كه رييس مجلس وعده حضور عادلانه همه طيف ها را در كميسيون هاي مهم و حتي هيات رييسه مجلس مي دهد، اما عملا اين مهم تحقق نمي يابد، ديگر چه انتظاري مي توان از هيات دولت براي پاسخگويي به مجلس داشت.
پورفاطمي در ادامه خطاب به نمايندگان گفت: اگر به خاطر مصلحت انديشي و همسويي سياسي با دولت چشم بر خطايش ببنديم در پيشگاه خدا و ملت شريف ايران و درحافظه تاريخ محكوم خواهيم بود.
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن