تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796701838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تپش قلب


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: تپش قلب: علل، پیشگیری و درمان

ضربان قلب تند به چهضربانی اطلاق می شود؟
ضربان قلب تند یا سریع به ضربانی گفته می شود که سریعتر ازحد نرمال بتپد. ضربان قلب نرمال بین 60 تا 100 ضربه در دقیقه است. تندی ضربان قلببه سرعتی بالاتر از 100 تپش در دقیقه اطلاق می شود.
وقتی ورزش می کنید یا فعالیتدیگری انجام می دهید، قلب شما به طور طبیعی سریعتر خواهد تپید. این مسئله باعث میشود قلبتان خون را در سراسر بدن پمپاژ کند تا اکسیژن لازم را به بافت های بدنبرساند.
وقتی می ترسید یا احساساتی مثل اضطراب و استرس را تجربه می کنید همضربان قلبتان بالاتر می رود.
کسانیکه می توانند ضربان قلب خود را حس کننداحتمالاً دچار تپش قلب هستند. این مشکل می تواند به خاطر استرس، اضطراب، یا مصرفبرخی داروها یا می تواند نشانه یک مشکل جدی قلبی باشد. اگر شما هم تپش قلب دارید،حتماً باید این مسئله را با پزشک خود درمیان بگذارید.
تندی ضربان قلب می توانددلایل دیگری هم داشته باشد که عبارتند از:
عفونت ریوی مثل سینه پهلو یا ذاتالریه
عفونت خونی که می تواند منجر به تب شود
کم خونی
پایین بودن فشارخون
بی آبی بدن
مصرف الکل یا کافئین
داروهای ضد اشتها
اختلالاتتیروئید
اختلالات قلبی مثل بی نظمی ضربان قلب
علائم:
ممکن است هیچ علائمیاز بالا بودن تپش قلبتان حس نکنید، ممکن هم هست که تپش قلبتان را حس کنید.
ممکناست احساس استرس و اضطراب کنید.
ممکن است احساس کنید قلبتان در سینه یا گلو میکوبد که باعث ایجاد درد و ناراحتی می شود. همچنین ممکن است احساس کنید که قلبتان درسینه می لرزد.
اگر کم خونی داشته باشید، احتمالاً احساس خستگی و ضعف بیش از حدمیکنید و انجام فعالیت ها روزانه برایتان دشوار می شود.
برخی از افراد علاوه برتپش قلب دچار درد سینه هم می شوند که ممکن است خفیف یا حاد باشد. شدت درد نشان نمیدهد که چقدر به عضلات قلب آسیب می رسد. اگر همراه با تپش قلب، در قفسه سینه احساسدرد کردید، فوراً درخواست کمک کنید.
اگر تندی ضربان قلبتان به خاطر مشکلات ریویاست، ممکن است چه در حالت استراحت و چه انجام هر نوع فعالیت، دچار تنگی نفسشوید.
در تپش قلب هایی که از تنگی نفس ناشی می شود، بهتر است روی تخت دراز بکشیدو دو بالش یا بیشتر زیر سرتان بگذارید. این تنگی نفس ممکن است شما را نصفه شب ازخواب بیدار کند.
اگر مشکلات قلبی داشته باشید، ممکن است پاهایتان ورم کند بهخصوص در نواحی قوزک پا به پایین. همچنین ممکن است احساس نفح کنید.
چه بایدبکنید:
حتماً باید پزشکتان را درمورد داروهای دیگری که مصرف می کنید (حتیداروهای غیرتجویزی، ویتامین ها یا دروهای گیاهی) آگاه کنید. به هیچ عنوان بدونتجویز پزشکتان از آسپیرین یا داروها حاوی آسپیرین استفاده نکنید.
اگر سابقهدیابت، یا بیماری های کبد، کلیه و قلب دارید، آنرا با پزشکتان درمیانبگذارید.
اگر در خانواده تان –فامیل درجه یک و دو-- سابقه بیماری های قلبی،سکته، کلسترول یا فشار خون بالا وجود دارد، ممکن است شما نیز در خطر ابتلا به اینمشکلات باشید. درصورت وجود چنین بیماری هایی در خانواده تان، حتماً پزشکتان را مطلعکنید.
کشیدن سیگار ممکن است باعث تند شدن ضربان قلب و بروز تپش قلب شود. اگرسیگار می کشید، حتماً باید آنرا کنار بگذارید. کشیدن سیگار همچنین احتمال ابتلا بهتخریب رگ های قلب را نیز افزایش می دهد.
مصرف کافئین و الکل نیز می تواند باعثبالا رفتن ضربان قلب و ابتلا به تپش قلب شود. مصرف کافئین و الکل را در برنامهغذاییتان کاهش دهید و احتمال از بین رفتن علائم این مشکل در شما وجوددارد.
حتماً تحت نظارت پزشکتان، ورزش کنید. پیاده روی، شنا، یا فعالیت های هوازیسبک، ضربان قلب شما را در حالت استراحت پایین آورده، به کاهش وزنتان کمک کرده وجریان اکسیژن را در ریه و خون تقویت می کند.
از تکنیک های تمدد اعصاب برای کاهشمیزان اضطرابتان استفاده کنید. اگر احساس اضطراب می کنید، به محیطی آرام بروید وچشمانتان را ببندید. به آرامی چند نفس عمیق بکشید و سعی کنید به چیزهایی فکر کنیدکه به شما آرامش خاطر می دهد.
اگر برای درمان این اختلال، دارو استفاده می کنید،به هیچ عنوان مصرف دارو را قبل از دستور پزشک قطع نکنید و دقیقاً طبق تجویز پزشکتانآنرا مصرف کنید.
اگر مصرف یک وعده از قرصتان را فراموش کردید، حتماً با پزشکتاندر میان بگذارید.
اگر علائم یا عوارض جانبی مشاهده می کنید، به ویژه اگر حادباشند، حتماً پزشکتان را از آن وضعیت آگاه کنید.
داروهایی که ممکن است توسط پزشکتجویز شود:
بازدارنده های ACE : این داروها به باز کردن و گشاد کردن رگ های خونیکمک میکند. فشارخونتان را پایین آورده و جریان خون به کلیه ها و سراسر بدن تقویت میکند. درصورت وجود دیابت یا پروتئین در ادرارتان برای محافظت از کلیه ها، پزشکمعالجتان همچنین ممکن است داروهای زیر را تجویز کند: Enalapril Maleate (Vasotec)، Lisinopril (Zestril، و (Fosinopril Sodium (Monopril.
داروهای ضد اضطراب: اگربالا رفتن ضربان قلبتان به خاطر اضطراب باشد، پزشک ممکن است داروهای ضد اضطراب که anxiolytic نامیده می شوند، برای شما تجویز کند. این داروها به آرام کردن شما کمکمیکند. این داروها را حتماً باید درصورت احساس اضطراب مصرف کنید. اگر این داروهاعلائم شما را تخفیف نداد، حتماً با پزشکتان در میان بگذارید.
داروهای Beta-blocker: این داروها برای کاهش ضربان قلب و تقویت گردش خون در سراسر بدن مورداستفاده قرار می گیرد. درصورت نامنظم بودن ضربان قلب یا بالا بودن فشارخون این داروبرای شما تجویز می شود. برخی نمونه های این دارو عبارتند از: (metoprolol (Lopressor)، Propanolol (Inderal و Atenolol (Tenormin).
بلاکرهای شبکه ایکلسیم: این داروها برای درمان دردهای سینه، فشارخون بالا یا نامنظم بودن ضربان قلبتجویز می شود. این داروها ضربان قلب را کند می کند. برخی از انواع متداول آنعبارتند از: Verapamil HCL (Calan)، و (Diltiazem (Dilacor.
دیگوکسین (Digoxin): این دارو که دیجیتالیس نیز نامیده می شود، با کند کردن ضربان قلب و کارآمدتر کردنضربان های قلب، کار می کند. این دارو گردش خون را در سراسر بدن بهبود میبخشد.
داروهای ادرارآور (Duretics): این داروها با وادار کردن شما به ادرار کردناب اضافه بدن، از نارسایی قلبی جلوگیری میکند. برخی نمونه های این دارو عبارتند از: furosemide (Lasix)،Hydrochlorthiazide. این دارو ممکن است به تنهایی یا همراه باداروهای دیگر تجویز شود.
به هیچ عنوان به طور ناگهانی مصرف هیچیک از این داروهارا متوقف نکنید چون ممکن است عوارض جانبی خطرناکی به دنبال داشته باشد.
چه موقعاز پزشک کمک بخواهید:
تب 100.5 درجه فارنهایت، سرد شدن بدن، گلو درد (نشانه هایاحتمالی عفونت).
تنگی نفس، درد و ناراحتی در قفسه سینه، ورم کردن لب ها یاگلو
حس کردن تند شدن ضربان های قلب
هرگونه جوش جدید روی صورت، به ویژه اگر بهتازگی داروهایتان را عوض کرده باشید
ورم غیر طبیعی پاها
اضافه کردن وزن بیشتراز 2 تا 6 کیلو در یک هفته
نکته: شدیداً توصیه می شود که درمورد وضعیت سلامتیخود با پزشک مشاوره کنید. اطلاعات موجود در این مقاله فقط جنبه آموزشی داشته و نمیتواند جایگزین خوبی برای نظر و صلاحدید پزشک شما باشد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 683]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن