تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 18 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799738887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

یافته های جدید درمورد وسواس


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: تاثیر نماز بر وسواس فکری :
امام صادق (ع
[تصویر: 2.gif]
شیطان به وسیله وسواس نمی تواند به ضرر بنده خدا کاری کند مگر آنکه بنده از یاد خدا اعراض کرده باشد .
در این مورد حتی منابع اسلامی از قول معصومین (ع( روشهای متعددی را برای پیشگیری و درمان وسواس پیشنهاد کرده اند که از آن جمله بهره بردن از ادعیه و اذکار خاصی از جمله : " لااله الاالله و لاحول ولاقوه الاباالله " می باشد که در حقیقت ماحصل همه آن روشها را می توان در " ذکر خدا " خلاصه کرد .
استفاده زبان و ذهن از ذکر " غیرالمغضوب علیهم و لاالضالین " که جدایی راه مؤمن از شیطان و ابلیس می باشد ، دست کم ده بار ، طی نمازهای یومیه ، و فیض بردن از سوره " ناس " بعد از حمد ، بخصوص توجه به آیات شریفه " من شرالوسواس الخناس ، الذی یوسوس فی صدورالناس " به عنوان عواملی قدرتمند در توقف افکار وسواسی مطرح هستند .
همانطور که اشاره شد ائمه معصومین (ع)که پزشکان حقیقی بشرند ، برای دوری از وسواس " ذکر خدا " را پیشنهاد کرده اند و این فرمان الهی است که " اقم الصلوه لذکری "" >> برای ذکر من نماز به پا دارید ".


یافته های جدید درباره درمان اختلال وسواس

- بررسی های جدید نشان می دهد داروی" ریلوزول " که در درمان نوعی اختلال عصبی به کار می رود در درمان اختلال وسواس مؤثر است . دانشگاه ییل از داروی ریلوزول در درمان سیزده بیمار مبتلا به اختلال وسواس استفاده شد ، نتایج درمان بسیار امیدوارکننده است این عده از بیماران به هیچ یک از درمانهای دارویی دیگر یا رفتار درمانی جواب نداده بودند . به عقیده محققان داروی ریلوزول ویژگیهای ضد وسواسی ، ضد افسردگی ، ضد اضطراب چشمگیری دارد .

- نتایج تحقیقات نشان می دهد : عصاره آبی گل گاوزبان دارویی مؤثر و بی خطر برای درمان بیماران مبتلا به اختلال وسواسی اجباری است . به گزارش ایسنا ، گاوزبان ایرانی گیاهی از تیره بوراژیناسه راسته یولموینالیسه ، کلاس دیوتیلونس و جنس اکویم است . گونه مزبور گیاهی علفی ، دوساله و پایاست که پوشیده از کرک های نرم و نازک دارای گل های لوله ای شکل و آبی رنگ مایل به ارغوانی می باشد . این گیاه به طور وسیعی به صورت خودرو در استان های شمالی ایران یافت می شود .

مهدی سیاح برگرد ، دستیار روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و حاتم بوستانی استادیار گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و همکارانشان در این تحقیق به بررسی اثربخشی و سلامت مصرف عصاره آبی گل گاوزبان با دور ثابت در درمان بیماران مبتلا به اختلال وسواسی اجباری در یک دوره شش هفته ای پرداختند . در این مطالعه کارآزمایی بالینی تصادفی 33بیمار مبتلا به این اختلال که در مقیاس یال براون نمرات مساوی یا بالاتر از 21را داشتند وارد مطالعه شده و به صورت تصادفی دارونما و یا 500میلیگرم از عصاره آبی گل گاوزبان دریافت کردند . بیماران برای شش هفته پیگیری شدند و اثربخشی درمان با مقیاس یال براون در هفته های 0، 1، 2، 4، 6اندازه گیری شد . نتایج این یافته ها نشان داد : در هفته های انتهایی ، عصاره گاوزبان نسبت به دارونما برتری داشت . که این اختلاف در هفته چهارم نزدیک به معنی دار و هفته ششم معنی دار بود . عصاره آبی گل گاوزبان در هیچ کدام از هفته ها بیش از دارونما عوارض جانبی ایجاد نکرد .
پژوهشگران با استناد به یافته های این تحقیق تاکید کرده اند که عصاره آبی گل گاوزبان دارویی مؤثر و بی خطر برای درمان بیماران مبتلا به اختلال وسواسی اجباری است ، اگرچه مطالعات بیشتر برای تایید آن لازم است .







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن