تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799668307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست ۱۰۰۰ نخبه با هيأت وزيران تصويب شد تسهيلات ويژه دولت براى نخبگان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: در نشست ۱۰۰۰ نخبه با هيأت وزيران تصويب شد تسهيلات ويژه دولت براى نخبگان
در حاشيه
* اين نشست صميمانه بر خلاف ساير جلسات مشابه كه معمولاً با تأخير همراه است، زودتر از موعد مقرر و با تلاوت آياتى از قرآن مجيد با صداى قارى بين المللى استاد كريم منصورى آغاز شد.
* پس از گذشت ساعتى از شروع اين نشست، در حالى كه رئيس جمهورى مشغول سخن گفتن بود، محمدى گلپايگانى رئيس دفتر مقام معظم رهبرى نيز به جمع اعضاى هيأت دولت پيوست. در اين هنگام رئيس جمهورى ضمن خير مقدم به وى گفت: حضور ايشان نشانه عمق توجه و عشق مقام معظم رهبرى به جوانان و نخبگان است.

385629.jpg

* معاون علمى رئيس جمهورى در جريان قرائت بندهاى مصوبه براى رأى گيرى، گفت: نخبگانى كه مجرد هستند براى گرفتن زمين مشكلى ندارند. در اين هنگام رئيس جمهورى هم به شوخى گفت: اين شرط خوبى نيست، نخبگان جوان هم بروند ازدواج كنند، ازدواج امر مقدسى است.
* زمانى هم كه آقاى واعظ زاده شرايط نخبگان را براى استفاده از تسهيلات مسكن اعلام مى كرد، رئيس جمهورى گفت: هيچ يك از اعضاى هيأت دولت با افزايش تعداد نخبگان مشمول اين بند مخالف نيستند، اين محدوديت، تنها تنگ نظرى است كه در اين هنگام نخبگان جوان با كف زدن هاى پى در پى رئيس جمهورى را تشويق و از سخنان او حمايت كردند.
* رئيس جمهورى در بخشى از سخنان خود در اين نشست، با اشاره به برخى تحريم ها و تهديدات دشمنان نظام عليه ايران، اظهار داشت: من در جايى به يكى از خبرنگاران غربى گفتم اگر ما نخواهيم براى پيشرفت كشورمان از شما كمك بگيريم، چه كسى را بايد ببينيم.
احمدى نژاد سپس اين ضرب المثل را گفت: مرا به خير تو اميد نيست، شر مرسان.
* رئيس جمهورى در بخشى از سخنان خود، حاضران را به دقت در به كارگيرى واژه نخبه توجه داد و خاطرنشان كرد: اميدوارم واژه نخبه مانند برخى واژه ها لوث نشود.

گروه سياسى ـ هيأت دولت به رياست رئيس جمهور ديروز در نشستى مشترك با نخبگان سه مصوبه از جمله پرداخت وام براى تهيه ۳ هزار مسكن براى آنان را به تصويب رساند تا نتيجه اين تعاملات به پيوند هر چه بيشتر جوانان نخبه با دولت و زمينه سازى براى شكوفايى و عملياتى شدن استعدادهاى آنان بينجامد.
در اين نشست كه به مناسبت هفته دولت و با حضور بيش از يك هزار تن از جوانان نخبه كشور در سالن اجلاس برگزار شد، آئين نامه هاى تسهيل در دسترس نخبگان به امكانات دستگاه هاى اجرايى، حمايت از نخبگان و حمايت از تجارى سازى نوآورى ها و اختراعات نخبگان پس از بحث و بررسى به تصويب رسيد. بر اساس يكى از مصوبات دولت كه از سوى معاونت علمى و فناورى رئيس جمهور ارايه شده بود براى تأمين مسكن ۳۰۰ نفر از نخبگان در سال طرحى پيشنهاد شد كه رئيس جمهور با استفاده از اختيارات خود با طرح پرداخت وام براى تهيه ۳ هزار مسكن براى نخبگان سراسر كشور رأى گيرى كرد كه مورد موافقت تمامى حاضرين در جلسه قرار گرفت.
رسيدن به جايگاه شايسته، زودتر از ۱۴۰۴
دكتر محمود احمدى نژاد، رئيس جمهور در اين نشست اهتمام دولت براى فراهم كردن امكانات لازم به منظور استفاده از ظرفيت هاى نخبگان را مورد تأكيد قرار داد و گفت: با استفاده از استعداد نخبگان مى توانيم خود را حتى زودتر از سال ۱۴۰۴ كه در سند چشم انداز بيست ساله ترسيم شده است به جايگاه شايسته در جهان برسانيم. دكتر احمدى نژاد با تأكيد بر اينكه توليد علم و فناورى نيازمند عوامل فراوانى است كه بايد در كنار هم قرار گيرند گفت: خودباورى عامل اصلى و پايه اى در توليد علم و فناورى است. بدين منظور بايد همواره گذشته تاريخى خود را مد نظر داشته باشيم.
رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه امروز نيز مى توانيم ايران را بهتر از گذشته بسازيم، تصريح كرد: البته بايد توجه داشت كه ساختن ايران به راحتى به دست نمى آيد و نيازمند عبور از سنگلاخ ها وموانع فراوان است. ولى آنچه با كار و تلاش همراه با تحمل سختى به دست مى آيد، ماندگار بوده و تحول ساز مى شود و چيزى كه به راحتى به دست مى آيد، چه بسا پس از مدت كوتاهى از بين مى رود. رئيس جمهور با بيان اينكه موج خودباورى در بين جوانان احيا و تقويت شده است، تصريح كرد: امروز نمى توان انتظار داشت كه نسل جوان بتواند با ساز و كار ۶۰ سال قبل استعدادهايش را بطور كامل بروز دهد. بنابراين بايد ساز و كارها را تسهيل كنيم تا ظرفيت هاى كشورمان شكوفا شود.
وزيران فضاى كار را براى نخبگان فراهم كنند
دكتر احمدى نژاد در ادامه سخنان خود با بيان اينكه تأسيس بنياد نخبگان از آرزوهاى رهبر عزيز انقلاب بوده و با اصرار ايشان تشكيل شد، گفت: امروز بنياد نخبگان به سرعت در حال تبديل شدن به نهادى مؤثر و اساسى در جذب و استفاده از ظرفيت نخبگان است و بايد اين بنياد، خانه و مأمن همه نخبگان كشور باشد ضمن اينكه مسئولين بايد مراقبت كنند تا واژه نخبگان مانند بعضى از واژه هاى ديگر لوث نشود. رئيس جمهور همچنين با اشاره به اينكه كميسيون هاى دولت به يارى فكرى نخبگان نياز دارند، از وزرا خواست، در كميسيون هاى دولت، فضايى ايجاد كنند كه نخبگان علاقه مند، بتوانند در آن شركت كرده و نظرات خود را ارايه دهند. وى افزود: همچنين وزرا و معاونين در مجموعه تحت مديريت خود فضايى ايجاد كنند كه نخبگان بتوانند در جريان پروژه ها و تصميمات قرار گرفته و اظهار نظر كنند.
دولت با دايره وسيع نخبگان در تماس است
دكتر احمدى نژاد با تأكيد بر اينكه دولت با دايره وسيعى از صاحبنظران و نخبگان در تماس است، گفت: البته بايد سازماندهى شود تا به اين مجموعه نخبگان جوان كه داراى دو ويژگى نخبه و جوان بودن هستند اضافه شود و اين مى تواند مفيد باشد. دكتر احمدى نژاد در بخش ديگرى از سخنان خود با اشاره به اظهار نظر يكى از نخبگان جوان مبنى بر دخالت دادن آنان در عرصه هاى مديريت هاى تحولى، خاطر نشان كرد: امروز جهانى شدن به عنوان يك پديده تحولى بزرگ در حال وقوع است و قدرتهاى سودجو قصد دارند جهانى شدن را به نفع خود مديريت كنند و براى اين منظور جامعه اى را براى آينده ترسيم كرده اند. ما نيز بايد جامعه مورد نظر خود را ترسيم كرده و در منظر جهانيان قرار دهيم و اين يكى از والاترين اقدامات تحولى است كه چه بهتر كه اين كار با انديشه نخبگان جوان كشورمان اتفاق بيفتد. وى با بيان اينكه برخى افراد كوته بين در سخنان خود ورود دولت به عرصه هاى جهانى را مورد نكوهش قرار مى دهند، گفت: رسيدگى به اوضاع داخلى و جهانى لازم و ملزوم هم هستند. امروز سرعت جهانى شدن هزار برابر ۵۰ سال قبل شده است و اين گسترش دامنه جهانى شدن نيازمند حضور فعال در اين عرصه است.
جهت گيرى دولت حمايت از نخبگان است
در نشست ديروز هيأت دولت و نخبگان ، دكتر پرويز داوودى معاون اول رئيس جمهورحمايت ازعلم،عالمان، نخبگان و استعدادها را ازجهت گيرى هاى دولت نهم توصيف كرد وگفت: معاونت علمى و فناورى رئيس جمهورى براى ايجاد يك حركت جهشى و تصاعدى در حوزه هاى علمى ايجاد شد و اكنون اين معاونت و بنياد ملى نخبگان حركت شتابانى گرفته است. وى با بيان اينكه نخبگان بايد منشأيى براى ايجاد جهش ها و نقطه عطفى براى حركت هاى علمى و فناورى كشور باشند، تصريح كرد: يافتن راههاى ميانبر براى دستيابى به پيشرفت همراه با عدالت بيش از همه بر عهده نخبگان و استعدادهاى درخشان است.دكتر داوودى با يادآورى اينكه نبوغ نخبگان منجر به چند برابر شدن مسئوليت آنها در راستاى ايجاد جهش هاى قابل توجه در عرصه علم و فناورى شده است، گفت: شيب حركت علمى بايد به سرعت تصاعدى شود. دولت نيز تمام زمينه هاى لازم را فراهم مى كند تا نخبگان پيشقراول حركت علمى باشند.
تدوين برنامه بلندمدت براى حمايت از نخبگان
در نشست مشترك هيأت دولت با نخبگان همچنين صادق واعظ زاده معاون علمى و فناورى رئيس جمهور از تدوين برنامه بلند مدت بنياد ملى نخبگان و دولت براى حمايت از نخبگان مقارن با تهيه برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: علم بايد به فناورى تبديل شود و در نهايت در قالب كالا و خدمات به صورت تجارى و انبوه در اختيار مردم قرار گيرد تا شيرينى پيشرفتهاى علمى به مردم منتقل شود. معاون علمى و فناورى رئيس جمهورى تصميمات دولت فعلى در حوزه نخبگان را تصميماتى ابتكارى و نوين دانست و گفت: با تشكيل معاونت خاص براى حوزه علم و فناورى و تشكيل كميسيون ويژه براى مسائل علمى و تحقيقات و فناورى سعى شده تا مسائل تحقيقاتى نيز محور اصلى براى تصميم گيرى هاى دولت نهم قرار گيرد. البته راهى كه بايد طى شود راهى طولانى است و هماهنگى و نظم بخشى به نظام علم و فناورى كشور راه دراز مدتى دارد اما تعلل نبايد كرد. به همين جهت كار با سرعت آغاز شده و با حمايت رئيس جمهور و دولت پيش خواهد رفت. واعظ زاده افزود: فضاى صميمى ميان دولت و نخبگان ايجاد شده و اميدواريم در همكارى نخبگان با دستگاههاى دولتى و در رأس آن با دولت و رياست جمهورى روز به روز پر فروغ تر شود.
ايرانى ها هرجا كه باشند سرمايه ملى هستند
سخنگوى دولت ديروز در حاشيه جلسه دولت با نخبگان كشور اظهار داشت: ايرانيان هرجاكه باشند سرمايه ملى براى كشورند و تعامل با آنها به خصوص نخبگان و دانشمندان منشأ ارتقا و رشد دانش كشور و بشريت است. دكتر غلامحسين الهام در گفت وگو با واحد مركزى خبر گفت: اين دانشمندان افتخارايرانيان هستند و طبيعى است كه ميل داشته باشند محصول كارشان دركشور بروز يابد. سخنگوى دولت، ديدار اعضاى هيأت دولت با نخبگان كشور را كه براى نخستين بار دركشور انجام مى شود يك نوآورى خواند وگفت: دراين جلسه سازوكارهايى براى نهادينه شدن اين ديدارها ايجاد شد. الهام، بنياد ملى نخبگان را واسطه اى براى جذب و هدايت نخبگان برشمرد وگفت: امتيازاتى كه امروز براى نخبگان درهيأت دولت به تصويب رسيد محدوديت جغرافيايى ندارد و شامل همه نخبگان خواهد شد. سخنگوى دولت، شناسايى و جذب نخبگان را وظيفه بنياد ملى نخبگان دانست و گفت: اما اين كه تصور شود بنياد جايى محدود با افرادى معدود و با امتيازات خاص براى اين افراد خاص است،غلط است.
بسيارى از دستاوردهاى علمى هنوز آشكار نشده اند
محمدمهدى زاهدى وزير علوم با بيان اينكه دولت به انديشمندان، دانشگاهيان و استادان دانشگاهها اعتقاد و اعتماد دارد گفت: جمهورى اسلامى ايران هنوز بسيارى از دستاوردهاى علمى را آشكار نكرده كه اگر اين دستاوردها آشكار شوند خواهيد ديد كه چه كارهاى بزرگى در كشور انجام شده است. وى ديروز در كميسيون فرهنگى به عنوان يكى از كميسيونهاى هفتگانه هيأت دولت گفت: در وزارت علوم بازنگرى بسيارى از رشته هاى علوم انسانى آغاز شده است و خيلى از دروس هستند كه بايد تجديد نظر شود زيرا در برخى شاخه هاى علوم انسانى شاهد هستيم كه به شدت سكولاريسم در آنها نفوذ دارد بنابراين تجديد نظر در دروس بسيارى از شاخه هاى علوم انسانى شروع شده و بايد به سرعت ادامه داده شود.
صفارهرندى: واژه نخبه نياز به تعريف جديدى دارد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى نيز در گفت وگو با خبرنگاران در حاشيه جلسه دولت با نخبگان با بيان اين كه واژه نخبه نياز به تعريف جديدى دارد، گفت: در جامعه ما اين واژه فقط براى بخش هايى مانند مهندسى و پزشكى تعريف شده. به عنوان مثال سهم فرهنگ و هنر در اين عرصه ناديده گرفته شده است. وى تصريح كرد: بسيارى از كسانى كه در بخش كارشناسى در عرصه فرهنگ و هنر مشغول به كار هستند، طيف نخبه محسوب مى شوند.
نشست با نخبگان منجر به تصميمات صحيح مى شود
دكتر كامران باقرى لنكرانى، وزير بهداشت نيز گفت: مسئوليت اجرايى باعث مى شود گاهى تصميم گيرى درباره دغدغه هاى محيطى به خوبى انجام نگيرد اما نشست با نخبگان مى تواند همسويى خوبى بوجود آورد و منجر به تصميمات صحيح شود. به گزارش مهر، وى در كميسيون علمى، تحقيقات و فناورى كه از كميسيونهاى هفتگانه هيأت دولت است در جمع نخبگان حاضر در سالن اجلاس سران با بيان اين مطلب افزود: به نظر مى رسد افقهاى وسيعترى را بايد در امور نخبگان نگاه كنيم و به جاى اينكه يك حركت صرفاً حمايتى و حفظ وضعيت موجود دنبال شود به سمت توليد ثروت از علم و فناورى، بالا بردن سطح زندگى عمومى و ارتقاى جايگاه كشور، حل مسائل و رقم زدن حركتى هدفمند در راستاى تحقق سند چشم انداز گام برداريم.
جذب ۲۰۰ نخبه در وزارت نيرو
وزير نيرو نيز با بيان اينكه در وزارت نيرو منتظر جلسه هيأت دولت با نخبگان بوديم، گفت: وزارت نيرو تاكنون ۲۰۰ نخبه جذب كرده و مصوبات هيأت دولت را نيز براى ارائه خدمات به اين نخبگان اجرايى خواهيم كرد. پرويز فتاح در حاشيه دومين همايش ملى نخبگان جوان در سالن اجلاس سران درجمع خبرنگاران افزود: دولت نهم از قبل به مسئله نخبگان عنايت داشته است ، از اين رو براى اولين بار معاونت علمى و فناورى را ايجاد كرد. گفتنى است جلسه مشترك هيأت دولت با هزار نفر از نخبگان كشور نزديك به ۲ ساعت به طول انجاميد و در اين مراسم به ۱۱ نفر از نخبگان برگزيده به نمايندگى از ساير نخبگان جايزه و اعتبار پژوهشى اهدا كرد.
 پنجشنبه 7 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن