تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799511909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماشين زمان


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: ماشين زمان
۸۲ آگوست
بيست و هشتم آگوست سال ۱۹۷۴ كارستن يانكر مهاجم سابق تيم ملى آلمان وبايرن مونيخ كه هم اكنون در تيم ماترزبورگ اتريش بازى مى كند، به دنيا آمد. اين بازيكن يك متر و ۹۳ سانتى و البته تنومند زمانى همبازى على دايى در بايرن بود و با وجود او كمتر به مربى كنونى تيم ملى ايران بازى مى رسيد. يانكر در كنترل توپ مهارت بالايى داشت اما برعكس با وجود قدبلند در هوا چندان قدرتمند نبود. اين بازيكن كه هميشه با سرى تراشيده در ميدان حاضر مى شد در تيم هاى هانزاروستوك، كلن، راپيد وين، اودينزه و كايزرسلاترن نيز بازى كرده و در ۳۳ بازى ملى از جمله حضور در يورو ۲۰۰۰ و جام جهانى ۲۰۰۲ توانسته ۱۰ گل بزند. در زمان بازى براى بايرن نيز ۴ قهرمانى بوندس ليگا و يك قهرمانى در ليگ قهرمانان اروپا به دست آورد.
بيست و هشتم آگوست سال ۱۹۸۲ تياگو موتا هافبك برزيلى اتلتيكو مادريد متولد شد. بازى فيزيكى و شوت هاى قدرتمند موتا از او بازيكنى متمايز ساخته هر چند هيچ گاه نتوانست در بارسلونا درخششى چشمگير داشته باشد و تيمى كه او فوتبال حرفه اى را از سال ۱۹۹۹ در آن آغاز كرده بود و در ۸ سال حضور خود در تيم هاى ب و اول اين تيم به افتخارات زيادى دست يافته بود، مجبور به فروش وى شد. فوتبال موتا همواره با خشونت همراه بوده و بارها كارت قرمز داوران را مقابل چشمان خود ديده است. او سال گذشته به تيم دوم شهر مادريد رفته و هم اكنون صحبت هاى زيادى از انتقالش به پورتس موث شنيده مى شود و به احتمال زياد به اين تيم ليگ برترى ملحق مى شود. يك گل هم در ۸ بازى ملى او ديده مى شود.
بيست و هشتم آگوست سال ۱۹۹۰ بوخان كركيچ پرس ستاره نوجوان بارسلونا متولد شد. پدر او بوخان كركيچ نيز در دهه ۸۰ براى ستاره سرخ بلگراد بازى كرده و پس از نقل مكان به اسپانيا با ماريا ليوسا پرس ازدواج كرده و در سال ۱۹۹۷ تبديل به يك كارشناس استعدادياب براى بارسلونا تبديل شده است. بوخان پسر هنگامى كه ۹ سال داشت به آكادمى فوتبال بارسلونا ملحق شد و در طول ۷ سال حضور در اين تيم نمايش خيره كننده اى داشت. اين مهاجم سرعتى كه توانايى اعجاب انگيزى در دريبل زدن دارد در سال ۲۰۰۶ به تيم دوم بارسا آمد و فصل گذشته در حالى كه هنوز ۱۷ سالش هم تمام نشده بود به تيم اول ايالت كاتالان پيوست. در سپتامبر سال گذشته نخستين بازى خود را براى بارسا انجام داد و سه روز بعد اولين بازى خود در ليگ قهرمانان اروپا را انجام داد، در بازى با ويارئال گل زد تا جوانترين گلزن تاريخ اين باشگاه پرافتخار در رقابت هاى ليگ لقب گيرد. او در ليگ قهرمانان هم گل زد تا نخستين متولد سال ۱۹۹۰ باشد كه در اين رقابت هاى معتبر به گل دست مى يابد. او فصل گذشته ۱۰ گل زد تا ركورد رائول براى گلزنى در نخستين فصل حضور در لاليگا را از آن خود كند. او در رده هاى مختلف سنى براى تيم ملى اسپانيا بازى كرده ضمن اين كه سابقه حضور در تيم ملى كاتالان را نيز دارد.
بيست و هشتم آگوست سال ۲۰۰۷ آنتونيو خوسه پوئرتا پرس هافبك سابق تيم ملى اسپانيا و باشگاه سويا در سن ۲۲ سالگى درگذشت. او در جريان ديدار تيمش با سويا در چارچوب ليگ اسپانيا دچار ايست قلبى شد و سه روز بعد جان خود را از دست داد. پوئرتا به عنوان نوجوان به سويا ملحق شد و ۱۴ سال در اين تيم عضويت داشت و در كنار برخى بازيكنان ديگر اين تيم مانند سرخيو راموس و خسوس ناواس رشد يافت. او كه يك بازى براى تيم ملى اسپانيا انجام داده بود، در سمت چپ خط ميانى بازى مى كرد ضمن اين كه مى توانست در دفاع چپ نيز بازى كند و بازى هاى خوبش سبب علاقه تيم هاى بزرگى چون آرسنال، منچستريونايتد و رئال مادريد شده بود. در ديدار با شالكه در نيمه نهايى جام يوفا فصل ۲۰۰۶-2005 و در ثانيه هاى پايانى بازى با پاى چپ يكى از مهمترين گل هاى تاريخ سويا را به ثمر رساند تا تيمش به فينال راه يافته و در نهايت عنوان قهرمانى را به دست آورد. پس از آن سويا در طول ۱۵ ماه ۵ جام به دست آورد كه در تاريخ فوتبال يك ركورد محسوب مى شود ضمنا او پنالتى سرنوشت ساز فينال سال ۲۰۰۷ جام يوفا را نيز وارد دروازه اسپانيول كرد. پس از مرگ پوئرتا، پيراهن شماره ۱۶ سويا بازنشسته شد و باشگاه اعلام كرد فرزند او آيتور آنتونيو، كه هيچ گاه پدرش را نديد، مى تواند بعدها اين پيراهن را از بازنشستگى خارج كند البته بر اساس قوانين فدراسيون فوتبال اسپانيا چنين كارى مجاز نيست و اين پيراهن به داويد پريتو دوست صميمى وى رسيد. در جريان ديدار سوپرجام اروپا بين سويا و ميلان كه به پيروزى ۳-يك نماينده ايتاليا انجاميد، بازيكنان هر دو تيم و داوران، نام پوئرتا را روى پيراهن خود حك كردند.

كوتاه از فوتبال جهان

حذف ۳ تيم ليگ برترى از جام اتحاديه

تيم هاى ليگ برترى بولتون، هال سيتى و وست برومويچ با شكست مقابل تيم هاى دسته پايين انگليس از دور دوم رقابت هاى جام اتحاديه اين كشور كنار رفتند.
بولتون با نتيجه ۲- يك مغلوب ميهمان دسته سومى خود نورتهمپتون تاون شد. وست بروم تيم تازه صعودكننده ليگ برتر كه در دو ديدار نخست خود در اين ليگ با شكست مواجه شده بود، در مصاف با تيم دسته دومى هارتلپول يونايتد با كسب نتيجه ۳- يك از دور رقابت ها كنار رفت در ديدارى ديگر تيم دسته دومى سوانسى سيتى، مقابل تيم ليگ برترى هال سيتى در وقت هاى اضافه با نتيجه ۲- يك به پيروزى رسيد.نيوكاسل نيز با نتيجه ۳- يك تيم دسته دومى كاونترى سيتى را شكست داد. در اين ديدار مايكل اوون در وقت هاى اضافه براى دومين بار در ۴ روز گل پيروزى بخش تيمش را به ثمر رساند.

آنتون فرديناند به ساندرلند پيوست

روى كين سرمربى ساندرلند اميدوار است تا آنتون فرديناند مدافع وستهام هر چه زودتر در تركيب تيمش جاى گيرد.آنتون برادر ريو فرديناند ستاره تيم ملى انگليس و منچستر يونايتد، پس از درخواست ۸ ميليون پوندى ساندرلند، براى حضور در تيم روى كين ابراز تمايل كرد.در حالى كه آلن كربيشلى سرمربى وستهام به اين انتقال چندان رضايت ندارد، كين در صدد است كه مراحل انتقال اين بازيكن هر چه سريع تر به پايان برسد.كين اظهار داشت: «آنتون ديروز معاينات پزشكى را پشت سر گذاشته و اميدواريم بتواند در اين چند روز در اردو و تمرينات تيم حضور پيدا كند.»
البته به نظر مى رسد فرديناند به دليل مصدوميت نتواند در ديدار شنبه شب اين تيم مقابل منچستر سيتى در رقابت هاى ليگ برتر به ميدان برود.سرمربى ساندرلند در ادامه افزود: «او هنوز كاملا بهبود نيافته به همين دليل انصاف نيست كه از همين ابتدا او را در تمام بازى ها به زمين بفرستيم. او دو هفته فرصت دارد تا با تمرين در كنار تيم، خود را براى انجام رقابت هاى بعدى آماده سازد.

روبينيو در آستانه خروج از رئال

پس از ابراز تمايل روبينيو مهاجم رئال مادريد براى حضور در جمع آبى هاى لندن، وى در آستانه خروج از برنابئو قرار گرفته است. با وجودى كه رئال تا كنون چندين بار درخواست هاى چلسى براى جذب اين بازيكن برزيلى را رد كرده اما لوييزفيليپه اسكولارى سرمربى تيم لندنى كه همچنان خواهان انجام اين قرارداد است بار ديگر با پيشنهادى ۲۷ ميليون يورويى به اين ملى پوش برزيلى ابراز تمايل كرد. روبينيو كه از ترك برنابئو نااميد نشده بود، از سوى هواداران تيم مورد توهين قرار گرفت. پس از اين جريان ريبيرو مدير برنامه هاى او از مسؤولان رئال خواست كه هر چه زودتر وضعيت اين بازيكن را مشخص كنند.ريبيرو در مصاحبه با «ديلى ميرر» گفت: «ما در حال مذاكره براى قرارداد جديدى هستيم به نظر مى رسد كه دوران حضور روبينيو در اسپانيا به پايان رسيده و بايد براى ادامه كار به دنبال باشگاه تازه اى باشد.»از سوى ديگر مقامات چلسى درصددند تا شان رايت فيليپس هافبك خود را به منچسترستى واگذار كنند تا جا براى روبينيو باز شود.

اوسين بولت درجمع هواداران رئال

اوسين بولت دونده جاماييكايى و ركورددار دو ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر جهان، پس از قهرمانى در المپيك پكن، درصدد است كه با انجام تمرينات به همراه رئال مادريد، در فوتبال نيز نام خود را مطرح كند.اين دونده كه در جريان رقابت هاى المپيك پكن ۳ مدال طلا را بر گردن آويخت، با معرفى خود به عنوان يكى از هواداران رئال مادريد و به خصوص فان نيستلروى و رائول، اظهار داشت كه مى خواهد در كنار ديگر ستارگان در يك جلسه تمرينى حضور يابد.وى در مصاحبه با ماركا گفت: «اميدوارم رئال به من اجازه دهد تا يك روز در كنار آنها به تمرين بپردازم. واقعا مى خواهم با آنها تمرين كنم.»اين قهرمان دو سرعت در كنار رافائل نادال، روژه فدرر، كارلوس ساستره و آلبرتو كونتادور، پنجمين ورزشكار مطرح طرفدار قهرمانان اسپانيا محسوب مى شود.

مدير اجرايى وستهام:
بلامى فروشى نيست

پس از انتشار گزارش هايى مبنى بر تمايل منچستر سيتى براى جذب كريگ بلامى مهاجم ولزى وستهام، اسكات داكسبرى مدير اجرايى اين تيم اظهار داشت كه باشگاه قصدى براى فروش اين بازيكن ندارد.اين مقام تاكيد كرد كه ستاره سابق ليورپول هيچ شانسى براى خروج از وستهام ندارد: «تيم ما به هيچ وجه حاضر به فروش بلامى نيست او هنوز با تيم ما قرارداد دارد و حضورش براى موفقيت هاى آينده باشگاه بسيار پراهميت است. تمام خريد و فروش هاى اين فصل بازيكنان تنها با هدف پيشرفت تيم انجام خواهد شد. داكسبرى در ادامه افزود: «اگر بازيكنى از تمديد قرارداد با باشگاه امتناع كند يا جايى در برنامه هاى مربى نداشته باشد، به دنبال پيشنهادهايى براى فروش او خواهيم بود اما در غير اينصورت هيچ مذاكره اى انجام نمى دهيم.»

روسى از ديدار نخست لاليگا باز ماند

جوزپه روسى مهاجم ويارئال به دليل آسيب ديدگى از ناحيه مچ پا در جريان تمرينات اين تيم، ديدارهاى نخست اين فصل لاليگا را از دست خواهد داد.
نايب قهرمان لاليگا در حالى ديدارهاى اين فصل ليگ را آغاز مى كنند كه دو مهاجم اصلى خود را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد.
نيهات قهوه چى مهاجم تركيه اى ويارئال در ديدارهاى يورو ۲۰۰۸ مصدوم شد و چند هفته نخست ليگ اين فصل، تيمش را همراهى نخواهد كرد.
قرار است پس از معاينات پزشكى وضعيت روسى مشخص شود. بنابر اين احتمال غيبت او در دومين ديدار ويارئال مقابل دپورتيو نيز وجود خواهد داشت. مانوئل پلگرينى سرمربى اين تيم براى جايگزينى دو مهاجم مصدوم خود، گوييل فرانكو و يوسيبا لورنته و جوزى آلتيدوره را در نظر گرفته است.
 پنجشنبه 7 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن