تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799495711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس: مي‌توان از كارنامه وزير بهداشت در اين دوره دفاع كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: يك عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس: مي‌توان از كارنامه وزير بهداشت در اين دوره دفاع كرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: مجلس

يك عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت: هيچ كدام از استيضاح‌هاي مطرح شده به نتيجه نخواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، سيداميرحسين قاضي‌زاده در جمع خبرنگاران در رابطه با استيضاح وزير بهداشت گفت: وزير بهداشت يكي از وزرايي است كه مي‌توان در اين دوره از كارش دفاع كرد و استيضاحي كه شكل گرفته است، به دليل مسايل منطقه‌اي است و به حوزه‌هاي متاثر از شاخه سلامت مربوط نيست و عموميتي ندارد.

نماينده مردم مشهد ادامه داد: برخي از نمايندگان به دليل جابه‌جايي مديريتي در كرمانشاه اقدام به جمع‌آوري امضا كرده‌اند، ولي معمولا اين جور استيضاح‌ها به صحن مجلس نمي‌رسد و با مديريت حل مي‌شود و يا اين‌كه به اندازه كافي امضا جمع نمي‌شود.

قاضي‌زاده به حمايت‌هاي مقام معظم رهبري از عملكرد دولت نهم اشاره كرد و گفت: تصور بنده اين است كه هيچ كدام از استيضاح‌هايي كه مطرح هستند، به نتيجه نرسند.

نماينده مردم مشهد با اشاره به اين‌كه يكي از مشكلاتي كه ما با آن درگير هستيم، نبود تعريف درست جايگاه‌ها و سمت‌هاست، گفت: بسياري از خواسته‌هايي كه مردم از ما دارند، در رابطه با شهرداري و يا شوراي شهر است، كه از حوزه كاري نمايندگان خارج است، بنابراين از جامعه خبري مي‌خواهيم كمك كنند تا هر كسي در جاي خود قرار گيرد.

وي هم‌چنين در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در رابطه با مسايل و مشكلات مربوط به دندانپزشكي و عدم توانايي مردم براي مراجعه به دندانپزشكي گفت: اين موضوع مربوط به سازمان‌هاي بيمه‌اي است و از جنسي نيست كه مجلس براي آن تعيين تكليف كند.

وي در ادامه با اشاره به اصل 75 قانون اساسي گفت: مجلس حق تصويب موضوعاتي را كه بار مالي دارد، ندارد و در صورت تصويب از سوي شوراي نگهبان رد خواهد شد.

نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: خوشبختانه امروز كشور به جايگاهي رسيده است كه داراي برنامه‌هاي كلان است، اما متاسفانه در حوزه‌هاي مختلف هنوز به نظام‌سازي نپرداخته است، بنابراين ما در كميسيون بهداشت و درمان شروع به پيگيري چند موضوع و طراحي سياست‌هاي حاكم بر حوزه سلامت كرده‌ايم و بر اساس آن مطالعاتي را آغاز كرده‌ايم.

قاضي‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه‌اي از نخبگان حوزه سلامت چه از طرف مجلس و چه از دولت به دنبال ارتقاي شاخص‌ها در حوزه سلامت بر اساس چشم‌انداز 20 ساله هستند كه البته به دليل محدود بودن منابع مالي كه حدود 300 هزار دلار است، ناچار به اولويت‌بندي مسايل هستيم.

وي يكي از وظايف مجموعه نخبگان را اصلاح سرانه دانست و گفت: ما بر اساس اولويت پيشگيري قبل از درمان عمل خواهيم كرد، ولي متاسفانه كشور ما در اين زمينه به لحاظ قوانين عقب است.

اين عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس، بودجه جاري و عمومي دولت را 70 هزار ميليارد دانست و گفت: اين بودجه بايد براي تمام امور صرف شود و متاسفانه مقدار بودجه‌اي كه به حوزه سلامت مي‌رسد، بسيار ناچيز است و براي هر رقم در سال حدود 300 دلار است كه اگر بخواهيم به حد مطلوبي در اين زمينه برسيم، اين رقم بايد به 30 هزار دلار ارتقا يابد.

قاضي‌زاده در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اين‌كه آيا در طرح تحول اقتصادي يارانه‌هاي درماني هم حذف مي‌شوند، گفت: دولت تنها در دو جا اقدام به پرداخت يارانه مي‌كند كه يكي واردات داروهاي استراتژيك و ديگري پرداخت يارانه به كارخانه‌هاي داروسازي است، در بقيه موارد دولت تنها با كنترل بازار و از طريق تعرفه گذاري و ايجاد فشار به ثابت نگه‌داشتن قيمت‌ها مي‌پردازد.

وي مهمترين مشكل را هماهنگي قيمت‌ها با قيمت‌هاي جهاني دانست و گفت: اگر قرار باشد قيمت‌ها را با قيمت‌هاي جهاني بسنجيم، بحث قاچاق حل نمي‌شود، ولي اگر فاصله قيمت‌ها را به سمت يارانه نقدي ببريم و به دست افراد مورد نياز برسانيم، كار بزرگي كرده‌ايم.

نماينده مردم مشهد در مجلس در ادامه در رابطه با بدهي‌هاي بيمارستان‌هاي مشهد گفت: همه بيمارستان‌هاي بزرگ ايران داراي مشكلات هستند، چرا كه شاخص‌هاي درستي در ارتباط با آن‌ها وجود ندارد، مثلا براي اختصاص بودجه به بيمارستا‌ن‌ها اصلا به بحث وسعت شهر و يا افرادي كه قرار است از خدمات آن بيمارستان استفاده كنند توجه نمي‌شود.

وي ادامه داد: بعضي بخش‌هاي موجود در بيمارستان‌ها به صورت غيرمصوب مشغول به كار هستند و از طرف دولت به لحاظ مالي حمايت نمي‌شوند، اما به دليل نياز مردم به بخش‌هايي مثل جراحي قلب باز و سوختگي، مديريت وقت اقدام به راه‌اندازي اين بخش‌ها توسط خيريه نموده، اما متاسفانه امروز اين بيمارستان‌ها به دليل كمبود بودجه با مشكلات مواجه هستند.

قاضي‌زاده ادامه داد: وقتي بخشي به صورت غيرمصوب كار كند، بايد حقوق و مزاياي كارمندانش را از محل درآمدهاي خود بيمارستان بپردازد، اگر چه دولت گاهي به اين بيمارستان‌ها كمك مي‌كند، اما مبلغ قابل توجهي نيست كه اين بيمارستان‌ها بتوانند هزينه‌ها و حقوق كارمندان خود را با آن بپردازند.

وي گفت: البته سوء مديريت هم در اين زمينه نقش داشته است، چرا كه وقتي بيمارستان‌ها مجهز به سيستم HIS شده‌اند، ديگر لزومي به وجود نيروي انساني براي انجام امور نيست، بنابراين وقتي چند سال پيش 400 ميليون تومان براي مجهز شدن به اين سيستم هزينه شده است، بايد تعديل نيروي انساني صورت مي‌گرفت تا به اين طريق هزينه‌ها كاهش يابد، زيرا استفاده از فناوري براي تسهيل در امور است نه اين كه هزينه‌ها را زياد كنيم و سپس با كسري بودجه مواجه شويم.

قاضي‌زاده تعداد تخت‌هاي بيمارستاني مشهد را كمتر از مقدار مورد نياز دانست و افزود: در حال حاضر مشهد 1200 تخت بيمارستاني كم دارد، در حالي كه خود مشهد دو ميليون و 400 هزار نفر جمعيت دارد و هر ساله حدود يك تا دو ميليون زائر نيز به اين شهر مي‌آيند و بيمارستان‌هاي موجود ديگر نمي‌توانند پاسخگوي مردم باشند، همچنين مشهد با كمبود 260 مركز بهداشتي مواجه است.

وي از جمله ديگر مشكلات را عدم وجود مديران آموزش ديده براي بيمارستان‌ها دانست و گفت: در بيمارستان‌ها مديريت بايد تمام وقت و آموزش ديده باشد، در حالي كه اكثر مديران وقت كافي براي حوزه‌هاي كاريشان نمي‌گذارند، البته ما طرحي را آغاز كرده‌ايم كه در آن طرح از بين همكاران افرادي را براي شركت در دوره‌هاي ويژه مالي - اداري انتخاب كرده‌ايم و به گونه‌اي برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه پزشكان عمومي كه سابقه مديريتي دارند، در دوره‌هاي PHD پودماني شركت كنند.

نماينده مردم مشهد در ارتباط با داروسازي نيز گفت: در حال حاضر در كشور اصلا كار داروسازي صورت نمي‌گيرد و داروسازي بيشتر تجارت است تا داروسازي و تمام هدف و توانمان را براي توزيع دارو گذاشته‌ايم در نتيجه اكثر داروخانه‌ها تبديل به مكان‌هايي براي عرضه مواد آرايشي و بهداشتي و مشاوره دادن براي پوست شده‌اند، به جاي آنكه مكاني براي داروسازي و انجام پژوهش‌ها باشند.

قاضي‌زاده با بيان اين‌كه بزرگترين مافياي دنيا مافياي دارو است، گفت: بعضي داروها را تنها يك شركت توليد مي‌كند، بنابراين آن شركت هر زمان كه بخواهد توليد آن دارو را قطع مي‌كند و ما هم مجبور هستيم با تمهيدات و يارانه ويژه‌اي داروها را بخريم، بعد هم با اولويت‌بندي و ايجاد محدويت آن‌ها را توزيع كنيم.

وي افزود: البته در سه چهار سال گذشته پيشرفت‌هاي خوبي در زمينه توليد دارو داشته‌ايم و تمام استانداردهاي جهاني را در ساخت دارو در نظر داريم و مي‌توان گفت كيفيت داروهاي ايران در حد كيفيت داروهاي جهاني است.

قاضي‌زاده با بيان اين‌كه ايران داراي بازار بسيار مناسبي در منطقه خاورميانه است، افزود: مهم‌تر آن‌كه اين داروها كه عمدتا از سوي كشورهاي عرب ثروتمند خريداري مي‌شوند، براي درمان بسياري از بيماري‌هاي صعب‌العلاج موثرند.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس در رابطه با پرداخت‌هاي خارج از تعرفه (زير ميزي) گفت: سازمان تعزيرات حكومتي، گزارشي مبني بر اضافه پرداخت دارد و قوانين و مجازات‌هاي سنگيني نيز براي برخورد با اين موضوع در نظر گرفته شده است.

وي گفت: براي حل اين مشكل بايد در حوزه تربيتي و آموزش پزشكي كمي دقت كنيم و رفتارهايي را به افراد آموزش دهيم كه هماهنگ با شان پزشك باشد و آن‌ها را مسووليت پذير كند تا در كار خود، اصل رعايت انصاف با مردم و امانتداري را رعايت كنند كه متاسفانه نظام آموزش پزشكي كشور در اين زمينه بسيار ناموفق بوده است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن