تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793382507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

.:: درمان عفونت ادراری در خانم ها ::. : بیماری های بانوان و درمان آنها


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: دستگاه ادراری شامل كلیه‌ها، حالب‌ها، مثانه و مجرای ادرار است. از آنجا كه این دستگاه با محیط خارج از بدن مرتبط است و از طرفی ادرار ساعت‌ها در مثانه ساكن می‌ماند، محیط مناسبی برای رشد باكتری‌هاست ... به این ترتیب عفونت های دستگاه ادراری یكی از رایج ترین بیماری های بشر است كه در خانم ها به خاطر كوتاه بودن مجرای خروجی ادرار بسیار شایع تر است.

نشانه های بیماری :
نشانه های اصلی این بیماری سوزش و تكرر ادرار و درد زیر شكم است كه در اثر تحریك مثانه و مجرای خروجی ادرار به وسیله باكتری ها ایجاد می شود.

اگر باكتری ها فرصت كنند و به سوی كلیه ها هجوم ببرند (از طریق حالب ها كه مجرای بین مثانه و كلیه ها هستند) بیمار دچار تب و لرز و درد پهلوها شده و بسیار بدحال می شود.

تشخیص عفونت ادراری خیلی سخت نیست. علائم مشخصی كه برشمرده شد، پزشك را مشكوك به بیماری می كند و با آزمایش ادرار شامل بررسی میكروسكوپی ادرار و كشت ادرار تشخیص، مسجل می شود.

خوشبختانه در آزمایشگاه بعد از كشت ادرار كه حدود 2شبانه روز طول می كشد، می توان تاثیر انواع آنتی بیوتیك ها روی میكروب های كشت شده را مشخص كرد و بدین ترتیب بهترین آنتی بیوتیك ها را برای درمان بیماری انتخاب كرد.

درمان :
درمان عفونت ادراری در خانم های جوانی كه برای اولین بار دچار این بیماری می شوند مصرف آنتی بیوتیك مناسب به مدت 3 روز است. اگر بیماری عود كند یا سن بیمار بالای 65 سال باشد و در بیماران دچار دیابت طول درمان 7 روز یا بیشتر است. عفونت های ادراری در مردان نیز باید با دقت و به مدت حداقل 7 روز با آنتی بیوتیك مناسب درمان شود.

متاسفانه موارد زیادی وجود دارد كه بعد از چند هفته مجددا فرد دچار علائم عفونت ادراری می شود و بیماری عود می كند.

در این موارد علاوه بر كشت ادرار و درمان مناسب بهتر است بیماری هایی كه می توانند فرد را مستعد به عفونت ادراری كنند بررسی شود.

سیپروفلوكسامین، كوتریموكسازول، جنتامایسین، آمیكاسین ونیتروفورانتوئین از جمله آنتی بیوتیك هایی هستند كه در عفونت ادراری موثر هستند، زیرا در ادرار با غلظت زیاد ترشح می شوند و بهتر روی باكتری ها تاثیر می گذارند. البته براساس نتیجه كشت ادرار كه مقاومت به داروها را نشان می دهد پزشك می تواند انواع دیگری از داروها را مورد استفاده قرار دهد.

منبع : سیمرغ

ممنون خانمی بوس



مرسي. كسي ميدوني چه جوري ايم بيماري بوجود مياد؟

مرسي آتوسا جونم
متاسفانه من  اين مشكل دارم.
بچه ها منم مثل آفتاب تاريك اين سوال برام پيش اومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
من چند ماه پیش اینطوری شدم دکتر گفت بعد ازدواج معمولا پیش میاد و جای نگرانی نیست.
وحشتناک سوزش و خارش داشتم
چند تا قرص داد که ادرار رو نارنجی رنگ میکرد .
 مایعات زیاد باید استفاده کنین. لباس زیر رو هم مرتب عوض کنین. ار ژل بهداشتی هم استفاده کنین  زودتر خوب میشه.
 



من خدارو شكر تا حالا ازين مشكلات نداشتم ولي تو خونه سعي ميكنم لباس زير نپوشم دامن يا پيرهن ميپوشم ولي موقع خواب يا با شلوار بيرون ميپوشم. ازين ژلهاي بهداشتي هم استفاده ميكنم. چون فكر كنم لباس زير خودش يكي از عوامل به وجود اومدنش باشه . لباس زير كه نخي نباشه يا مرطوب باشه يا تو آفتاب خشك نشده باشه. يا با پودر شسته شده باشه از عواملش ميتونه باشه/ 

 

وای اسمش هم که میاد تنم می لرزه . من 19 بار عفونت ادراری شدید گرفتم

 

منم دچارشم
دکتر به من سیفیکسیم داده به مدت 7 روز نمیدونم خوبه یا نه؟؟؟؟؟؟؟

خانوم هاي عزيز
توجه داشته باشيد اگه خداي نكرده به اين بيماري دچار شدين تا دونه آخر آنتي بيوتيك رو مصرف كنيدو  دوباره هم آزمايش بدين
چون ميكرب اين بيماري موذيه با مصرف اولين دونه آنتي بيوتيك ضعيف ميشه و علائمش از بين ميره و اگه خوب درمان و ريشه كن نشه توي بدن ميمونه به محض اين كه بدن ضعيف بشه (در صورت يه سرماخورگي ساده يا روزه گرفتن يا .....) دوباره خودش رو نشون ميده و اگه چند بار اين اتفاق بيفته بدنتون نسبت به آنتي بيوتيك هم مقاومت نشون ميده و ديگه اون اثر مثبت رو نداره
من اينو تجربه كردم و خيلي بهم سخت گذشت تا ريشه كن شد و از بين رفت . معمولا هم ماه رمضان اينجوري مي شدم دكتر مي گفت به خاطر اينه كه بدن ضعيف ميشه و كمبود مايعات هم تشديدش مي كنه

توصیه های مهم برای پیشگیری از عفونت ادراری
به محض اینکه احساس کردید که ادرار دارید، ادرار را به داخل برنگردانید، فوراً به توالت بروید. با این روش، ادرار مدتی طولانی در مثانه باقی نخواهد ماند، همان طور که می‌دانید ماندن ادرار در مثانه می‌تواند باعث تکثیر میکروب ها و در نتیجه عفونت ادراری شود. هر چه بیشتر به خودتان برای نگه داشتن ادرار فشار بیاورید، احتمال افزایش هیپرتونی بر اسفنکتر مثانه بیشتر خواهد شد.

برای توالت رفتن، وقت بگذارید. به درستی در توالت قرار بگیرد و بگذارید ادرار به آهستگی خارج شود. به هیچ وجه به خودتان فشار نیاورید، اعمال فشار ممکن است به میاندوراه تان (محدوده میان منطقه تناسلی و مقعد) آسیب بزند. حواستان باشد که در روز به طور میانگین 6 تا 8 بار به توالت بروید تا مثانه تان به طور کامل خالی شود، اگر همۀ این زمانی را که برای توالت رفتن می‌گذارید، با هم جمع کنید فقط چیزی حدود 1 تا 2 ساعت در ماه خواهد شد !

هر بار مثانه تان را به طور کامل خالی کنید. هر گونه حبس ادرار می‌تواند باعث تکثیر میکروب ها شود و این خود می‌تواند عاملی باشد برای بروز عفونت ادراری.

ادرارتان را متوقف نکنید، این کار با تخلیۀ کامل مثانه در تعارض خواهد بود.

خانم ها حواسشان باشد که بعد از اتمام رابطۀ جنسی، حتماً به توالت بروند و اما نوارهای بهداشتی، این نوارها فقط برای دوران قاعدگی در نظر گرفته شده اند و باید مرتب تعویض شوند، اما به خاطر حضور رطوبت، عاملی برای بیشتر شدن و تولید میکروب ها خواهند بود.

همیشه بعد از توالت خشک کردن را از قسمت جلو به عقب انجام دهید تا از جابه جایی میکروب های مقعدی به سمت فرج جلوگیری شود.

رعایت این اصول مهم باعث می‌شود که سیستم ادراری تان با سلامت و به خوبی کار کند. با انجام این اقدامات می‌توانید از بروز بسیاری از مشکلات که با عفونت ادراری شروع می‌شوند و در دراز مدت به عدم کنترل ادرار ختم می‌شوند، پیشگیری کنید.

آخرین توصیه: اگر در ادرارتان خون دیدید، حتماً با پزشک تان صحبت کنید، در این وضعیت انجام یک سری از آزمایش ها ضروری است. ممکن است وجود خون در ادرار علت های متفاوتی داشته باشد، از جمله: عفونت ادراری، سنگ کلیه و حتی سرطان کلیه ها...
 
 

بچه ها برای اینکه عفونت رو از بین ببرید از این گیاه معجزه گر استفاده کنید
پـــــــــــــــــــــــــونه
واقعا معجزه میکنه.شما برای از بین بردن هر عفونتی میتونین ازش استفاده کنید.هم میتونین هر چند وقت یک بار مثل چایی دمکرده و بخورید و هم میتونید هر 2 هفته یک بار دمکرده ی پونه رو توی لگن بریزید و توش بنشینید.
برای عفونت لثه میتونین موقعی که اون رو دم کردید .تُفالَش رو به مدت چند ساعت روی لثه بگذارید تا عفونت رو از بین ببره.
خانم هایی که پریودشون با خونریزی شدید همراهه میتونن روز اول پونه دم کنن و بخورن و اون موقع خواهند دید که به شکل معجزه آسایی خون ریزی کم میشه.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن