تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799225358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در شهرستان كرمان عدم آگاهي از مزاياي شير مادر، شايع‌ترين علت محروميت نوزادان شيرخوار است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در شهرستان كرمان عدم آگاهي از مزاياي شير مادر، شايع‌ترين علت محروميت نوزادان شيرخوار است
خبرگزاري فارس: رئيس مركز بهداشت شهرستان كرمان گفت: عدم آگاهي از مزاياي شير مادر، شايع‌ترين علت محروميت نوزادان شيرخوار در كرمان است.


محمدحسين پورابراهيمي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در كرمان افزود: ميانگين سن قطع شيردهي مادران به نوزادان در شهرستان كرمان، 15 ماهگي است در حالي كه شيردهي مادر به نوزاد بايد تا پايان دو سالگي ادامه داشته باشد.
وي با بيان اينكه درصد نوزاداني كه تا پايان دو سالگي با شير مادر تغذيه مي‌شوند، در روستاهاي شهرستان كرمان بيشتر از شهرها و بخش‌هاي اين شهرستان است، گفت: مدگرايي و كمرويي از جمله ساير عوامل مهم در قطع شيردهي مادران است.
پورابراهيمي تصريح كرد: مادران نبايد از شيردادن به فرزندان خود خجالت بكشند و در ادامه بايد بدانند سختي‌هايي را كه براي شيردادن به كودكشان تحمل مي‌كنند، در آينده مزايا و فوايد زيادي براي كودك و سلامت او به دنبال دارد.
وي افزود: تغذيه نوزادان با شير مادر در اولويت قرار دارد و در صورت بروز مشكل در اين زمينه، تغذيه با شير دايه و سپس تغذيه با شير خشك توصيه مي‌شود.
رئيس مركز بهداشت شهرستان كرمان همچنين گفت: در صورتي كه با تشخيص پزشك، مادر نوزاد شير كافي نداشته باشد و اين كافي نبودن شير سبب تأثير سوء بر رشد نوزاد شود و يا مادر بر اثر بيماري‌هايي نظير عارضه‌هاي قلبي، كبدي و يا ريوي در حال استفاده از داروهايي باشد كه اثرات آنها در شير نوزاد نيز ترشح مي‌شود، مادر مي‌تواند از شير خشك استفاده كند.
پورابراهيمي همچنين چندقلو زايي به شرط كم بودن شير مادر، جدايي يا فوت والدين و اعتياد يا جنون مادر را از ديگر مواردي عنوان كرد كه در صورت بروز آنها مي‌توان نوزادان را با شير خشك تغذيه كرد.
وي در ادامه با بيان اينكه پرخاشگري و عصبي بودن مادران يكي از دلايل مهم كم شدن شير مادر و عصبي شدن نوزاد است، گفت: با توجه به اينكه هرمون آكسي توسين سبب جريان يافتن شير مادر در مجاري شيردهي مي‌شود و در عين حال، حالات روحي و رواني مادر نيز روي ترشح اين هرمون تأثير مستقيم دارد بنابراين پرخاشگري و عصبي بودن مادران تأثيرات نامطلوبي را بر رشد جسمي و روان كودك مي‌گذارد.
رئيس مركز بهداشت شهرستان كرمان با اشاره به اينكه سازمان بهداشت جهاني، لوح دوستدار كودك را كه حاوي 10 اقدام ويژه در شيردهي به نوزادان است، تنظيم و به بيمارستان‌هاي كشورهاي مختلف دنيا فرستاده است، گفت: آيتم اصلي اين لوح، شيردهي توسط مادر به نوزاد در ساعت اول تولد كودك است و آموزش مادران در مورد شيردهي به نوزاد، هم اتاقي مادر و نوزاد و قرار دادن كودك در آغوش مادر در بدو تولد از جمله ساير موارد اين لوح هستند.
وي خاطرنشان كرد: بيمارستان‌هايي كه اين لوح به آنها ارائه شده، موظف هستند به موارد آن عمل كنند.
پورابراهيمي همچنين با اشاره به اينكه هم اكنون شش بيمارستان در شهر كرمان داراي اين لوح هستند، گفت: حداقل هر دو ماه يك بار تمامي بخش‌هاي زنان و زايمان بيمارستان‌هايي كه اين لوح را دارند، بازرسي و ميزان تعهد بيمارستان‌ها به موارد لوح سازمان بهداشت جهاني بررسي مي‌شود.
وي در خاتمه به دلايل مرگ و مير كودكان نيز اشاره نمود و تصريح كرد: در گذشته بيماري‌هاي حاد تنفسي، اسهال و بيماري‌هاي عفوني مهم‌ترين عامل مرگ و مير كودكان زير پنج سال بود، در حالي كه با پيشرفت علم اين الگو تغيير كرده و هم اكنون عمده‌ترين علت مرگ و مير كودكان زير پنج سال حوادث و سوانح خانگي است.
انتهاي پيام/ص
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن