تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799115677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعدادی از اطرافیان رئیس‌جمهور دستگیر شده‌اند اما...


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: ارجاع برخی از تخلفات دولت به قوه قضائیه از طرف مجلس/ پیگیری پرونده فائزه هاشمی/ پیگیری قضایی هتاکی روزنامه ایران/ لیست مفسدان اقتصادی رئیس جمهور همان 250 نفر است/ تائید گفته‌های احمد توکلی/ پرونده حمله اوباش به یک روحانی در تهران و ماجرای خمینی شهربه گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در این کنفرانس خبری اظهار داشت: از طرف هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون اصل 90 برخی از تخلفات دولت به قوه قضائیه اعلام شده که هر کدام به بخش‌های مختلف ارجاع داده شده ‌است.*دستگیری برخی از اطرافیان رییس جمهوربنا بر این گزارش، اژه ای همچنین گفت: تعدادی از اطرافیان رئیس‌جمهور دستگیر شده‌اند ولی از لحاظ قانونی اجازه اعلام اسامی آنها را نداریم.*پرونده مدیران سابق ایران خودرودادستان کل کشور در ادامه خبر دستگیری برخی از مدیران سابق ایران‌خودرو را تأیید کرد و گفت:‌ این افراد به دلیل مسائل مالی بازداشت شده‌ و عده‌ای با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.*پرونده فائزه هاشمیسخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده فائزه هاشمی گفت: به تازگي تحقيق و تفحص درباره ‌پرونده فائزه هاشمي كه مربوط به آخرين اظهارات وي مبني بر اداره كشور توسط عده اي اراذل و اوباش بوده است، به پايان رسيده  و اين پرونده از سوي سوي شعبه تحقيق منجر به صدور كيفرخواست شد و بدين ترتيب پرونده به دادگاه رفت. *پیگیری قضایی هتاکی روزنامه ایران  غلامحسين محسني‌اژه‌اي در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبني بر اينكه يك روزنامه نزديك به دولت و پرتيراژ در ويژه نامه اخير خود يك فرمانده ارشد نظامي و يك شخصيت حوزوي و رئيس قوه قضائيه را اقتدارگرا معرفي كرده، اقدام قوه قضائيه در اين خصوص چيست؟ اظهار داشت:‌ با توجه به اينكه يك روزنامه نزديك به دولت به يك شخصيت حوزوي و رئيس قوه قضائيه تهمت زده حق شكايت را براي خودمان محفوظ مي‌دانيم.گفتني است روزنامه دولتي ايران در روزهاي اخير اقدام به انتشار وي‍ژه‌نامه‌اي كرده بود كه در آن يك فرمانده ارشد نظامي و يك شخصيت حوزوي و رئيس قوه قضائيه به اقتدارگرايي متهم شده بودند.

*تمرکز دادستانی ها بر جرائم محیط زیستیوی افزود: بر اساس نتایج این کارگروه قوه قضائیه از این پس تعرضاتی را که نسبت به محیط زیست می شود با حساسیت بیشتری دنبال می کند و سازمان های ذیربط مانند سازمان جنگل ها، محیط زیست و منابع طبیعی اگر با مواردی نظیر تعرض به محیط زیست و خاک و جنگل ها روبرو شوند باید با حساسیت و سرعت عمل بیشتری تخلفات را گزارش دهند.اژه ای با بیان اینکه در مواردی که این سازمان ها نتوانند مستقلا از این تعرض جلوگیری کنند دادسراهای کل کشور با فوریت و خارج از نوبت به این گزارش ها رسیدگی می کنند گفت: دادستان های کل کشور از این پس در خصوص پیشگیری از وقوع جرم در حوزه محیط زیست و حفظ حریم جنگل ها و رودخانه ها تلاش بیشتری می کنند.وی با اشاره به شورای حفظ حقوق بیت المال که در زمان ریاست قوه قضائیه آیت الله شاهرودی تشکیل شده بود گفت: تغییراتی در این شورا اعمال شده و پیش بینی شده است که شورای عالی آن در تهران و سایر شوراها در شهرستانها فعالتر از گذشته عمل کند.*لیست مفسدان اقتصادی رئیس جمهور همان 250 نفر استمحسنی اژه ای در پاسخ به این پرسش که رئیس جمهور در آخرین نشست خبری خود لیست مفسدان اقتصادی را 312 نفر عنوان کرده بود در حالیکه در نشست های قوه قضائیه این لیست را 250 نفر دانسته، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در آخرین سخنرانی خود عنوان کرد اینکه کسی مفسد اقتصادی باشد تشخیصش به عهده قاضی است ما تنها اسامی را اعلام می کنیم. این تغییر و اصلاح که تشخیص فساد اقتصادی به عهده قاضی است خوب است.وی ادامه داد: لیست همان تعدادی است که من اعلام کرده ام و اگر بعدا به صورت پراکنده اسامی اعلام شده هنوز به دست قوه قضائیه نرسیده است. همچنین اگر اسامی توسط معاونین و وزارتخانه ها مطرح شده باشد نیز به این تعداد اضافه نمی شود. آنچه از سوی رئیس جمهور مطرح شده همان 250 نفر است. *تائید گفته‌های احمد توکلی در مورد مذاکرات سه قاضی عالیرتبه با رئیس جمهور در مورد معاونشدادستان کل کشور در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه از سوی احمد توکلی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس عنوان کرده که سه قاضی عالیرتبه نزد رئیس جمهور رفته تا اتهاماتی را که متوجه معاون اول اوست  پیگیری کنند، گفت: اصل موضوع را که نمایندگانی از طرف قوه قضائیه نزد رئیس جمهور رفتند و در این خصوص صحبت کردند درست است.*پرونده حمله اوباش به یک روحانی در تهران و ماجرای خمینی شهروی افزود: در خصوص پرونده حمله اوباش به یک روحانی در تهران، 2 دختر و 2 پسر دستگیر شده‌اند که با خواندن شرح حال آنان بسیار متأسف شدم. خانواده‌ها در فصل تابستان بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.غلامحسین محسنی‌اژه‌ای همچنین در خصوص ماجرای شهر خمینی شهر اصفهان نیز گفت: در این باره تعدادی دستگیر شده و تعدادی نیز تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. اگر افراد حاضر در مهمانی کمی بیشتر رعایت می کردند احتمال وقوع این حادثه کمتر بود.*حمایت دستگاه قضا از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی سخنگوی دستگاه قضا همچنین گفت: قوه قضائیه از طرح ارتقای امنیت اجتماعی حمایت می‌کند و لازم است مردم خودشان حدود حجاب را رعایت کنند تا کار به دادگاه‌های تخصصی کشیده نشود.محسنی‌اژه‌ای در ادامه تأکید کرد: شخصا از اجرای طرح امنیت اجتماعی حمایت می‌کنم.

*درباره ریزگردها و آلودگی هوادادستان کل کشور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اقدامات دادستانی در مبارزه با عوامل آلوده‌کننده هوا و حفظ جان شهروندان گفت: منشاء آلودگی هوا در خارج از مرزها است اما به خاطر جلوگیری از به خطر افتادن جان هزاران نفر در کشور، امیدواریم دستگاه‌ها اقدامات مؤثری برای مبارزه با آلودگی‌ها داشته باشند.*درباره گودبرداری های غیر اصولیحجت‌الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي در پاسخ به سوالي در خصوص اقدامات قوه قضائيه در رابطه با گودبرداري‌هاي غيراصولي كه خسارت‌هاي مالي و بعضا جاني را به دنبال دارد، گفت: بيش از نياز به قانون به اعمال و اجراي قانون نياز داريم. مهندسان ناظر بايد به تكاليف خود بيشتر عمل كنند. در موردي كه اخيرا در تهران روي داد، دادستان بلافاصله وارد شد، افرادي بازداشت و افراد ديگري نيز تحت تعقيب قرار گرفتند و دادستان تهران در حال مذاكره با شهرداري و دستگاه‌هاي ذيربط است.وي يادآور شد: اگر با همين قوانين موجود ساخت و ساز، اجراهاي صحيح داشته باشيم اينگونه اتفاقات به ندرت روي مي‌دهد. قوه قضائيه پيگير اجراي درست قوانين موجود است.  *حكم بدوي «بقايي» در تجديدنظر رد شده استخبرنگار ديگري در خصوص آخرين نتيجه‌ي رسيدگي به پرونده حميد بقايي در ديوان عدالت اداري سوال كرد كه سخنگوي قوه قضائيه گفت: اعتراض به راي يك روال معمولي است. بسياري از احكام قابل تجديدنظرخواهي هستند و خيلي اوقات افراد نسبت به راي صادره اعتراض مي‌كنند. پس از اعتراض پرونده در مرجع تجديدنظر مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد وحتي در مواردي كه حكم قطعي است ممكن است درخواست اعاده دادرسي، اعمال ماده 18 و ... شود. اين پرونده نيز در دادگاه بدوي مورد رسيدگي قرار گرفت و حكم صادر شد. حكم صادره مورد اعتراض قرار گرفت و پرونده به دادگاه تجديدنظر ارسال شد. دادگاه تجديدنظر حكم دادگاه بدوي را تائيد نكرده است اما به اين نتيجه رسيدند كه اشتباهي رخ داده است. پس از تذكر به اشتباه اين پرونده در مرحله رسيدگي بعدي قرار دارد. *زمين‌خواري ‌8 هزار متري در بازار تهران در حال بررسي استخبرنگار ديگري به زمين‌خواري هشت هزار متري در بازار تهران از سوي فردي با هويت «ع.الف» اشاره كرد و از سخنگوي دستگاه قضايي سوال كرد كه آيا گزارشي در خصوص اين موضوع در دستگاه قضايي مطرح است؟ محسني اژه‌اي پاسخ داد: يكي از انواع نظارت‌هاي قوه قضائيه از سوي سازمان بازرسي كل كشور اعمال مي‌شود. اقدامات خوب سازمان بازرسي كل كشور نشانگر انجام وظيفه از سوي اين سازمان است و جا دارد از مسئولان اين سازمان قدرداني كنيم. زيرا معمولا ما از برخي از تخلفات عقب مي‌مانديم اما در اين دوره بازرسي‌هاي اين سازمان به روز شده است. يكي از مكانيزم‌هاي ديگر قوه قضائيه در جهت نظارت از سوي ديوان عدالت اداري اعمال مي‌شود و آمار عملكرد اين ديوان نشان از فعال بودن اين حوزه دارد. رييس ديوان عدالت اداري نيز با مديران دولتي در تهران و استان‌ها جلسات برگزار مي‌كنند و حتي با بعضي از وزرا تماس مي‌گيرند و موضوعاتي را در جريان مي‌گذارند. ديوان عالي و دادستاني كل كشور نيز دو مرجع ديگر دستگاه قضايي براي اعمال نظارت هستند.وي يادآور شد: در خصوص اين پرونده نيز پس از مشاهده خبر با دادستان تهران تماس گرفتم و جوياي موضوع شدم و اكنون اين مساله در حال بررسي است اما اين كه آيا خلافي صورت گرفته، در چه سطحي بوده و توسط چه كسي انجام شده، بايد بررسي شود.

*آخرين وضعيت پرونده ترور دانشمندان هسته‌ايدادستان كل كشور در خصوص رسيدگي به پرونده شهيد علي‌محمدي و ديگر دانشمندان هسته‌يي گفت: يكي از اين پرونده‌ها به دادگاه ارسال شد كه دادگاه نيز نقص گرفت و هنوز نهايي نشده است. *پاسخ تفصیلي سخنگو درباره علت فوت «هدي‌ رضازاده صابر»خبرنگاري پرسيد درباره‌ي فوت «هدي‌ رضازاده صابر»، برخي رسانه‌هاي غربي ادعا كردند كه فوت ايشان در اثر عدم رسيدگي در زندان و تاخير در انتقال به بيمارستان بوده است لطفا در اين زمينه توضيح دهيد. كه محسني اژه‌اي در پاسخ به اين سوال اظهاركرد: برخي از كساني كه به آنچه دشمن گفته گوش مي‌دهند به دليل بي‌اطلاعي و كم‌اطلاعي است. هدي رضازاده صابر از كساني بود كه جرايمي داشت و حكم او قطعي شده بود و در زندان محكوميت خود را تحمل مي‌كرد.محسني اژه‌اي در ادامه گفت: سازوكار قانوني در مورد زندان اين است كه سازمان زندان‌ها متولي نگهداري زندانيان و موارد بازداشت موقت است و اگر كسي مريضي پيدا كرد بر اساس ضوابط و مقررات سازمان زندان‌ها اختيار دارد كه اگر زنداني نياز به پزشك داشت حتي بدون اخذ نظر قاضي و دادستان مگر در موارد خاص امنيتي بلافاصله او را به مركز پزشكي و بهداري كه در خود زندان مستقر است منتقل كنند. اگر معاينات در بهداري زندان امكان‌پذير است در همان جا انجام مي‌شود و اگر نياز به مراجعه به مراكز تخصصي بيروني باشد بايد به دادستان اطلاع دهند.وي در ادامه به اطلاع دادن موضوع از سوي دادستان به خانواده متهم اشاره كرد و گفت: اگر فردي نياز به اقدامات پزشكي داشته باشد خانواده او را مطلع مي‌كنند زيرا گاهي اين افراد پزشك خانوادگي دارند و يا خانواده تشخيص مي‌دهند كه مي‌خواهند فرد را براي مثال به بيمارستان بهتري منتقل كنند. البته اين شامل موارد خاص امنيتي كه ممكن است ممنوعيت انتقال از بيمارستان وجود داشته باشد نمي‌شود.سخنگوي قوه قضائيه ادامه داد: در مورد اين فرد بر اساس گزارش سازمان زندان‌ها و دادستاني تهران، وي در ساعات اوليه صبح 20 خرداد اظهار ناراحتي مي‌كند، او را به بهداري اوين مي‌برند، دكتر او را معاينه مي‌كند و نوار قلب مي‌گيرد اما ملاحظه مي‌كند مشكلي از ناحيه قلب وجود ندارد، چند ساعت بعد مجددا احساس ناراحتي مي‌كند اين بار معاينات بيشتري انجام مي‌شود و مي‌گويند بهتر است به مركزي در بيرون زندان برده شود و مورد آزمايش تخصصي قرار گيرد. آنجا كه برده مي‌شود تشخيص مي‌دهند ناراحتي قلبي درست است و او سكته كرده و اين باعث مي‌شود فرداي آن روز هم فوت كند.محسني اژه‌اي در ادامه گفت: افرادي ممكن است در داخل منتقد باشند كه آيا همه‌ي اين مسير انجام شده است يا خير؟ آيا به دادستان يا زير مجموعه دادستان يا خانواده وي خبر داده شده يا خير؟ آيا پرسيده شده يك پزشك خانوادگي داريد يا نه؟ آيا مي‌خواهيد در اين بيمارستان درمان شود يا به بيمارستان ديگري منتقل شود؟ پاسخ اين سوالات را هنوز به من نداده‌اند و اگر مواردي انجام نشده باشد، پيگيري خواهيم كرد. اگر كسي در داخل نسبت به اين موضوعات منتقد باشد بايد انتقادش را بپذيريم و اگر نقيصه‌اي وجود دارد رفع كنيم.وي درباره كالبدشكافي جسد نيز توضيح داد: اگر قرائن و شواهدي وجود نداشته باشد، طرف هم منع كند يا درخواستي داده نشود كالبدشكافي انجام نمي‌شود. اگر مواردي ضرورت پيدا كند كالبدشكافي انجام مي‌شود. جز دو سه سوالي كه مطرح كردم و هنوز پاسخي داده نشده است، بقيه موارد اين موضوع روال عادي خود را طي كرده است.محسني اژه‌اي در پاسخ به سوال ديگري درباره آخرين وضعيت خانمي كه مورد اسيدپاشي قرار گرفته بود و وقفه‌اي در اجراي حكم اسيدپاش ايجاد شد، اظهار كرد: اين حكم اگر فرد مجني‌عليه رضايت به اجرا دهد، اجرا مي‌شود. زجري كه اين خانم و خانواده او كشيده‌اند حتي با قصاص التيام نمي‌يابد اما به هر ميزاني كه ممكن است، بايد خواست آنها را اجرا كرد.*قصاص مرد اسيدپاش در صورت اصرار آمنه اجرا مي‌شودوي خاطر نشان كرد: اين خانم ظاهرا براي ادامه معالجات به خارج تشريف برده‌اند. مقدمات پزشكي اجراي حكم فراهم شده و به محض آمدن اين خانم اگر بر خواسته خود باقي باشند، حكم اجرا مي‌شود.خبرنگار ديگري پرسيد تمامي عوامل فتنه‌هاي 88 محاكمه شده‌اند اما برخي افراد مثل فائزه هاشمي هنوز مورد محاكمه قرار نگرفته‌اند. آيا قرار است تغيير رويه‌اي در پرونده ايشان صورت گيرد؟





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 678]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن