تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797881804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موتمن:​ باور کنید من روشنفکر نیستم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما  - فرزاد موتمن کارگردان فیلم سینمایی «پوپک و مش​ماشالله» تاکید کرد مایل نیست صرفاً​ به عنوان یک فیلمساز روشنفکر شناخته شود. به گزارش خبرآنلاین، سومین نشست گپ​و​گفت فرهنگی کافه​خبر عصر روز یکشنبه 22 فروردین با حضور فرزاد موتمن کارگردان، سروش صحت نویسنده و بازیگر و فرهاد آئیش بازیگر فیلم سینمایی «پوپک و مش​ماشالله»، سحر عصرآزاد،​ علی علایی و کیوان کثیریان منتقدان و جمعی از اهالی مطبوعات در محل وبسایت خبرآنلاین برگزار شد. فرزاد موتمن در ابتدای این جلسه در مورد اینکه ارتباط میان شخصیت​های داستان پس از گذشت مدتی نسبتاً​ طولانی از آغاز فیلم برای بینندگان روشن می​شود، اظهار داشت: «وقتی فیلمنامه را خواندم احساس کردم ارتباط شخصیت​های فیلم و به طور مشخص مش ماشالله و احترام به واسطه جزئیاتی که وجود دارد، توضیح داده می​شود و قابل درک است. اینکه ماشالله مطرح می​کند خانه مادرش جای دیگری است و باید به شاه عبدالعظیم برود و در پاسخ به سوال احترام که می​پرسد می​توانی امشب را در خانه بمانی مطرح می​کند باید به خانه​اش برود نشان می​دهد، خانه آن​ها یکی نیست.» او ادامه داد: «ادبیات، شکل حرف زدن و رفتار اجتماعی، احترام و ماشالله کاملاً​ متقاوت است، به واسطه این جزئیات تلاش کردیم نشان دهیم این دو از یک خانواده نیستند و به نوعی ماشالله خانه​زاد خانواده احترام است.» سحر عصرآزاد در توضیح شخصیت ماشالله اظهار داشت: «با توجه به کدهایی که در فیلم از شخصیت ماشالله ارائه می​شود به نظر نمی​رسد او یک شخصیت سنتی صرف باشد و وجوه دیگری هم می​توان برای او قائل شد، خودتان چه تعریفی از مش ماشالله دارید؟» سروش صحت در پاسخ به این پرسش گفت: «جامعه ما به گونه​ای است که همه انسان​های موجود در آن،​ از هر طبقه اجتماعی که باشند، از یک سطح حداقلی دانش سیاسی برخوردار هستند. برخی این دانش را به عمق برده​اند و عده​ای فقط سطح آن را دارند. اتفاقاً عده​ای که این دانش را در حد سطح دارند، ساده​انگارانه​تر با آن برخورد می​کنند، انگار اخبار می​گویند یا از روی روزنامه متنی را می​خوانند. این​ها بخشی از شخصیت مشالله است که در کنار وجوه سنتی شخصیت او در جریان فیلم دیده می​شود.» موتمن نیز در این زمینه اظهار داشت: «به نظر من ماشالله فقط زمان​هایی که با زهره است مانند خودش رفتار می​کند. آواز می​خواند و مانند یک آدم معمولی رفتار می​کند اما جایی که زهره به همراه او نیست تبدیل به شخصیت دیگری می​شود و به زبانی که به درستی هم مفهوم آن را نمی​فهمد و گویا به او دیکته شده صحبت می​کند.» او ادامه داد: «زمانی که ماشالله میکروفن در دست دارد و در حیاط خانه صحبت می​کند وقتی میکروفن را از این دست به آن دست می​کند مانند خواننده​های لاله​زار این کار را انجام می​دهد زیرا این تصویری است که دیده است و سعی می​کند همانند آن رفتار کند. این​ها جایی است که ماشالله مانند خودش نیست اما وقتی با زهره باقالی می​خورد خودش می​شود و یک شخصیت دوست داشتنی را به نمایش می​گذارد. این​ها برخلاف زمان​هایی است که او دیگران را کتک می​زند و رفتار تندی با افراد دارد.» کارگردان «پوپک و مش​ماشالله» در پاسخ به این پرسش که چطور بعد از ساخت «صداها» و فیلم​هایی که در فضایی کاملاً متفاوت از این فیلم بودند، سراغ ساخت این کمدی رفته، اظهار داشت:​ «علاقمندی به ساخت یک فیلم کمدی، بیان این حرف که افراد از طیف​های مختلف جامعه با فرهنگ متفاوت می​توانند به صورت مسالمت​آمیز در کنار هم زندگی کنند و همچنین تولید فیلمی که می​تواند تماشاگر بیشتری را به خود جلب کند، همگی دلایلی بودند که موجب شدند، سراغ ساخت «پوپک و مش ماشالله» بروم.» او ادامه داد: «البته در میان تمامی این دلایل علاقمندی​ام به ساخت فیلم در فضاهای متفاوت مرا بسیار راغب کرد که سراغ این فیلم بروم. من کارگردانی هستم که می​خواهم ژانرهای مختلف را تجربه کنم.» موتمن در ادامه گفت: «بدشانسی من این است که کسی باور نمی​کند من روشنفکر نیستم. مشکل از آنجا شروع شد که به واسطه ساخت «هفت پرده» و «شب​های روشن» تصویری به وجود که همه تصور کردند فرزاد موتمن همین شخصیتی است که می​تواند چنین فیلم​هایی بسازد اما واقعیت این است که موتمن فقط این نیست.»




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 458]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن