تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797053596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چه نكاتی را در خرید و نگهداری سبزیجات رعایت كنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: چه نكاتی را در خرید و نگهداری سبزیجات رعایت كنیم؟

گوجه فرنگی گوجه فرنگی  در سه مرحله ی سبز رسیده، صورتی و قرمز برداشت می شود ولی برای نگهداری، باید گوجه فرنگی قرمز، صاف، یكنواخت و دارای بافت نسبتاً سفت باشد تا در طی زمان نگهداری بافت (گوشت) آن آبكی نشود.برای تشخیص رسیده بودن گوجه فرنگی می توان با یك چاقو بافت گوجه فرنگی را برش داد، در این حالت بذرها ژله ای هستند و از روی چاقو لیز می خورند.برای نگهداری، پس از انتخاب گوجه فرنگی با مشخصات بالا، آن ها را در كیسه های پلی اتیلنی (نایلكس یا كیسه ی فریزر) بگذارید؛ سپس آن را در قسمت زیرین یخچال جای دهید. گوجه فرنگی در شرایط مطلوب تا یك هفته تازه خواهد بود.

پیاز پیازها  به رنگ های مختلف از جمله سفید، زرد، صورتی و قرمز در بازار مشاهده می شوند. در بین انواع پیاز با رنگ های مذكور، پیازهای صورتی (نسبتاً) و قرمز (بیشتر) به دلیل رطوبت كم، عطر و طعم بالا برای نگهداری مناسب هستند؛ و پیازهای سفید و زرد به دلیل رطوبت بالا و احتمال كپك زدگی، همچنین عطر و طعم كم و به دلیل فرّار بودن تركیبات معطر، برای نگهداری مناسب نیستند. برای نگهداری باید از محل خشك و خنك استفاده شود تا پیاز شروع به رویش و سبز شدن نكند.برای نگهداری پیازها نباید از یخچال استفاده كرد. پیازها را در كیسه ی پلی اتیلن (نایلكس یا كیسه فریزر) كه دارای تعدادی سوراخ باشد قرار دهید و در محل خنك تا زمانی كه نیاز دارید، نگهداری كنید.

قارچ قارچ باید سفید ، یكنواخت، سالم و پایه ی آن به كلاهك به طور كامل چسبیده باشد؛ قارچ های آسیب دیده لكه دار، ترك خورده، پلاسیده و تغییر رنگ داده مرغوب نیستند. تا حد امكان سعی كنید از قاچ های تازه استفاده كنید، زیرا قارچ بعد از چیدن بلافاصله عطر و طعم خود را از دست می دهد، لیكن چنانچه مجبورید آن را نگهداری كنید، قارچ ها را در پاكت كاغذی در یخچال قرار دهید و به مدت حدود 3 روز نگهداری كنید.

باقلا سبزباقلا سبز را در یك كیسه ی پلی اتیلنی (نایلكس یا كیسه فریزر) بگذارید، سپس در قسمت زیرین یخچال قرار دهید؛ باقلا سبز برای مدت یك هفته تازه می ماند. ضمناً می توان آن را در سبدهای سوراخ دار در آشپزخانه به مدت 3 تا 4 روز نگهداری كرد.

نخودفرنگینخودفرنگی را در كیسه ی پلی اتیلنی (كیسه فریزر یا نایلكس) بگذارید، سپس آن را در قسمت زیرین یخچال قرار دهید. نخودفرنگی به مدت 3 روز تازه باقی می ماند.

لوبیا سبزلویبا سبز مرغوب دارای رنگ سبز است؛ رنگ زرد علامت پیری محصول است. پژمردگی نیز از مرغوبیت محصول می كاهد. برای نگهداری لویبا سبز، آن را در كیسه های پلی اتیلنی (نایلكس یا كیسه ی فریزر) قرار دهید و سپس در طبقات پایین یخچال نگهداری كنید؛ در این حالت لویبا سبز حدود یك هفته تازه می ماند. در صورت بالا بودن كیفیت لویبای خریداری شده، می توان آن ها را در سبدهای سوراخ دار به مدت 3 تا 4 روز در آشپزخانه نگهداری كرد.

خیارخیار مرغوب دارای رنگ سبز تیره است و فاقد هر گونه صدمه دیدگی، لِـهیدگی و گودافتادگی است. چروكیده شدن و رنگ زرد نشانه ی نامطلوب بودن آن است. خیار را برای نگهداری باید در لفافه های پلاستیكی (سلوفان) محكم پوشاند و در قسمت انتهایی یخچال قرار داد. مدت نگهداری این خیارها به صورت تازه حدود یك هفته است.

تربچهتربچه های مرغوب دارای برگ سبز پررنگ هستند. برگ های آن ها آبدار و تمیزند و همچنین باید از صدمه دیدگی، لهیدگی یا لكه دار بودن عاری باشند. برای نگهداری باید تربچه ها را در كیسه های پلی اتیلنی (نایلكس یا كیسه ی فریزر) در قسمت انتهایی یخچال قرار داد. در این حالت تربچه ها به مدت یك هفته تازه می مانند.

بادمجانبادمجان باید مرغوب، یكنواخت، صاف، درخشنده (چنانچه دو بادمجان را به هم مالش دهیم صدای تیزی به گوش می رسد) و دارای رنگ بنفش تیره باشد. چروكیدگی علامت پیری محصول است. بادمجان را برای نگهداری در كیسه های پلی اتیلنی (نایلكس یا كیسه ی فریزر) در قسمت انتهایی یخچال قرار دهید كه در این حالت بادمجان به مدت دو هفته تازه خواهد ماند.منبع: ماهنامه دنیای تغذیه





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 468]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن