تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799654192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گواهينامه هوشمند همزمان با هفته ناجا دركرج اجرايي خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گواهينامه هوشمند همزمان با هفته ناجا دركرج اجرايي خواهد شد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): جانشين رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي گفت : گواهينامه هوشمند همزمان با هفته ناجا در كرج به اجرا گذاشته خواهد شد .


به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا سرتيپ دوم پاسدار"سيد كمال هاديانفر " كه روز دوشنبه و در غياب رويانيان در مركز ارتباط مستقيم مسوولان ناجا با مردم "197 " حضور پيدا كرده بود،دامنه فعاليت گواهينامه هوشمند را گسترده اعلام كرد و گفت : تمامي اطلاعات فرد از قبيل مشخصات فرد و خودرو ،تعداد خودروهاي تحت مالكيت ،ميزان تخلفات ارتكابي و تخلفات حادثه ساز در حافظه اين گواهينامه قابل رويت است .
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر تنها در سه ايالت از دو كشور هند و آمريكا اين نوع گواهينامه ها اجرايي شده است ، افزود :البته جرايم به محض پرداخت از حافظه تخليه مي شود ولي جرايم حادثه ساز در حافظه باقي خواهد ماند .
هاديانفر همچنين ساماندهي موتورسيكلت ها را جزء اولويت هاي راهور در سال جديد اعلام كرد و گفت : از تعداد شش ميليون موتور سيكلت موجود در كشور تنها 50 درصد راكبان آنها گواهينامه دارند .
وي با اشاره به تعويض پلاك در موتورسيكلت ها درآينده اي نزديك گفت : د رموتورسيكلت ها سيستم پلاك" مالك محور" مي شود و با پلاك با موتورسيكلت جا به جا نخواهد شد .
جانشين رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با اشاره به تمديد مهلت زمان تعويض پلاك تا پايان تابستان گفت : اين مهلت تمديد نخواهد شد .
وي تعداد خودروهايي كه تاكنون تعويض پلاك نشده اند را دو ميليون عدد اعلام كرد و گفت : اين خودروها اغلب به دليل خريد وكالتي ،قولنامه اي ،نبودن مالك خودور در قيد حياط و جرايم تعويض پلاك نشده اند .
هاديانفر ادامه داد :كارت سوخت 960 هزار دستگاه از اين خودروها به دليل عدم مراجعه باطل شد كه اين دليلي بر فسوده شدن اين خودروها است .
وي افزود : 370 هزار دستگاه از اين خودروها نيز از سال گذشته فرسوده و اسقاط شده و از چرخه خارج شدند و مابقي كه يك ميليون و 40 هزار خودرو را شامل مي شود در دودسته مدل هاي بالاي 1357 و زير مدل 1357 هستند .
هاديانفر گفت : خودروهاي بالاي 1357 مشمول اسقاط نمي شوند و لازم است براي تعويض پلاك مراجعه كنند .
وي افزود : خودورهاي پايين مدل 1357 مشمول طرح اسقاط نيز در صورت دريافت معاينه فني تعويض پلاك مي شوند و در غير اينصورت مشمول طرح تسجيل خواهند شد .
جانشين رييس پليس راهور ناجا به جزئيات طرح تسجيل اشاره كرد و گفت: اجراي اين طرح از 10 روز آينده در كشور آغاز مي‌شود و بر اساس آن مالكان خودروهاي زير مدل 57 كه نتوانسته‌اند برگه معاينه فني دريافت كنند بايد مالك خودرو به همراه مدارك با خودروي روشن به مراكز تعويض پلاك مراجعه كند كه پس از بازديد فني توسط كارشناسان از خودرو و مدارك بدون هيچگونه هزينه‌اي يك عدد برچسب خودروي فرسوده به آنها داده مي‌شود و مالكان اين خودروها مي‌توانند تا زمان ارائه تسهيلات براي تعويض خودروي فرسوده خود ترددكنند.
وي در عين حال تاكيد كرد: با پايان يافتن مهلت تعويض پلاك خودروها، از اول مهرماه سال جاري ماموران راهنمايي و رانندگي تنها به خودروهاي پلاك ملي يا خودروهايي كه داراي برچسب خودروي فرسوده باشند اجازه تردد مي‌دهند و كارت سوخت ساير خودروهاي پلاك قديمي بر اساس مصوبه هيات نمايندگان ويژه رييس جمهور در ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت ابطال مي‌شود.
هاديانفر با تاكيد بر اينكه خطايي در سيستم اجرائيات وجود ندارد گفت : به دليل هوشمند بودن سيستم خطاهاي زمان پانچ ،عدم تطبيق اركان وسيله نقليه عمومي قبل از ورود به سامانه كنترل مي شود و نوعا جرايم سالم وقابل رسيدگي وارد سيستم جرايم مركز اجرائيات مي شود .
وي ادامه داد : در بخش خودروهاي سرقتي كه 60 هزار خودرو را شامل مي شود اين احتمال وجود دارد كه مشكلاتي پيش آيد .
جانشين رييس پليس راهور ناجا در توضيح احتمال وجود اين مورد گفت : به دليل سرقتي بودن اين خودروها احتمال دو قلو بودن پلاك اين خودروها وجود دارد كه صاحب اصلي پلاك در مكانهايي جريمه شده است كه در اين مكانها حضور نداشته است .
هاديانفر با اشاره به اينكه از 60 هزارخودوري سرقتي 5/ در صد احتمال دوقلو شدن پلاك وجود دارد ،گفت : با درخواست دارنده خودروي اصيل پلاك تغيير پيدا خواهد كرد و پلاك مجازي در ليست سياه قرار خواهد گرفت .
جانشين رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه روزانه يك هزار و 500 تا هفت هزار پلاك نو به خودروها در كشور داده مي‌شود افزود: بر اساس تمهيدات انديشيده شده خدمات تعويض پلاك و نقل و انتقال خودروها در كمتر از 40 دقيقه هم اكنون در كشور انجام مي‌شود
وي عمده مراجعه براي جرايم رانندگي را درخواست بخشودگي عنوان كرد و گفت: بر اساس آمارهاي موجود هم اكنون يازده ميليون پلاك در كشور وجود دارد كه در سه ماهه نخست سال جاري يك ميليون و 190 هزار پلاك اعم از نوشماره، تعويض و نقل و انتقال در كشور توزيع شده است .
هاديانفر يكي از مشكلات موتورسيكلت‌سواران را گران بودن بيمه نامه شخص ثالث عنوان كرد و گفت: بيمه ارزان قيمت براي موتورسيكلت‌ها هم اكنون مراحل نهايي تصويب خود را سپري مي‌كند از سوي ديگر با اجراي طرح تعويض پلاك موتورسيكلت‌ها و طرح بيمه ارزان قيمت شخص ثالث آنها تمهيداتي انديشيده شده است تا جرايم بيمه نامه شخص ثالث موتورها مورد بخشودگي قرار گيرد.
جانشين رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه تعداد زيادي از موتورسيكلت سواران به دليل نداشتن بيمه نامه شخص ثالث هم اكنون در زندان به سر برده و موتورسيكلت آنها در پاركينگ‌ها توقيف شده است افزود: بر اساس طرح جديد بيمه ارزان قيمت موتورسيكلت‌ها شركت بيمه گذار تا سقف 55 ميليون تومان ديه و 500 هزار تومان خسارت تصادفات را پرداخت مي‌كند.
وي با اشاره به اينكه بر اساس آيين نامه جديد راهنمايي و رانندگي، آموزش و آزمون موتورسواري بايد توسط آموزشگاه‌هاي رانندگي انجام شود افزود: مقدمات اجرايي اين طرح فراهم شده و از سوي ديگر كتاب ويژه آيين نامه موتورسيكلت تدوين شده و هم اكنون در حال چاپ است كه متقاضيان دريافت گواهينامه موتورسيكلت مي‌توانند با پرداخت كمتر از 2 هزار تومان اين كتاب را خريداري و مطالعه كنند.
جانشين رييس پليس راهور ناجا با اشاره به توقيف 26 هزار دستگاه موتورسيكلت در سه ماهه نخست سال جاري در تهران گفت: شش هزار دستگاه از اين تعداد تا كنون ترخيص شده و 20 هزار دستگاه هم اكنون در پاركينگ‌هاي تهران است.
وي در عين حال تاكيد كرد: آمارها نشان مي‌دهد از شش ميليون دارنده موتورسيكلت در كشور تنها كمتر از 50 درصد گواهينامه دارند و مابقي بدون گواهينامه موتورسواري مي‌كنند.
هاديانفر بيشتر درخواست هاي مراجعه كنندگان به مركز 197 را بخشودگي و مساعدت در بخش اجرائيات اعلام كرد و گفت : بيشتر افرادي كه با مشكل مواجه شده بودند اقدام به اجاره دادن خودروي خود كرده بودند و بعد از دريافت خودور ميزان خلافي آن را استعلام نكرده بودند .
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1709]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن