تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799077764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزيده اخبار ويژه روزنامه ها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزيده اخبار ويژه روزنامه ها
ايران

رئيس جمهور براى ديدار با پاپ تقاضايى نكرده است

خبر اول اين كه غلامحسين الهام سخنگوى دولت در جلسه روز گذشته خود در پاسخ به سؤالى درباره ديدار احتمالى دكتر احمدى نژاد با پاپ بنديكت شانزدهم در سفر ايتاليا گفته: آن چه در مورد ايتاليا مطرح شده اظهارات رسمى نيست. چنين تقاضايى از سوى رئيس جمهور مطرح نشده و برنامه سفر براى اجلاس بين المللى كه اجلاس فائو مى باشد، طرح ريزى شده است. در روزهاى اخير اخبارى درباره ديدار احتمالى رئيس جمهور با پاپ در حاشيه اجلاس بين المللى فائو منتشر شده بود.

ادامه توهين به رئيس جمهور

خبر ديگر اين كه يكى از روزنامه هاى دوم خردادى طى روزهاى اخير هجمه وسيعى از اهانت هاى مختلف را عليه رئيس جمهور به راه انداخته. اين روزنامه روزگذشته در گزارشى به زعم خود تحليلى در مورد رياست مجلس هشتم، اين رويه را ادامه داده و به رئيس جمهور توهين كرده. گفتنى است اين روزنامه در ميان اهالى رسانه به روزنامه «نفتى» شهرت دارد. شايان ذكر است تاكنون رئيس جمهور از هيچ يك از رسانه هاى مخالف خود شكايت نكرده است.

عوارض شكست در انتخابات مجلس هشتم همچنان ادامه دارد

شنيديم كه حسين مرعشى سخنگوى حزب كارگزاران كه اين روز ها پيشنهاد عجيبى مطرح كرده و گفته دوم خردادى ها و اصولگرايان در انتخابات آتى رياست جمهورى در مقابل دكتر احمدى نژاد از يك نامزد مشترك حمايت كنند در گفت و گويى با يك سايت خبرى، به توجيه شكست سنگين مدعيان اصلاح طلبى پرداخته و ادعا كرده كه اصولگرايان مجلس هشتم اقليتى هستند كه تنها ۹درصد آراى جامعه را دارا هستند. مرعشى اضافه كرده: آنچه در انتخابات مجلس هشتم اتفاق افتاد معنايش عدم اقبال به اصلاح طلبان نبود.اين در حاليست كه دوم خردادى ها در انتخابات مجلس هشتم كمتر از ۱۵درصد كرسى هاى مجلس را از آن خود كردند. با توجه به برترى ۷۰ درصدى اصولگرايان در اين انتخابات، وى نگفته كه فرمول پيچيده اين محاسبه رياضى را چگونه كشف كرده است.

علويان: كارها را با سرعت دو برابر پيگيرى كنيد

با خبر شديم كه درحالى كه برخى رسانه ها در روزهاى گذشته در تلاش براى سياسى جلوه دادن استعفاى دكتر سيد مؤيد علويان بودند، وى روز گذشته در مراسم توديع خود به اين شايعات پايان داد.علويان در اين مراسم از اعتماد وزير تقدير و اظهار اميدوارى كرده تا در جايگاه مشاور وزير بهداشت بتواند همچنان براى ارتقاى سلامت جامعه خدمت كند.وى افزوده: از تمام مديركل ها، كارشناسان و همكاران خود در معاونت سلامت مى خواهم تا همچنان از تلاش نايستند و دولت و وزير را تنها نگذارند.علويان همچنين از همكارانش خواسته تا كارهاى خود را با سرعت دو برابر پيگيرى كنند.علويان در مورد دكتر سيد حسن امامى رضوى كه به عنوان جانشين معاون سلامت انتخاب شده، به آشنايى ۲۶ ساله خود با وى اشاره و اظهار كرده: دكتر امامى رضوى بسيار متدين و متعهدند و خوشحالم كه اين مسئوليت را بر عهده گرفته اند.

بررسى كتاب هاى دانش آموزان ايرانى از سوى سيا

خبر رسيده كه اداره اطلاعات ملى امريكا (DNI) يك تحقيق گسترده را به يك شركت تحقيقاتى بزرگ نزديك به سازمان سيا، درباره متون كتاب هاى درسى دانش آموزان ايرانى سفارش داده تا اين شركت نيز پس از انجام اين تحقيق، نتايج آن را به اين سازمان اعلام كند.پايگاه خبرى اين شركت تحقيقاتى در گزارشى درباره اين موضوع نوشته: اين سازمان (اداره اطلاعات ملى امريكا) مى خواست بداند دانش آموزان ايرانى اين روز ها در مدرسه چه مطالبى فرا مى گيرند. اين گزارش افزوده كه شركت فوق در اواخر دسامبر گذشته يافته هاى خود از حدود ۸۵ كتاب درسى كه از طريق وب سايت هاى ايرانى دانلود شده بود را در يك گزارش ۱۷ صفحه اى منتشر كرد.

اتحاد صهيونيست ها، همجنس بازان و ضد انقلاب عليه رئيس جمهور

دست آخر اين كه گروه هايى از صهيونيست ها و منحرفان اخلاقى همجنس باز، در نظر دارند همزمان با حضور دكتر احمدى نژاد رئيس جمهور كشورمان در اجلاس فائو در ايتاليا، اقدام به نشست اعتراض آميز مشتركى با ضد انقلابيون ايرانى نمايند. رئيس ملى اتحاديه همجنس بازان ايتاليا در اين باره گفته: ما سعى داريم تا به همراه انجمن هاى يهودى، راديكال ها، مخالفان دولت ايران و جنبش هاى مختلف حقوق بشر بفهميم در احترام به حساسيت هاى مختلف چه كارى مى توان انجام داد.گفتنى است، تحركات مشابهى از سوى صهيونيست ها، منحرفان اخلاقى و ضد انقلابيون مقيم خارج در جريان سفر رئيس جمهور به سازمان ملل نيز صورت گرفته بود. لارپوبليكا همنوايى اين جريان هاى ضد ايرانى را يك ابتكار مشترك خوانده است.

جوان

شناسايى 660 محتكر برنج در كشور

660 محتكر برنج با سرعت عمل بازرسان سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان در سراسر كشور به مراجع قانونى معرفى شدند. به گزارش رجانيوز ، در پى ايجاد نابسامانى در بازار برنج به دست سوداگران اقتصادى، با پيگيرى هاى بازرسان سازمان هاى بازرگانى سراسر كشور، به صورت هماهنگ در طول پنج روز، از اول تا پنجم ارديبهشت 660 محتكر و متخلف به اتهام گرانفروشى شناسايى و به مراجع ذيربط معرفى شدند. از تعداد 13 هزار و 296 مورد بازرسى از انبارها و واحدهاى عمده و خرده فروش برنج ، محتكران با احتكار بيش از 2780 تن برنج شناسايى و با پرونده تخلف جداگانه به ارزش كلى بيش از 28 ميليارد ريال به مراجع رسيدگى كننده معرفى شدند.

مرعشى: اصولگرايان مجلس هشتم دراقليت هستند

سخنگوى حزب كارگزاران سازندگى كه اين روزها پيشنهاد عجيبى مطرح كرده و گفته است كه دوم خردادى ها و اصولگرايان در انتخابات آتى رياست جمهورى در مقابل دكتر احمدى نژاد از يك نامزد مشترك حمايت كنند در گفت و گويى با يك سايت خبرى، به توجيه شكست سنگين مدعيان اصلاح طلبى پرداخته و ادعا كرده است كه اصولگرايان مجلس هشتم اقليتى هستند كه تنها 9 درصد آراى جامعه را دارا هستند. به گزارش ايرنا، حسين مرعشى اضافه كرده است: آنچه در انتخابات مجلس هشتم اتفاق افتاد معنايش عدم اقبال به اصلاح طلبان نبود. اين در حاليست كه دوم خرداديها در انتخابات مجلس هشتم كمتر از15 درصد كرسى هاى مجلس را از آن خود كردند. با توجه به مشاركت 60درصد واجدان شرايط در انتخابات و برترى 70درصدى اصولگرايان در اين انتخابات، وى نگفته است كه فرمول پيچيده اين محاسبه رياضى را چگونه كشف كرده است.

عبدالقديرخان اعترافات خود عليه ايران را پس گرفت

دكتر عبدالقديرخان، پدر اتمى پاكستان در گفتگو با روزنامه انگليسى گاردين اعلام كرد كه اعترافات او مبنى بر فروش دانش اتمى به ايران، كره شمالى و ليبى، زير فشار ژنرال مشرف و به زور از وى گرفته شده است. چهار سال پيش كه مناقشه بين المللى بر سر فعاليت اتمى ايران تازه آغاز شده بود، عبدالقديرخان بر صفحه تلويزيون ظاهر شد و با لحنى گرفته و پشيمان اعتراف كرد كه فناورى مربوط به غنى سازى اورانيوم را كه مى تواند در ساخت بمب اتمى كاربرد داشته باشد به ايران، كره شمالى و ليبى فروخته است. عبدالقديرخان پس از اين اعترافات و با اينكه قهرمانى ملى در پاكستان به شمار مى رفت و پدر بمب اتمى لقب گرفته بود، در ويلاى شخصى اش در حومه اسلام آباد، در حبس خانگى قرار گرفت كه هنوز هم ادامه دارد. او اكنون در حالى اعترافات خود را پس گرفته كه مخالفان ژنرال مشرف، رئيس جمهور پاكستان دولت اين كشور را در دست گرفته اند و از نفوذ ژنرال مشرف به ميزان زيادى كاسته شده است.

رييس اتاق بازرگانى انگليس و ايران: از تحريم ايران زيان مى بينيم

رئيس اتاق بازرگانى انگليس و ايران، همراهى كشورش با سياست تحريم ايران را سياستى نادرست خواند و نسبت به ازدست رفتن فرصت هاى اقتصادى ميان دوكشور، ابرازتاسف كرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، ، لرد اندروفيليپس كه در حال حاضر در تهران بسر مى برد، با اشاره به سابقه ديرينه روابط اقتصادى دو كشور ايران و انگليس، از اين كه كشورهايى نظير روسيه و چين در توسعه روابط اقتصادى با ايران،جاى كشورش را گرفته اند، ابرازتاسف كرد. وى افزود: در نقد سياست هاى بين المللى دولت انگليس بايد بگويم اعمال سياست هاى خاص توسط كشورم، انگيزه سرمايه گذارى را به شدت كم كرده و تداوم آن، شكاف اقتصادى دو كشور را افزايش مى دهد.

دفاع لجوجانه تونى بلر از جنگ عراق

در بحبوحه تجديد اختلافات بر سر تجاوز سال 2003به عراق ، تونى بلر نخست وزير سابق انگليس روز جمعه از آنچه كه تصميم با حسن نيت جورج بوش رئيس جمهورى آمريكا براى حمله به عراق خواند دفاع كرد. بلر در مصاحبه با تلويزيون ان بى سى به اين سوال كه آيا وى گول منطق رئيس جمهورى آمريكا را براى اين تجاوز خورده است يا نه پاسخ منفى داد. با اين حال وى پذيرفت كه تصميم در مورد درگير شدن در جنگ عراق تصميمى بسيار اختلاف برانگيز و دشوار بود. وى افزود: ولى روراست بايد بگويم كه من در تمام طول آن مدت همكارى بسيار نزديكى با رئيس جمهور بوش داشتم.

قدس

تجمع رو به روي مجلس

قدس - گروه سياسي: جمعي از مردم بروجرد ديروز رو به روي در شمالي مجلس تجمع و نسبت به ورود يكي از منتخبان اين شهر به مجلس اعتراض كردند.
تجمع كنندگان خواستار تصويب نشدن اعتبارنامه اين فرد بوده و به روي پلاكاردهايي كه در دست داشتند خواسته خود را منعكس كرده بودند.

مسافران «كن»

قدس - گروه سياسي: گفته مي شود، در جشنواره فيلم «كن» حدود يكصد نفر از ايران شركت كرده اند كه حدود 40 نفر آنها از بنياد سينمايي فارابي، حوزه هنري سازمان تبليغات، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و وزارت ارشاد بوده اند.شنيده شده است بقيه نيز از مؤسسات هنري ديگر به اين جشنواره اعزام شده اند كه بيشتر آنها با هزينه غيرشخصي به اين سفر رفته اند.
اين تعداد مسافر فرانسه واكنشهايي درخصوص ضرورت اين سفر و دستاوردهاي آن براي كشورمان در پي داشته است.

تأخير در اجراي يك تصميم

بجستان - خبرنگار قدس: پس از گذشت هشت روز از ارسال نامه استانداري خراسان رضوي به فرمانداري شهرستان گناباد و ادارات كل استان مبني بر ايجاد شهرستان بجستان در تابعيت استان خراسان رضوي و اعلام به خبرگزاري ها و روزنامه ها تاكنون هيچ اقدامي در اين زمينه صورت نگرفته است.

مادر شهيد هزينه مراسم فرزندش را بخشيد

ايسنا- مادر شهيد داوود محمدي از شهداي عمليات خيبر، هزينه مراسم فرزندش را به بيماران كليوي اهدا كرد. پيكر پاك اين شهيد بزرگوار به تازگي و پس از 25 سال توسط گروه هاي تفحص از مناطق عملياتي كشف و به زادگاهش بازگردانده شده است.

تاكيد استاندار بر آزادي3 ديپلمات ايراني

مهر- رحيم قرباني، استاندارآذربايجان غربي در حاشيه برپايي نمايشگاه اختصاصي ايران در اربيل عراق، در ديدار با رئيس كردستان عراق، با اشاره به اين كه هنوز سه نفر از ديپلماتهاي ايراني آزاد نشده اند، گفت: انتظار داريم با همكاري مسؤولان كردستان عراق، ديپلماتهاي در بند نيروهاي آمريكايي هر چه سريعتر آزاد شوند.

جمع آوري تبليغات «تيغ زن» از سطح شهر

فارس- تبليغات خياباني فيلم سينمايي «تيغ زن» به كارگرداني عليرضا داوود نژاد از سطح شهر جمع آوري شد. علي سرتيپي مدير «فيلميران» اظهار داشت: تبليغات شهري فيلم مشكل خاصي نداشتند، ولي چون با اداره كل ارشاد اسلامي استان تهران هماهنگ نشده بود و به نظر آنها اين تبليغات در اذهان عمومي ايجاد ابهام كرده بود، آنها را جمع آوري كرديم و پس از اعمال تغيير، از تبليغات جديدي استفاده خواهيم كرد.تبليغات فيلم «تيغ زن» از چندي پيش با عنوان «چگونه مي توان يك... را دوست داشت» در سطح شهر نصب شده و قرار بود در تبليغات بعدي به جاي نقطه چين كلمه «تيغ زن» قرار گيرد.

تشكر علي كريمي از رئيس جمهور و نوه امام

ايسنا- بازيكن مياني تيم ملي فوتبال ايران كه با نظر مثبت رئيس جمهور و نوه حضرت امام خميني(ره) و همچنين تصميم فدراسيون فوتبال به تيم ملي بازگشت، گفت: از حجةالاسلام و المسلمين سيدحسن خميني و رئيس جمهور كه نسبت به بازگشت من لطف داشتند، تشكر مي كنم. اما، متأسفانه در اين شرايط به دليل مصدوميت نمي توانم تيم ايران را در بازي با امارات همراهي كنم.
كريمي افزود: اميدوارم در فرصتي خوب بتوانم به كمك تيم ملي كشورم بيايم تا به خوبي جواب محبتهاي مردم را بدهم.

رشيد: بني صدر خيانتكار بود

رجانيوز - سرلشگر غلامعلي رشيد، جانشين ستادكل نيروهاي مسلح درباره اظهارات دو تن از فرماندهان نظامي مبني بر خيانتكار نبودن بني صدر و تأكيد بر جهل و ناداني وي در جنگ گفت: معتقدم حرفهاي اين فرماندهان درست شنيده نشده است.وي افزود: به لحاظ تفكري كه بني صدر داشت، خيانتكار بود، اما در ظاهر كه نگاه كنيم گمان مي كنيم كه خيانت نكرده است.

ايرادات شعبه رسيدگي كننده به اعتبارنامه 3 تن از منتخبان

ايرنا- يك منبع آگاه از احتمال تأييد نشدن اعتبارنامه سه تن از منتخبان هشتمين دوره مجلس در شعبه شماره يك مجلس خبر داد . وي كه خواست نامش ذكر نشود، گفت : نداشتن مدرك تحصيلي ليسانس و معتبر نبودن مدرك ليسانس معادل يكي از منتخبان كه از زمان دريافت مدرك معادل، پنج سال نگذشته است، فقدان سابقه اجرايي لازم، مطابق با قانون انتخابات، تطميع عناصر تاثيرگذار و خريد آرا به صورت وسيع در مراحل اول و دوم انتخابات مجلس، از ديگر مواردي است كه مانع از تصويب اين اعتبارنامه ها شده است.

كريس دي برگ: ايران، امن ترين كشور جهان است

ايرنا- «كريس دي برگ»، خواننده مشهور ايرلندي پس از بازديدي چهارروزه از تهران گفت: برخلاف تبليغات گسترده غربيها، ايران امن ترين كشور جهان است. محسن رجب پور، مديرعامل شركت «ترانه شرقي» كه ميزبان كريس دي برگ بود، ديروز شنبه در پاسخ به اين سؤال كه كريس دي برگ چه ديدگاهي به ايران داشت، گفت، آنچه مورد تعجبش شده بود، اين مسأله بود كه بر اثر تبليغات غربيها، او تصور مي كرده در ايران مردم اسلحه به دست دارند، اما پس از ديدار از ايران مي گفت، من نه تنها در دست مردم اسلحه نديدم، كه در دستان پليس هم اسلحه اي نديدم. تنها كسي كه اسلحه به دست داشت، سربازي بود كه مجسمه اش ميان يك ميدان بود! مدير برنامه هاي گروه آريان، همچنين گفت: مقامات برجسته اي در آمريكا، كانادا و برخي كشورهاي اروپايي، كريس دي برگ را از آمدن به ايران منع كرده بودند، اما او با وجود اين فشارها و توصيه ها به ايران آمد و از اين سفر و اين كه مي تواند ذهنيت ديگران را درباره ايراني كه ديده است تغيير دهد، خوشحال بود. رجب پور در پاسخ به اين مطلب كه معمولاً خواننده هاي معروف، محافظ دارند، اما در اين سفر شاهد محافظ شخصي نبوديم، گفت: كريس دي برگ تهران را از لندن و لس آنجلس هم امن تر توصيف كرد و در اين زمينه يادآور شد كه در سفرش به روسيه، چهار محافظ شخصي به همراه داشته است.

بدقولي فرانسويها به بهانه قطعنامه

برنا- مديركل ايمني و حفاظت محيط زيست سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به خريد هلي كوپترهاي مجهز به سيستم مانيتورينگ دريا از فرانسه گفت: هم اكنون اين كشور به بهانه قطعنامه سازمان ملل، مانع ورود اين هلي كوپترها به ايران شده است

تهران امروز

نماينده متخلف در برابر دادگاه

پرونده فساد اخلاقي يكي از نمايندگان مجلس هفتم و هشتم براي رسيدگي روي ميز قضات شعبه 71 دادگاه كيفري قرار گرفت. به گفته عليرضا جمشيدي سخنگوي قوه قضائيه اين نماينده مجلس با شكايت چند زن به اتهام فساد اخلاقي بازداشت شد. اين نماينده مجلس در بازجويي‌هاي نخست به اتهام فساد اخلاقي اعتراف كرد و بعد از تحقيقات تكميلي روانه زندان اوين شد. بنابر اين گزارش به دستور رئيس قوه قضائيه پرونده اين نماينده خاطي براي رسيدگي بيشتر و صدور حكم به شعبه 71 دادگاه كيفري فرستاده شد و اين نماينده مجلس به‌زودي پاي ميز محاكمه مي‌رود.

ماموريت جديد سيا عليه ايران

جورج بوش در تلاشي ديگر براي مقابله با ايران، سيا را مسوول ايجاد بي‌ثباتي در جمهوري اسلامي با استفاده از ابزار مختلف كرد. خبرگزاري روسي نووستي گزارش داد: رئيس‌جمهور آمريكا بار ديگر از سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) خواست تا بررسي عملياتي را براي ايجاد بي‌ثباتي در ايران با استفاده از تبليغات، ارائه اطلاعات غلط و بي‌اعتبار كردن پول ايران و نيز با ايجاد مشكل براي نقل و انتقالات بين‌المللي مالي تهران طراحي كند. بنابر اين گزارش، شبكه تلويزيوني اي.بي.سي به نقل از بوريس رايدال، يك مقام سيا كه به تازگي بازنشسته شده و مسوول بررسي مسائل ايران و كشورهاي منطقه بوده است گزارش داد: سيا در سال گذشته مشغول بررسي زمينه‌هاي لازم براي اين طرح مخفي بوده است و تاييد كاخ سفيد و ساير مقامات جامعه اطلاعاتي آمريكا را براي ادامه فعاليت‌هاي خود دريافت كرده است. هدف اصلي اين اقدامات ايجاد بي‌ثباتي و ناامني در ايران و افزايش فشار بر تهران عنوان شده است.

جمهوري

از منابع رسانه اي خبر مي رسد « رغد » دختر صدام و « هيا » دختر ملك حسين كه همسر امير امارات است با به كارگيري صدها ميليون دلار از جمله پول هاي خارج شده از عراق با اهدافي خاص به فعاليت اقتصادي در بصره مشغول شده اند. اين منابع از همكاري هاي سطح بالا بين چهره هاي عراقي با چهره هاي عرب و كشورهاي حاشيه خليج فارس براي سرمايه گذاري چند صد ميليون دلاري در بصره دومين شهر عراق پس از بغداد خبر داده اند. افراد نامبرده مركزي با نام مركز آباداني و سرمايه گذاري جنوب عراق در خاك امارات عربي متحده راه اندازي كرده اند كه « محمد بن راشد آل مكتوم » حاكم دبي و همسرش هيا ـ دختر ملك حسين شاه سابق اردن ـ و رغد صدام حسين دختر صدام نيز در آن همكاري دارند. گفته مي شود « وائل عبداللطيف » نماينده كنوني پارلمان عراق و نماينده نزديك به علاوي و شيخ احمد كبيسي چهره نزديك به صدام و موسس هيات علماي مسلمين نيز با اين گروه همكاري دارند. اين افراد كه از حمايت خانواده صدام و برخي از اعضاي سابق حزب بعث برخوردارند چندين شركت با نام هاي گوناگون در امارات تاسيس كرده اند و از طريق آنها در بصره فعاليت مي كنند. اين كه بازماندگان صدام به سرمايه گذاري كلان در اين شهر نفت خيز و شيعه نشين در جنوب عراق پرداخته اند نشان از اهداف اين طيف دارد.

اعتماد

بررسي كتاب درسي دانش آموزان ايراني توسط سيا

شركت سايس وابسته به سيا ادعا مي كند كتاب هاي درسي دانش آموزان ايراني اشاعه دهنده بذر نفرت عليه امريكاست، به طوري كه در يكي از كتاب هاي درسي نقل قولي از يك مقام بلندپايه ايران با اين مضمون چاپ شده است؛ مسلمانان بايد از قدرت جمهوري اسلامي ايران براي خرد كردن دندان هاي دولت ستمگر امريكا استفاده كنند.اداره اطلاعات ملي امريكا درباره متون كتاب هاي درسي دانش آموزان ايراني تحقيق و بررسي مي كند.به گزارش عصر ايران اين سازمان مي خواهد بداند دانش آموزان ايراني اين روزها در مدرسه چه مطالبي فرا مي گيرند.بر همين اساس مقامات اطلاعاتي امريكا به شركت بين المللي كاربردهاي علمي سايس كه يك پيمانكار بزرگ سازمان هاي اطلاعاتي سيا و NSA است ماموريت دادند در اين باره تحقيق كند.اين شركت يافته هاي خود از حدود 85 كتاب درسي كه از طريق وب سايت دولت ايران دانلود شده بود را در يك گزارش 17 صفحه يي منتشر كرد.اين گزارش مي افزايد؛ «يكي از مهم ترين يافته هاي مطالعه شركت مذكور آن است كه كتب درسي مورد استفاده در مدارس ايران تاكيد روشني بر مذهب و اسلام دارد و...»

10 اعتبارنامه تاييد نخواهد شد

پارسيان نيوز گزارش داد اعتبارنامه 10 منتخب مجلس هشتم تاييد نخواهد شد. بنابر اين گزارش در استان آذربايجان غربي چهار نفر، در استان زنجان يك نفر، در استان خوزستان دو نفر، در استان آذربايجان شرقي دو نفر و در حوزه تهران، ري و اسلامشهر يك نفر تاييد نخواهند شد.

تغيير مسير رايس

وزير خارجه امريكا وقتي متوجه حضور هيات ايراني در راهروي «كنفرانس بين المللي عراق» در استكهلم شد، مسير خود را تغيير داد.به گزارش عصر ايران كاندوليزا رايس، كه در يكي از راهروهاي محل برگزاري كنفرانس حركت مي كرد، متوجه عبور هيات ايراني از جهت مخالف راهرو مي شود و به همين دليل ناگهان مسير خود را در مقابل دوربين هاي خبرنگاران كج مي كند تا با هيات ايراني مواجه نشود.

بازداشت يك مدير دخانيات

شنيديم يكي از مديران شركت دخانيات دستگير شده است. هنوز علت بازداشت وي مشخص نيست.

پياده روي دسته جمعي در قم

روز گذشته همايش «پياده روي خانوادگي» با حضور مردم و مسوولان استان قم انجام شد. در اين همايش شهروندان قمي مسافت شش كيلومتري ورزشگاه شهيد حيدريان تا كوه خضر نبي مدفن شهداي گمنام اين شهر را پيمودند.

احتكار مردم را به اسلام بدبين مي كند

امام جمعه بجنورد گفت؛ افرادي كه اجناس را پنهان مي كنند و در معرض فروش قرار نمي دهند، مردم را به اسلام بدبين مي كنند.به گزارش ايسنا حبيب الله مهمان نواز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه گفت؛ كساني كه پودرهاي شوينده و برنج را احتكار كرده اند، گناه بزرگي را مرتكب شده اند و بايد براي آتش جهنم آماده باشند.

انصراف اعتراضي

شهاب نيوز گزارش داد ميزباني نامناسب از كشورهاي خارجي در جريان مسابقات بين المللي كشتي شهدا كه چندي پيش در اراك برگزار شد باعث شد كشورهاي ارمنستان و آذربايجان به حالت اعتراضي از شركت در جام بين المللي تختي انصراف دهند.محل اقامت، غذا و حمل و نقل ضعيف مورد اعتراض اين كشورها قرار گرفته است.

سرازيري آب مرده شويخانه بهشت زهرا به قنات هاي منطقه

آب مرده شويخانه بهشت زهرا به قنات هاي اطراف آن منطقه سرازير مي شود.پارسيه سرپرست معاونت محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست گفت؛ بيش از دو دهه است كه مردم جنوب شهر تهران از آب آلوده به نفت استفاده مي كنند و آب مرده شويخانه بهشت زهرا نيز به قنات هاي اطراف آن منطقه سرازير مي شود كه بايد دستگاه هاي مربوط با جديت در اين زمينه اقدام كنند

اعتماد ملي

گروگانگيري در فرمانداري انديمشك

شنيديم كه‌ يك فرد مسلح كه در فرمانداري انديمشك اقدام به گروگانگيري كرده بود، خود را تسليم نيروهاي امنيتي كرد‌. ‌ به گزارش تابناك روز چهارشنبه هفته گذشته، حوالي ساعت ‌10‌ صبح، مرد مسلحي با ورود به دفتر فرمانداري انديمشك، اقدام به تيراندازي و گروگان گرفتن مدير دفتر فرماندار اين شهرستان كرد‌. اين فرد مسلح، قصد داشته فرماندار انديمشك را به گروگان بگيرد اما فرماندار به دليل حضور در جلسه اداري، در دفتر كارش نبوده است‌. ‌برخي شاهدان عيني گفتند، اين فرد، نگهبان موسسه قرض‌الحسنه انديمشك است و دليل كار خود را فشار اقتصادي و عدم موفقيت در تامين معيشت خانواده و همچنين مشكل مسكن عنوان كرده است‌. ‌

بررسي كتب درسي ايراني در آمريكا

آخرين خبر شنيده اينكه اداره اطلا‌عات ملي آمريكا از طريق يك شركت بزرگ نزديك به سازمان سيا درباره متون كتاب‌هاي درسي دانش‌آموزان ايراني تحقيق و بررسي مي‌كند. به گزارش عصر ايران پايگاه اينترنتي گروه تحقيقاتي كرپ واچ در گزارشي فاش كرد: اين سازمان مي‌خواست بداند دانش‌آموزان ايراني اين روزها در مدرسه چه مطالبي فرامي‌گيرند.

مردم سالاري

مانور روزنامه كويتي بر نظرسنجي سايت گويا

ايرانيان قرآن را نمي فهمند!

روزنامه القبس در شماره ديروز خود نوشت: پايگاه خبري گويا نيوز خبر داده است كه بنابر يك نظر سنجي رسمي كه اخيرا انجام شده بيش از 70% از ايرانيان نمي توانند قرآن را خوب بخوانند و بيش از 90% هم معاني قرآن را نمي فهمند.به گزارش «فردا»، گويا همچنين نوشته است تنها روحانيان و برخي افراد تحصيلكرده و فرهيخته از معاني قرآن به خوبي اطلاع دارند.بنابراين گزارش روزنامه كويتي القبس با تمسك به اين نظر سنجي نوشته است: اين در حالي است كه ايران خود را در صدر دولت هاي مسوول براي نشر اسلام و انقلاب در جهان مي داند. گفتني است صرف نظر از صحت يا عدم صحت خبر سايت گويا و همچنين جهت گيري خاص روزنامه كويتي در انتشار اين خبر، توجه مسوولان مربوطه آموزشي و فرهنگي كشور به اين موضوع لازم به نظر مي رسد.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 458]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن