تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793529846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت‌وگوي 3 ساعته اسكندري با خبرنگاران تشريح شد: اقدامات عاجل دولت براي مقابله با بلاي طبيعي خشكسالي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت‌وگوي 3 ساعته اسكندري با خبرنگاران تشريح شد: اقدامات عاجل دولت براي مقابله با بلاي طبيعي خشكسالي
خبرگزاري فارس: وزير جهاد كشاورزي در گفتگو با اصحاب رسانه، معرفي ارقام جديد برخي بذرهاي مقاوم در برابر خشكي، تصويب اعتبارات جديد، بكارگيري آبياري مدرن در 700 هزار هكتار، احياي قنات، برنامه هاي يك و سه ساله و احداث 300 سد زيرزميني را از اقدامات عاجل و بلند مدت دولت براي مقابله با خشكسالي اعلام كرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس محمدرضا اسكندري امروز در جمع خبرنگاران در محل وزارتخانه افزود: دو رقم جو مقاوم به خشكي، يك رقم دانه روغني گلرنگ و دو رقم ذرت و يك رقم سيب زميني جديد به كشاورزان معرفي شده كه گامي در راه مقابله با خشكسالي و افزايش توليد است.
وي گفت: ارقام جو به اسم فجر (رقم 260) و رقم سينگل كراس 400 به نام دهقان نامگذاري شده است، متوسط عملكرد در هكتار 7 تا 10 تن در هكتار است. همچنين چون زودرس است در مصرف آب هم صرفه‌جويي مي شود.

* 2رقم بذر ذرت زودرس

وزير جهاد كشاورزي افزود: دو رقم بذر زودرس ذرت براي مناطق معتدل و سردسير كشور معرفي شده است كه طول دوره رشد آن كوتاه تر است و نسبت به رقم قبلي آب كمتري مصرف مي كند و متوسط عملكرد آن 7 تا 10 تن در هكتار است.
اسكندري افزود: رقم جديد ذرت به نام «فجر» ويژه مناطق معتدل كشور معرفي شده كه داراي عملكرد 7 تا 10 تن در هكتار است، عملكرد در مزارع 10 تني در هكتار هم بوده و چون دوره رشد آن كوتاهتر است نسبت به رقم قبلي مصرف كمتري از آب دارد.

* جو «نصرت» معرفي شد.

وزير جهاد كشاورزي ادامه داد: رقم جديد جو براي كشت در مناطق معتدل معرفي شد كه 7 تن در هكتار عملكرد دارد كه نسبت به ارقام كنوني برتر است، مقاومتي به خشكي است، با آب كمتري به محصول مي‌رسد در شرايط آبياري 6 نوبت آبيار دارد و در شرايط خشكي هم توليد آن كم نمي شود.

* جو «نيمروز»

اسكندري همچنين گفت: رقم جديد جو به نام «نيمروز» مقاومت بالايي نسبت به خشكي دارد، همكاران محقق در ايستگاه تحقيقاتي سيستان روي آن كار كردند و نسبت به گرما مقاوم است. نسبت به رقم شاهد كه بين 4 تا 2/4 تن عملكرد داشت، اين رقم بالاي 5 تن در هكتار توليد مي‌شود.

*رقم گلرنگ به نام «گلدشت»

وزير جهاد كشاورزي همچنين از معرفي رقم جديد دانه روغني گلرنگ به نام «گلدشت» خبر داد و گفت: ضمن اين كه اين رقم نسبت به خشكي مقاوم از رقم شاهدش است، 6/1 تن در هكتار عملكرد دارد و در مناطق معتدل و گرم توليد مي‌شود.

*سيب زميني ايراني «ساوالان»

وزير جهاد كشاورزي از معرفي رقم جديد سيب‌زميني با منشاء ايراني به نام «ساوالان» خبر داد و گفت: براي كشت بهاره است در مناطق اصلي سيب‌زميني كشور مانند همدان و اردبيل كاشته مي‌شود، اين اولين رقم سيب‌زميني بذري است كه پايه بذر آن ايراني است، در گذشته غالبا پايه بذر وارداتي بود.
وي در مورد ويژگي بذر جديد سيب‌زميني ساوالان گفت: اين رقم مقاوم به ويروس سيب‌زميني است و عملكرد آن 5/6 تن در هكتار است كه نسبت به عملكرد 5/5 _ 5 تن شاهد بالاتر است.

* نان با تركيب آرد گندم، ذرت و سيب‌زميني

وزير جهاد كشاورزي با نشان دادن سه بسته نان لواش كه از نظر ظاهري شبيه هم بودند، ولي يكي با آرد گندم به تنهايي، دومي با80 درصد آرد گندم و 20 درصد آرد ذرت و سومي با 80 درصد آرد گندم و 20 درصد آرد پودر سيب‌زميني درست شده بود، اظهار داشت: تغيير در تركيب آرد نان باعث ماندگاري بيشتر نان مي‌شود، همچنين در مصرف گندم 20 درصد صرفه‌جويي مي شود و مواد معدني بيشتري به بدن مي‌رساند.
وي گفت: اين نانهاي جديد در يك نانوايي معمولي در كرج در 30 ارديبهشت توليد شده و تا امروز بيش از 5 روز از توليد آن گذشته با وجود اين كه در شرايط معمولي و دماي اتاق نگه داشته شد، هيچ مشكلي در آن به وجود نيامده و كپك نزده است.

*240 هزار راس دام مازاد خريداري شد

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اين كه يكي از اقدامات عاجل دولت در مقابله با آثار خسكسالي، خريد دام مازاد دامداران روستايي و عشاير در مناطق بحراني خشكسالي است، گفت: تا تاريخ 2 خرداد 87 تعداد 240 هزار راس دام مازاد در 15 استان كشور كه دچار عارضه خشكسالي شده اند، خريداري شده، يك بخش از آن‌ها نگهداري مي‌شود، يك بخش به كشتارگاه فرستاده مي‌شود تا براي همان استانها يا ذخيره‌سازي گوشت، نگهداري شود.
اسكندري افزود:همچنين براي مقابله با آثار خشكسالي از 10 روز پيش بين دامداران مناطق خشك، علوفه دام توزيع شده است.

* تصويب 250 ميليارد تومان اعتبار خشكسالي

وزير جهاد كشاورزي از توصويب و توزيع 250 ميليارد تومان در مناطق خشكسالي كشور خبر داد و گفت: اين اعتبارات در 4 فعاليت تامين علوفه، خريد دام مازاد، تامين آب آشاميدني روستاييان و عشاير و اقدام اضطراري آب براي كشاورزي و دام هزينه مي‌شود.
وي گفت: 17 استان كشور دچار خشكسالي شده‌اند كه درجه خشكي در آنها متفاوت است.

* كاهش 51 درصدي بارندگي

وزير جهاد كشاورزي افزود: با توجه به آمار هواشناسي در سال زراعي جاري تاكنون ميزان بارندگي نسبت به مشابه سال قبل 51 درصد نسبت به مشابه درازمدت 52 درصدي كاهش داشته است و 75 درصد سطح كشور از نظر خشكسالي درجه به نسبت شديد تا خيلي شديد دارند.
وي گفت: جز استان سيستان و بلوچستان كه به طور عادي بارندگي آن وضعيت خشكسالي دارد، بقيه استانها نسبت به گذشته ميزان كمتري بارش داشته است.

* 27 سال خشك در 42 سال گذشته

اسكندري با اشاره به اين كه كشور با قرار گرفتن روي خط 35 درجه منطقه خشك و نيمه خشك است، گفت: ظرف 40 سال گذشته در 27 سال خشكسالي رخ داده و بايد با موضوع خشكي عاقلانه برخورد كرد، مديريت علمي بر منابع آب و مصرف آب در كشاورزي حاكم شود.

* ميانگين راندمان آبياري 40 درصد

اسكندري گفت: ميانگين راندمان آبياري در كشور 40 درصد است كه محققان گويند اگر اين رقم بازدهي يك درصد رشد كند، معادل آب سه سد كرج آب صرفه‌ جويي مي‌شود.
وزير جهاد كشاورزي افزود: غالب دشتهاي آبي كشور روند نزولي داشته و دشت‌ها دچار بحران شده است و چون توجه نشده در سال 86- 87 به نقطه اوج رسيده است.

* آب براي هدر دادن نداريم

اسكندري گفت: با توجه به محدوديت منابع آبي كشور، هيچ آبي براي هدر دادن نداريم و بايد راندمان آبياري افزايش يابد.

* 700 هزار هكتار مزرعه تحت پوشش آبياري مدرن

اسكندري گفت: تاكنون 700 هزار هكتار از مزارع و باغهاي كشور زير پوشش آبياري تحت فشار قرار دارد كه 500 هزار هكتار مربوط به قبل از دولت نهم و 200 هزار هكتار در اين دولت انجام شده است.
وي گفت: بحث اصلاح آبياري سالها مورد بي‌توجهي قرار گرفته و آب از چاههاي زيرزميني برداشت شده است.

* 52 درصد آب كشاورزي از چاه عميق

اسكندري افزود: كل آب استفاده شده در بخش كشاورزي 86 ميليارد متر مكعب است كه 3/52 درصد از چاههاي عميق،9/20 درصد از چشمه، 3/9 درصد آب قنات و 4/17 درصد آبهاي سطح است.

* 63 ميليارد تومان براي احياي قنات

اسكندري با اشاره به اين كه قنات معجزه ايرانيان در استفاده از آب است، گفت: 63 ميليارد تومان اعتبار براي احيا و مرمت قناتها و طرحهاي كوچك آبي اختصاص يافت.
وي گفت: گرچه ميانگين راندمان آب در كشور 40 درصد است اما در آبهاي سطحي 32 درصد و در چشمه‌ها و قناتها 47 درصد است، لذاروشهاي نوين آبياري مانند لوله‌ها دريچه‌دار ( هيدروفلوم) بايد استفاده شود.

* برنامه‌هاي يك ساله و سه ساله مقابله با خشكسالي

اسكندري همچنين از تدوين دو برنامه يك ساله و سه ساله براي مقابله با خشكسالي خبر داد گفت: نبايد اجازه داده شود كه توليد در كشور دچار تنش شود، سال زراعي 87- 86 توليد كشاورزي دچار دو عارضه سرمازدگي و خشكسالي شد كه بايد سريع به حالت عادي برگردد.
وي گفت: در بخش آب، سرعت پروژه‌هاي آبخيزداري و آبخوان داري بايد افزايش يابد.

*300 سد زيرزميني احداث مي‌شود

اسكندري گفت: براي جمع‌آوري آبهاي زيرزميني گم شده 300 سد زيرزميني بر اساس طرح جديدي در كشور احداث مي‌شود كه باعث ذخيره‌سازي 100 ميليون متر مكعب در زيرزمين مي‌شود.
وزير جهاد كشاورزي گفت: احداث سد زيرزميني نسبت به ساير سدها هزينه كمتري دارد، گونه‌اي كه براي ذخيره يك متر مكعب آب در سد عادي و بزرگ 300 تومان و در سدهاي زيرزميني 75 تومان هزينه دارد.
وي گفت: 22 سد زيرزميني در استانهاي فارس، كرمان، سمنان، اصفهان، كهكيلويه و بوير احمد و خراسان جنوبي با اعتبار 5/5 ميليارد تومان در حال احداث است كه براي احداث هر سد زيرزميني 200 ميليون تومان هزينه لازم است.

*لايحه 2 ميليارد دلاري به مجلس هشتم منتقل شد

اسكندري وزير جهاد كشاورزي گفت: براي مقابله با خشكسالي دولت لايحه 2 ميليارد دلاري به مجلس هفتم ارايه كرد كه در روز چهارشنبه گذشته به علت به حد ‌نصاب نرسيدن نمايندگان حاضر در مجلس، مطرح نشد و به مجلس هشتم منتقل شد.
وي گفت: قسمت عمده اين لايحه براي بخش كشاورزي و بهينه‌سازي آب است.
وزير جهاد كشاورزي همچنين از احداث 45 هزار هكتار گلخانه ظرف 3 سال خبر داد و گفت: يكي از ابزارهايي كه توليد را در شرايط سخت ادامه دهيم، كشت گلخانه‌اي است، به نظرم اكثر محصولات سبزي و صيفي بايد در شرايط گلخانه توليد شود.
وي گفت: تا قبل از 84 سطح مجتمع‌هاي گلخانه‌اي 100 هكتار بود كه در دو سال گذشته 9/9 هزار هكتار اضافه شد يا در حال احداث است و ظرف 3 سال آينده 45 هزار هكتار گلخانه احداث مي‌شود.
وي گفت: توليد سبزي يا صيفي به جاي 340 تا 350 هزار هكتار در 45 هزار هكتار گلخانه قابل توليد است.
وزير جهاد كشاورزي گفت: براي احياي قنات و حرمت چاه‌هاي آب امسال 100 ميليارد تومان در بودجه عادي و مقداري هم در لايحه 2000 ميليارد توماني اختصاص مي‌يابد به طور ميانگين توليد مي‌شود كه اين رقم بايد به 3 كيلوگرم افزايش يابد.

*سرماي امسال در 70 سال بي‌سابقه بود

وزير جهاد كشاورزي گفت: گرچه خشكسالي هم خسارت زد، ولي سرماي امسال خسارت بيشتري به كشاورزي وارد كرد، سرماي امسال در 70 سال گذشته بي‌سابقه بود.
وي گفت: از اول دولت نهم توليد محصول در شرايط سخت دنبال مي‌شود، با بروز خشكسالي و سرمازدگي لايحه يك ميليارد دلاري آبخيزداري و آبخوان داري سرعت مي‌گيرد.
وزير جهاد كشاورزي گفت: از اول امسال كار گروه خشكسالي در وزارت جهاد كشاورزي با 11 كار گروه تشكيل شد.

* 5/4 ميليون تن گندم ديم در كشور

وزير جهاد گفت: از كل گندم توليدي 4 تا 5/4 ميليون تن ديم است كه بايد سعي كنيم در گندم آبي حداكثر توليد به دست آيد، تا اگر بر اثر خشكسالي توليد ديم كم شد، توسط بخش زراعت آبي جبران شود، همچنين اگر 20 درصد مصرف آرد گندم با سيب‌زميني و يا ذرت جبران شود در مصرف گندم صرفه‌جويي نشده است.

*2200 ميليارد تومان اعتبار وزارت جهاد كشاورزي

اسكندري خاطرنشان ساخت: 2200 ميليارد تومان اعتبار وزارت جهاد كشاورزي است و هر سال 10 هزار ميليارد تومان هم سهم بخش كشاورزي از تسهيلات بانكي است و اگر شبكه بانكي همكاري كند، طي برنامه سه ساله 25 هزار ميليارد تومان جديد تسهيلات به بخش كشاورزي اختصاص مي‌يابد.

*500 چاه غيرمجاز در فارس

اسكندري گفت: 5000 حلقه چاه غيرمجاز آب در استان فارس وجود دارد كه با وزارت نيرو هماهنگ شده در قبال بسته شدن 5 حلقه چاه يك مجوز چاه صادر شود و آب با صرفه‌جويي همان توليد را داشته باشد.
وي گفت: همچنين در همدان 300 چاه غيرمجاز وجود دارد.

*600 هكتار كاشت جلبك

اسكندري با نشان دادن تصاويري از پرورش و كاشت جلبك در بوشهر و هرمزگان در آب شور دريا گفت: بيش از 2 هزار كيلومتر مرز آبي جنوب كشور از چابهار تا خوزستان است كه با پرورش جلبك در آب شور، منبع پروتئيني مهمي براي خوراك دام و طيور وجود دارد.
اسكندري خاطرنشان ساخت: 70 تا80 تن در هكتار جلبك توليد مي‌شود كه در جيره غذايي مرغ و دام تا 20 درصد قابل جايگزيني است و تاكنون 600 هكتار كاشت جلبك در جنوب كشور انجام شده است.
وي گفت: كاشت جلبك 45 روز طول مي‌كشد و در هر هكتار 3 ميليون تومان هزينه دارد ولي درآمد آن چندين برابر اين هزينه است و 600 متر مكعب آب در محيط آزمايشگاه 1800 كيلوگرم جلبك برداشت شده است. همچنين از پساب خروجي مزارع ميگو و پرورش ماهي مي‌توان جلبك توليد كرد.

* 25 درصد تسهيلات بانكها براي كشاورزي

اسكندري گفت: دولت سياست‌گذاري كرده است كه 25 درصد تسهيلات بانكها، كشاورزي اختصاص يابد و نرخ سود امسال 10 درصد است.
وي گفت: براي كشاورزان كه سند رسمي ملكي بر مزارع ندارند تا 20 ميليون تومان به صورت تضامني ضامن يكديگر مي‌شوند.

*توليد كشاورزي تا پايان برنامه چهارم 112 ميليون تن

اسكندري گفت: توليد كشاورزي تا پايان سال 1388 پايان برنامه چهارم به 112 ميليون تن مي‌رسد.

*كشت برنج در خشكي

وي يكي از طرح‌هاي صرفه‌جويي آب را كشت برنج در مزرعه خشك و نيز كشت نشاء در مزرعه به جاي كشت بذر خواند و گفت: اين طرح‌ها از 20 سال قبل در مرحله تحصيلات كار شده است ولي تاكنون اجرا نشده و به زودي اجرا مي‌شود.

*توليد شير بيش از 7 ميليون تن، گوشت 860 هزار تن

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اين كه توليد شير بيش از 7 ميليون تن شده و توليد گوشت قرمز 860 هزار تن رسيده، گفتك اين كه برخي كارخانه‌داران لبنيات داد مي‌زنند شير را از دامدار گران مي‌خرند، اينها واقعيت ندارد كارخانه‌دار اگر شير را گران مي‌خرد، نبايد دامدار فرياد بزند، در حالي كه مرتب دامدار اعتراض دارد كه شيرش را 320 تومان هم نمي‌خرند، در استان گلستان كارخانه‌دار هر ليترش را 200 تومان مي‌خرد وي گفت: از كل 4 ميليون تن شير كه كارخانه‌ها دريافت مي‌كنند 5/1 ميليون تن در چرخه شير يارانه‌اي است و بقيه را آزاد مي‌فروشد.
پس چرا به خاطر اين 5/1 ميليون تن به كشاورزان فشار وارد مي‌كند.
اسكندري گفت: 1800 مركز جمع‌آوري شير در كشور 9800 تن شير تحويل مي‌گيرند كه به آنها گفته‌ايم هر پنج مركز اقدام به احداث يك كارخانه كنند تا كارخانه‌دار نتواند به دامدار اجحاف كند.
وزير جهاد كشاورزي گفت: اگر كارخانه داران لبنيات ضرر مي‌دهند، پس چرا اين هم فشار وارد مي‌كند كه مجوز جديد بگيرند با طرح‌هاي توسعه‌ را اجرا كنند.

*صادرات 2/3 ميليارد دلار كشاورزي و فرآورده

اسكندري گفت: سال 86 بيش از 2 ميليارد و 560 ميليون دلار محصول كشاورزي و 718 ميلوين دلار محصولات صنايع غذايي صادر شد كه در مجموع 2/3 ميليارد دلار صادرات محصول و فرآورده بخش كشاورزي بوده است.
وزير جهاد كشاورزي گفت: ميوه وارداتي به كشور 31 درصد كاهش وزني داشته ولي 56 درصد گران‌تر شده است به گونه‌اي كه 5300 تن سيب درختي وارد شد در عوض 180 هزار تن سيب صادر شده است.
وي گفت: 91 هزار تن ساير ميوه‌ها و 36 هزار تن مركبات از كشور صادر شده است، 197 هزار تن پسته صادر شد كه نسبت به سال قبل 14 درصد افزايش يافته است.

*عوارض براي صادرات برنج و گندم

وزير جهاد كشاورزي گفت: براي صادرات هر كيلوگرم برنج 2000 تومان و براي گندم حدود 200 تا 300 تومان عوارض صادراتي وضع شده است كه اين سياست براي محدوديت صادرات است.

*100 درصد كود پتاس و فسفات وارداتي است

اسكندري گفت: لايحه 2/1 ميليارد دلاري كه با قيد دو فوريت تقديم مجلس شد و نمايندگان مجلس هفتم قيد دو فوريت و حتي يك فوريت را تصويب نكرده و به صورت عادي در دستور مجلس قرار دارد براي واردات نهاده‌هاي كشاورزي مانند كود است.
وزير جهاد كشاورزي گفت: 100 درصد كود فسفات و پتاس وارداتي است و فقط كود اوره در كشور توليد مي‌شود، و با افزايش قيمت نفت، قيمت واردات افزايش يافته كيسه‌اي50 تا 63 هزار تومان است كه براي كشاورزي 3800 تا 4500 تومان عرضه مي‌شود.
وي گفت: نمايندگان مجلس بارها تذكر به وزير جهاد كشاورزي داده‌اند كه چرا كود كشاورزي گران است ولي همانها لايحه 2/1 ميليارد دلاري براي تامين نهاده‌هاي كشاورزي را توجه نكردند و در نوبت‌ عادي رسيدگي مجدد قرار دادند.
وزير جهاد كشاورزي گفت: غير از موز سال گذشته 230 هزار تن ميوه و مركبات صادر شد و در عوض 130 هزار تن ميوه و مركبات وارد كرديم كه اين رقم نسبت به سال قبل از نظر واردات 44 درصد كاهش و از نظر ارزش فقط 18 درصد كاهش يافت ، يعني 26 درصد ارزش واردات زيادتر شده است.
وي همچنين با اشاره به اين كه نرخ خريد تضمين گندم معمولي 280 تومان و گندم دوروم 320 تومان تصويب شده، گفت: وزير بازرگاني خبر از طرح بررسي براي افزايش اين نرخ‌ها داده است.
وزير جهاد كشاورزي گفت: 28 هزار هكتار باغ انار در كشور كف بر شده و 5 سال طول مي‌كشد تا دوباره تبديل به باغ انار شود.
وي افزود: همچنين 5700 هكتار باغ زيتون و 7000 هكتار مركبات در كشور بر اثر سرمازدگي كف بر شد و 19 هزار هكتار باغ زيتون و 650 هكتار باغ خرما بايد دوباره احداث شود و 169 هزار هكتار باغ مركبات نياز به ترميم و اصلاح است همچنين 8600 هكتار انار در 12 استان و 7200 هكتار زيتون بايد در كشور اصلاح شود.
وي با اشاره به اين كه برنج توليدي سال 86 و واردات موجود بود و هيچ اتفاقي در توليد نبود كه باعث افزايش قيمت شود، فقط مغازه‌داران و انبار‌داران آن را انبار كردند و قيمت را افزايش دادند.
انتهاي پيام/
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 653]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن