تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797990446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسكندري خبر داد: نان لواش جديد توليد شد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: اسكندري خبر داد: نان لواش جديد توليد شد
وزير جهاد كشاورزي سرعت دادن به معرفي پايه‌هاي مقاوم خشكسالي را يكي از اقدامات صورت گرفته توسط محققان وزارت جهاد كشاورزي براي موضوع مبارزه با خشكسالي عنوان كرد و گفت: در همين راستا دو رقم بذر ذرت بنام‌هاي دهقان و فجر، دو رقم جو به نام‌هاي نصرت و نيمروز، يك رقم گلرنگ به نام گلدشت و همچنين اولين رقم بذر سيب‌زميني ايراني با نام ساوالان به تازگي معرفي شده است.

به گزارش ايسنا، مهندس محمدرضا اسكندري صبح امروز در نشستي خبري در تشريح ويژگي اين ارقام معرفي شده با تاكيد بر اينكه اين ارقام مقاوم به خشكسالي بوده و آب كمتري نيز مصرف مي‌كنند، اظهار كرد: متوسط عملكرد ارقام معرفي شده ذرت بين هفت تا 10 كيلوگرم در هكتار و مخصوص مناطق معتدل و سرد كشور هستند و متوسط عملكرد ارقام معرفي شده جو هفت و پنج تن در هكتار بوده و متوسط عملكرد رقم جديد گلرنگ نيز 5/2 تن در هكتار است.

وي با اشاره به اينكه غالبا بذرهاي سيب‌زميني در كشور ما وارداتي هستند، افزود: بذر معرفي شده ساوالان مخصوص كشت بهاره و مقاوم به ويروس سيب‌زميني بوده و عملكرد آن نيز 5/6 تن در هكتار است.

وزير جهاد كشاورزي در ادامه از توليد نان لواش جديدي با تركيب آرد سيب‌زميني و آرد گندم و همچنين آرد ذرت به همراه آرد گندم خبر داد و گفت: اين نان از كيفيت بالاتري نسبت به نان‌هاي لواش معمولي برخوردار و علاوه بر اين داراي دوره ماندگاري بيشتري است.

اسكندري به اقدامات صورت گرفته توسط وزارت جهاد كشاورزي در برخورد با موضوع خشكسالي اشاره و اظهار كرد: تاكنون بيش از 240 هزار راس دام مازاد در 15 استاني كه به طور شديد با عارضه خشكسالي روبه رو هستند از دامداران خريداري شده است كه از اين دام‌هاي خريداري شده تعدادي براي پروار بيشتر و ذخيره‌سازي استفاده شده و مقداري نيز به كشتارگاه‌ها فرستاده مي‌شوند تا در همان استان‌ها گوشتشان مورد استفاده قرار ‌گيرد.

وي با اشاره به اينكه براي كاهش خسارات خشكسالي از حدود 10 روز گذشته علوفه بين استان‌ها توزيع شده است، ادامه داد: ستاد خشكسالي 250 ميليارد تومان اعتبار را براي چهار اقدام تامين علوفه، خريد دام مازاد، تامين آب شرب مناطق روستايي و عشايري و آب شرب مورد نياز دام‌ها و يكسري اقدامات اضطراري در رابطه با تامين آب محصولات كشاورزي در نظر گرفته است.

وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه بيش از 75 درصد در سطح كشور به لحاظ خشكسالي در مرحله نسبتا شديد و خيلي شديد قرار دارند، افزود: همه استان‌هاي كشور نسبت به گذشته از بارندگي پايين‌تري برخوردار هستند كه مجموعه اقدامات انجام گرفته براي كاهش اثرات خشكسالي است.

اسكندري با تاكيد بر اينكه بايد با موضوع خشكسالي عاقلانه برخورد كرد، گفت: متاسفانه در طول دوره طولاني گذشته در مورد آب خيلي عاقلانه رفتار نشده و خيلي از روش‌هايي كه راندمان آبياري را افزايش مي‌دهد استفاده نشده است و ما هميشه از آب‌هاي ذخيره استفاده كرده‌ايم.

وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه ما بايد به سمتي حركت كنيم كه تمام برنامه‌ريزي‌هاي بخش كشاورزي مخصوص شرايط سخت باشد، افزود: از آغاز آبياري تحت فشار در كشور تا پايان سال 86، حدود 700 هزار هكتار آبياري تحت فشار در كشور ايجاد شده كه از اين مقدار نزديك به 200 هزار هكتار در دو سال اخير صورت گرفته است.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر از 86 ميليارد متر مكعب آبي كه از منابع مختلف استحصال مي‌شود، 3/52 درصد آن از چاه‌ها، 9/20 درصد آن از چشمه‌ها، 3/9 درصد از قنوات و 4/17 درصد آن از آب‌هاي سطحي‌ به دست مي‌آيد، اظهار تاسف كرد كه طي سال‌هاي گذشته به اين منابع توجه نشده است، ولي طي دو سال اخير اين منابع از توجه بيشتري برخوردار بوده‌اند، به طوري كه در سال 86، رقم 63 ميليارد تومان اعتبار به احيا و مرمت قنوات تعلق گرفت و امسال نيز 100 ميليارد تومان در بودجه عادي براي اين بخش در نظر گرفته شده كه البته در لايحه دو هزار ميليارد توماني خشكسالي به اين بخش توجه خاصي شد كه اين اقدامات باعث بالارفتن راندمان آبياري شده است.

به گفته وزير جهاد كشاورزي جهت مقابله با خشكسالي يك برنامه يكساله براي سال زراعي جاري و يك برنامه سه‌ساله تا پايان سال 89 در نظر گرفته شده تا از تنش در بحث توليد كشور جلوگيري شود.

اسكندري خاطرنشان كرد: سرعت دادن به برخي از فعاليت‌هاي زيربنايي براي تامين و ذخيره آب، سرعت دادن به عمليات آبخيزداري و اقدام ضربتي براي ايجاد سدهاي زيرزميني اقداماتي هستند كه امسال در قالب طرح يكساله مقابله با خشكسالي صورت مي‌گيرند.

وي تصريح كرد: در حال حاضر براي ايجاد سدهاي زيرزميني 300 منطقه شناسايي شده‌اند كه اكنون شروع اجراي پروژه 22 سد در استان‌هاي فارس، كرمان، سمنان، اصفهان، كهگيلويه و بوير احمد و خراسان جنوبي به مجري ابلاغ شده است.

وزير جهاد كشاورزي با تاكيد بر اينكه هزينه احداث اين سدهاي زيرزميني بسيار كمتر از سد‌هاي بزرگ است، ادامه داد: براي توليد هر يك متر معكب آب در سدهاي بزرگ 300 هزار تومان هزينه مي‌شود در حاليكه در سدهاي زيرزميني اين رقم به 75 هزار تومان مي‌رسد.

اسكندري اضافه كرد: حدود پنج ميليارد و 500 ميليون تومان براي اين 22 سد اختصاص داده‌ايم، به طوري كه براي هر سد 200 ميليون تومان هزينه مي‌شود؛ علاوه بر اين پيش‌بيني كرده‌ايم كه با احداث تمام اين سدها حدود100 ميليون متر مكعب آب استحصال ‌شود.

وزير جهاد كشاورزي اظهار كرد: براي كل اين سدهاي زيرزميني در لايحه دو هزار ميليارد توماني خشكسالي، اعتبار پيش‌بيني شده است كه تمام اقدامات آن يكساله است.

اسكندري، بردن كشت‌ها زير گلخانه‌ها را در كاهش مصرف آب و تضمين توليد كشور در برخورد با خشكسالي موثر دانست و با يادآوري اينكه متاسفانه طي سال‌هاي گذشته به موضوع گلخانه‌ها در كشور توجه نشده است، گفت: از سال جاري بايد 45 هزار هكتار گلخانه در كشور احداث شود.

وي افزود: تا قبل از سال 84، نزديك به 100 هكتار مجتمع گلخانه‌اي در كشور داشته‌ايم كه طي دو ‌سال اخير زيرساخت‌هاي 9 هزار و 900 هكتار در دست اجراست.

اسكندري تاكيد كرد: براي تضمين توليد سبزي و صيفي بايد بتوانيم اين ميزان گلخانه را در كشور احداث كنيم كه در اين صورت مي‌توانيم كل سبزي و صيفي توليدي كشورمان را در اين گلخانه‌ها توليد نماييم و از اواخر سال 86 اين كار با سرعت بالايي آغاز شده است.

اين مقام مسوول خاطرنشان كرد: اكنون در بحث آب به نقطه‌اي رسيده‌ايم كه به ازاي هر متر مكعب آبي كه مصرف مي‌كنيم به يك كيلوگرم محصول يا ماده خشك مي‌رسيم كه در لايحه دو هزار ميليارد توماني بنا داريم اين مقدار را به سه كيلوگرم محصول يا ماده خشك تبديل كنيم.

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه شرايط اقليمي سال زراعي 87 ـ 86 تنش‌هايي را به توليد كشورمان وارد كرده است، ادامه داد: از ابتداي كار دولت جديد، بنا را بر اين گذاشته‌ايم كه برنامه‌ريزي‌هاي ما براي شرايط سخت باشد، به همين دليل بخش‌هاي پژوهشي اين وزارتخانه‌ نزديك به دو سال روي اين مطلب كار مي‌كردند كه البته به دليل نداشتن شرايط بحراني روي آنها براي ارائه نتايج فشار نمي‌آوريم ولي در حال حاضر فشار ما به دليل بحران بيشتر شده است.

وزير جهاد كشاورزي با تاكيد بر اين موضوع كه اگر از دانش و تكنولوژي درست در بخش كشاورزي استفاده كنيم، شرايط اقليمي نبايد در اين بخش تاثيرگذار باشد، افزود: آوردن دانش و تكنولوژي، كار يك سال و دو سال نيست و افرادي كه در حال حاضر ادعايي در اين خصوص دارند بايد بگويند سال‌هايي كه در مسند كار بودند چرا تكنولوژي را وارد بخش و مزارع نكردند و به طور مثال بايد پرسيد پنج هزار حلقه چاه غير مجاز در كشور با مجوز چه كسي زده شده است؟ در حاليكه طي دو سال اخير حتي يك حلقه چاه غير مجاز در كشور زده نشده و حتي در بسياري از استان‌ها چاه‌هاي غير مجاز بسته شده است.

اسكندري در ادامه سخنان خود توليد جلبك در سطح آب را نيز يكي ديگر از اقدامات در جهت مقابله با خشكسالي بيان كرد و افزود: از حدود دو سال پيش توليد جلبك براي جايگزيني ذرت در صنعت طيور به طور آزمايشي انجام شد كه امسال براي توليد 600 هكتار، اعتبار جذب و در اختيار مجري در بوشهر و هرمزگان قرار گرفته است كه سال آينده اين اقدام گسترش مي‌يابد.

او اضافه كرد: اين جلبك حدود 70 تا 80 تن در هكتار توليد مي‌شود و در هر هكتار حدود سه ميليون تومان هزينه دارد.

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه تا پايان برنامه چهارم توسعه (سال 1388) قرار بوده توليد بخش كشاورزي به 112 ميليون تن برسد، تاكيد كرد: فكر مي‌كنيم با جبران تنش‌هاي توليد امسال به اين برنامه‌ها برسيم كه البته در اين راستا بايد در برخي محصولات تجديد‌نظر كرده و الگوي كشت را نيز تغيير دهيم.

اسكندري با يادآوري اينكه دوره طولاني كشت پنبه باعث شده كه طي سال‌هاي گذشته به‌دليل بي‌رغبتي كشاورزان، سطح زيركشت اين محصول كاهش يابد، گفت: سال 85 فاز مطالعاتي يك پنبه زودرس تمام و توليد نيمه صنعتي آن از سال 86 شروع شد كه امسال بايد آن را به صورت نشاء وارد توليد كنيم.

وي با اظهار تاسف از اينكه در حال حاضر برنج در كشورمان به صورت غرقاب كشت مي‌شود، تصريح كرد: هيچ لزومي براي اينگونه كشت در كشور وجود ندارد و مي‌توان اين محصول را به كشت خشك‌ تبديل كرد كه امسال اين اقدام شروع شده و به استان‌هاي گيلان و مازندران ابلاغ كرده‌ايم كه تا حد ممكن از اين روش استفاده كنند چراكه در بخش تحقيقات برنج به صورت خشك كشت مي‌شود.

وزير جهاد كشاورزي اضافه كرد: در چغندر‌قند نيز برنامه‌ريزي كرديم كه كشت را از بهاره به دليل مصرف آب بالا به كشت پاييزه تبديل كنيم،‌ همچنين در مورد ذرت نيز به دليل اينكه اين محصول كشت دوم و تابستانه است و آب بسياري مصرف مي‌كند به دنبال اين هستيم كه در كشورهاي آفريقايي كه با آنها اجلاس داريم و كشورهاي آمريكاي جنوبي زمين گرفته و محصول را در آنجا كشت كرده و در نهايت توليد را وارد كشور كنيم.

اسكندري به خسارات سرمازدگي سال 86 اشاره كرد و گفت: به دليل سرمازدگي حدود 28 هزار هكتار از باغ‌هاي انار در استان‌هاي مختلف و حدود پنج هزار و 700 هكتار زيتون و حدود هفت هزار هكتار نيز مركبات كف بر شده‌اند، علاوه بر اين حدود 19 هزار هكتار باغ زيتون، 650 هكتار باغ خرما،‌ هشت هزار و 600 هكتار باغ انار و هفت هزار و 200 هكتار باغ زيتون بايد دوباره بازسازي شوند و همچنين امسال توليد درختان ميوه‌هاي سردسيري 300 يا 400 هزار هكتار افت دارند.

به گفته اسكندري برنج به دليل اعلام شرايط بحران توسط رسانه‌ها در كشور گران شد چراكه در غير اين صورت ميزان توليد و ذخيره‌سازي و واردات براي سال جاري انجام شده بود و مشكلي در اين زمينه وجود نداشت.

وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه امسال براي صادرات برخي محصولات زراعي و دامي از طريق ايجاد تعرفه محدوديت‌هاي ايجاد شده است، افزود: تاكنون صادرات برنج عوارضي نداشته است ولي در حال حاضر براي هر كيلو برنج صادراتي دو هزار تومان عوارض در نظر گرفته شده است، علاوه بر اين براي جلوگيري از صادرات برخي محصولات علوفه‌اي نيز عوارض تعيين شده، همچنين براي گندم نيز در هر كيلو حداقل 200 تا 300 تومان عوارض صادراتي قرار داده شده است.

وي با اظهار تاسف از تصويب نشدن لايحه يك ميليارد دلاري آبخيز‌داري در مجلس هفتم، تاكيد كرد: مجلس هفتم زمان و وقت كافي براي تصويب اين دو فوريت داشت ولي به دليل اينكه اعلام شد مجلس اكثريت ندارد اين لايحه تصويب نشد و حدود 45 روز در تصويب اين لايحه تا مجلس هشتم تاخير افتاد.

وزير جهاد كشاورزي ميزان صادرات سال گذشته محصولات كشاورزي را دو ميليارد و 560 ميليون دلار ذكر كرد و گفت: واردات محصولات كشاورزي نسبت به سال 85 به لحاظ وزني كاهش داشت ولي به دليل گران شدن محصول هزينه بيشتري پرداخت كرده‌ايم به طوري كه در ميزان واردات بخش كشاورزي سال 86 از لحاظ وزني 44 درصد نسبت به سال 85 كاهش داشته‌ايم ولي از لحاظ ارزشي 18 درصد كمتر از سال 85 بود.

اسكندري با بيان اينكه واردات ميوه‌هاي غيرمركبات در سال 86،‌ 31 درصد كاهش داشته است، افزود: از لحاظ ارزشي ميزان واردات اين محصول 56 درصد افزايش يافته است. همچنين در سال 86 ميزان واردات سيب درختي پنج هزار و 300 تن بوده در حاليكه 180 هزار تن سيب درختي در همين سال صادر شده است.

وي با اشاره به اينكه در سال 86 ، 91 هزار تن ساير ميوه‌ها از كشور صادر شده است،‌ افزود: سال گذشته 36 هزار تن مركبات و 197 هزار تن پسته از كشور صادر شده است كه 14 درصد افزايش را نسبت به سال 85 نشان مي‌دهد و همچنين حدود 718 ميليون دلار نيز صنايع غذايي صادرات داشته‌ايم.

اسكندري در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه قيمت شير خامي كه كارخانه‌هاي فرآوري شير از دامداران دريافت مي‌كنند بسيار پايين است، ادامه داد: در حاليكه كارخانه‌ها، شير خام را با قيمت كيلويي 200 تومان در هر كيلو از دامداران خريداري مي‌كنند، كارخانه‌ها عنوان مي‌كنند كه شيرخام را از دامداران با قيمت كيلويي 400 تومان مي‌خرند در حاليكه دامدار اگر بخواهد شير دام خود را بدون سود هم بفروشد بايد شير خام را كيلويي 440 تومان به كارخانه‌ها بفروشد، در صورتيكه اكنون چنين نيست.

وزير جهاد كشاورزي ميزان واحدهاي جمع‌آوري شير در كشور را يك هزار و 700 واحد عنوان كرد و افزود: در حال حاضر واحدهاي جمع‌آوري شير در كشور روزانه 9 هزار و 800 تن شير خام جمع‌آوري مي‌كنند و كارخانه‌ها نيز بيش از چهار ميليون تن شير خام در سال تحويل مي‌گيرند كه از اين مقدار 5/1 ميليون تن شير يارانه‌اي است و بقيه را با هر قيمتي كه فرآوري مي‌كنند به فروش مي‌رسانند.

او با بيان اينكه يك جاهايي كارخانه‌ها دامدار را به اسارت مي‌گيرند، گفت: به‌رغم اينكه ظرفيت كارخانه‌هاي شير در كشور بالاست ولي به دليل اينكه اغلب كارخانه‌ها خود دامدار نيستند و به راحتي مي‌توانند هر بلايي سر دامدار بياورند. ما تعاوني‌هاي دامداران را به همراه مجموعه‌اي از مراكز جمع‌آوري شير دعوت كرده تا با امكاناتي كه در اختيارشان قرار مي‌دهيم، آنها به سرعت كارخانه‌هاي شير راه‌اندازي كنند تا دامداران گرفتار تك افراد در مناطق نشوند.

اسكندري تصريح كرد: به اندازه‌اي كه بتوانيم نياز دامداران را برطرف كنيم به آنها مجوز مي‌دهيم تا كارخانه‌ها را ايجاد كنند تا حداقل 6 يا 8 ماه آينده باز دامداران مشكلي نداشته باشد.

وي در پايان تصريح كرد: اگر فرآوري شير زيان‌ بالايي دارد چرا تا اين حد كارخانه‌هاي فرآوري شير توسعه مي‌يابد؟
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 604]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن