تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799567699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لژيونرها در اقليت ؛ آشفتگي دوباره ليگ و تيم ملي


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: لژيونرها در اقليت ؛ آشفتگي دوباره ليگ و تيم ملي
------------

كمتر از يك ماه پيش از آغاز مسابقات نيمه نهايي جام ملتهاي آسيا 2007 در شرق آسيا تيم ملي (ب) ايران اميدواري هاي پررنگي را به وجود آورد. مجموعه اي كه بيش از 95درصد آن از دل ليگ بيرون آمده بود،مقتدرانه در مسابقات غرب آسيا قهرمان شد و خوشبينها اين موفقيت را پيش زمينه اي براي قدرتنمايي در جام ملتها توصيف كردند. طبيعتاً بازي هاي غرب آسيا به لحاظ اهميت و سطح كيفي با جام ملتهايي كه تمام قدرتهاي قاره را با تمام توانشان در بر مي گيرد قابل مقايسه نبود، اما انتقادها عليه امير قلعه نويي زماني شدت گرفت كه تيم ملي عراق با غلبه بر غولهايي چون استراليا، كره جنوبي و عربستان نخستين قهرماني خود در جام ملتها را جشن گرفت وشگفتي بزرگي را رقم زد. آنها بي كم و كاست همان تيمي بودند كه در فينال تورنمنت غرب آسيا دو بر يك مغلوب تيم (ب) ايران شدند و به تماشاي دور افتخار مجموعه اي كه پرويز مظلومي را به عنوان سرمربي بالاي سر خود داشت، ايستادند، از آن گروه تنها حسن رودباريان به تركيب تيم جام ملتها راه يافت و امير قلعه نويي ترجيح داد ستونهاي تيمش را روي دوش لژيونرهاي اروپايي و اماراتي بنا كند.
بعدها پرويز مظلومي مدعي شد، چنانچه به بازيكنان شايسته تيم (ب) در جام ملتها هم بها داده مي شد و فرصت بيشتري در اختيار ستاره هاي ليگ برتر قرار مي گرفت، نتايج بهتري رقم مي خورد، اما كار ديگر از كار گذشته بود. قلعه نويي بركنار شد و اين سؤال كليدي كه «آيا واقعاً لژيونر بودن معيار مناسبي براي تصاحب پيراهن تيم ملي است؟» همچنان بي پاسخ ماند.
***
آخرين فهرست تيم ملي نمونه بارزي است از تغيير رويكرد مربيان از لژيونرها به ليگ برتري ها. 15 بازيكن از ليگ داخلي (به علاوه ابراهيم ميرزاپور به عنوان تنها نماينده ليگ دسته اول) به اردو دعوت شدند و اين تعداد پس از اعلام اسامي ملي پوشان پرسپوليس و سپاهان به بيش از 20 بازيكن افزايش پيدا مي كند. اگر بپذيريم ميلاد ميداودي به واسطه نمايش درخشان هجده هفته اي خود در ليگ هفتم به اردوي تيم ملي دعوت نشده، به اين واقعيت مي رسيم كه دايي از جمع ستاره هاي ايراني پر تعداد حاضر در ليگ امارات تنها عنايتي و شجاعي را انتخاب كرده و اعتقادي به بازيكناني كه در ليگ كم فشار و نه چندان دشوار امارات مي درخشند، ندارد. از سويي تضميني هم براي حضور لژيونرهاي اروپايي در تركيب اصلي به چشم نمي آيد. رحمان رضايي يك فصل كامل روي نيمكت ليورنو نشست و تيمش در نهايت به دسته پايين تر سقوط كرد. در مورد او اين ترديد وجود دارد كه آيا او واقعاً پيشنهاد جديدي از تيمهاي ايتاليايي دريافت كرده است؟
مهدي مهدوي كيا به دليل درگيري با انواع و اقسام مصدوميتها فصل جالبي را در اينتراخت پشت سر نگذاشت، جواد نكونام به تازگي دوران طولاني آسيب ديدگي را پشت سر گذاشته، آندو مثل رحمان به نيمكت نشيني عادت كرده، فريدون زندي پس از يك فصل خانه نشيني با يك تيم قبرسي قرار داد بسته و امير شاپورزاده هم به احتمال قريب به يقين شانسي براي حضور در تركيب اصلي ندارد.
***
پايان عصر «لژيونر سالاري» در فوتبال ملي ايران به دستان كسي رقم مي خورد كه سابقه حضور در بوندس ليگا و ليگ امارات را در كارنامه اش دارد. زير بناي تيم علي دايي بر اساس تكيه بر قابليتهاي ستاره هاي ليگ برتر پي ريزي شده تا حداقل پس از ناكامي احتمالي افسوسها يا شايعاتي چون كم كاري و بي تفاوتي لژيونرهايي كه انگيزه اي براي به آب و آتش زدن با پيراهن تيم ملي ندارند، درهم نياميزد.
هنوز هم مي توان سراغ برخي چهره هاي درخشان ليگ برتر مثل خسرو حيدري، حنيف عمران زاده، يدا...اكبري، كيانوش رحمتي، عادل كلاه كج، عليرضا محمد، داوود حقي و رضا ناصحي را در فهرست تيم ملي گرفت و چه بسا در تداوم نمايش نااميد كننده سالهاي اخير لژيونرها در آينده اي نزديك يك تيم ملي كاملاً ليگ برتري با اقليت لژيونرها را متولد كند.
تيم ملي (ب) ايران كه از دل ليگ بيرون آمده بود قهرمان جام ملتها را شكست داد و پايه گذار تفكر جديدي شد كه امروز رگه هاي پررنگي از آن را در ذهنيت علي دايي مي بينيم.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 436]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن